[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:35

Ja de nieuwe types hebben voor zover ik weet allemaal dezelfde sluitingen.

Mijn nieuwe smartex komt als het goed is morgen binnen *\o/*
Komt goed uit voor het weer wat ze voorspellen eind van de week.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:40

Ik heb mijn Smartex Rain opgelegd vandaag, even kijken of ie niet te warm is morgenvroeg.
Toen hij buiten stond wisselde ik zelf de dekens overdag/snachts, overdag de Sunshower en snachts een 50 grams gevoerde regendeken van Bucas....

Met dit weer staan ze niet op het land, dus niet in de zon dus wil ik de Rain proberen..

En wat staat dat blauwe hem goed he.... <3


Afbeelding

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:53

Jaaa, vosjes in het blauw zijn heel mooi <3

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:54

Vriendje wou liever de zwarte, maar we hebben al een zwarte en ik vind idd blauw zo mooi op een vosje ... :)

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 06:27

Koper schreef:
Dank je wel voor de foto, dat ziet er inderdaad handig uit :) Heeft de Sun Shower de zelfde soort voorsluiting als de Smartex?

Volgens mij heeft de sunshower een haaksluiting(op de foto te zien) en de smartex eem click en go.
Maar ze adverteren dat alle dekens een click en go hebben en dan ben je met 1 verbreder klaar

Jotoma schreef:
Jaaa, vosjes in het blauw zijn heel mooi <3


Afbeelding
Afbeelding

Nog een vos met een blauwe hihi
Nu nog bloot maar ga eind vd week ook de smartex weer op doen.
Heb inmiddels ook een hals dus als de smartex bevalt ivm t fleece gaat de irish de verkoop in of als reserve

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:38

Blauw staat inderdaad goed op vosjes!

Ik word echt helemaal simpel van lekkende dekens. Gelukkig heb ik zoals ze het op stal noemen een dekenwinkel :+ laatst een lekkende deken terug gestuurd daarvoor een nieuwe gekocht maar die blijft dus ook niet droog :(

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:26

Jennifer, knelt de deken niet bij de hals als ze haar hoofd naar beneden doet om te eten of lijkt dat maar zo?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:33

Mijn vos moet het doen met zilver :') Blauw staat wel mooier ja. Ik vind Bucas alleen niet echt zo fantastisch liggen bij hem. Baal ik goed van. Rambo ligt nog minder. Ik hou nog even de hoop dat hij erin groeit := Het ligt namelijk ook weer niet zo slecht dat het gaat knellen oid.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:08

bellehorses schreef:
Jennifer, knelt de deken niet bij de hals als ze haar hoofd naar beneden doet om te eten of lijkt dat maar zo?

Nee hij heeft er geen last van, kan prima eten hihi.
Deken is aan de voorkant eerder iets te ruim

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:18

Ik vind Bucas dekens er altijd mooi uitzien, maar bij de paarden waar ik ze om gezien heb hangen ze altijd binnen de kortste keren scheef.
De amigo’s en met name Rambo’s vind ik echt geweldig liggen. Ligt ald een huis hier.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:12

En bij mijn paard blijven juist alleen de bucas dekens goed liggen....
Rambo trouwens ook wel, maar die zijn helemaal reteduur.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:47

Hebben jullie misschien tips voor een regendeken voor een paard met een hoge halsaanzet? Ik probeer al te googlen, maar ik krijg alleen maar hits van dekens met een hoge hals ipv geschikt voor een paard die zijn hals hoog draagt :D

Ik heb de Hudson van EJ geprobeerd ivm de schoftkussens. Maar helaas zit voor de kussens nog een strak stukje regendeken (denk tegen inregenen) en dat snijdt op zijn hoge hals.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:11

Wij hebben voor onze arabo fries met hoge hals een Rambo en een Rhino en die gaan beide goed tot nu toe.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:50

Mijn bucas is aangekomen en ik heb gemengde gevoelens. Hij zit aan zijn nek wat krap, terwijl hij aan de schouders wat overschot heeft: denken jullie dat een borstverbreder kan helpen?
Ik heb hem natuurlijk opgelegd zonder nadenken, nu hangt de flzece al vol haar. -O-
Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:52

ik vind hem bij de halsaanzet echt wel te krap lijken

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:55

Chips, balen dat hij onder het haar zit. Ik test altijd even door te laten eten vd grond, gras of hooi en kijken en voelen wat er dan gebeurd.
Hij oogt wel krap idd..

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:00

Jessol is dat de big neck?

Ik overweeg namelijk om de Smartex big neck te bestellen morgen (mooi blauw voor op mijn vos :D ). Maar als ik dit zo zie krijg ik toch weer mijn bedenkingen := Terwijl ik er net uit was :=

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:24

Ik heb hem laten eten uit zijn voerton op de grond, en dan is het inderdaad wel krap. Als hij gewoon staat kan ik er wel ferm aan trekken en is er wel plaats. Zou een borstverbreder kunnen helpen? Ik ben een beetje aan het balen.

Koper, dat is inderdaad de smartex big neck, zo ziet hij er dekenloos uit qua bouw:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan kocht ik een tweedehands regendekentje voir 12 euro, en dat past perfect. 8)7

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:29

Hmm, jouwe lijkt van schoft naar voorkant schouderblad wat groter te zijn.

Wat ik zelf zou doen, maar dat ben ik :Y) is de voorsluiting er af slopen en een soort van V-sluiting ervoor in de plaats knutselen. Zodat m'n paard niet meer door de deken wordt gekeeld. Klodder Stormsure d'r op en hop op het paard. Maar kan me ook voorstellen dat je niet wil gaan prutsen aan zo'n dure deken.

Jouwe lijkt behalve een zware hals ook een brede borst te hebben. Dan zou ik het idd eerst met een verbreder proberen.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:40

Ik zou idd ook een borstverbreder proberen. Volgens mij bestaan die in 2 maten qua cm's

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:03

Koper schreef:
Jouwe lijkt behalve een zware hals ook een brede borst te hebben. Dan zou ik het idd eerst met een verbreder proberen.

En een dikke buik. :')

Bedankt voor de tips! Ik probeer dan een verlenger, dan mag ik tobben over welke maat verlenger. :')
En ik heb net een bestelling geplaatst bij Agradi vandaag, wat stom. -O-

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:47

Ik had dus precies hetzelfde met de bucas sunshower. Heb nu een borstverbreder en het zit nu echt goed. Ze kan weer eten van de grond zonder dat ze haarzelf bij a smoord.

Vandaag de bucas smartex ontvangen. Heb deze in een maat groter besteld dan ik normaal heb. Deze zit nu goed bij de hals, wel een beetje lang maar voor de rest prima.

Borstverbreder heb je idd in 2 maten voor zover ik weer. 12 cm en 24 cm.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:51

Oh god... jij hebt een maat groter? Ik had juist begrepen dat hij groot valt en dat je een maat kleiner moet hebben dan normaal?

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:57

Ik ben echt blij dat ik een maat groter heb gedaan. Had ik de normale maat gedaan had ik denk ik weer met hetzelfde probleem gezeten als met de sunshower bij de hals.
Eigen maat had opzich wel gekund denk ik maar dan had ik de borstverlenger daar ook voor moeten gebruiken denk ik.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:18

bellehorses schreef:
Ik had dus precies hetzelfde met de bucas sunshower. Heb nu een borstverbreder en het zit nu echt goed. Ze kan weer eten van de grond zonder dat ze haarzelf bij a smoord.

Vandaag de bucas smartex ontvangen. Heb deze in een maat groter besteld dan ik normaal heb. Deze zit nu goed bij de hals, wel een beetje lang maar voor de rest prima.

Borstverbreder heb je idd in 2 maten voor zover ik weer. 12 cm en 24 cm.

Oke dan hoop ik dat in het daarmee red! Welke heb jij genomen? Ik neig naar de 12