waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 21:56

Hallo,

Tijdens het veldwerk met mijn studie wandelen we veel en in alle weersomstandigheden.

Nu merk ik echt dat ik het zat ben om iedere keer doorweekt te zijn met mijn spijkerbroek en deze zit bij lange dagen in het bos of veld ook echt niet lekker.

Al een tijdje kijk ik rond op internet loop zo nu en dan een winkel in, maar nog nergens echt gevonden wat bij mij goed past of echt goed advies gehad.

Wat ik zoek is een stevige wandel/outdoor broek. Mag afritsbaar zijn, maar dit is geen vereiste.
Zelf ben ik maar 1.61 lang en dit zorgt ervoor dat veel broeken te lang zijn. Bij jeans kan je speciale 'short' maten bestellen. Dit heb ik bij wandelbroeken nog niet gezien.

Wie heeft voor mij de gouden tip? Prijs is niet heel erg van belang. De broek gaat echt wekelijks gebruikt worden en moet tegen een stootje kunnen en tegen ruigte in het weer maar ook in de natuur.

alvast bedankt :D

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:59


Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 22:03


Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:06


black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:07

Ik heb broeken uit de jachtcollectie van de Decathlon, mochten ze te lang zijn dan kun je ze nog op maat laten maken bij een kleermaker en dan ben je nog steeds veel goedkoper uit dan wanneer je outdoor merkkleding koopt. Ik wax de mijne met de Fjällräven wax om hem waterafstotend te maken, maar ze hebben ook waterdichte modellen. Mocht je het budget ervoor hebben dan altijd de broeken van Fjällräven <3

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:13

Ik ben 1,64 dus niet zo heel groot en ze passen ok

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 22:15

black_kelpie schreef:
Ik heb broeken uit de jachtcollectie van de Decathlon, mochten ze te lang zijn dan kun je ze nog op maat laten maken bij een kleermaker en dan ben je nog steeds veel goedkoper uit dan wanneer je outdoor merkkleding koopt. Ik wax de mijne met de Fjällräven wax om hem waterafstotend te maken, maar ze hebben ook waterdichte modellen. Mocht je het budget ervoor hebben dan altijd de broeken van Fjällräven <3


Ik heb het budget voor Fjällräven zeker omdat het voor mijn studie is en bijna dagelijks gebruikt gaat worden heb ik het ervoor over :)

kirri schreef:
Ik ben 1,64 dus niet zo heel groot en ze passen ok


Zitten mooie modellen tussen hoor :D

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:17

Ik vind ze echt heel fijn, ik loop veel buiten in het bos en Bergachtige omgeving en ze zijn perfect

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:19

Ik ken het, doe dezelfde studie maar dan aan de WUR :+ Heb voor mijn lengte (1.62m) nog niks fijns gevonden, dus ik lees even mee.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 22:24

Loolotte schreef:
Ik ken het, doe dezelfde studie maar dan aan de WUR :+ Heb voor mijn lengte (1.62m) nog niks fijns gevonden, dus ik lees even mee.



Haha ja heel irritant is dat :P bij afritsbroeken hangt de rist bijna op de enkels!

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:28

Komen jullie binnenkort toevallig nog in het buitenland? Duitsland ofzo? Kijk dan eens bij de Decathlon op de alpine afdeling. Deze afdeling kennen ze niet in Nederland.
Decathlon in Berlijn had echt hele mooie alpine broeken voor nog geen 200 euro. Vallen erg klein.

Ga eens langs bij een Bever en vraag om gore tex alpine broek.
Gemaakt om in te bewegen en klimmen dus knieën buigen enz.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 22:30

mvdende schreef:
Komen jullie binnenkort toevallig nog in het buitenland? Duitsland ofzo? Kijk dan eens bij de Decathlon op de alpine afdeling. Deze afdeling kennen ze niet in Nederland.

Ga eens langs bij een Bever en vraag om gore tex alpine broek.
Gemaakt om in te bewegen en klimmen dus knieën buigen enz.


Wat een goede tip! ik ga eens informeren :0 had ik nooit aan gedacht haha

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:35

Dit zijn ook nog eens over broeken. Net zo iets als een regen broek. Voordeel is dat als je klaar bent in het veld, je de natte broek uit trekt en met je nette broek verder naar huis enz

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:42

Bommeltje_ schreef:
black_kelpie schreef:
Ik heb broeken uit de jachtcollectie van de Decathlon, mochten ze te lang zijn dan kun je ze nog op maat laten maken bij een kleermaker en dan ben je nog steeds veel goedkoper uit dan wanneer je outdoor merkkleding koopt. Ik wax de mijne met de Fjällräven wax om hem waterafstotend te maken, maar ze hebben ook waterdichte modellen. Mocht je het budget ervoor hebben dan altijd de broeken van Fjällräven <3


Ik heb het budget voor Fjällräven zeker omdat het voor mijn studie is en bijna dagelijks gebruikt gaat worden heb ik het ervoor over :)

kirri schreef:
Ik ben 1,64 dus niet zo heel groot en ze passen ok


Zitten mooie modellen tussen hoor :D

Fjallraven moet je wel nog innemen of laten innemen. Mijn zusje is 1.68 en dat was bij haar ook het geval. Is onder zeg maar ook niet afgewerkt zodat ze op lengte gemaakt kunnen worden. Wel echt mooie broeken!

tinkergirl89

Berichten: 1120
Geregistreerd: 22-01-09

Re: waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:49

kijk ook eens naar Engelbert Strauss
zijn outdoor werkbroeken maar ook goed geschikt voor actief buitenleven

ik gebruik ze zelf in de sledehondensport

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:47

Ik heb heerlijke gevoerde waterdichte broeken gekocht bij de Bever. Super kwaliteit, heb ze twee maanden in de zweedse natuur gedragen

Edit: ik ben 1,68

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:49

Gevoerd is met dit weer wel lekker, maar ik denk dat ts de broek ook in de zomer aan wil kunnen. En met 25 graden in de regen een gevoerde broek aan......

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:50

ik heb daarvoor gewone skibroeken, ook heerlijk voor op het paard in de winter

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 17:01

AnnetteFlame schreef:
Ik heb heerlijke gevoerde waterdichte broeken gekocht bij de Bever. Super kwaliteit, heb ze twee maanden in de zweedse natuur gedragen

Edit: ik ben 1,68


Dat klinkt goed :) weet je ook welk merk en misschien de binnenbeen lengte? :)

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 17:01

mvdende schreef:
Gevoerd is met dit weer wel lekker, maar ik denk dat ts de broek ook in de zomer aan wil kunnen. En met 25 graden in de regen een gevoerde broek aan......


Mag zeker gevoerd zijn voor de zomer koop ik weer een andere. Moet er uiteindelijk wel meer hebben dan eentje :)

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:28

Ik heb een hele fijne broek bij de intersport gekocht. Is wel een overbroek. Hij is voor mij net aan de korte kant, maar maat groter was te lang. Ik ben overigens 165 :).

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: waterdichte outdoor broek kleine vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:05

Ts, vandaag -50% korting op regenkleding op Bol.com, misschien zit daar iets voor je tussen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:32

kirri schreef:
Ik vind ze echt heel fijn, ik loop veel buiten in het bos en Bergachtige omgeving en ze zijn perfect


Echt super mooie broeken op de website die je post! Maar ehm; iemand van normale lengte (170/175), zou die ook in deze broeken passen? Of zal ik toch beter de beversport binnenlopen?

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:33

Bommeltje_ schreef:
AnnetteFlame schreef:
Ik heb heerlijke gevoerde waterdichte broeken gekocht bij de Bever. Super kwaliteit, heb ze twee maanden in de zweedse natuur gedragen

Edit: ik ben 1,68


Dat klinkt goed :) weet je ook welk merk en misschien de binnenbeen lengte? :)



Euhh dt weet ik niet meer. Maar ik heb me toen gewoon laten adviseren door een medewerker. Was wel al twee jaar geleden

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:05