Ogen die jeuken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 20:53

Hoi!

Een vraag aan bokt. Ik heb al een aantal weken last van jeukende ogen. Als je er aan zit wordt het alleen maar erger. Overdag heb ik er weinig tot geen last van, s ochtends en s avonds meer. Ik heb oogdruppels gehaald bij de drogist, deze helpen helaas niet heel erg. Wat zou dit kunnen zijn? Iemand een idee?

Woensdag ga ik even langs de dokter, omdat het aanhoudt. Maar ik dacht misschien herkent iemand op bokt het :)

Hooikoorts is in het voorjaar neem ik aan, allergie zit ik aan te denken. Maar kan die zomaar op komen zetten terwijl je dat nooit gehad heb? Hoop niet dat er uit komt dat ik allergisch ben voor paardenharen :+

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:55

Ja allergieen kunnen zomaar op komen zetten. Dat is ook het lastige aan allergieen.
En hooikoorts heb je ook (of sommige mensen dan) ook buiten de zomer/voorjaar. Echt afhankelijk van waar dat je op reageert.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:10

Ik blijk heel erg te reageren op berkenpollen. Alleen maar mijn ogen reageren er op, daardoor werd het eerst niet gezien als pollen allergie. Vorig jaar zo'n last gehad van mijn ogen dat ik ligt niet meer verdroeg. Berkenpollen is er van februari tot ergens eind september/oktober.

Dus ja, een spontane allergie kan heel goed. Allen het uitzoeken van wat het is...... Kan lastig zijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:14

Hooikoorts kan nu ook.
Ik reageer ook met tijden het hele jaar door met jeukende ogen en een verstopte neus.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:16

Zou inderdaad een allergie kunnen zijn voor een stofje in de buiten- of binnenlucht.

Je hebt geen lenzen? Want dan kan daar ook iets mee zijn. Of een ander soort irritatie, denk aan make-up.

Probeer eens geen make-up of lenzen te dragen indien van toepassing. Ga eens na of je binnen of buiten meer last hebt. En, neem eens een hooikoorts/antihistamine tabletje en kijk of je klachten dan verdwijnen.

Dan kan je zelf al wat dingen uitsluiten en constateren. Blijven de klachten dan even naar de huisarts. Die kan met een (bloed) onderzoek uitzoeken waar je precies op reageert.

Ik heb sinds twee jaar 'ineens' een flinke allergie voor huisstofmijt. Nog steeds verbaasd daarover maar het kan!

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:27

Draag je lenzen?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:11

Misschien te simpel gedacht hoor, maar stook je inmiddels thuis? Kan het zijn dat de luchtvochtigheid te laag is? Omdat je zegt dat het met name in de ochtend en avond is, geen idee of je overdag ergens anders bent, maar als dat het geval is lijkt er een omgevingstrigger te zijn. Luchtvochtigheid, nieuwe plant, geurkaarsen of wax.

9xxshadowxx9

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Zeeland

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:16

Ik heb er de laatste tijd ook weer heel erg last van! Zodra ik per ongeluk even aan mijn ogen zit met m'n handen gaan ze meteen ontzettend jeuken, ik wordt er gek van |o
Ik heb oogdruppels van de huisarts gekregen, deze werken wel meteen gelukkig.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 06:45

Bedankt voor alle reacties!

Het is inderdaad vooral als ik in huis ben. Overdag op school heb ik er eigenlijk geen last van. We zijn wel weer aan het stoken maar geen droge lucht zegt mijn vader.

Ik draag geen lenzen. Wel wat makeup dus ik heb het de laatste weken beperkt tot alleen mascara maar geen verbetering. Heb ook geen nieuwe mascara oid.

We hebben eigenlijk alleen maar kunstplanten haha, dus dat kan het denk ook niet zijn. Ik ga die tabletjes eens proberen!

Edit: vergeten te zeggen: ik heb s ochtends ook een beetje een loopneus als ik wakker wordt. Terwijl het overdag en s avonds niet zo is. Ben niet echt verkouden namelijk.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:18

Ik heb dit ook heel lang gehad, erg vervelend..
Ben naar Australie verhuisd en nu is het weg! Weet alleen niet of dat een optie is :’)

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:29

Lijkt op allergie. Heb je een kussen met veren?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:34

Heb je een huisdier? Ik ben spontaan allergisch voor mijn katten geworden. En die jeuk aan mijn ogen is precies als bij jou. Want aan mijn handen zitten natuurlijk schilfers van de kat. Dus als ik aan mn ogen zit, smeer ik die schilfers als het ware in mijn ogen, waar ik dus op reageer. Ik heb van mijn huisarts anti allergie oogdruppels gekregen. Ondertussen werken die iets minder, maar ze werkten in het begin echt supergoed!

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:10

Dat jij alleen kunstplanten hebt zegt niet zo veel.. planten, bomen, grassen en bloemen staan gewoon buiten! :p

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:21

Het enige wat bij mij werkt bij jeukende ogen bij allergie zijn de oogdruppels van de DM :)

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:57

Is de huid ook schraal of rood? Kan ook eczeem zijn of droge huid. Een oogbalsem kan dan goed helpen. Verder als tip tegen de jeuk: ijs op je ogen, koelen dus. Ijsblokjes in een boterhamzakje met een theedoek erom werkt bijvoorbeeld top.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:59

Wat echt verlichting geeft is spoelen met fysiologisch water, verkopen ze bij de apotheek en wellicht bij de kruidvat. Goed knipperen, en er dan afblijven, en na vijf minuutjes is het weg. Citroenmelisse thee drinken kan ook ondersteunend werken. Vooral leren om niet aan je ogen te zitten :(:)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:02

Nieuw kussen of wasmiddel? Wat bij mij nog wel eens helpt is anders bakje water op de verwarming

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 10:32

Geen nieuw wasmiddel, geen nieuw kussen :D

Huid is niet rood of schraal. Nu overdag ook helemaal geen last van.
Druppel nu 2 weken met gewone oogdruppels van de drogist, new care. Maar dat werkt niet echt.

Over die kunstplanten, als ik buiten ben heb ik er weinig tot geen last van, daarom het antwoord over de planten :+

Heb geen huisdier! Alleen een lieve pony :D
Verhuizen naar Australië is helaas geen optie _O-

Ik ga alle tips eens proberen!

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:43

Ik heb hooikoorts(ennogveelmeer.. ) en ik heb er vooral last van bij het bedrijfspand waar ik zit. Dan heb ik buiten ook niet meer last dan binnen. Maar als ik thuis ben, heb ik er bijvoorbeeld helemaal geen last van.. Zo reageer ik als er hier op t industrie terrein gemaaid word heel erg. Maar als de buurman zn gras maait heb ik nergens last van..

Waar word er mee schoongemaakt? En heb je er juist dan last van? (kan een paar uur verschil in zitten! ) Probeer eens uit te vinden wat de luchtvochtigheid binnen is? Echt in percentages.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Ogen die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 10:44

En hoe kan ik dat meten? :Y)

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:46

amado7 schreef:
En hoe kan ik dat meten? :Y)

Met een luchtvochtigheidsmeter/hygrometer.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:56

amado7 schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Het is inderdaad vooral als ik in huis ben. Overdag op school heb ik er eigenlijk geen last van. We zijn wel weer aan het stoken maar geen droge lucht zegt mijn vader.

Ik draag geen lenzen. Wel wat makeup dus ik heb het de laatste weken beperkt tot alleen mascara maar geen verbetering. Heb ook geen nieuwe mascara oid.

We hebben eigenlijk alleen maar kunstplanten haha, dus dat kan het denk ook niet zijn. Ik ga die tabletjes eens proberen!

Edit: vergeten te zeggen: ik heb s ochtends ook een beetje een loopneus als ik wakker wordt. Terwijl het overdag en s avonds niet zo is. Ben niet echt verkouden namelijk.

Klinkt echt als hooikoorts dit. Uit mijn hoofd bloeien kruidenpollen heel erg laat in het seizoen en berkenpollen gaan inderdaad door tot september/oktober. Het zou prima kunnen dat je er nu nog last van hebt, en het kan helaas ook makkelijk later in je leven opkomen waardoor je er nu pas voor het eerst last van krijgt. Ik zou antihistamine halen bij de Lidl oid (die van de Lidl werken super goed) en kijken of het daarmee minder wordt of weggaat. Dan kan je eventueel een allergietest laten doen bij de HA, als dat werkt.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:03

Het kan ook een gevoelogheid voor stof zijn. Dat heb je buiten natuurlijk ook veel minder dan in huis. Ik denk dat je het beste bij de huisarts een allegie test kunt laten doen.
Bij mij is er toen vanalles uitgekomen. En ik heb niet overal evenveel last van, maar ik weet nu wel waar de niesbuien vandaan komen :')