Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10726
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 00:13

Best wel ja :=

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:15

Jazeker! Was een vrouw die alle paarden buitenhiekd en niet aan bitten deed en heel ergggg van het natuurlijk houden was, de bak was ook meer een paddock omdat je niet traint als je daar rijd maar dingen doet zoals grondwerk en met barebackpad een soort vrijheidsdressuur oefenen. Was heel fijn om te zien!

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:28

Ik had destijds ook geen vaste dagen :P

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:29

Wat is voor jou destijds? Je bent 10 dus wat was voor jou vroeger? Haha

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:21

half jaar terug

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:36

Ik kreeg van iemand een reactie die een verzorgster zocht voor twee Shetlanders en me daarbij ook zou leren mennen! Het klonk echt geweldig, maar het is helaas net wat te ver.. ;(

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:39

Hoeveel is net te ver dan in jouw geval?

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:40

11 km vanaf mijn huis. Kan best voor 1 keer per week, maar om dat meerdere keren per week te doen samen met de 10 km die ik in totaal fiets naar school en terug wordt het toch wat te veel.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:20

Ik was even bang dat ik een tijdje zonder geschikt bijrijdpaardje zou zitten maar ik kon naadloos over gelukkig. Niet via Marktplaats maar via mijn eigen kennissenkring.

Het is een NRPS ruin van 13 jaar die al dik twee jaar stil stond. Eerst is de eigenaresse begonnen met longeren. 2 week geleden echt begonnen. Een keer gelongeert, keertje zadels passen en afgelopen week voir het eerst er op. Heb er nu twee keer opgezeten en hij was braaf! Rustig opbouwen met rijden. Conditie opbouwen gaat vlotter dan spieren kweken dus niet te lang er op.

Als ik zo kijk naar de paarden die ik gereden heb gaat het meestal via mensen die je kent en slechte een paar keer via Marktplaats. Terwijl als ik zelf verzorgsters vind het juist meestal via Marktplaats of Facebook gaat.

Beste tip die ik kan geven is dus te zorgen dat je er tussen komt in het paardenwereldje. Neem les, ga helpen op manege/stal met de paarden of wordt vrijwilliger bij stal/stichting/rijvereniging. Biedt aan om te groomen en voor te lezen voor anderen op wedstrijd (als je dat kunt natuurlijk en anders oefenen!)

Zorg dat je dressuurmatig ook netjes kunt rijden! Als je een privepaard wilt rijden is het fijn als je meer weet over ziektes en kreupelheid herkennen en wondjes verzorgen. Je kunt heel veel cursussen doen of clinics volgen en leren zonder dat je al een verzorgpaard of pony hebt. Neem privé les! Naast bijvoorbeeld de wekelijkse groepsles. Zorg dat mensen er vertrouwen in hebben dat ze hun paard of pony veilig aan jou over kunnen laten.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:43

Ik heb gisteravond met mijn moeder gepraat en ik ben erachter gekomen dat de maximale bijdrage die wij per maand kunnen betalen hoger is dan dat ik dacht! :D Ik ga van de week eens bij alle maneges langs in mijn buurt, om mijn advertentie op te hangen :)

Ik ben er wel van op de hoogte dat het best kan zijn dat ik misschien wel heel lang moet wachten tot ik een echt goede verzorgpony vind die zich ook een beetje in mijn buurt bevindt, aangezien ik 12 ben en de meeste mensen echt een oudere verzorg(st)er zoeken. Maar ach, ik heb geduld, en het kan ZEKER geen kwaad om alles in te zetten :j Ik heb al een advertentie op MP en op bokt, en binnenkort hangt de advertentie dus ook in alle maneges van de buurt *\o/*

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:29

Volgens mij is een manege die lease paarden aanbied in jouw omgeving voor een redelijk bedrag :)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:31

Oh echt? Ik stuur je anders wel even een PB :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:45


Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:11

Het is een goede advertentie, betere 'sfeer' dan zo'n kort-maar-krachtig advertentie. Ik zou er ook nog een maximale lengte/gewicht bij zetten, 16-jarigen zijn toch al snel 1,70-1,80 m lang.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:59

Vind het een goede advertentie. Het geeft al wel een leuke sfeer af inderdaad! :)

Misschien nog hoeveel dagen er van ze wordt verwacht. Maar vind hem zelf al heel compleet! Als ik op zoek zou zijn -en in de buurt zou wonen- had ik wel gereageerd :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:36

Ik vind het een goede advertentie maar het is misschien niet zo heel handig om je nummer erbij te zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:11

enamorada schreef:
Hoihoi, even een vraagje: vinden jullie deze advertentie volledig genoeg? Mist er nog iets? Zouden jullie reageren als je naar iets soortgelijks opzoek zou zijn? http://www.bokt.nl/markt/ad/455540/bijr ... aangeboden


Ik zou ook wel het aantal dagen dat je iemand zoekt erin zetten :)
Scheelt wat "frustratie" van beide kanten :D Anders heb je straks tig berichtjes met de vraag voor hoeveel dagen. Of zet er in dat dat in overleg gaat, maar dat je voorkeur uitgaat naar X aantal dagen.
Dat was voor mij altijd één van de eerste dingen waar ik naar keer: Afstand en aantal dagen :)

Zoe_M
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:22

Ik weet niet of er meer zijn maar het is soms zooooo irritant als je dan denkt van ja dit word mijn paardje dit is wat ik zoek, en dat het dan net te ver is of dat ze opeens geld gaan vragen terwijl het er niet bij stond. Zij er nog tips om die teleurstelling te vermijde

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:24

Gelijk vragen in je eerste bericht :)

Zoe_M
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:25

Miefje schreef:
Gelijk vragen in je eerste bericht :)


Ja doe ik ook maar zit dan al helemaal te springen om dat paardje

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:29

No expectations, no disappointments. Denk er van te voren al aan dat het zou kunnen dat ze geld vragen of het toch te ver is, dat ze al iemand hebben gevonden oid. Daarmee voorkom je teleurstellingen.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:16


Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:18

LadyDaily schreef:
Hoihoi....
Hier ook even vraagje wat jullie van deze advertentie vinden?
http://www.marktplaats.nl/wijzigAdverte ... mympSeller

Zou 3 dagen teveel zijn?


Ik vind hem heel duidelijk :)
Paar dingetjes: zoek je een bepaalde leeftijd? Maximale lengte? Vraag je een bijdrage? Waar is de stal ongeveer?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:24

Denk niet dat 3 dagen teveel is. Wel zou het een lastig punt kunnen zijn dat je wekelijks samen wil lessen. Persoonlijk zou ik wekelijks iets teveel vinden zeker als je maar 2x zelf kan oefenen. Misschien zou je daarvan kunnen maken in in overleg samen gaan lessen en dat later bespreken hoe je dat gaat invullen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:10

Er zullen minder meiden zijn die 3x kunnen dan 2x. Maar als je zelf een pony echt wilt trainen is 3x wel een beetje het minimum. de lessen zou je ook om de week kunnen doen. Dan is er voldoende tijd om te oefenen of een keer wat anders te doen dan rijden.