Probiotica

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 15:00

Voor mijn Fries met 'gassige' dikke- en blindedarm zoek ik een goede probiotica.
Ik voer hem momenteel (op aanraden van de veearts) Bo Yea Sacc van Audevard, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat weinig vind doen voor het geld wat ik ervoor betaal.
Verder krijgt hij Bonpard Colon als krachtvoer.
Eerder heb ik al Puur gebruikt na een antibioticakuur met goede ervaringen, en ik lees goede dingen over Ecostyle Darmbalans. Nu heb ik altijd Colosan van hen in de kast staan dus ben al wel fan, maar zijn er nog andere supplementen waar ik aan kan denken?

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:50

Je zou kunnen denken aan Algae-Vitalis...dan verbeter je de darmflora,brengt de mineraal spiegels op pijl, en zuivert Het bloed.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:58

Kijk eens naar hoveler pro balance helpt mijn ruin echt het beste.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:04

De darmbalans is inderdaad een aanrader! Ik merkte na 5 dagen al een aanzienlijke verbetering, minder gassig en vastere mest

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:52

Sorry ts dat ik jouw topic gebruik. Ik wil zelf de phytonics probiotcs gaan geven aan mijn paard, maar er staat dat je het moet aanlengen met lauwwater en dan 15 min moet laten staan, dan voeren op het liefst een lege maag. Hoe moet je de probiotics dan voeren? Likken ze het zo op? Of moet het toch ergens overheen ookal moet het op een lege maag?
Misschien weet iemand dit hier :o

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 12:27

MartineC1711 schreef:
De darmbalans is inderdaad een aanrader! Ik merkte na 5 dagen al een aanzienlijke verbetering, minder gassig en vastere mest


En kan ik dit dan alleen als kuur geven of ook als vast supplement?

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 12:29

kverhage schreef:
Sorry ts dat ik jouw topic gebruik. Ik wil zelf de phytonics probiotcs gaan geven aan mijn paard, maar er staat dat je het moet aanlengen met lauwwater en dan 15 min moet laten staan, dan voeren op het liefst een lege maag. Hoe moet je de probiotics dan voeren? Likken ze het zo op? Of moet het toch ergens overheen ookal moet het op een lege maag?
Misschien weet iemand dit hier :o


Ik heb mijn Phytonics druppels altijd op een stukje brood gevoerd, maar dat was geen probiotica.
Misschien dat je zoiets kan doen? Dus een beetje water mengen met de druppels, en dan een stukje brood erin soppen?

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:39

papagroom schreef:
Je zou kunnen denken aan Algae-Vitalis...dan verbeter je de darmflora,brengt de mineraal spiegels op pijl, en zuivert Het bloed.


Ik ben dit gaan gebruiken voor mijn hond,die rommelde ook erg met zijn darmen en ik merkte echt na een paar dagen verbetering. De drollen zijn minder,kleiner en veel vaster,betekent m.i.ook dat hij meer voedingsstoffen uit zijn voer haalt nu.

TS,misschien eens naar dit produkt kijken.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:12

Gulpje schreef:
MartineC1711 schreef:
De darmbalans is inderdaad een aanrader! Ik merkte na 5 dagen al een aanzienlijke verbetering, minder gassig en vastere mest


En kan ik dit dan alleen als kuur geven of ook als vast supplement?

Inderdaad beide, vaak is een kuur van 4 wkn voldoende maar het kan ook langer gegeven worden

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:57

@Gulpje, heb het brood geprobeerd maar het word dan echt zo'n deegbal dus dat vind ik een beetje tricky. Maar na ze eerste broodje zat er nog een restje in het kommetje wat hij er gewoon uitlikte! En vandaag heeft hij het dus beide keren gewoon zo uit het kommetje gelikt *D topper paard

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:26

Ik volg...

Mijn paardje heeft ook erg gevoelige darmen met als gevolg een opgezette buik, rommelingen en diarree. (normale tot iets nattere mest afwisselend met waterdun, natte scheten)

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Mijten optiform(luzerne met gistbacteriën) Wat overigens wel een mooi product is, alleen ik voerde daardoor teveel verschillende dingen en ben ik gestopt om terug te gaan naar voor haar de basis. Puur probiotica, NAF haylage balancer en nu uiteindelijk ook de Bo Yea sacc. Van deze laatste heb ik toch echt wel het idee dat haar darmen rustiger zijn en ze minder opgeblazen is, alleen zit hier best veel suiker in.. Helaas verhelpt het de diarree niet.

Succes.. Er zijn (te)veel verschillende probiotica op de markt

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:18

@bbeens je zou ook eens naar havens gastro+ kunnen kijken?

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:24

Mijn haflinger had hier ook erge last van. Op aanraden van een stalgenootje begonnen met optima forma van de paardendrogist. Zijn mest is veel beter en minder opgezette buik.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 11:15

Bij ons staan ze sinds deze week op de paddocks, er is teveel regen gevallen -O-
Maar het goede nieuws is dat mijn paard zijn darmen ook direct gekalmeerd zijn. Of het nu de combinatie Bonpard Colon en geen gras is, ik weet het niet.
Ik heb ook gelezen over de Haylage Balancer, die staat ook op mijn lijstje. Ik twijfel nu eigenlijk tussen die, Ecostyle Balance en weer de Optima Forma, omdat die ook goed beviel.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 11:16

kverhage schreef:
@Gulpje, heb het brood geprobeerd maar het word dan echt zo'n deegbal dus dat vind ik een beetje tricky. Maar na ze eerste broodje zat er nog een restje in het kommetje wat hij er gewoon uitlikte! En vandaag heeft hij het dus beide keren gewoon zo uit het kommetje gelikt *D topper paard


*\o/*

Dat scheelt weer heel moeilijk denken enzo :D

_Penny

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-17

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:30

Met Optima Forma heb ik wisselende ervaringen, heb wel positieve geluiden gehoord maar bij mijn paard deed het helaas weinig. DarmBalans ben ik wel fan van!

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:56

MartineC1711 schreef:
@bbeens je zou ook eens naar havens gastro+ kunnen kijken?


Dankje, ik zal eens kijken!

Echter hoop ik het probleem te hebben gevonden.. Op stal wordt voordroog als hooi gevoerd. Ik heb nu zelf hooi gekocht(gewoon losse baaltjes) en de klachten lijken na 3 dagen al minder te worden.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:33

Ik gaf probiosol van horsefitshop.
Maar volgens mij bestaat dat niet meer. Zonde, vond het fijn spul.
Heb een keer een over de datum fles ontvangen. Ter vervanging kreeg ik darmvital.

https://www.horsefitshop.nl/type-paard/ ... OS05MDBHUg

Maar geen ervaring mee. Pit zit nog dicht

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:29

Weet iemand of mok (ineens aan 4 benen!) kan komen doordat de probiotica gaat werken??