[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 11:06

Dat kan ja, maar ik heb zelf altijd het idee dat ik zonder zadel nog net wat minder relaxed ben := Hoewel ik er wel enorm op let omdat ik weet dat hij het voelt, maar dat 'er op letten' komt naar mijn gevoel dan weer heel geforceerd over.

Ik ben bijna jarig en stiekem ben ik hints aan het droppen voor zo een wollen rijsjabrak/barebackpad met kniewrongen en rugsteun. Alleen zijn die **** duur haha.

Binnenkort komen 2 zadelpassers, eentje komt mijn huidige zadel nakijken en eentje komt een boomloos zadel passen. Kijken wat Dexter het beste ligt, heb het idee dat ik dit zadel te vaak aan het aanpassen ben omdat het na een tijd toch weer gaat schuiven. En ik wil graag alle opties open houden.
Maar dan moeten eerst die schuurplekken op zijn borst weg zijn

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:24

Wat goed dat je gewoon zo lekker op pad bent gedaan en dat hij niet 1 keer omgedraaid heeft.

Ik heb eens zo'n wollen barebackpad van iemand geleend en mocht het toen uitproberen bij James. Ohhhh wat een luxe zeg! Wat zat dat super fijn! Maar ze zijn inderdaad zo duur.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 11:27

Ja lijkt me ook heerlijk :D
Maar als bij het passen van de zadels blijkt dat boomloos beter ligt op Dexter zal er eerst een nieuw zadel moeten komen. En ik wil (voor zover dat mogelijk is) mijn huidige zadel aanhouden voorlopig.
Dus dan moet die barebackpad even wachten :P

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:19

Heeeeeell soms staan ze ook 2e hands op Boktmarkt of Marktplaats!

Ik heb hem ook voor mijn verjaardag gevraagd! Word wel wachten tot februari hihihi

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:33

Baal er van dat ik net mijn barefoot zadel verkocht heb. Als ik dat geweten had. Die had je voor een zacht prijsje over mogen nemen.
Ik kom anders wel een keer die kant op met mijn boomloos western zadel (voor zolang die niet verkocht is. Dan kun je die uit proberen als je wil.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 16:25

Ja heel graag!
Dexter heeft nu weer van die kale schuurplekken, de dierenarts heeft schimmel of beestjes uitgesloten maar de zadelpassers wachten nog even tot het weg is. Snap ik ook wel

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:05

Even vergelijken: het zijn allebei giraffen als ze eten :+
Afbeelding
Afbeelding

En dan eerst dit

Afbeelding

En 10 seconden later..Afbeelding


Slijmbal :=
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:29

Haha leuk! :D

Eerst lief doen en dan 'nee ik vind je toch niet lief'. :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 13:32

Ik heb de bloeduitslagen van Dexter gekregen. Joepie!... Ahum... we staan geen stap verder.
Uit het bloed kwamen geen rare dingen, enkel een verhoging in 1 soort van de witte bloedcellen, dat wijst op een wormeninfectie (mei voor het laatst ontwormd). Hiervoor moet ik ontworming gaan halen bij hun op de praktijk, komt goed uit want daar moet ik donderdag met Murphy (hond) weer zijn. De wormeninfectie verklaart dus niet de kale plekken en het jeuken.

Verder heeft hij geen tekort qua voedingsstoffen, vitaminen, mineralen etc.. dus ook daar geen antwoord op het jeuken.

Wat hij dan nog kan doen is een biopt nemen, dus met een soort appelboorinstrumentje in de huid prikken en een deel uitsnijden en laten onderzoeken. Kost 100€ en hier kan je dan alleen aan zien OF hij allergisch is, niet eens aan wat. Maar hij raadt dit niet aan omdat de plekken niet geïrriteerd zijn, niet ontstoken, niet gezwollen echt gewoon kaal. Hij ziet er dus geen meerwaarde in.

Hij zegt dat er niets anders gedaan kan worden dan goed in de gaten houden, zodra er plekjes komen meteen honingzalf of iets dergelijks er op doen en zo onderhouden. Mag ook preventief regelmatig wassen met betadineshampoo, die heeft hij me mee gegeven.

Dan heb ik gevraagd, ivm de wormen, of ik een mestonderzoek moet laten doen. Maar dat was blijkbaar een beetje een domme vraag want dat hij wormen had zag ik natuurlijk al door de verhoogde waarden in de witte bloedcellen, oeps. Ik wist dus al dat hij wormen had, mestonderzoek bespaard Ik kon wel voor Duke een mestonderzoek laten doen, dan moest ik gewoon mest binnen brengen op de praktijk, hoefde ik geen afspraak voor te maken en kost iets van €25. Hij zei, je kunt als je de mest binnen brengt meteen 2 wormenkuren meenemen, als dan blijkt dat Duke niks heeft kun je hem bewaren voor Dexter's herhalingskuur.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:35

Wat vervelend dat je nog niet weet waar het vandaan komt.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 13:41

Ja inderdaad.
Voel me beetje schuldig wel nu naar mijn vorige DA, was altijd maar boos dat die niks kon vinden..
Ofja boos is een groot woord, maar het stoorde me wel, vooral dat er niks onderzocht werd.

Ik kan nu wel een afspraak maken met de zadelmaker nu ik weet dat het niks vreemds is.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 15:32

Hoef je je niet schuldig over te voelen. Is alleen maar goed dat je een second opinion hebt gevraagd. is voor hem misschien ook heel erg fijn om zijn bevindingen bevestigd te hebben. Lijkt me voor een dierenarts ook erg frustrerend om niks te vinden.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 16:05

Hm ja dat klopt ergens ook wel :) Plus dat ik nog steeds bij deze DA een beter gevoel heb, nu weet ik tenminste dat het niks is in plaats van het te vermoeden.

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:45

ik volg ook

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 22:47

Hoooooooi en welkom :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 16:15

Ik ben vanmorgen voor het eerst naar het boomslepen gaan kijken.
Had de camera meegenomen en ben hele leuke paarden tegen gekomen!
Dit was een Noriker, echt een plaatje
Afbeelding

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:35

dat is net witje van pippi langkous maar dan wat steviger :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 17:31

Haha ja dat idee ging ook de hele tijd door mijn hoofd!
Toen ik er was waren er 4 paarden; een Noriker, een Breton en 2 Belgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:29

Super leuk! Zag de spikkel al langs komen wat een leukerd!

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:03

Bretonse paarden zijn ook altijd errug mooi vind ik. Leuke foto's!

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:31

Hee ik kwam op je topic via het topic over boomstammen slepen en zie de plekjes van je paard. Mijn paard het ook allergie voor iets. Het gaat goed nu ik hem alleen een vitamine/mineralen korrel geef zonder toevoegingen van Vitalbix (Vitalbix daily). Zodra hij maar een korrel musli heeft gegeten krijgt hij weer plekken.
Als hij plekjes heeft smeer ik ze in met een eczeem zalf voor kinderen waar alleen cortisonen inzitten, geen andere middelen. Die kun je krijgen bij de apotheek met een recept van de dierenarts.
Ik heb echt jaren gezocht naar iets en deze combi werkt goed voor mij.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 12:00

horsiegek schreef:
Hee ik kwam op je topic via het topic over boomstammen slepen en zie de plekjes van je paard. Mijn paard het ook allergie voor iets. Het gaat goed nu ik hem alleen een vitamine/mineralen korrel geef zonder toevoegingen van Vitalbix (Vitalbix daily). Zodra hij maar een korrel musli heeft gegeten krijgt hij weer plekken.
Als hij plekjes heeft smeer ik ze in met een eczeem zalf voor kinderen waar alleen cortisonen inzitten, geen andere middelen. Die kun je krijgen bij de apotheek met een recept van de dierenarts.
Ik heb echt jaren gezocht naar iets en deze combi werkt goed voor mij.


Hey dankjewel. Ik stond gisteren voor het voer en dacht nog 'zou ik de vitaminenkorrel meenemen' en heb het toch maar niet gedaan. Misschien toch eens proberen.
Vandaag de rekening gekregen pffff |o
Heb de dermatoloog/dierenarts van mijn hondje gevraagd en hij gaat er samen met Dexters dierenarts nog eens naar kijken. Deze wilde misschien toch een biopt laten nemen, kwestie van alles uit te sluiten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:44

Wat krijgt Dexter te eten?
Meestal komt eczeem, schimmel, wratten ed toch van binnenuit door voedsel.

Ik neem mezelf als voorbeeld. Als ik melkproducten neem dan krijg ik eczeem. Ik kan me voorstellen dat een paard ook ergens niet goed tegen kan.
Een paard op de manege waar ik werk die heeft ontzettend jeuk. Staat al op vlas ipv stro. Heeft dekens ed. Maar ik blijf toch altijd zeggen dat ik vermoed dat het door het voer komt. Maar daar wil de rest nog niet aan. Jammer. Want het is eigenlijk zo makkelijk uitproberen. Beestje krijgt nu iets gevoerd wat speciaal tegen jeuk is. Maar wie zegt dat het paard daar tegen kan? Feit is wel dat het paard er geen last van had toen het op de manege kwam. Ik heb sterk het vermoeden dat ie allergisch is voor iets in die muesli/brokken what ever spul.

Als je het voer zou willen uitsluiten tijdelijk helemaal stoppen met welke brok/korrel dan ook?
Is dat een idee? Denk maar een beetje mee hoor.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 14:08

Hij krijgt geen brok :=
Nou ja in de winter als ie terug op stal staat krijgt hij bijgevoerd bij het hooi, maar thuis op de wei krijgt hij enkel hooi bij.

Hij krijgt het overigens ook als hij enkel op gras staat, op elk gras (met eender welke vorm van bemesting), winter minder (vooral zomer) maar ook in de winter is het aanwezig, hij heeft als hij wél wordt bijgevoerd maar ook als hij niks krijgt bijgevoerd, hij draagt geen dekens die hem kunnen irriteren, zodra de plek kaal is en dus geen haar meer over heeft stopt hij met schuren.
Altijd dezelfde plaats: midden op zijn borst onder zijn hals en dan een 20-tal cm naar zijn linkerkant.

Net is de zadelmaker hier geweest en hebben we ook boomloze zadels gepast. Wat zijn die heerlijk zeg!

Wat vinden jullie? Tijd om er een cowboy paard van te maken? Ik vind het hem supermooi staan :D
Afbeelding
Het westernmodel was het fijnste voor mijne lag hem goed


Afbeelding
Het gewone model Cheyenne paste hem ook goed maar vond ik zelf minder fijn


Afbeelding
En mijn eigen zadel laten nakijken, die moet opgevuld worden maar was verder ook nog prima.

Hoewel zij verdeler is van Barefoot, vond zij dat mijn dressuurzadel net zo goed lag als de boomloze zadels.
Dilemma's dilemma's :D

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:23

Jouw eigen zadel lijkt ineens zo klein op zijn rug vergeleken met de andere zadels :')

Ik vind boomloos ontzettend fijn maar niet voor dressuurwerk.
Als ik alleen buiten zou rijden en niet meer in de bak zou rijden zou ik persoonlijk alleen nog maar voor boomloos gaan :j
Met een boomloos zadel zit ik veeel lekkerder als ik lange ritten maak, van een engels zadel krijg ik na een uur altijd pijn in m'n kont :+

[edit] Ik zie trouwens dat dit pas m'n eerste bericht is in jouw topic terwijl ik al vanaf dag 1 mee volg :')