blaren en eeld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Friesmeisjee

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-09-16

blaren en eeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 16:02

hallohalloo,
ik ben sinds kort een soort van verplicht om op werkschoenen te lopen. ik moet als school dadelijk weer begint op werkschoenen lopen want ik wil loonwerker worden en ja daar horen werkschoenen bij. ik heb gelijk goede gekocht ik denk dan zit dat wel goed, maar niet dus. ik heb maat 42 gekocht (goede maat) en heb ze gekocht omdat ze extra breed zijn (heb ik eigenlijk niet heel erg nodig maar loopt wel lekker) maar nou krijg ik dus allemaal blaren onder mijn grote teen, op mijn hiel/hak en aan de zijkant van je been (bij je kleine teen) het is aan beide kanten eigenlijk wel zo 'goed'als even erg.. heeft iemand tips om het tegen te gaan?
btw ik heb er nieuwe steunzolen in liggen waar ik in andere schoenen geen blaren van krijg

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: blaren en eeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:09

Gokje, de schoenen zijn te breed en je voet glijd er dus van links naar rechts in heen en weer? Heb ik met 1 set klompen ook. Die schoenen passen jouw dus niet ondanks de goede maat. Ga opzoek naar andere die netjes aansluiten zonder te knellen.

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:11

Zit je sok goed, en verschuift die niet als je loopt? Ik krijg namelijk ontzettend snel blaren op m'n grote en/of kleine tenen als de naad van m'n sok daar zit

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:12

Exact wat Tamary aangeeft. Goede schoenen moeten niet te krap of te wijd zitten, dan gaat het drukken/schuiven en krijg je dus problemen.

Goede werkschoenen dienen te passen (eigenlijk alle schoenen natuurlijk). Voor dames is de keuze beperkt maar bijvoorbeeld 2W4 heeft dames model schoenen, net als Emma en als Diadora. Het is echt een kwestie van passen wat fijn zit en fijn loopt.

Welkoop/Boerenbond verkoopt ook werkschoenen, weet alleen niet of ze daar ook voor dames passende schoenen hebben en of het advies goed is.

Ik zou je adviseren bij een bedrijf met werkkleding/schoenen langs te gaan in de buurt. Passen en advies vragen.

Friesmeisjee

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 16:14

tamary schreef:
Gokje, de schoenen zijn te breed en je voet glijd er dus van links naar rechts in heen en weer? Heb ik met 1 set klompen ook. Die schoenen passen jouw dus niet ondanks de goede maat. Ga opzoek naar andere die netjes aansluiten zonder te knellen.


nee die voet blijft eigenlijk wel aardig op zijn plek heb ook niet het gevoel dat ze te breed zijn... normaal loop ik op simpele adidas schoenen die helemaal niet breed zijn dus dan loopt het wel lekker als die voet zijn eigen gang kan gaan ( klinkt echt heel raar zo) daar had ik inderdaad ook al aan zitten denken.. maar zijn net nieuwe schoenen met de hoop dat als ze ingelopen zijn er geen blaren meer zouden komen maar geloof er niks van want loop er al vanaf juni op nu

Friesmeisjee

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 16:14

annaburg schreef:
Zit je sok goed, en verschuift die niet als je loopt? Ik krijg namelijk ontzettend snel blaren op m'n grote en/of kleine tenen als de naad van m'n sok daar zit


nee de sok blijft goed zitten, zijn van die dikkere werkschoenen omdat dunne sokjes gelijk kapot zijn

Friesmeisjee

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 16:18

MarliesV schreef:
Exact wat Tamary aangeeft. Goede schoenen moeten niet te krap of te wijd zitten, dan gaat het drukken/schuiven en krijg je dus problemen.

Goede werkschoenen dienen te passen (eigenlijk alle schoenen natuurlijk). Voor dames is de keuze beperkt maar bijvoorbeeld 2W4 heeft dames model schoenen, net als Emma en als Diadora. Het is echt een kwestie van passen wat fijn zit en fijn loopt.

Welkoop/Boerenbond verkoopt ook werkschoenen, weet alleen niet of ze daar ook voor dames passende schoenen hebben en of het advies goed is.

Ik zou je adviseren bij een bedrijf met werkkleding/schoenen langs te gaan in de buurt. Passen en advies vragen.


deze schoenen zijn idd wel mannenschoenen (denk ik) maar ik heb normaal ook eigenlijk altijd wel mannenschoenen aan (zitten veel lekkerder) 8-) de schoenen komen van de engelenbert strauws ( zo iets) daar halen wij alle werkkleding ect.

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: blaren en eeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:29

Ik denk dat op een of andere manier de pasvorm niet goed is. Bollingen op verkeer plaats etc. Misschien is het materiaal ook te hard voor jou op die plekken?

Ik loop zelf op werkschoenen van emma. Ik heb hiervan het dames model (anouk s3 D).
Hiervoor op veiligheidsklompen gelopen en ook bij andere bedrijven op goedkope veiligjeidsschoenen. Hoe ze zitten maakt zo veel verschil! Ga naar een goede zaak en ga passen. Op slechte schoenen loop je echt je voeten stuk

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:30

Aardig op zijn plek is dus niet op zijn plek dus het schuift.

Of extra dikke sokken aan, of verder zoeken :)