vorige week de cabrio van mijn moeder naar een specialist gebracht omdat het dakje niet meer open ging. Na een onderzoek wist de monteur het: de pomp moet vervangen worden. Prima, hij zou een gereviseerde pomp zoeken en mij bellen over de kosten. Dat is ook allemaal keurig gebeurd en ik heb gisteren akkoord gegeven voor het bestellen van de pomp.
Nu hebben wij een voormalig monteur in dienst, die heeft vandaag het hele gebeuren uit elkaar gehaald en wat blijkt nu? De pomp is helemaal niet kapot. Het systeem zat zonder olie maar eenmaal gevuld werkt alles naar behoren. Wel is er ergens een lekkage want dit is in principe een gesloten systeem, maar de pomp doet zijn werk.
Ik heb de garage gebeld om hier melding van te maken, maar de pomp is al besteld en betaald door de garage dus die moet ik nu afnemen. Is dit ook zo?
In eerste instantie dacht ik nog, ik neem die pomp wel over tegen inkoopprijs en dan verkoop ik 'm zelf door. Maar eigenlijk vind ik dat de garage mij verkeerd voorgelicht heeft want die pomp heb ik helemaal niet nodig. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Je hebt er niks aan maar gevoelsmatig lijkt het mij onjuist dat jij dat onderdeel af zou moeten nemen als zij fout zitten met de noodzaak van dat onderdeel. Het is immers aangeschaft omdat zíj het nodig achtten, met hun specialistische kennis en ervaring. Wat dus niet klopt.
lijkt mij niet dat ze je kunnen verplichten die pomp af te nemen...maar een juridisch loket kan je daar een stuk wijzer in maken dan Bokt. Maar lijkt me sterk dat jij moet opdraaien voor hun fout, maar goed; de wet is op veel punten zo krom als wat, dus vraag voor de zekerheid na bij een juridisch loket (of misschien de bovag die je daarmee kan helpen? )
Ik weet niet hoeveel de pomp kost maar houden lijkt me een veel betere optie aangezien de andere lekt. Dus zal je de pomp toch een keer moeten gebruiken.
Tja, ik heb er geen verstand van, maar lijkt mij dat je een second opinion had moeten doen VOORDAT je akkoord gaf om de pomp te bestellen. Jij hebt opdracht gegeven om te bestellen. Als het echt een totaal verkeerde diagnose is geweest heb je misschien een poot om op te staan, maar het zou best kunnen dat de garage waar je hem gebracht hebt, een lekkende pomp voldoende reden vind om de pomp te vervangen.
Ik heb zelf direct aangeboden om de pomp evengoed over te nemen. Want ik snap dat de garage nu kosten heeft gemaakt, het voelt alleen een beetje oneerlijk omdat het niet nodig was uiteindelijk.
De pomp is perfect en lekt niet. Er zit een lek ergens in het systeem, in de hydrauliek. De pomp vervangen zal dus niks uithalen. Als we nu de pomp vervangen dan blijft het probleem.
Volgens google hebben garages volgens de wet een "resultaatverplichting". Het defect zou er nog zijn met hun "oplossing". Als die garage lid is van de BOVAG, dan zou ik daar contact mee opnemen.
Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond
Geplaatst: 10-09-17 20:50
Je hebt wel opdracht gegeven de pomp te bestellen, maar dit onder "valse voorwendselen" Oftewel zij hebben je doen geloven dat de pomp kapot was en er dus een nieuwe moest komen, maar de pomp is niet kapot. Ik zou er niet mee akkoord gaan dat ik die pomp maar moest afnemen terwijl zij fout zitten
Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05
Geplaatst: 10-09-17 20:51
Zo'n onderdeel kan 99 van de 100 keer gewoon terug naar de leverancier met (heel) misschien wat verzend- of annuleringskosten. Geen probleem.