De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:09

Linda: super goed gedaan!

Bontesok: ook een fijne rijles gereden :)

Azmay: leuke collectie van Diva!

Finley: fijn dat het been toch zoveel beter gaat.

De bak is eindelijk klaar waar de Luna (de tinker) en Blossom (shetlander) staan. Dus zondagochtend wat grondwerk en longeren met Luna gedaan, even een paar keer moeten ingrijpen maar heel netjes geƫindigd. Luna komt uit Ierland en heeft daarna niet echt met paardenmensen te maken gehad, dus zit wel even wat re integratie werk in :') Mijn zusje heeft een leuke 2de hands Barefoot gekocht, nu nog even een bredere fork binnen krijgen en dan wellicht dit weekend er voor het eerst op.

Morgen even kijken of de heropvoeding is blijven hangen en weer aan de slag met I. :D

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:38

Trots baasje O:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gaat top Urosa :j

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:55

Seven schreef:
Trots baasje O:)

[ [url=m/aK1EVO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4MHcLm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cqwukv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaat top Urosa :j


Gaaf beest!!! Blijf t zeggen! Mogen jullie trots op zijn ja! *\o/* <3

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:59

Dat ben ik inderdaad ook echt :j hij heeft duidelijk lol en kan heerlijk rond galopperen met Urosa dat maakt mij een zeer gelukkige eigenaar.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:16

Ah super goed!!

Ik zit ook op een roze wolk vandaag. Had wat balkjes weg gelegd om overheen te draven, maar uiteindelijk heb ik gewoon lijntjes gereden in galop. Vorige week kon hij niet eens in galop en zaten we met de draf ook even in een diep dal

Afbeelding

<3 <3 <3

Hij vond dat spring zadel trouwens wel heel raar in het begin. Nou moet ik zeggen dat ik er in geen eeuwen op gezeten had dus was voor mij ook even balans zoeken.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:55

Gaaf beest seven dn urosa <3

Wat goed van impala grappig he dat het in een week zo kan veranderen verbaas me daar wel eens over!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:13

Seven schreef:
Dat ben ik inderdaad ook echt :j hij heeft duidelijk lol en kan heerlijk rond galopperen met Urosa dat maakt mij een zeer gelukkige eigenaar.

:o :D
Hij stuurt super fijn!

Nies: genieten is dat! Springset staat hem wel erg goed!

Luna haar heropvoeding was ook blijven hangen, deze week maar even een bijzetje introduceren,

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:57

Ziet er top uit nies, leuk is dat he dat je zo een stap verder gaat. Heerlijk gevoel.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:54

Hier ook een trots baasje vanavond beetje aan het spelen geweest gebrokenlijntjes in galop rijden we al langer maar vind hij super leuk. Eenvoudige wissels via draf zitten erop. En vandaag wat nieuws vriendin achterop zat te geinen wijken voor de wagen kan dat. Dus Ik zeg ja dat kan heb ik wel eens gezien en schijnt in de samengesteld een Z? oefening te zijn. Dus wij proberen en de tweede x snapte hij het gewoon en deed netjes pootje over :):) nou we hebben natuurlijk keihard zitten lachen en hem de hemel ingeprezen.
Momenteel is hij sowieso super fijn ook in de aanleuning. Hij werkt ook graag dat maakt alles wel wat makkelijker

Afbeelding

Na het trainen samen douche met zijn vriendin

Afbeelding

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:25

Kan niet taggen maar degene weet wie ik bedoel :j ( kan niet switchen op de telefoon )

Mooie punten gereden. Mag je zeker trots op zijn.

Mooie foto van diva

Mooi dat het beentje de goede kant op gaat. Gelukkig maar.

Hier de fokker gesproken. Helaas niet echt verder gekomen. Leon heeft dus wel wat tuigersbloed van vaders kant.
Moeder is kwpn. Een merrie van fam kuysten uit Donkerbroek. Merrie heet iets van prisca en zal rond 12 jaar zijn en 2 veulens hebben gehad waarvan Leon er 1 van was. Moest wel stamboek hebben maar ik vind niets.

Vandaag even helemaal een deken opgedaan. Hij gaf er niet zo veel om. T is nog warm zat dus deken weer af gedaan. Hij kan straks dus gewoon een deken op.

Morgen voor t eerst de tandarts.... even de haakjes verwijderen. Electrisch dus wel verdovingspasta.

Als in t bekkie alles netjes is kan ik er ook iets meer aan rijden. Hij is super braaf verder.
Om de 2 dgn rijden. Hup zadel op en gaan. Zoooo braaf.
Benen afspoelen gaat ook steeds beter. Water is niet zo heel raar meer maar de slang nog wel.
Gewoon rustig aan steeds even afspoelen na t rijden.
Wond op zijn kont geneest goed. Nu roze velletje. Wachten op nieuwe haartjes.

Wat hij nog wel heel raar vind is als er paarden of pony's buiten lopen. Dan wordt hij druk en krijgt hij t heen en weer. Maarja gewoon negeren. Moet hij toch aan wennen.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:36

Heb je op mijn kwpn gekeken hillebill?
Zo niet kan ik best kijken of ik daar de merrie kan vinden

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:25

Seven schreef:
Heb je op mijn kwpn gekeken hillebill?
Zo niet kan ik best kijken of ik daar de merrie kan vinden


Hoi, ik heb daar te weinig gegevens voor.
De naam van de merrie is iets van Presca of Prisca die uit Donkerbroek komt, fam. Kuysen zei de Fokker die op het papier staat van Leon.

Als je zou willen of jij iets kan vinden graag :) Maar ben bang dat ik te weinig gegevens heb.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:33

Je weet geen afstamming
Er is namelijk een mega lijst prisca 's
Edit of kleur dat maakt ook de zoektocht kleiner

Presca zijn er vier van

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:54

De p is trouwens geen 12 jaar als ze kwpn was is de P minimaal uit 1997

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:56

ff pb gedaan
( ja dat zag ik ook of was ze 12 toen ze Leon kreeg?) dan is ze nu 16

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:25

Even wat pagina's doorgelezen en bekeken hier, aangezien mijn nieuwe aanwint ook uit 2013 komt! :D Wat zijn jullie allemaal al lekker aan de slag met jullie paarden :)

Even wat informatie over mijn paardje:
Ze heet Shenna, is 1,67m nu, merrie en is 04-06-2013 geboren. Ze is een Fries (Onne 376 x Beart 411).
Vorig jaar is Shenna zadelmak gemaakt bij haar vorige eigenaar. Daarna heeft ze weer een halfjaar op de wei gestaan. Ongeveer een halfjaar geleden hebben zij er voor het eerst op gezeten. Daarna weer een periode niets en sinds kort pas weer opgepakt. 2,5 maand terug heb ik haar overgekocht en nu ben ik weer opnieuw begonnen met haar zodat we het lekker rustig aan doen. Eerst weer wat gelongeerd met zadel en hoofdstel, maar ze gaf (zoals verwacht) geen kick. Dus er rustig op gegaan.

Op dit moment doen we ongeveer 4x per week iets. En zo'n 1 a 2x per week rijden en de andere keren wandelen, grondwerken of longeren. En ze pakt het allemaal eigenlijk heel goed op! Sturen gaat al top, gas en rem snapt ze ook goed! Ze begint nu zelfs de ontspanning ohz al op te zoeken en stelling en buiging begint langzaam te komen. Ik probeer weinig te vragen, vooral haar zelf te ontspanning op te laten zoeken, en dat gaat prima zo! Zelfs onze eerste stukjes galop zijn een feit :D
Met longeren hebben we zelfs al cavaletti's meegepakt en dat gaat ook super! Braaf paard :D
Wandelen doen we nog in de naaste omgeving, de woonwijk door en het kleine bosje door. Ze is nog niet verkeersmak dus daar werken we op die manier wat aan.

Hier een foto van ons gister! Trots op de puppy!

Afbeelding

En ik heb toevallig gister avond ons eerste ITP-topic gemaakt: [RIJ-ITP] PuppyFries Shenna ITP! Once you go black, you never go back!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:48

Hoi gezellig dat je hier mee komt kletsen. Leuk paard heb je.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:51

Wow Leon bij de tandarts. Wel sedatie. Hij hadden me toch een haken aan de voorste bovenste kiezen. Nog een paar mm en hij hadden t tandvlees geraakt.
Maar alles weer tiptop in het bekkie nu.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:56

Welkom Celine gaaf paard!

Hillebil maar goed dat de tandarts geweest is nu weer lekker aan de slag

Vandaag aan de longe gewerkt met fin hij liet heel mooi aanspanning en ontspanning van de spieren zien

Afbeelding
Afbeelding

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:22

mooi plaatje met Finley. Wat lijkt me dat heerlijk om een longeercircel te hebben zeg!

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:50

Ja echt super fijn en ze hebben de drainage aangepast waardoor hij nu altijd droog is zelfs na die hebige regen van de afgelopen tijd

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:42

Ideaal is dat!

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:56

Ja al moet ik zeggen een gratis aquatrainer is ook leuk haha kon je leuk in trainen betalen mensen veel geld voor ;)

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 11:44

Fin weer goed bezig, top zeg!

Nies, roze staat Impala wel goed!

Hillebil, tegenvaller met Leon zijn tanden, gelukkig was je nog op tijd.

Welkom Celine_Famke!


Wij gaan morgen naar het strand :):) *\o/*

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:22

Ohh zo jaloers! Heel veel plezier maar dat komt vast goed