Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:38

Beau_Myrthe schreef:
Hier voor het eerst een pakketje niet gekregen. Had een bit gekocht en het ging al wat vaag met de track en trace sturen. Die was ze ineens kwijt en tot op heden nog geen bit ontvangen. Ook tot op heden geen contact kunnen krijgen met haar via marktplaats of facebook.... Doei geld >;)


Zuur zeg. Ik zag ooit bij (volgens mij) tros opgelicht dat die MP oplichters tot wel 8000 euro per maand "verdienen" met hun praktijken...

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:42

Abercrombie schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Hier voor het eerst een pakketje niet gekregen. Had een bit gekocht en het ging al wat vaag met de track en trace sturen. Die was ze ineens kwijt en tot op heden nog geen bit ontvangen. Ook tot op heden geen contact kunnen krijgen met haar via marktplaats of facebook.... Doei geld >;)


Zuur zeg. Ik zag ooit bij (volgens mij) tros opgelicht dat die MP oplichters tot wel 8000 euro per maand "verdienen" met hun praktijken...


Ze ging al vaag doen met de track en trace dus toen had ik al zoiets van heb je hem nu wel of niet verzonden. Ze wisselde elke keer welke dag ze hem verzonden had.
Ene kant kan het ook weg zijn bij de post ofzo maar reageer gewoon even, denk ik dan. Ik vraag enkel of ze nog iets van bewijs heeft dat het verzonden is aangezien ik het niet binnen hebt zodat ik het misschien na kan gaan. Maar geen bericht meer terug (na 3 keer het gestuurd te hebben)..

Alja

Berichten: 25596
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:42

Neeeee echt zoveel?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:45

Wat voor bitje zocht je?

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:47

Ging om een trust flexi soft, zijn amper te krijgen op marktplaats dus denk dat ik maar een nieuwe ga kopen.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:51

Ah ja, die hebben wij ook niet meer liggen inderdaad.
Ik snap echt niet dat mensen zoiets kunnen doen. :n

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:56

Persoonlijk denk ik niet dat ze een oplichter is, aangezien ik makkelijk achter der facebook ben gekomen. Ze reageerde al niet meer toen ik aangaf het raar te vinden dat ze ineens geen track en trace heeft en ik daar toch duidelijk van te voren al om had gevraagd. Denk dat ze gewoon geen zin meer heeft in het "gezeur" ofzo. Tja die mensen heb je, beetje jammer voor mij alleen.

hummer14
Berichten: 145
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:07

Beau_Myrthe schreef:
Ging om een trust flexi soft, zijn amper te krijgen op marktplaats dus denk dat ik maar een nieuwe ga kopen.

Er staat er 1 op marktplaats te koop. Ik stuur een pb.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:31

Beau_Myrthe schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat ze een oplichter is, aangezien ik makkelijk achter der facebook ben gekomen. Ze reageerde al niet meer toen ik aangaf het raar te vinden dat ze ineens geen track en trace heeft en ik daar toch duidelijk van te voren al om had gevraagd. Denk dat ze gewoon geen zin meer heeft in het "gezeur" ofzo. Tja die mensen heb je, beetje jammer voor mij alleen.


Dat had ik ook zo gevonden, met mijn laatste nare ervaring op MP, alleen
die is volgens mij ook vals ...... -O-

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:57

Dreigen met aangifte en als er dan niks gebeurt ook daadwerkelijk aangifte doen. Marktplaats wordt op de hoogte gesteld en het account wordt geblokkeerd. Was bij mij in ieder geval zo.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:17

Heeft er iemand een idee hoe je bij DHL op een tarief van €5,95 voor verzenden uit kan komen? Volgens de verkoper van mijn spullen heeft ze naar en DHL punt gebeld en hebben ze haar daar verteld dat het €5,95 kost, maar volgens de site is dat een onmogelijk tarief (€5,- basis, erbij €0,75 als je het naar een huisadres verzonden wil hebben en €1,- als je het label daar wil laten printen).

Alja

Berichten: 25596
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:24

Voor 5.75 moet je thuis het label printen.
Anders wordt het dus 6.75 euro

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:32

Ja klopt. Maar hij komt er nu dus mee dat thuis het label printen en verzenden naar en parcelshop €5,95 kost. En dat vind k raar.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:31

Beau_Myrthe schreef:
Ging om een trust flexi soft, zijn amper te krijgen op marktplaats dus denk dat ik maar een nieuwe ga kopen.


Een kennis van mij heeft ook een trust flexi bitje te koop kun je mij een pb sturen met de naam van je verkoper?

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:47

Inmiddels heeft ze gereageerd met een bonnetje, nu nog uitzoeken of dat überhaupt van mijne is. Net of ze mee leest :+

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:13

Ik had gereageerd op een kinderrijbroekje een dorp verderop, wat de minimale prijs was als ik hem kom ophalen. Is die prijs gewoon 25% hoger dan de vraagprijs die bij de advertentie staat :?

Geen interesse meer, ik laat me toch niet belazeren..!

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:10

Beau_Myrthe schreef:
Hier voor het eerst een pakketje niet gekregen. Had een bit gekocht en het ging al wat vaag met de track en trace sturen. Die was ze ineens kwijt en tot op heden nog geen bit ontvangen. Ook tot op heden geen contact kunnen krijgen met haar via marktplaats of facebook.... Doei geld >;)


Je kan contact opnemen met postnl, en zij kunnen kijken of er een pakketje onderweg is naar jou huisadres (ook al heb je de track and trace code niet) ook als je weet waar ze ongeveer woont kan je vragen als ze zeggen dat er pakket onder weg is, of die toevallig uit die omgeving komt. Postnl mag alleen vanwege privacy geen track and trace code geven, maar zo ben ik er ook eens een keer achter gekomen dat iemand nooit een pakket naar me had opgestuurd en diegene had wel mooi het geld toen terug gestort om verder gezeur te voorkomen aangezien ik wist dat er met foto''s van oude bokt advertenties was geadverteerd. Nooit meer wat van die verkoper gehoord trouwens :') maar misschien wordt je dan wat wijzer als je contact hebt met postnl, ze kunnen namelijk best veel zien

Edit: lees al dat je een bonnetje hebt :p

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:36

Afbeelding
Afbeelding


Dit dus van 80 naar 40 prima naar 30-35 ook nog wel als het goed terrecht komt maar 7,50???

Edit dit is totaal niet mijn smaak en veel te roze voor mij dus daarom gaat het weg het is dat de kaartjes er af zijn maar zou zo als cadeautje kunnen je ziet niet dat het gebruikt is.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:43

Je geeft zelf aan dat ze een bod mag doen en dan reageer je zo? Geef dan aan wat je ervoor wilt hebben

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:49

nieuwprijs €80,- en een goed bod wordt geaccepteerd, €7,50 is geen goed bod, nu niet en nooit niet.
Ik snap haar reactie dus wel. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:50

Iets wat op foto nog in zo'n nette staat is, met een aantal gloednieuwe onderdelen en nieuwprijs +80... ik begrijp wel dat je dan 7,50 als onzin ziet. Bieden wil niet zeggen dat je het gelijk maar in het belachelijke moet gaan trekken.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:51

Nu ja, je zet bieden open maar dan verwacht je ook gewoon een realistisch bod.
7,50 dan zou ik ook vragen of het een grapje is.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:52

Ik vind de reactie juist super vriendelijk

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:20

7,50 vind ik zelf ook nergens op slaan maar ik heb wel eerder zulke belachelijke biedingen meegemaakt. Ik zet hem nu vaak op Bieden vanaf.
Ik zou 20 euro bieden denk ik. Anders stel je hem in op bieden vanaf 20 of 25 euro? Of 30 als je dat ervoor wilt hebben?

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:59

Jadeleigh263 schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Hier voor het eerst een pakketje niet gekregen. Had een bit gekocht en het ging al wat vaag met de track en trace sturen. Die was ze ineens kwijt en tot op heden nog geen bit ontvangen. Ook tot op heden geen contact kunnen krijgen met haar via marktplaats of facebook.... Doei geld >;)


Je kan contact opnemen met postnl, en zij kunnen kijken of er een pakketje onderweg is naar jou huisadres (ook al heb je de track and trace code niet) ook als je weet waar ze ongeveer woont kan je vragen als ze zeggen dat er pakket onder weg is, of die toevallig uit die omgeving komt. Postnl mag alleen vanwege privacy geen track and trace code geven, maar zo ben ik er ook eens een keer achter gekomen dat iemand nooit een pakket naar me had opgestuurd en diegene had wel mooi het geld toen terug gestort om verder gezeur te voorkomen aangezien ik wist dat er met foto''s van oude bokt advertenties was geadverteerd. Nooit meer wat van die verkoper gehoord trouwens :') maar misschien wordt je dan wat wijzer als je contact hebt met postnl, ze kunnen namelijk best veel zien

Edit: lees al dat je een bonnetje hebt :p


Bedankt voor je tip, helaas betreft het niet mijn bon!
Ik ga even contact opnemen met PostNL. Ene kant kan ze hem nooit verzonden hebben aan de andere kant kan mijn pakketje ook totaal ergens anders bezorgd zijn...