De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:19

Nessie leuk, dan heb ik haar als veulen wel gezien.

Gefeliciteerd hillebill, leuk dier

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:48

24 september ons B debuut... Moeten we makkelijk aankunnen maar het blijft onwijs spannend!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:34

Leuk Linda, waar start je? Deze regio?

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:25

Nimber schreef:
Leuk Linda, waar start je? Deze regio?

Rucphen! Er is ook in wedstrijd in Wouwse Plantage, maar rucphen is een hele fijne rustige wedstrijd om te beginnen.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:28

Oh dat is best dicht bij! Wouws plantage helemaal.
Woon jij daar ook in de buurt Linda?

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:13

Mooie punten Nimber!

Lindamusters: Spannend!!

Vanmiddag of vanavond mijn topperinddop even longeren. Kijken hoe hij het doet ( bang, stressig of cool?!) Als hij rustig is ga ik er een paar rondjes op, alleen even stappen. Hij kent wel wat meer maar alles is zooooo nieuw voor hem.

En het vast staan is een puntje: Hij stond waar hij vandaan komt vast met 2 touwen met gezicht naar voren, genoeg te zien. Bij mij staan ze vast met het hoofd naar de muur zeg maar en aan 1 touw. En dat kent ie niet. Even kijken hoe ik hem duidelijk kan maken dat hij toch moet blijven staan en niet heen en weer loopt en naar achter gaat hangen.

Hij heeft nu eigenlijk te veel ruimte om hem heen.....

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:29

lindamusters schreef:
Nimber schreef:
Leuk Linda, waar start je? Deze regio?

Rucphen! Er is ook in wedstrijd in Wouwse Plantage, maar rucphen is een hele fijne rustige wedstrijd om te beginnen.

Leuk joh! Is inderdaad wel een fijne locatie om te beginnen.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:42

Haha komen jullie allemaal hier uit de buurt? Ik kom zelf uit Wouw!

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:52

Ha dan zijn we "buren"! :+

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:03

Eerste dag op echt op stal. Gisteren opgehaald. Wat een braverd. Bij de opzadelplek was hij ook stukken rustiger.
Vandaag gelongeer en daarna even stap en draf Door het gangpad. Super.
Toen de bak in. Kijkt nergens naar...
Even rondje links en rechtsom.
Niet te veel want de tandarts moet even komen. Gewoon los teugeltje en geen druk. Maar wat braaf....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:49

Ik kom uit Apeldoorn maar mijn paard staat in Voorthuizen.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:27

Genemuiden daar staat mijn paard ook

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:05

Ik woon in 2e-exloermond, dat is nergens in de buurt :')

De Tinker van mijn zusje is helaas aangekomen.. Dus het Xxw kopijzer past niet meer.. Die moet eerst afvallen.. De bak is ook bijna klaar.

Bijrijd paard gaat goed, 4 jarige :

Afbeelding
Zo fijn afgesloten vandaag dat ik niet kan wachten tot het volgende ritje :')

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:45

Heerlijk Urosa!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:48

Hillebil, fijn! Hoe ging het afgelopen weekend?

Urosa, die nek <3 leuk dier! Wat is de afstamming?


Hier weer in de bak gereden, pfffffffff....... We hadden de afgelopen twee weken de bak niet tot onze beschikking dus hebben we op een stuk land gereden en zelfs wijken kon hij toen. En nu weer in de bak is het net een plank die niet wil buigen, mijn been compleet negeert als ik opzij wil etc. Daardoor raak ik geïrriteerd enz enz. Morgen weer les maar zie er gewoon tegenop, wordt hard werken... :') Achja, het is en blijft een jong paard.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:42

Urosa: Ziet er fijn uit! Leuk dier om te zien.
Lindamusters: Fijn he! Zouden ze zo reageren op omgevingen? Dat de omgeving hem wat meer prikkeld dat hij even geen reactive geeft op de hulpen?

Hier gaat het goed. Het wennen gaat steeds beter. Stilstaan gaat ook iets beter. T is wel een Jan Drentel als hij vast staat.
Rijden gaat ook goed. Gister was het behoorlijk druk op stal qua lessen. Voor de zekerheid eerst even met de longeerlijn laten lopen 5 min dat hij het even allemaal kon zien. Daarna erop. Nou.... Prima! Eerst wat strak maar hij begint wel steeds meer te ontspannen. Tja en wat vragen aan de voorkant heel voorzichtig. Nog een weekje en dan is hij Haakvrij. Ik pak hem nog niet echt op. Eerst maar zorgen dat de motor van achteren blijft lopen en op de hulpen reageerd en natuurlijk de omgeving. Alles moet Eigen worden.....

Hoe rijden jullie met het jonge grut? Al wat meer aan de voorkant vragen? En hoe lang?
Ik vraag wel iets, rij ongeveer 30 min ( 4x per week ) rest longeren, beweging en zwemles geven in de paddock.

O, en deze week even proberen wat hij van een deken vind. Dat heeft hij nog nooit op gehad. Moet er zo langzamerhand even een start mee maken voordat het echt koud begint te worden en hij zit net zo mooi in zijn haren.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:18

lindamusters schreef:
Urosa, die nek <3 leuk dier! Wat is de afstamming?


Werd op dit topic gewezen omdat m'n paard er langs kwam ;)
Inizio is een Davino x uphill x ferro

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:24

Hillebill schreef:
Urosa: Ziet er fijn uit! Leuk dier om te zien.
Lindamusters: Fijn he! Zouden ze zo reageren op omgevingen? Dat de omgeving hem wat meer prikkeld dat hij even geen reactive geeft op de hulpen?

Hier gaat het goed. Het wennen gaat steeds beter. Stilstaan gaat ook iets beter. T is wel een Jan Drentel als hij vast staat.
Rijden gaat ook goed. Gister was het behoorlijk druk op stal qua lessen. Voor de zekerheid eerst even met de longeerlijn laten lopen 5 min dat hij het even allemaal kon zien. Daarna erop. Nou.... Prima! Eerst wat strak maar hij begint wel steeds meer te ontspannen. Tja en wat vragen aan de voorkant heel voorzichtig. Nog een weekje en dan is hij Haakvrij. Ik pak hem nog niet echt op. Eerst maar zorgen dat de motor van achteren blijft lopen en op de hulpen reageerd en natuurlijk de omgeving. Alles moet Eigen worden.....

Hoe rijden jullie met het jonge grut? Al wat meer aan de voorkant vragen? En hoe lang?
Ik vraag wel iets, rij ongeveer 30 min ( 4x per week ) rest longeren, beweging en zwemles geven in de paddock.

O, en deze week even proberen wat hij van een deken vind. Dat heeft hij nog nooit op gehad. Moet er zo langzamerhand even een start mee maken voordat het echt koud begint te worden en hij zit net zo mooi in zijn haren.


Irocco is in de periode maart - mei 2016 beleerd. Toen gecastereerd en vakantie voor twee maanden. Wat lesjes en lol met je knol, ong 3x in de week rijden met longeren.
In september gestopt met longeren voor het rijden. Wat serieuzer gaan rijden ook.
In de winter afhankelijk geweest van het weer, heel wisselend gereden, soms twee weken niet enz.

Afgelopen voorjaar op gaan bouwen naar 3 a 4x in de week echt trainen, toen dus een jaar beleerd en wat springlessen gaan meepakken.
Vanaf Juni 3 maanden eruit gelegen door op proef gaan + blessure.
September weer aan het oppakken, nu 3x rijden 1x longeren.
Bijvoorbeeld: Maandag loswerken, woensdag les/zware proefgerichte training, vrijdag longeren en zaterdag of zondag lichte training of buitenrijden. Maar dit zou in het begin echt mentaal te veel voor hem zijn geweest!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:16

Seven schreef:
lindamusters schreef:
Urosa, die nek <3 leuk dier! Wat is de afstamming?


Werd op dit topic gewezen omdat m'n paard er langs kwam ;)
Inizio is een Davino x uphill x ferro

Mooi paard!
Hillebill schreef:
Hoe rijden jullie met het jonge grut? Al wat meer aan de voorkant vragen? En hoe lang?
Ik vraag wel iets, rij ongeveer 30 min ( 4x per week ) rest longeren, beweging en zwemles geven in de paddock.

Impala loopt echt nog niet de helft :') maar die loopt ook nog niet zo lang en heb ik een tijd maar 1x per week gepakt. Hij loopt best redelijk constant in de aanleuning, zou liever meer lengte zien, maargoed dat komt nog wel. Kan niet gelijk alles hebben. Momenteel denkt hij veel te veel mee wat het af en toe echt goed lastig maakt. Verder ben ik eigenlijk heel tevreden hoe hij het doet.

Gisteren heb ik hem even aan de longe gehad.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:32

Bedankt :D
Ik volg hier even altijd interessant hoe andere jonkies het doen :D

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:54

Mooie paarden allemaal leuk om te lezen dat alles het zo goed doet.
Hier kampen we met twee open benen en weten niet meer zo goed wat te doen nu antibiotica en honingzalf een week proberen.

Verder loopt hij super goed heb hem vorige week weer opgepakt voor de wagen na twee weken vrij en soms aan de longeerlijn met een halster.
We gaan nu richting het indoor seizoen trainen 21 oktober de eerste marathon weer en vanaf dan 1 a 2 wedstrijden per maand :D fin loopt max drie x pw voor de wagen en train dan echt wel serieus. En longeer daar 1 a 2x pw bij of los aan een halster of met de passoa.
Verder loopt hij in de paddock en vanaf 1 oktober 2x pw in de stapmolen omdat ik dan op mijn werk blijf een uur verderop

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:05

Seven: :wave:

F_inley: wat apart? Erg open? Lekker fanatiek de indoor wedstrijden in! Fijn dat hij voor de rest wel super goed loopt.

Hillebil: Fijn dat hij het allemaal zo braaf oppakt! Met jonge paarden rijd ik altijd het liefst gewoon lekker voorwaarts, op twee teugels en met een mooie aanleuning op lengte. Vind het dan belangrijk dat ze goed om mijn been willen buigen (in hoeken en op voltes), op de rechte stukken echt recht zijn. 3x in de week een half uurtje vind ik wel genoeg, de 4de x misschien naar buiten of longeren.

Nies: Impala mooi ontspannen aan de longe!

Lindamusters: ai, mooi op gras starten dus :') Komt wel weer goed, blijft een jong dier idd. Hoe is de les gegaan?

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:04

Hoi :D

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:11

Uh Ja hele vellen eraf we denken verbrand en daar overheen mok. Echt bizar hoe ze eruit zagen. Hij heeft nu ook flyboots om zodat er geen vuil en vliegen bij kunnen.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:06

urosa schreef:
Seven: :wave:

F_inley: wat apart? Erg open? Lekker fanatiek de indoor wedstrijden in! Fijn dat hij voor de rest wel super goed loopt.

Hillebil: Fijn dat hij het allemaal zo braaf oppakt! Met jonge paarden rijd ik altijd het liefst gewoon lekker voorwaarts, op twee teugels en met een mooie aanleuning op lengte. Vind het dan belangrijk dat ze goed om mijn been willen buigen (in hoeken en op voltes), op de rechte stukken echt recht zijn. 3x in de week een half uurtje vind ik wel genoeg, de 4de x misschien naar buiten of longeren.

Nies: Impala mooi ontspannen aan de longe!

Lindamusters: ai, mooi op gras starten dus :') Komt wel weer goed, blijft een jong dier idd. Hoe is de les gegaan?



Heftig, arme Fin! Hopelijk snel beter!


Les ging wel oke.. Voor mijn gevoel zo maar mwah, niet bijzonder. Instructrice was heel enthousiast en herinnerde me er even aan dat toen we vorig jaar voor de lol proeven oefende het nergens op leek en dat we ontzettend veel vooruit zijn gegaan! Het was al best lang geleden dat we gelest hadden, dus dat was wel fijn! Maar voor mijn gevoel kan hij beter. Hij loopt gewoon netjes, en goed de onderdelen, maar niet spectaculair of dat ik echt denk wow.