Een stapje vooruit!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 18:11

Oh jee, het is al even dat ik een topic op bokt hebt geplaatst dus hoop dat het goed staat. :')

Toen ik 13 was ben ik diagnostiseerd met autisme (pdd-nos). Hierdoor kan ik ontzettend slecht om met nieuwe situaties en andere dingen. Sinds 2 jaar is dit alleen maar verergerd; ik krijg paniekaanvallen met vanalles dat niet standaard is. (Toen nieuwe school, gestopt na 1 week met opleiding want het ging gewoon echt niet. De tandarts. Uiteten. Met vrienden wat doen. Achterop een motor. Alles eindigde in een paniek aanval en vaak ook overgeven.)

Ondertussen is het al stukken minder geworden. Heb veel dingen kunnen doen, echter wel op medicatie (valeriaan druppels en diarreeremmers, krijg door de stress diarree.) Ik ga echter nog niet weer naar school en wil hier eerst therapie voor (dit duurt alleen wat lang doordat mijn vader niet echt meewerkt; en die betaald de kosten) want ik ben bang dat het anders weer het zelfde afloopt als 2 jaar terug.

Maar.. Ik heb nu dus officieel een tussenjaar daar waar ik 18 ben. Ik heb alleen vmbo-t diploma op zak. Maar hiermee kan ik wel aan het werk! Ontzetten lopen uitstellen eerst maar alles begint heel saai te worden. Op veel plekken gesoliciteerd maar het was het gewoon steeds niet..

Tot ik zaterdag avond (10 min voor sluitingstijd) de AH hier binnen liep. Bij binnekomst hing er een briefje op een paal waarop stond dat ze opzoek waren naar medewerkers voor brood-deli, kassa en vulploeg. Voor 20-32 uur in de week.. Nou wil ik niet graag een bliepmiep zijn. Omdat ik dan niet zo 1 2 3 weg kan als ik toch misselijk raak of in de stress schiet oid. Vulploeg lijkt me heel eentonig. Maar.. Ik zou best wel meer willen leren over brood, kaas en vleeswaren. Dus zondag gebeld. Teamleider van de deli was alleen niet aanwezig. Hij zou dinsdag ochtend terug bellen.. Maar ben dus net al gebeld *\o/* Morgen ochtend om 10 uur ga ik langs zodat we kunnen checken of het wat voor mij is en of ik wat voor de AH ben, natuurlijk.

Alleen vijf minuten later met avond eten begint het al, kots en kots misselijk. Dus gelijk maar weer wat valeriaan erin en nu gaat het wel. Straks paardrijden maar ik ben bang dat vannacht een slapeloze nacht gaat worden - ondanks dat het me heel erg leuk lijkt en ik best wel zin heb om wat te doen, ben ik zo ontzettend zenuwachtig :')

Moest dit even kwijt, het is voor mij een hele grote stap vooruit waarvan ik een paar maand geleden niet eens had durven dromen dat ik 'm zou maken!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:05

Jij mag heel trots op jezelf zijn :D +:)+
Ik wil je heel veel succes wensen voor morgen en ik ga voor je duimen. Het is je gegund!

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:07

Topper! Hartstikke goed gedaan.
Succes morgen en wees trots op jezelf.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5015
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:10

Dat is zeker een stap vooruit! Knap van je dat je toch dingen blijft doen die niet standaard zijn, en zo zie je ook dat al die dingen best meevallen als je ze eenmaal gedaan hebt.
Dit kun je ook, zet hem op!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:15

Superknap van je! Ik heb zelf ook pdd-nos, dus ik begrijp heel goed wat je doormaakt! Maar superknap dat je werk gevonden hebt! En het is ook spannend, een nieuw baantje. Heb je al wel vermeld dat je dit soort klachten hebt? Je hoeft natuurlijk niet alles precies in detail uit te leggen aan je baas, maar dat degene in elk geval rekening mee kan houden dat dit kan gebeuren.

Ik denk (en ik spreek uit ervaring), dat hoe meer je daar werk en komt, hoe beter het zal gaan. Dat had ik ook met mijn eerste baantje op de kinderboerderij. Doodeng de eerste keer. Maar de keren daarna ging het steeds beter en heb ik zelfs mijn uren uit kunnen breiden!

Heel veel succes en plezier!

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:15

Dikke pluim voor jou.
Dezestap heb je maar mooi gezet.
Succes morgen.

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:03

Chapeau!
Ik heb dan wel geen PDD-NOS, maar ben wel bekend met de stress voor nieuwe dingen en hoe heftig en allesomvattend dat kan zijn, dus jij mag zeer zeker trots zijn! Wedden dat het uiteindelijk hartstikke meevalt?

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:54

Wat super, en wat kan je hier al trots op zijn.
Onwijs veel succes morgen.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 22:17

Pepperrr schreef:
Superknap van je! Ik heb zelf ook pdd-nos, dus ik begrijp heel goed wat je doormaakt! Maar superknap dat je werk gevonden hebt! En het is ook spannend, een nieuw baantje. Heb je al wel vermeld dat je dit soort klachten hebt? Je hoeft natuurlijk niet alles precies in detail uit te leggen aan je baas, maar dat degene in elk geval rekening mee kan houden dat dit kan gebeuren.

Ik denk (en ik spreek uit ervaring), dat hoe meer je daar werk en komt, hoe beter het zal gaan. Dat had ik ook met mijn eerste baantje op de kinderboerderij. Doodeng de eerste keer. Maar de keren daarna ging het steeds beter en heb ik zelfs mijn uren uit kunnen breiden!

Heel veel succes en plezier!


Nee want ik had zondag eerst de afdelingsleider van de kassa aan de telefoon en die zei dat brood & deli mij dinsdag zou bellen (dan was ie pas weer aanwezig) maar toestraks had ik dus kort telefoon dat ik morgen langs mocht komen. Denk dat het dan wel dat het licht aan het woord komt omdat ik ook nog uit leggen moet hoe ik aan een tussenjaar kom.


Heel erg bedankt allemaal voor de positieve reacties! Doet me goed.
Net lekker paard gereden maar wel met een dubbele dosis valeriaan op. Zat bijna slapen op ponylief :z Instructrice vond het heel goed gaan, groene en gevoelige pony. Ik was lekker relaxed dus pony ook :')


Weet wel dat het een lange nacht ga worden. Denk niet dat ik vóór 3 uur mijn ogen dicht kan doen, maar we zullen zien. Ondertussen zal de valeriaan van 5u wel uitgewerkt zijn maar opzich niet echt zenuwachtig. Nou houd ik mezelf ook bezig, want als ik ook maar 1 minuutje stil ga zitten komt het niet meer goed denk ik. :o

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Een stapje vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:30

Super goed Romy! Je mag ontzettend trots zijn op jezelf _/-\o_

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 10:31

Heel fijn gesprek gehad net met de afdelings leider van brood en deli. En voor hem ben ik in princiepe aangenomen. Alleen filiaal manager is op vakantie dus contract etc komt pas over een week of 2. Maar.. We hebben vooruitgang

Alleen halverwege het gesprek kwam de paniek dus weer terug. Ontzettend misselijk geworden dus zelf het gesprek een beetje gekort en dus is er niks aan te pas gekomen over mijn paniekprobleem. Ondanks dat ik het idee had dat het bloed gewoon uit mijn gezicht trok :')

Ben nu alleen een beetje ondersteboven, zit goed dicht tegen een paniekaanval aan. Hoop dat het weer een beetje wegtrekt aankomende dagen.