Stalling gezocht bollenstreek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 17:36

Ons huis in Hellevoetsluis staat te koop en als dat verkocht is willen we weer terug naar de Bollenstreek verhuizen. Ik kom zelf uit Katwijk vandaan en mijn paard heeft altijd in Katwijk/Noordwijk gestaan. Ik ken dus wel een aantal stallen maar toendertijd ging ik voor luxe ;).

Nu komen we met twee paarden (KWPN'er van 1.84, 24 jaar oud en pony van 1.54 12 jaar oud). Voor Stiek is het belangrijk dat we een plekje vinden waar die het liefste 's avonds lekker op stal staat en overdag naar buiten kan. Nu weet ik dat die plekken hier in de regio nogal lastig te vinden zijn. Vandaar dat ik maar alvast ga inventariseren....

Shaggy wordt nog wel gereden dus voor mij zou een bak fijn zijn, maar kan er ook mee leven als ik voorlopig alleen maar buiten rond hobbel (of desnoods bij een vereniging in de buurt terecht kan).

Dus bij deze weet iemand een fijne stal waar de paarden veel naar buiten kunnen maar waar ook wel toezicht is (Stiek is al ouder en als er wat gebeurd wil ik wel dat er iemand kan ingrijpen....). Ik ben niet te beroerd om zelf ook wat te doen, uitmesten enz. Maar heb wel een baan 4 dagen in de week, dus kan niet elke dag binnen/buiten zetten. Zou wel in diensten mee kunnen draaien bijvoorbeeld.

De paardjes moeten trouwens ook binnen zichtveld van elkaar staan (op huidige stal dachten we Stiek een lekkere buitenbox te geven maar hij raakte helemaal in de stress omdat ie shaggy niet zag die in een binnenbox stond.....).

Heel verhaal, maar hopelijk kan iemand mij goede tips geven!

Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:28

Stal wassenaar in noordwijkerhout misschien? Sta er zelf ook, zeker wel een paradijsje!
Is wel een pensionstal waar meer dan 60 paarden staan (eigenaar van de stal wil er meer dan 100) merries staan wel allemaal bij elkaar in de wei en de ruinen ook.
Dit is de site daar zou je maar even op moeten kijken voor meer info
http://paardenstalling.nl/
En voor kleinschaliger is linn's hoeve misschien iets is alleen geen binnenbak aanwezig.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 08:41

Stal Wassenaar gaat m niet worden denk... Heb er wel is naar gekeken (ben er vroeger ook wel is bij vriendin geweest die er een verzorgpaard had). Maar Stiek moet echt 's avonds binnen staan, hij heeft in het verleden wel is in een loopstal gestaan en daar viel die gigantisch af. Hij heeft zijn momentje rust nodig om te eten. En Shaggy en Stiek moeten ook echt bij elkaar staan. En weet niet hoe het daar zit als je voor de een wel voor die faciliteiten zou kiezen en voor de ander niet.

L.inn's H.oeve heb ik zelf in het verleden gestaan met Shaggy. Vond de verzorging daar niet goed (zeker niet met wat je betaald). Ben toen naar een andere stal verhuist in Noordwijk waar ik echt super stond. Die heeft jammer genoeg maar 7 boxen en gaat niet iemand snel weg :=.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:02

Esther, op zich kunnen de paarden in het weideseizoen ook naar binnen voor de nacht. Weet niet hoe gehecht Stiek dan aan Shaggy is dat ze allebei voor de nacht naar binnen moeten? En dan zit je natuurlijk in de zomer ook met wat ruwvoer en stalbedekkingskosten. (gewoon ff meedenken). Amor gaat natuurlijk ook zo goed als iedere nacht naar binnen....

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 11:03

Stiek is op de huidige stal volledig geflipt toen die Shaggy niet zag :=. We dachten m nog zo'n plezier te doen met een lekkere buitenbox.... Toen naar binnen verhuist tegenover Shaggy en je zag m gewoon als het ware een zucht geven :+. Ik kan wel op stap met Shaggy (als Stiek dan in zn box staat is ie wel onrustig, staat ie buiten gaat het al stuk beter), maar die twee zijn dus inderdaad heel hecht ;).

Maar ja kan altijd een keer komen kijken.... En bespreken wat de mogelijkheden zijn. Zo goed als ze het nu hebben ga ik niet meer vinden vrees ik :=.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:58

nee, dat is wel lastig. En je zit er wel mee....er moeten maar twee boxen naast elkaar of in elkaars buurt vrij zijn....!
Joh, komen praten en informeren kan altijd. En wie weet wat er nog ineens op je pad komt hier....

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:49

Stal Njjenhuis heeft stallen vrij, staat ook op marktplaats.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 07:40

Die is wel erg aan de dure kant, zeker voor pensionado stiek waar we eigenlijk niks meer mee doen ;). Dan betaal je voor faciliteiten die je toch niet gebruikt, dat is ook weer zonde....

Fayah2
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:01

Ik sta op de kraaierslaan (weggetje richting boekhorst)
Stond laatst wat op mp in de buurt
Bollenstreek is vaak via via

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 14:45

Ja klopt. Vandaar dat ik bokt ook maar inzet, en straks Facebook ;). Kraaierslaan ken ik ook inderdaad. Alleen weet niet wat daar de faciliteiten zijn.

Fayah2
Berichten: 66
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Stalling gezocht bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:07

Ik sta bij duienvoorde dat is na karin kromhout na mij heb je weer dat land met stallen.
Wij hebben buitenbak en longeerkraal en paarden staan overdag in de paddock