[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:49

Super dat je eeer kan rijden veel plezier vandaag.

Z. Debuut zou volgende week zijn maar ja ik had me op verkeerde datum ingeschreven zo ipv zat. Toen ik het zag zat het al vol. Zat. Had ik voorlezer en wou die ook echt hebben bij 1e xZ starten anders redt ik het niet met mijn huidige warhoofd en verrotte lijf :D dus uitstel tot???

Wel gisteren heerlijke buitenrit gemaakt en de pony's zijn zo leuk samen <3
Afbeelding

[ITP] Chasing Windmills!! Morning at Kinderdijk, Tobago en Hepsie

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:28

Waarom niet iemand daar vragen dan sjol? :)
Fijn dat je weer zelf kan rijden, have fun!
Knap hoor springen tussen de grote!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:12

https://www.youtube.com/watch?v=AD1Ju6aWcIs

Voor wie het leuk vind, bovenstaand het filmpje van gister! Ik merk wel dat in de dressuur mensen al niet zo verbaasd meer zijn als ik aan kom met mijn Welsh, maar in het springen ben je wel echt een opvallende combinatie. De één vind het juist heel stoer dat ik ik met een D aan kom, de ander vraagt zich af of ik me verkeerd heb ingeschreven haha.

Afstanden gaat aardig, je ziet alleen op het filmpje dat ik in de dubbel niet lekker uit kwam, alhoewel ik in de eerste ronde juist heel makkelijk door de dubbel kwam, dus het hoeft geen probleem te zijn. Was ook best heel trots op die 73,5, het is dat ik een balk had maar qua stijlpunten stond ik gedeelde 3e...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:25

Suus___ schreef:
Waarom niet iemand daar vragen dan sjol? :)
Fijn dat je weer zelf kan rijden, have fun!
Knap hoor springen tussen de grote!


Dat kan ik er even niet bij hebben, functioneer marginaal, dus wedstrijd moet echt ontspannen uitje zijn met alles geregeld, anders kan je me opvegen... En dan is het geen leuk uitje meer. :+ Moet er energie van krijgen, moet het niet gaan kosten.
In de M wel paar keer gewoon gegaan 1 proef, uit mijn hoofd, dat gaf ook rust, nog meer zelfs dan als je iemand meeneemt omdat je dan echt met niks en niemand rekening hoeft te houden, maar mijn geheugen is momenteel ook zeef, dus dat heeft me voor 1 proef echt wkn oefenen gekost :') _O-

@MR, volgende keer laten filmen met telefoon overdwars ;) Nou dat gaat toch hartstikke netjes?? GEen probleem die B paarden.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:05

Balen dat het z debuut qua planning nog niet helemaal wilt lukken, maar dat komt vast goed. En wie weet presteren jullie nog beter als er in jouw hoofd ook weer wat rust komt. En wat een gave foto ik ga zo eens je topic doorkijken.

Mistic, ziet er netjes uit hoor. Het is toch ook best wat die hoogte. Hoe hoog is je welsh? En is hij meegegroeid met jouw leeftijd of heb je hem pas gekocht toen je al volwassen was? (Geen flauw idee hoe oud je verder bent hoor, maar ,eer geïnteresseerd of je pony al parcours ervaring (met jou) had voor je de paarden in ging zeg maar)


Afbeelding

Ik ben zo trots op de pony. Hij heeft de clinic super goed gedaan en goed volgehouden. De tips kwamen voornamelijk neer op het uitdrukken van de onderbenen en over de sprong zelf nog wat langer verlicht zitten voor ik weer in het zadel kom. Ik mocht Tuck soms iets langer houden (hij maakt zijn mini nek graag erg kort en omdat je dan de teugels op contact wil hebben, pak je hem soms korter dan je bedoeld).

Hij werd wel steeds gretiger, maar pas toen het echt een beetje hindernissen werden in plaats van hopjes ging hij zijn kwaliteit laten zien. Vond het een erg fijne ervaring :)

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:17

Ziet er goed uit hierboven! Gewoon lekker meters maken, komt de rest vanzelf. Wil je hem ook gaan uitbrengen in het springen? Brede oxers hoeven jullie niet bang voor te zijn zo te zien

Gio heb ik vorig jaar gekocht, toen was ik dus al volwassen (ben nu 21) en had hem gekocht als projectje. Nu heb ik ook een paard, een ferro merrie die voorheen hoog geklassseerd is. Dat had mijn wedstrijd paard moeten zijn, maar helaas valt dat niet zo mee. Ze is erg lastig en is een keer ergens naartoe levert mij meer stress op dan dat ik er plezier aan beleef. Met gio is het gewoon zo leuk dat ik geen afscheid wil nemen, tenminste nu nog even niet.

Hij had 0 ervaring en is nu 6, hij heeft dus vanaf zijn eerste balkje altijd het met paarden afstanden moeten fixen. Gelukkig kan ik hem wel groot laten galopperen waardoor hij het op paarden afstanden ook kan redden. We hebben wel veel oefenparcourtjes gereden hoor, zijn begonnen op 50 cm. Verder cross ik voornamelijk met gio.

Voor de beeldvorming 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tijdje geleden ook meegedaan aan de ponyrennen, onder het mom van je moet alles is gedaan hebben :Y)
Zelden zoveel lol gehad, voor ons beide trouwens :')
Afbeelding

Gio is overigens 147,03

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:31

Bedankt voor de achtergrond informatie. Zoals je vraagt, ik wil inderdaad ook gaan starten tussen de paarden met springen (maar alles op zijn tijd). Vandaar dat ik ook vroeg hoe en wat precies. En zolang jij nog lekker van de pony geniet en het kan betalen, lekker aanhouden zou ik zeggen en leuke dingen mee doen. Gaaf dat je ook de cross start. Dan neem ik aan ook tussen de paarden? Kom je daar nog wel eens mee in de problemen bij combinaties?

De instructeur zei ook dat Tuck mooi ruim en groot galoppeerde dus dat het uiteindelijk geen probleem moest gaan zijn om te gaan starten. Maar raadde ook aan eerst bb te gaan starten. Het plan is vooral veel leuke dingen te ondernemen, zo staan er deze maand naast 2 officiële wedstrijden ook een crosslesje en oefenparcour (50 a 60 cm) op de planning.


En niet te vergeten.. Wat is gio gaaf!

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:40

Bedankt!

Leuk, al je plannen. Vooral lekker doen, en als je pony handig is: zitten, niet in de weg zitten, ritme houden en verder hem het zelf op laten lossen. Pony's zijn vaak handiger dan dat wij zelf zijn (tenminste, bij gio en mij is dat in iedergeval zo) dan lossen ze dat wel op.


In de cross lijkt klein zijn eerder een voordeel, hij is ontzettend handdig met klim en klauter werk en in de cross staat het meestal niet zo hoog dus daar loop je ook niet snel tegenaan. Het is alleen wel serieus door galopperen om binnen de tijd te blijven, maar Gio gaat graag hard dus dat is voor ons geen probleem :Y) We starten nu nog BB/oefencross omdat ik eerst nog een winstpunt moet halen in het springen, zodra die binnen is gaan we officieel, met oefencross heeft hij al wat L lijntjes gesprongen dus daar kijk ik erg naar uit.

Verder staat volgende week ons M dressuur debuut gepland *\o/*

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:02

Gaaf beeldmateriaal MR +:)+

Je Z debuut komt wel als voor jou de omstandigheden goed zijn Sjolvir! Wil je graag nog buiten starten of maakt je dat niet uit?

Hebben jullie dit gezien? https://www.facebook.com/KNHSNederland/ ... =3&theater
Wat ik opvallend vind is dat zes van de tien pony's Haflinger zijn.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:02

Gaaf zeg die powerpony's in het springen! Echt superknap.

Gister L2 debuut gemaakt. Helaas las mijn lezer de verkeerde proef, dus kregen we -2 maar alsnog 182 en 185 *D Volgende keer iets korter losrijden, Don was halverwege de eerste proef al moe.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:38

MR, heerlijk zo'n pretpony, dan kan je best paard met potentie hebben, maar als het alleen maar stress oplevert, dan lekker genieten van je pony.

Ukkiepuk, gefeliciteerd!

Sammyoo, Zijn vaak natuurlijk wel pony's maar niet hele iele ranke dus past vaak wel redelijke volwassene op en bij de Haffen zit ondertussen zoveel bloed ingefokt dat daar ook wel echt leuk bewegende paarden tussen zitten, al gaat mijn voorkeur dan weer uit naar het origineel.. Ander zou ik gewoon die kleur pony willen en dan niet meteen een Haflinger. (origineel vind ik gewoon stoere paarden!)

Ach binnen of buiten met Toobs maakt me eigenlijk niets uit en eigenlijk heb ik ook helemaal niets op een wedstrijd te zoeken, dus we zien het nog wel.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:34

Leuk artikel sammyoo. Dat is wel een doel waar ik naar toe wil werken met Tuck hahaha. Maar vooral lekker plezier hebben.

Gefeliciteerd met je punten Ukkie! Officieel l2 nu dus. En nog maar 8 punten verwijderd van de M.

Wie weet komt die wedstrijd vanzelf op je pad als je ook weer wat lekkerder in je vel zit sjol.

Ik ben super trots op deze geweldige pony! Vandaag voor het eerst op een cross terrein geweest!
Afbeelding


Volgende zondag staat ons B debuut te wachten en de 14de gaan we naar Moordrecht voor een wat intensievere cross training :)

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:44

Meld me hier ook weer eens na een zomer in het bos te hebben rondgezworven met mijn guppekop.
5 jaar en gewoon voorop lopen alsof ze het al jaren doet <3

Afbeelding

Afbeelding

Nu weer aan de bak, 17 sept hebben we onze eerste wedstrijd weer staan.

Geloof dat iedereen wel een leuke goede zomer heft gehad ze te lezen :D

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:57

Wat lekker sas dat jullie zo'n goede zomer hebben gehad!


Vandaag was voor ons het debuut. Na 15 min stappen naar de accommodatie eerst de binnenbaan in tijdens het losrijden (wat fijn ging, maar de afgelopen week hebben we een aanleunings dingetje bij het galop aanspringen dus daar wat focus op gelegd) na nog 20 min mocht ik starten in de buitenbaan, maar had maar erg weinig tijd om deze te verkennen voordat me ik moest beginnen van de jury. Gelukkig hield Tuck het hoofd koel en behalve dat ie 1x kort keek naar een pion aan de kant van de bak vond hij alles prima.

1ste proefje fijn gereden, wel verkeerde aangegaloppeerd en terug genomen en pas in de volgende oefening opnieuw kunnen aangalopperen (resultaat een 3 en een 5 voor die onderdelen). 2de proefje mistte ikzelf activiteit en impuls maar volgens mijn moeder was het wel een constant beeld.
Jury bleek een beetje streng... Van de 16 proeven waren er 3 winstpunt waardig volgens de jury.... Ikke helaas niet, maar wel een leuke 3de en 4de plaats met 177 en 175

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:48

Oh heerlijk Saskiaojan, stoere pony! Don durft écht niet voorop, bangepoepert is het :D

zo dat is idd niet veel winst voor het aantal deelnemers LuffB. Gewoon nog een keer proberen, dan gaat het vast beter. Het nieuwe is er dan een beetje vanaf.

Hier afgelopen weekend de tweedaagse gehad bij ons op stal. Zaterdag had ik niet zo fijn gereden. 2x tweede plaats met 2 winst. Zondag ging een stuk beter en toen hadden we 2x een eerste plaats met 3 winstpunten en de overall prijs in de L2 *D Best wel trots op die kleine pony die mooi zijn mannetje staat tussen de grote paarden!
Inmiddels dus alweer L2+7 terwijl we vorige week ons L2 debuut maakten :=

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:53

SJ, heerlijk zo buiten.

Luff, jammer dat je geen winst had maar er niet ver vanaf en zonder die foutjes had je al punt gehad.

Ukkie, gefeliciteerd.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:08

Sjolvir schreef:
Ukkie, gefeliciteerd.


Dank je wel! Ben benieuwd wanneer je knappe Toobs in het Z gaat starten :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:35

ukkiepuk schreef:
Sjolvir schreef:
Ukkie, gefeliciteerd.


Dank je wel! Ben benieuwd wanneer je knappe Toobs in het Z gaat starten :)


Ik ook :o :D ;) train alleen echt minimaal qua keren per week en wat ik kan, dus dat is wel balen. Toobs gaat ondanks dat wel vooruit overigens, raar paard. :')

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 00:15

gefeliciteerd ukkie met je mooie resultaten en de behaalde winstpunten. Je gaat lekker!

Wie weet doet de rust hem juist wel heel veel mogelijkheden geven wat betreft het mentaal verwerken van de trainingen die jullie wel hebben Sjolvir. Liever dat het zo goed gaat dan dat hij er hinder aan zou ondervinden toch?

Ben ook zeer trots op de pony, die winstpunten komen vanzelf (en zoals je zei Sjolvir, zo ver zaten we er niet van af). Was het verder wel eens met het commentaar van de jury (behalve dan iets over dat hij meer grond moest pakken in de midden gangen, dat vond ik wel wat hoge verwachtingen van de jury voor de B proeven), dus zie het alleen als ''dat hebben we ook weer gedaan''.
(bovendien gebeurde er ook niet niks voor tuck. Eerst over de weg, dan een vreemde binnenbak in (met andere spiegels en de kantine (ramen) direct aan de bak. Dan weer naar buiten wachten tot de ander de bak uit is en een vreemde buitenbak (die hier en daar nog nat was) zonder blikken of blozen doorlopen. Dus ben heel tevreden.


Donderdag gaan we lekker een crosslesje doen in Moordrecht :D

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:13

MR, stoer dat springen tussen de paarden, wat een plezier stralen jullie uit! *\o/*

Luffb, jammer van jullie wedstrijddebuut dat je geen winstpunt mee hebt kunnen pakken.
Op naar de volgende keer! :j

Ukkie, goed bezig zeg!
Gefeliciteerd! *\o/*

Sjolvir, fijn gevoel moet dat geven dat hij pp "deze" training wel supet fijn gaat lopen :D

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:32

Pff met een pony tussen de paarden springen. Mijn zusje wil mij ook zover krijgen :P Nou vond ik de 30 cm al heel wat :P Vind het echt heel stoer om te zien dat pony's ook met springen tussen de paarden mee komen.

Jammer dat je net geen winstpunt Luffb! Wel nette plaatsen voor je debuut. Jury was wel heel streng als er zo weinig winstpunten hadden. Komt dan wel goed volgende keer ;)

Gefeliciteerd Ukkiepuk!

Ik heb gisteravond met mijn pony een wedstrijdje meegepakt hier in de buurt en ik was onwijs verrast. Pony liep heel erg fijn en had een 2de plaats met 199 en een 1ste met 193. Totaal niet verwacht maar trots als een pauw op mijn kleintje. Liep prima mee met de grote paarden!

Afbeelding

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:23

aaaschaaa, wauw goede punten! *\o/*
Gefeliciteerd met je punten en prijzen :D

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:32

Wat een weertje zeg pffff :brr:
Bij jullie ook zo veel regen? :+
Ik dacht, ik vrolijk de boel een beetje op met nog wat "zomerse" foto's die ik laatst nog even geschoten had van mijn knapperd :D

Caramel du Bois :o <3
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:22

Oeeh wat een knappert hierboven zeg! Jeetje, echt een toffe uitstraling!
Gefeliciteerd met je prijzen! Leuke punten zeg!

Ik kreeg nog wat plaatjes van springwedstrijd en crossles toegestuurd:

Afbeelding

Afbeelding

Verder gaan wij morgen de dressuurring weer in :-)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:13

Gave spring foto's.

Asha, mooie punten hoor.

Caramel is ook wel knap hoor en ik ben uiteraard gek op aalstrepen.

Hier ligt training soort van op zijn gat de laatste weken, helaas, maar gelukkig kunnen ze nog de wei op.