Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 12:59

Hallo ik vroeg me af of hier meer mensen waren met een Novia Scotia Duck Tolling Retriever?

Ik heb er sinds 2 jaar 1 in mijn bezit en je ziet toch wel steeds meer Tollers opduiken.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen. Ik krijg vaak te horen van: Dat zijn toch van die eenkennige bange honden? Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Mijn toller is onwijs vriendelijke tegen mens en dier. Ze heeft drie gehoorzaamheid cursussen gevolg. En we zijn nu bezig met behendigheid wat super geweldig vind.


Afbeelding
Hier mijn kleine waterrat.


Afbeelding
Kan met alle honden overweg maar speelt alleen met bekende. Vreemde honden negeert ze

Afbeelding
<3

Anoniem

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:09

Ik heb er geen (helaas) maar ik volg even want het is mijn favoriete hondenras :D <3

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:11

Je ziet ze hier in zuid holland al jaren best veel. Een kennis van mij heeft er twee waar ze fanatiek flyball en behendigheid mee doet.
Hele vriendelijke hondjes, ook naar vreemden. En leuke sporthondjes

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:13

Mijn ouders hebben een kruising Friese stabij x duck toll. Super sociaal. Mijn moeder doet agility met hem en mijn vaderis begonnen met de jacht cursus. Beide vind hij super leuk maar gezien zijn leeftijd ( net 1.5 ) is het concentreren op iets voor langer als tien seconden Nog een beetje een dingetje. ... Alles is zo interessant. ......

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 13:14

Ja dat klopt mijn meisje is in huis eigenlijk heel rustig. Vooral languit op de bank haha. Maar zodra we naar de hondenschool lopen en ze weet dat we behendigheid gaan doen wordt ze super enthousiast hahaha zo leuk.

@Spookyjim echt een aanrader hoor!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 13:15

Mayasfrenk schreef:
Mijn ouders hebben een kruising Friese stabij x duck toll. Super sociaal. Mijn moeder doet agility met hem en mijn vaderis begonnen met de jacht cursus. Beide vind hij super leuk maar gezien zijn leeftijd ( net 1.5 ) is het concentreren op iets voor langer als tien seconden Nog een beetje een dingetje. ... Alles is zo interessant. ......


Dat lijkt me een mooie kruising heb je daar een foto van?

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 14:03

Afbeelding

Hier nog 1 van mijn meisje als pup.

madelief88

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:09

Ach, ik smelt. Mijn grote droom is een Toller inderdaad, volgens mij prachtige en fijne dieren <3
Nu nog mijn man zo ver krijgen, ooit als we een huis hebben met wat grond eromheen en voldoende tijd :):)

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:19

Ik volg dit topic ook.
Wij hebben een border collie en een kruising lopen. Voorlopig is dit we prima zo.
Nichtje van mijn man heeft een toller en das zo leuk beestje.
Zijn ze huisvast?
Wij wonen op een boerderij, en wil beslist niet een wegloper (natuurlijk moet je dit trainen)

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:22

Ik wil later ook zeker een Toller.
Ik zag er laatst 1 voorbij komen op facebook. Een hond die moest worden herplaatst. Heel goed opgevoed, kon alleen blijven. Met andere honden ed.
Alleen had deze epilepsie, dus daar moest je je goed op inlezen. Nou, dat was niet het probleem. Weet veel van epilepsie, vaker gezien, weet wat ik moet doen. Maar aangezien ik nog een half jaar studeer en op kamers zit maar niet gereageerd. Maar ik moest me echt inhouden.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 14:25

CarinaR schreef:
Ik volg dit topic ook.
Wij hebben een border collie en een kruising lopen. Voorlopig is dit we prima zo.
Nichtje van mijn man heeft een toller en das zo leuk beestje.
Zijn ze huisvast?
Wij wonen op een boerderij, en wil beslist niet een wegloper (natuurlijk moet je dit trainen)



Ja hoor tollers zijn heel trouw en luisteren super. Met wandelingen houd ze je in de gate! Zal nooit aan de wandel gaan. Al weet ik niet hoe dat met reuen is hoor.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 14:27

_xManadisx_ schreef:
Ik wil later ook zeker een Toller.
Ik zag er laatst 1 voorbij komen op facebook. Een hond die moest worden herplaatst. Heel goed opgevoed, kon alleen blijven. Met andere honden ed.
Alleen had deze epilepsie, dus daar moest je je goed op inlezen. Nou, dat was niet het probleem. Weet veel van epilepsie, vaker gezien, weet wat ik moet doen. Maar aangezien ik nog een half jaar studeer en op kamers zit maar niet gereageerd. Maar ik moest me echt inhouden.



Mijn toller kan prima alleen zijn nooit gepiept. Is ook geen onnodige blaffer. Er zitten helaas wel een aantal ziektes in het ras waar je rekening moet houden.

Omdat ik een nestje met mijn teef wil heb ik haar overal op laten testen en gelukkig is ze overal vrij van. *\o/*

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 14:45

Afbeelding

Hier nog 1 foto in actie :D

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:19

Ga je een nestje fokken?
Ik houd me zeker aanbevolen. Ik vind jouw teef echt heel leuk!

Ik ben inderdaad wel op de hoogte van ziektes. Ik ben zelf over 4/5 maanden afgestuurd dierenarts en zie ze hier op de kliniek inderdaad vaak voorbij komen. Vandaar ook dat ik niet heel erg zou zitten met het epilepsie, ik zie het vaak genoeg voorbijkomen en ik weet hoe het onder controle te houden is en wat ik moet doen in het geval van spoed.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:37

_xManadisx_ schreef:
Ga je een nestje fokken?
Ik houd me zeker aanbevolen. Ik vind jouw teef echt heel leuk!

Ik ben inderdaad wel op de hoogte van ziektes. Ik ben zelf over 4/5 maanden afgestuurd dierenarts en zie ze hier op de kliniek inderdaad vaak voorbij komen. Vandaar ook dat ik niet heel erg zou zitten met het epilepsie, ik zie het vaak genoeg voorbijkomen en ik weet hoe het onder controle te houden is en wat ik moet doen in het geval van spoed.


Dat zit in de Planning. Waarschijnlijk eind dit jaar.
Ze is getest op en vrij bevonden van.
HD A Norbergwaarde 40 en ED, DM, DE, PRa, JADD, CEA en ze heeft de verplichte oogtest EVCO gehad en ook daar is helemaal niks uitgekomen. Hier was ik dan ook erg blij mee. Het is een gezonde en lieve hond en dat is voor mij het belangrijkste. Qua uiterlijk zou ze wat kleiner mogen zijn en wat minder wit mogen hebben. Maar niemand is perfect :j

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:04

Hier ook een tollerliefhebber, ik heb twee halve tollers, maakt samen ook eentje. ;-)
En iedere dag gaat er eentje mee met mijn uitlaatdienst, jammer genoeg willen haar baasjes haar steeds weer terug.
Als een van deze twee er niet meer is dan wil graag een echte toller. Ik hou meer van de forsere types, ik vind dat ze de laatste tijd te klein en fijn gefokt worden. Zo kunnen ze geen eend meer apporteren, terwijl ze daaroor ontstaan zijn. Ook vind ik het jammer dat er fokkers zijn die idd fokken met de onzekere types waardoor je steeds meer onzekere tollers ziet.
Afbeelding

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:11

Afbeelding
Niet zo'n hele goede foto maar ik zal binnenkort even p zoek gaan naar een betere.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:17

Hier ook een Toller van inmiddels alweer 7 jaar oud. Heerlijk beest maar geen allemansvriend. Zodra hij je echter kent en vertrouwd kan je voor hem niet meer stuk.

Afbeelding
Afbeelding

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:18

Ik heb ook een Toller en Fynn is de allerleukste en makkelijkste hond die ik ooit heb gehad. Super enthousiast, lief en gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (Belgiƫ)

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:32


blyth
Berichten: 899
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Brabolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:35

Wat een knappe honden allemaal <3

Ik ben sinds dit jaar ook eigenaar van mijn eigen toller!
Hij is afgelope zaterdag 6 maanden oud geworden en we hebben samen met zijn moeder, zusje en broertjes een wandeling gehad erg leuk!
Mijn bedoeling is wel om binnenkort te starten met gehoorzaamheid en later door te gaan met behendigheid :)

Nog een aantal foto's van mijn knapperd!
Afbeelding

Afbeelding

En samen met zijn moeder, zusje en broertjes! :D
Afbeelding

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 19:43

Ohhh wat een super mooie tollers en toller kruisingen zeg! Super leuk!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 19:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog een paar van mijn schatje. Kan geen genoeg van haar krijgen. Denk dat ik ook zelf een pup ga houden

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:46

Ik heb op dit moment helaas geen mogelijkheid om een hond te hebben. Hopelijk over een aantal jaar weer. En een toller staat op mijn lijstje van rassen die mogelijk bij ons kunnen passen. Ik vind het echt leuke honden.
Maar tegen de tijd dat we een pup aan kunnen schaffen, ga ik me nog eens heel goed verdiepen in de rassen van mijn voorkeur.
Tot die tijd kwijl ik gewoon mee bij dit soort topics ;)

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Novia Scotia Duck Tolling Retriever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 21:44

Heb je al een reu op het oog Jonneke?