[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:41

Voor het halsstuk zijn er als het goed is 4 van die ringen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:43

Er zitten in de hals 4 klittebandjes, dat klopt. Maar in de deken maar 2 ringen. }:0

Edit: ben stom geweest zie ik. Heb van de hals de stable variant besteld ipv de outdoor die ik moet hebben. Goed dat ik het nu zie... :')
In de stable variant zitten 4 klittebandjes, in de outdoor 2 zie ik op Google.

Het lost m'n vastmaak/probleem niet op, maar toch..
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 06-10-17 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:46

Welk model heb je dan?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:46

Rambo Optimo

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:48

Ehm... had de Optimo niet ook een systeem met klitteband? Heb je ook een Optimo halsstuk?

Edit: oh, je hebt 't al gevonden. Ik zie je edit in een bericht een eindje hier boven.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:52

Tsjonge ik heb echt een blond moment. :')
Zo te zien is de Outdoor hals inderdaad vast te maken dmv het klitteband op de deken. Aangezien ik per ongeluk de stable hals besteld blijk te hebben (ik dacht al..wat is 'ie goedkoop...) is het me nu duidelijk waarom het niet past.

Thanks Koper!

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:53

Caaatje schreef:
Koper schreef:
Waarom? Mijn buitenpony heeft ook een 600 denier deken op en daar blijft ze prima droog onder.


Ook bij langdurige periodes van regen? En met rollen etc erbij?


Die van mij ook droog!
Staat nog onder de harry's horse en ben er dik tevreden over.

Afbeelding
+:)+

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:57

Ja, bij dit weer van de afgelopen dagen/weken houdt mijn 600D het ook meer dan prima. Alleen bij noodweer lekt hij door. Niet dat ze er drijfnat onder wordt maar dan moet ik 'm wel even wisselen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:58

bellehorses schreef:
Ik ben toch niet zo tevreden over hoe de bucas ligt met de verbreder ertussen. Hij drukt nu heel erg op de schoft. Heb nu ook den smartex rain in een maat groter dan normaal en die ligt gelukkig goed.

Zojuist bij Agradi de iris turnout light besteld. Zodra die binnen is krijgt ze die op en van het winter de smartex rain.

Wat denk je dat daar de meerwaarde van is dan? De rain is 0 grams met stay-dry en de irish light is 50 grams. Dat vind ik nou niet bepaald een aanvulling op elkaar, meer een alternatief.
Caaatje schreef:
Koper schreef:
Waarom? Mijn buitenpony heeft ook een 600 denier deken op en daar blijft ze prima droog onder.

Ook bij langdurige periodes van regen? En met rollen etc erbij?

De deniers zeggen niks over de waterdichtheid! Je had het over een waterdichtheid van 3000 geloof ik? Dat moet aardig wat regen kunnen hebben hoor, moet gek gaan voor dat gaat lekken.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:14

O de waterdichtheid weet ik zo niet hoor. Dat zou je even op moeten zoeken.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:15

Oei, dan zakt de moed mij in de schoenen, ik hoop dat de verbreder mij wel uit de nood helpt. :wow:

Ik denk dat men tweedehands 200 gram deken ook is aangekomen, ben benieuwd!

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:50

Nies_ schreef:
bellehorses schreef:
Ik ben toch niet zo tevreden over hoe de bucas ligt met de verbreder ertussen. Hij drukt nu heel erg op de schoft. Heb nu ook den smartex rain in een maat groter dan normaal en die ligt gelukkig goed.

Zojuist bij Agradi de iris turnout light besteld. Zodra die binnen is krijgt ze die op en van het winter de smartex rain.

Wat denk je dat daar de meerwaarde van is dan? De rain is 0 grams met stay-dry en de irish light is 50 grams. Dat vind ik nou niet bepaald een aanvulling op elkaar, meer een alternatief.

[/quote]

De smartex is 150 grams en de iris light is 50 grams, dus ja, ik zie daar wel een meerwaarde in. Ook in de smartex heb je verschillende varianten/aantal grams vullingen

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:05

De rain is 0 grams hoor, de medium is 150.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:08

De fleece voering maakt 'm toch wel een stukje dikker en warmer dan een "kale" 0 grams. Ik heb 'm juist als tussendeken gekocht.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:28

Nies_ schreef:
De rain is 0 grams hoor, de medium is 150.


Klopt, even gecheckt. Ik heb idd de smartex turnout medium.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:29

Ah ja daar heb je zeker wat aan :j

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:07

Ja ik had mijn twijfels bij de waterdichtheid vanwege de 3000mm, ik heb altijd bucas maar dat trekt op haar.schoft maar dat is met teflon wat gelijk is aan 5000mmm. Dus ik vind dat heel moeilijk om in te schatten hoe waterdicht het deken dan is

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:40

tanjaatjuhh schreef:
yza1987 schreef:
ik heb al verschillende merken geprobeerd. Bijvoorbeeld epplejeck eigen merk, harry horse, pagony, imperial riding, powerhorse. De meeste dekens lagen redelijk, maar toch veel druk op de schoft en ben er erg voorzichtig mee aangezien ze dr schoft al een keer open heeft gehad en ik dit niet nog een keer wil. Op de foto's zie je haar bouw:
[ [url=m/gZzW0M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/su0Jcv.png]Afbeelding[/url] ]


http://www.hogeschoftdeken.nl/


Ik ben nu ook in contact met deze mensen. Echt geen enkel deken ligt bij mijn paard acceptabel. De Epplejeck Hudson met schoftkussens veroorzaakte na 1 nacht al bijna een schuurplek op de schoft. Dan ligt mijn Horseware Rambo Original nog beter en die durf ik ook geen 3 dagen achter elkaar op te laten...

Het is dat paard veel fijner aanvoelt met rijden als hij onder deken staat, anders gaf ik mijn zoektocht echt op.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:12

Afbeelding
Na een paar weken heeft madame het voor elkaar :') ben blij met m'n rambo als 2e deken haha.
Hoe kan ik dit het beste maken? Is dus aan de voorkant, sluiting van de deken.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 11:15

Heb je niet een schoenmaker of naaister in de buurt die dit opnieuw kan vastmaken? Extra stevig :+

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:11

Dat is nog wel knap aangezien er een sluiting boven zit nog! Leuk joh die paarden.
Heb je wel die clipjes naar het paard toe vast zitten? Als je die andersom doet kunnen ze er heel makkelijk aan blijven haken.

Ik denk niet dat er verschil zit in deze amigo v sluiting of Rambo dus hoop voor je dat je paard ze heel laat!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:30

Ja dat doet ze heel knap. De andere klittenband trekt ze ook altijd open. De clipjes doe ik inderdaad op die manier dicht :)

Sluiting van de Rambo en Amigo zijn hetzelfde. Ze gaat straks naar een pensionstalling, hopelijk verveelt ze zich daar wat minder zodat ze wat meer van haar deken afblijft.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:59

LiiNd_Y schreef:
[ [url=m/DPUJ2J.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na een paar weken heeft madame het voor elkaar :') ben blij met m'n rambo als 2e deken haha.
Hoe kan ik dit het beste maken? Is dus aan de voorkant, sluiting van de deken.

Ik zou naald en sterk draad ter hand nemen, even er voor gaan zitten en daarna een dikke klodder Stormsure er op zodat het stiksel waterdicht wordt.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:28

Een vriendin van mij had dit ook met haar amigo bravo deken van een week oud, zij heeft toen een nieuwe deken gehad. Vond het wel een goede service van agradi, een nieuwe deken hoort niet zo snel kapot te gaan.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:41

Djeradalover schreef:
Een vriendin van mij had dit ook met haar amigo bravo deken van een week oud, zij heeft toen een nieuwe deken gehad. Vond het wel een goede service van agradi, een nieuwe deken hoort niet zo snel kapot te gaan.


Denk niet dat ik dat voor elkaar krijg. Ik weet van m'n paard dat ze aan haar deken trekt. Tja dan kan er wat kapot gaan.