Ruzie op vakantie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 11:41

Naja heel simpel krijg ik mij geld niet krijgt zij haar navigatie niet..

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:50

Pas daar maar mee op. Is in feite diefstal. Als ze met het aankoopbewijs van de gps naar de politie gaat, kan jij nog wel is in de problemen komen. Ongeacht of ze u nog geld moet.

butengeweun

Berichten: 3655
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:52

Wacht even ik snap hem niet, welk geld zou jij nog van haar moeten krijgen?

Meestal is het als ik op vakantie ga dat de reis en accommodatie al betaald zijn.
Dat jij er voor kiest om meer geld uit te geven aan het omboeken van jou ticket is jou zorg daar heeft zij toch geen last/kosten van gehad?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:53

Ik gok zomaar dat dat nog wel eens te maken zou kunnen hebben met de huurauto

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:53

Het grootste probleem dat ze kan krijgen is dat de wijkagent het komt regelen.

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:55

Stiekem heel benieuwd om hoeveel geld het gaat en waarvoor het geld geleend was.

butengeweun

Berichten: 3655
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:56

Celiien schreef:
Ik gok zomaar dat dat nog wel eens te maken zou kunnen hebben met de huurauto


Die betaal ik ook vooraf alleen de borg krijg ik terug na inleveren. Maar dat zou in TS haar geval betekenen dat zij dat geld heeft.

Of is je vriendin met dezelfde vlucht terug gekomen? En zo ja was dat haar vrije keuze of heb je op eigen initiatief beiden tickets omgeboekt?

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:14

butengeweun schreef:
Of is je vriendin met dezelfde vlucht terug gekomen? En zo ja was dat haar vrije keuze of heb je op eigen initiatief beiden tickets omgeboekt?


Zoals ik het lees heeft TS er voor gekozen om een vlucht voor alléén zichzelf terug te boeken, en heeft de vriendin er zelf voor gekozen om ook een vlucht eerder terug te boeken.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:27

Petrichor schreef:
Het is inderdaad gruwelijk kinderachtig dat ze dat niet zelf regelt, maar dit beschrijft precies zoals zij is.

Ik haak nu echt even in, hoor. We horen één kant van het verhaal. Die van jou.
Zoals jij jezelf hier neerzet, vakantie onderbreken, je laten vertellen wat je mag eten, niet gewoon zelf op pad kunnen gaan, etc, etc; komt op mij ook niet heel volwassen over, hoor!

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 12:34

butengeweun schreef:
Wacht even ik snap hem niet, welk geld zou jij nog van haar moeten krijgen?

Meestal is het als ik op vakantie ga dat de reis en accommodatie al betaald zijn.
Dat jij er voor kiest om meer geld uit te geven aan het omboeken van jou ticket is jou zorg daar heeft zij toch geen last/kosten van gehad?

Nee we hadden een gezamenlijke pot en daar zat geld in van ons samen, echter had zij dat geld in haar tas. Dus als het ware steelt ze mijn geld als ze het niet terug geeft.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 12:35

JLLN_ schreef:
butengeweun schreef:
Of is je vriendin met dezelfde vlucht terug gekomen? En zo ja was dat haar vrije keuze of heb je op eigen initiatief beiden tickets omgeboekt?


Zoals ik het lees heeft TS er voor gekozen om een vlucht voor alléén zichzelf terug te boeken, en heeft de vriendin er zelf voor gekozen om ook een vlucht eerder terug te boeken.

Dit is correct.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 12:39

Palmera schreef:
Petrichor schreef:
Het is inderdaad gruwelijk kinderachtig dat ze dat niet zelf regelt, maar dit beschrijft precies zoals zij is.

Ik haak nu echt even in, hoor. We horen één kant van het verhaal. Die van jou.
Zoals jij jezelf hier neerzet, vakantie onderbreken, je laten vertellen wat je mag eten, niet gewoon zelf op pad kunnen gaan, etc, etc; komt op mij ook niet heel volwassen over, hoor!


Uiteraard heb ik gewoon gegeten en gedronken waar ik zin in heb, maar als jij iets in je mond steekt en je aangekeken wordt van eet je nou alweer wat is niet echt fijn of vind je van wel? Uiteraard kan ik prima zelf auto rijden en naar andere plekken gaan zonder haar maar daar had ik niet zo heel veel zin meer in.
En ja ik vond het zeker eng om alles in mijn eentje te regelen, maar volgens mij zou iedereen het wel spannend vinden om iets voor het eerst alleen te doen in een vreemde omgeving.

Overigens ben ik niet de gene die alles speelt via andere vriendinnen, sorry maar dat is mij te laag.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 06-09-17 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:39

Petrichor schreef:
butengeweun schreef:
Wacht even ik snap hem niet, welk geld zou jij nog van haar moeten krijgen?

Meestal is het als ik op vakantie ga dat de reis en accommodatie al betaald zijn.
Dat jij er voor kiest om meer geld uit te geven aan het omboeken van jou ticket is jou zorg daar heeft zij toch geen last/kosten van gehad?

Nee we hadden een gezamenlijke pot en daar zat geld in van ons samen, echter had zij dat geld in haar tas. Dus als het ware steelt ze mijn geld als ze het niet terug geeft.

Jij hebt dat geld vrijwillig afgestaan dus dat heet nooit diefstal. ;)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 12:43

Hoe dan ook, ik zie morgen wel hoe het zich oplost.. Ik was bereid het netjes op te lossen, maarja als je dan vriendinnen stuurt kan ik natuurlijk niets.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:44

Het gaat dus om geld van in de pot? Is dat dan echt zoveel dat dit al dot gedoe waard Is?

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:47

Petrichor schreef:
Hoe dan ook, ik zie morgen wel hoe het zich oplost.. Ik was bereid het netjes op te lossen, maarja als je dan vriendinnen stuurt kan ik natuurlijk niets.

Jij verliet zelf ook jullie hotel i.p.v een normaal gesprek te voeren.
Zet jezelf alsjeblieft niet neer als iemand die dit netjes wil oplossen, dan had je dat in het hotel kunnen doen.
Dan was er ook met die gezamelijke pot niets gebeurd.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 12:49

Palmera schreef:
Petrichor schreef:
Hoe dan ook, ik zie morgen wel hoe het zich oplost.. Ik was bereid het netjes op te lossen, maarja als je dan vriendinnen stuurt kan ik natuurlijk niets.

Jij verliet zelf ook jullie hotel i.p.v een normaal gesprek te voeren.
Zet jezelf alsjeblieft niet neer als iemand die dit netjes wil oplossen, dan had je dat in het hotel kunnen doen.
Dan was er ook met die gezamelijke pot niets gebeurd.

Oké is goed, ik heb niets geprobeerd wat jij wil. :D

Misschien even terug lezen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:49

Palmera schreef:
Jij hebt dat geld vrijwillig afgestaan dus dat heet nooit diefstal. ;)

Even vrijwillig als de vriendin haar GPS systeem afgestaan heeft dus waar hebben we het dan over. :) Dan is dus niemand in fout.
OF ze doen gewoon nog één keer beetje normaal (ja ze beide). Vriendin geeft netjes het geld terug waarop zij geen recht heeft en TS geeft de GPS terug waar ze geen recht op heeft en ze hoeven elkaar nooit meer te spreken.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:52

Ze heeft het geld niet afgestaan, maar in bewaring gegeven. Dat is iets anders :)
Maar voor het topic niet heel relevant denk ik. TS heeft natuurlijk gewoon recht op haar spullen en geld terug, dat lijkt me logisch.

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat TS. Hopelijk kunnen jullie het netjes oplossen.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 12:52

Ayasha schreef:
Palmera schreef:
Jij hebt dat geld vrijwillig afgestaan dus dat heet nooit diefstal. ;)

Even vrijwillig als de vriendin haar GPS systeem afgestaan heeft dus waar hebben we het dan over. :) Dan is dus niemand in fout.
OF ze doen gewoon nog één keer beetje normaal (ja ze beide). Vriendin geeft netjes het geld terug waarop zij geen recht heeft en TS geeft de GPS terug waar ze geen recht op heeft en ze hoeven elkaar nooit meer te spreken.


Nou precies dit!

Vind het heel erg jammer, had het verder graag gewoon normaal opgelost zij de auto en haar gps en ik mijn koffer en het geld. Dan is het opgelost en niets meer aan de hand, dat is wat ik graag zou willen. :)

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:13

Tsjongejonge, zijn jullie allebei 12? Als het niet meer dan 100 euro is, neem dat geld dan gewoon voor lief. De boel gaat waarschijnlijk alleen maar verder escaleren als jij spullen van haar achter houdt, kan je technisch over gaan lopen doen maar het lost niks op als zij ook voet bij stuk houdt. Overduidelijk waren er al irritaties voor jullie uberhaupt op reis gingen en je wilde eigenlijk niet gaan (dat schrijf je). Toch ben je gegaan, zelf heb je de keuze gemaakt haar ook nog is geld toe te vertrouwen, en zelf heb je ook de keuze genomen om vroegtijdig te vertrekken.

Ik geloof best dat zij geen makkelijk figuur is en ik snap je irritaties helemaal, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat jouw pogingen tot bemiddelen heel warm en vriendelijk zijn gegaan, gezien je in het hele topic geen goed woord over hebt voor haar.

Je bent gewoon weer een ervaring rijker, daarmee is je volgende reis hopelijk wat plezieriger. Als ik jou was zou ik de volgende keer heerlijk in mijn eentje op vakantie gaan, denk dat je daar heel veel van kan leren.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:55

Nou TS, je hebt het niet getroffen met je vakantie en een zeurende vriendin, maar krijgt er ook nog zeurende Bokkers overheen....lekker weekje zo :P

Wat jammer dat je er niet nog wat van hebt kunnen maken maar kan me ook voorstellen dat iemand zo vervelend kan doen dat je er wel KLAAR mee bent en het hele tripje gewoon achter de rug wilt hebben als er geen land te bezeilen is met je reisgezelschap, dat je dan liever alleen terugvliegt dan "gezellig" naast elkaar ;)

Volgens mij heb je al zat kosten gemaakt waar je niet meer over zeurt, kan me best voorstellen dat je nu zoiets hebt van joh ik heb mijn stinkende best gedaan maar hier trek ik de grens, ik accepteer niet alles van je en je geeft eerst maar netjes mijn spullen / geld terug van dat gezamenlijke potje.

Dat is toch wel het minste... ze heeft dit als het ware geleend / in bewaring immers, net als die koffer.

Kan me voorstellen dat je het er bij laat zitten omdat je er vanaf wilt zijn, maar kan me ook heel goed voorstellen dat je hier de grens trekt (en die koffer toch ook graag terug wilt :) ) dus gewoon lekker zelf doen wat goed voelt hoor....er zal altijd wel iemand zijn die er wat zuurs over te zeggen heeft....en al helemaal op Bokt :D

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:23

Huh, maar ben ik de enige die zich afvraagt of je wel met deze vriendin had moeten gaan? Nooit eerder ruzie gehad of een paar meningsverschillen? Snap dat je nu thuis bent, fijn en beter ook voor jou.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:58

^ ze hadden al maanden niet afgesproken en pas een week voor de vakantie weer contact, aldus TS.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 15:19

Wat een gezeik Zeg. Ik doe dat niet en nou jij doet dat niet.
Je ben zelf zo naïef geweest om met haar op vakantie te gaan. Terwijl je wist dat het N drama zou worden.
Maar jullie beide zijn echt te kinderachtig voor woorden.

Neem je verlies dan ben je er vanaf en wordt volwassen Meis je ben 24! Dat is al heel wat jaartjes ;p ga niet zon kinderachtig heen en weer getrek doen.
Kost alleen maar tijd en energie voor niks.

Je koos er zelf voor om weg te gaan. Dat heb zij niet gedaan ;p heel veel bokkers boden hulp en adviezen aan maar enige wat jij wilde was nee ik ben boos ik ga naar huis.... dat is natuurlijk prima! Maar niet je vriendin haar schuld. Soms moet je ook ergens beetje poep aan hebben, je hele leven zal je last blijven houden van mensen die iets van JOU vinden. Lekker boeiend