Onderweg plassen, help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 14:28

Heb dus de volgende situatie aan de hand gehad :+

We gingen naar een wedstrijd toe met de trailer, redelijk stukje rijden, hebben 1u en een kwartier gereden.

Nu kreeg ik het aan de hand dat ik onderweg plots zó nodig moest plassen ( echt heel erg) maar geen pomp te bekennen :n
Op dn duur dacht ik, wacht! Een stukje verder zat er wél een! En ja hoor, aan de andere kant... :') uiteindelijk maar langs de kant van de snelweg gestopt uit hoge nood...

En je raad het misschien, terugweg hetzelfde 8)7 gelukkig wel bij een pomp kunnen stoppen.

Dit wil ik absoluut vermijden aangezien ik dit gewoon absoluuts gevaarlijk vind met de trailer, en paardlief wordt daar ook onrustig van. Zolang we blijven rijden is er niks aan de hand.

Ik zit zelf achter het stuur, dus kan niet het ‘potje’ als redmiddel gebruiken... als ik moet, komt dat zó snel en moet ik dus echt zsm een wc zoeken.

Hebben jullie misschien tips wat dit kan voorkomen? Of andere ideeen?

Ik probeer al niks te drinken voor we gaan en al een keer naar de wc te gaan voor vertrek, maar dit helpt ook niet altijd... :n en de ene keer gaat het goed, maar de andere keer ook weer niet... :roll:

Annienke

Berichten: 589
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:38

Herkenbaar :+

Ik heb een emmer met Hemparade in te trailer hangen voor als ik onderweg moet, kan ik gezellig bij paardlief gaan zitten

Punz

Berichten: 8577
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:45

Tja...
Van de doorgaande weg af, rustig plekje zoeken, en naast je paard in de trailer plassen...

Wat Annienke zegt dus..

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 14:48

Annienke schreef:
Herkenbaar :+

Ik heb een emmer met Hemparade in te trailer hangen voor als ik onderweg moet, kan ik gezellig bij paardlief gaan zitten


Das best slim, niet aan gedacht :+

Ga je dan gewoon via het deurtje in de trailer staan? Terwijl paardlief in je nek staat te hijgen? :+

Grootste issue is meer het ‘stoppen’ langs de kant, ze denkt dan dat we er zijn, maar dat zijn we nog niet en wordt ze ongeduldig.. :')

MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:49

Nooit! Maar dan ook echt nooit, voor zoiets langs de snelweg stoppen.

Levensgevaarlijk voor jezelf, je paard en de eventuele hulpdiensten die op een melding afkomen!

Auto op een veilige plek neer zetten en dan gezellig bij paardlief gaan zitten. Zou als je hier regelmatig last van hebt zorgen voor een emmer met wat vlas oid wat de urine absorbeert.

Paardlief wordt vast onrustig maar zal er wel aan wennen. Als het maak vaak genoeg gebeurd.
Je zou zelfs kunnen oefenen door dit een paar keer te doen zonder nood. Dus stoppen, deurtje open, ff in de deuropening gaan zitten. Deurtje weer dicht en verder rijden.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 14:50

Punz schreef:
Tja...
Van de doorgaande weg af, rustig plekje zoeken, en naast je paard in de trailer plassen...

Wat Annienke zegt dus..


Ja klopt, alleen de afslag die we moesten hebben was de volgende, maar dat duurde nog wel even eer die kwam.. alles wat tegen kon zitten op dat moment zat tegen

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 14:53

MarliesV schreef:
Nooit! Maar dan ook echt nooit, voor zoiets langs de snelweg stoppen.

Levensgevaarlijk voor jezelf, je paard en de eventuele hulpdiensten die op een melding afkomen!

Auto op een veilige plek neer zetten en dan gezellig bij paardlief gaan zitten. Zou als je hier regelmatig last van hebt zorgen voor een emmer met wat vlas oid wat de urine absorbeert.

Paardlief wordt vast onrustig maar zal er wel aan wennen. Als het maak vaak genoeg gebeurd.
Je zou zelfs kunnen oefenen door dit een paar keer te doen zonder nood. Dus stoppen, deurtje open, ff in de deuropening gaan zitten. Deurtje weer dicht en verder rijden.


Normaal doe ik dit ook nooit, maar als je zo nodig moet dat het zelfs pijn gaat doen... ga je gekke dingen doen...

Zei in mijn vorige post al dat ik geen afslag meer had want moest de volgende hebben maar die duurde nog wel even... 8)7

Edit: emmertje met vlas oid is zeker een goeie tip!!

Annienke

Berichten: 589
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:06

Melewel94 schreef:
Annienke schreef:
Herkenbaar :+

Ik heb een emmer met Hemparade in te trailer hangen voor als ik onderweg moet, kan ik gezellig bij paardlief gaan zitten


Das best slim, niet aan gedacht :+

Ga je dan gewoon via het deurtje in de trailer staan? Terwijl paardlief in je nek staat te hijgen? :+

Grootste issue is meer het ‘stoppen’ langs de kant, ze denkt dan dat we er zijn, maar dat zijn we nog niet en wordt ze ongeduldig.. :')


Ja ik ga zo'n beetje naast zijn voorbenen zitten, kan ik paardlief nog een beetje aaien :P . Die kan ook wat onrustig worden als we stoppen, idd denkend dat we er zijn. Als ik klaar ben geef ik hem dan een worteltje ofzo.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:17

Punz schreef:
Van de doorgaande weg af, rustig plekje zoeken, en naast je paard in de trailer plassen...


Zo doe ik het ook :+

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:20

Dit is vaste prik bij mij :=
Mijn paard weet het al haha.
Die krijgt naderhand en snoepje dus ik moet nog opletten dat hij niet al gaat bedelen en me uit balans tikt met zijn neus :+

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 15:27

Bedankt voor de tips! *\o/*

Dan ga ik eens op emmerjacht :+

Hebben jullie dan een emmer met of zonder deksel? _O-

Annienke

Berichten: 589
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:45

Ik heb er 1 met deksel, maar met voldoende vlas/zaagsel ruik je met een open emmer echt niks hoor

Punz

Berichten: 8577
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:47

Ehmm

Geen emmer...
De enkele keer dat ik in de trailer plas, is dat dus op het vlas wat er al in ligt voor paard lief..

Ik bedoel:
Wat is nu mijn plasje vergeleken bij de megaplas van mijn paard...

( en natuurlijk maak ik mijn trailer na gebruik schoon.....)

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:47

Een luierbroekje aan doen van tena of ander merk.. :)

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:48

Emmer is echt niet nodig. Er zijn bij Halford's e.d. zakjes te koop, speciaal voor vrouwen, om achter het stuur in te plassen. Wel ff gaan stilstaan :j

Grooming_Mom

Berichten: 438
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:50

En dan beweren mensen nog dat het een elite sport is. Nou op een emmertje plassen in de trailer waarbij er een paard verwonderd in je nek staat te hijgen is weinig elitair :D :D .

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:51

Pfoe ik snap je plasprobleem haha. Ik heb ook altijd een aandrang die ineens opkomt en dan kan ik ook echt niet langer dan 5/10 minuten wachten.
Bij mij is het wel afhankelijk van wat ik drink. Ik heb de indruk dat thee mijn aandrang meer stimuleert.
Zorgen dat je niet teveel drinkt van te voren als je weet dat het echt niet gaat en dit later weer bijdrinken.
Ik ben hiervoor zelfs naar de dokter geweest en die geeft juist het advies niet uit voorzorg vast te gaan omdat je dan juist je blaas lui maakt. Je kunt je bekkenbodemspieren wel trainen.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:52

Grooming_Mom schreef:
En dan beweren mensen nog dat het een elite sport is. Nou op een emmertje plassen in de trailer waarbij er een paard verwonderd in je nek staat te hijgen is weinig elitair :D :D .

_O- _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:54

Sommige reacties!!! _O- _O- _O- _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ik pis bijna in m'n broek van het lachen :')

Maar even zonder gekheid.. Ik kan het niet hoor, plassen in stal... Of in de trailer... Dat is de wc van mijn paard. Zou gek zijn als ik haar ineens op mijn toilet zie zitten.

Emmertje mee is de beste oplossing. Dat onrustig worden wennen ze wel aan, helemaal als je het geen aandacht geeft en daarna weer verder gaat rijden.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 16:31

Jacquel schreef:
Emmer is echt niet nodig. Er zijn bij Halford's e.d. zakjes te koop, speciaal voor vrouwen, om achter het stuur in te plassen. Wel ff gaan stilstaan :j


Gezellig als je met zn 2en in de auto zit :')


Grooming_Mom schreef:
En dan beweren mensen nog dat het een elite sport is. Nou op een emmertje plassen in de trailer waarbij er een paard verwonderd in je nek staat te hijgen is weinig elitair :D :D .


Hahah _O- _O- _O-


judithh schreef:
Een luierbroekje aan doen van tena of ander merk.. :)


Onderweg riep ik nog “ ik trek de volgende keer gewoon een luier aan!!” _O- :=


Punz schreef:
Ehmm

Geen emmer...
De enkele keer dat ik in de trailer plas, is dat dus op het vlas wat er al in ligt voor paard lief..

Ik bedoel:
Wat is nu mijn plasje vergeleken bij de megaplas van mijn paard...

( en natuurlijk maak ik mijn trailer na gebruik schoon.....)


Maar neem aan dat je paard er dan niet in staat :+

Ik zou er ook helemaal niks om geven, maar onderweg is dat toch net iets ingewikkelder :=

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:33

Je blaas gaan trainen?? Echt, gewoon wanneer je thuis bent het plassen even uitstellen en zorgen dat je bekkenbodem(normaal sterk bij paardrijdende vrouwen) sterk genoeg is.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 16:45

bigone schreef:
Je blaas gaan trainen?? Echt, gewoon wanneer je thuis bent het plassen even uitstellen en zorgen dat je bekkenbodem(normaal sterk bij paardrijdende vrouwen) sterk genoeg is.


Het is al een levens lang ‘kwaaltje’... vroeger had ik dat probleem ook met schooluitstapjes, pretparken (sta je net in de rij, moet je plassen) en doet dacht ik van ik drink maar minder dan moet ik minder plassen

Ben dus nu aan het proberen wat terug meer te drinken (want drink nog te weinig, hooguit een glas fris en wat koffie)

Mn blaas kan die hoeveelheid niet meer aan denk ik :')

Probeer het al langer op te houden, maar als ik moet, gaat dat zó snel...

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:55

Melewel94 schreef:
Jacquel schreef:
Emmer is echt niet nodig. Er zijn bij Halford's e.d. zakjes te koop, speciaal voor vrouwen, om achter het stuur in te plassen. Wel ff gaan stilstaan :j


Gezellig als je met zn 2en in de auto zit :')


Oké, neem je twee zakjes mee en gezellig samen een plasje doen. Zien zeiken doet zeiken *D
Wel een stuk comfortabeler dan tussen de benen van je paard.
Laatst bijgewerkt door Jacquel op 09-10-17 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Berichten: 8577
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:55

Citaat:
Maar neem aan dat je paard er dan niet in staat


Tweepaardstrailer..
Ruimte zat dan, als er maar eentje in staat.. :+

( maar als ze er beiden instaan heb ik een probleem hoor.... maar gelukkig herken ik het probleem van TS niet in die mate. Kan eigenlijk altijd wel wachten totdat in ieder geval een van de twee paardjes van de trailer af is , als ik ze beide bij me heb)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 17:21

Punz schreef:
Citaat:
Maar neem aan dat je paard er dan niet in staat


Tweepaardstrailer..
Ruimte zat dan, als er maar eentje in staat.. :+

( maar als ze er beiden instaan heb ik een probleem hoor.... maar gelukkig herken ik het probleem van TS niet in die mate. Kan eigenlijk altijd wel wachten totdat in ieder geval een van de twee paardjes van de trailer af is , als ik ze beide bij me heb)


Tuurlijk, 2 paards trailer duh :') niet aan gedacht haha!