Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:49

Jeanine, ik heb in principe ook maar een aansluiting. Daar zijn twee lampen aan gemaakt. Ik wilde dat eerst wegwerken met een kabelgootje maar heb nu de draad gewoon los hangen want ik vind het wel passen bij de lamp en de rest van m'n interieur.
Ze komen van Loods5. Waren geloof ik 129 euro per stuk. Wel in de opruiming.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:01

Karijn thanks, ga ik naar kijken!

Martine ook bedankt, ik ben wel iets meer van strak, maar het biedt wel perspectief dat je er op die manier twee kan ophangen!!!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:03

Oh Ja net een telefoontje dat dinsdag mijn tafel en stoelen komen! *\o/*

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:46

Afbeelding
We slapen inmiddels in de grote slaapkamer, ipv de logeerkamer :D sommigen zullen het wat kaal vinden, maar ik vind het heerlijk zo rustig <3

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:46

Sfeervol juist! Prachtig kleed onder het bed die had van mij best een slag groter mogen zijn

Hier boven de deuren 2e laag gegeven en zo op naar beneden voor de eerste laag op de deuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:50

Hi allemaal,

Ik ben dit topic al super vaak tegen gekomen heb al stipjes gezet en weer weg gehaald etc.
Nu mijn relatie over is na 5 jaar ben ik samen met een goede vriendin aan het kijken naar hoe ik mijn huis mijn eigen veilige chille plekje kan maken, we hebben al moodboards gemaakt, zij heeft hier een opleiding voor gedaan etc en ik ben er super slecht in dus heb nu wel een beetje een redelijk idee van hoe en wat ik wil!

Nu hadden we het vandaag over meubels schuren, ik ben al een hele tijd bezig met een ladenkastje (mijn oude commode) schuren en ga die dan met greywash van de action verven.
Nu mijn vraag, wie heeft ervaring met de greywash van de action , deze om precies te zijn ;

Afbeelding

en tips en trics, en het liefst natuurlijk een fotootje.

Dan vraag 2 , wie heeft ervaring met een eettafel schuren en lakken/verven en mag ik misschien jullie resultaten daarin ook zien? Puur voor wat inspiratie, ik heb een nieuwe eettafel, een soort barretje eigenlijk die ik ga schuren (is ook echt nodig) en dan ga verven of lakken. Ik neig nu meer naar lakken maar ben toch even benieuwd naar voorbeeldjes, dacht vraag het hier eens en zo maar even googlen :)

edit ;

Afbeelding
het kastje wat ik met greywash ga doen.

Afbeelding
En de eettafel, betere foto heb ik even niet maar voor het idee.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:37

Geen ervaring mee.. die bar heb ik ook gehad :D

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:53

Ik heb hier eerder nooit gereageerd, maar wel altijd stipje gehad en meelezende :')

Greywash van de action heb ik ervaring mee. Helaas geen goede ervaringen. Dekt onwijs slecht. Maar misschien heb ik toentertijd iets verkeerd gedaan, maar ik heb er iig geen goede herinnering aan -O- :)

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:59

Mooie slaapkamer

Wij hebben nieuwe planken opgehangen in de keuken en woonkamer

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:02

En op een gebruiksvoorwerp als een tafel zou ik zeker niet de goedkoopste verf nemen en heel goed afwerken met een harde lak/was-laag.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:08

Zeelien schreef:
Ik heb hier eerder nooit gereageerd, maar wel altijd stipje gehad en meelezende :')

Greywash van de action heb ik ervaring mee. Helaas geen goede ervaringen. Dekt onwijs slecht. Maar misschien heb ik toentertijd iets verkeerd gedaan, maar ik heb er iig geen goede herinnering aan -O- :)


Het is ook een wash, die hoort niet te dekken :')
Ik heb hem op tig meubels hier in huis.
Salontafel, kastjes, bedden, spiegels .
Ik vind hem mooi effect geven.
Persoonlijk vind ik hem fijner werken als je hem iets verdunt met water.
Voor een krasvast oppervlak wel even aflakken met een blanke lak.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:14

Mooi hout Marjan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:29

Doubtless schreef:
Geen ervaring mee.. die bar heb ik ook gehad :D


Ooh wat toevallig haha, deze is wel 19 jaar oud nu dus zal vast niet helemaal dezelfde zijn geweest :P


Zeelien schreef:
Ik heb hier eerder nooit gereageerd, maar wel altijd stipje gehad en meelezende :')

Greywash van de action heb ik ervaring mee. Helaas geen goede ervaringen. Dekt onwijs slecht. Maar misschien heb ik toentertijd iets verkeerd gedaan, maar ik heb er iig geen goede herinnering aan -O- :)


Dankjewel iig voor het delen van jou ervaring!


DubbelDun schreef:
En op een gebruiksvoorwerp als een tafel zou ik zeker niet de goedkoopste verf nemen en heel goed afwerken met een harde lak/was-laag.


Op de tafel gaat ook geen greywash ;)


ClaudiaHS schreef:
Het is ook een wash, die hoort niet te dekken :')
Ik heb hem op tig meubels hier in huis.
Salontafel, kastjes, bedden, spiegels .
Ik vind hem mooi effect geven.
Persoonlijk vind ik hem fijner werken als je hem iets verdunt met water.
Voor een krasvast oppervlak wel even aflakken met een blanke lak.


Thanks! Heb net een oud tafeltje geschuurd die ga ik straks verven als uitprobeersel!

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:30

@ Marjan, mag ik vragen waar je die plankjes vandaan hebt? Ik zoek precies zoiets voor in onze slaapkamer.

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:33

Marjan, mooie planken.Ik zit nog steeds naar een kale muur achter mijn bank te kijken. Aangezien mijn man en ik niet altijd dezelfde smaak hebben, hangt er dus nog steeds niks.
Afbeelding

Zeelien
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:37

ClaudiaHS schreef:
Zeelien schreef:
Ik heb hier eerder nooit gereageerd, maar wel altijd stipje gehad en meelezende :')

Greywash van de action heb ik ervaring mee. Helaas geen goede ervaringen. Dekt onwijs slecht. Maar misschien heb ik toentertijd iets verkeerd gedaan, maar ik heb er iig geen goede herinnering aan -O- :)


Het is ook een wash, die hoort niet te dekken :')
Ik heb hem op tig meubels hier in huis.
Salontafel, kastjes, bedden, spiegels .
Ik vind hem mooi effect geven.
Persoonlijk vind ik hem fijner werken als je hem iets verdunt met water.
Voor een krasvast oppervlak wel even aflakken met een blanke lak.


Klopt, schrijf het beetje verkeerd, maar het eindresultaat als het droog was vond ik niet mooi.
Was überhaupt slecht aan te brengen, dus dat verdunnen zou zeker een goede tip kunnen zijn. :)

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:40

Ik heb mijn bed daarmee gedaan, vond het zelf echt geen fijne verf. Erg dik en moeilijk smeerbaar. Ook te veel grey en te weinig wash vind ik. Volgende keer betaal ik wel meer voor fijne verf.
Succes ermee! Schuren en verven kan prima en wordt vast ook bij jou heel leuk :)

Gaaf die planken Marjan!!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:52

De planken zijn van de stadsboom in Nijmegen :) dit is eiken en je mag er zelf je plank uitkiezen

Ben er enorm blij mee!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:57

Thanks voor de reacties! Heeft iemand misschien nog een foto? Van iets wat je daarmee gedaan hebt ? :)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:31

Zeelien. Nee hij smeert niet zo lekker.
Daarom ook heel iets verdunnen.
En het liefst opbrengen met een dikke kwast, Annet-D
Ik kan zo wel even kijken of ik een foto kan maken.
Maar je houtsoort maakt natuurlijk wel een groot verschil met het eindresultaat.
Ik heb er diverse mee gedaan.
Steigerhout, sloophout, teak en een eiken tafeltje.
Bedden zijn ook van steigerhout

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:15

Afbeelding


Ff 2 foto's want wij hebben heel traag internet dus uploaden duurt een eeuwigheid.
Afbeelding

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:39

Afbeelding

Deze heb ik ook met de greywash van de gedaan. Niet super fijne verf inderdaad.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:49

Ahh okee, claudiahs die van jou lijkt wel veel donkerder..
Ik heb net tafeltje geverfd en vond de verf niet te dik, vergeten een voor foto te maken dus van de onderkant maar foto gemaakt en de onderste stukjes die nog moeten was dus eerst. Vind het wel mooi, de algemene foto is met flits genomen trouwens omdat het licht in de schuur erg slecht is :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:09

Hoi!

Ik heb altijd donkere muren al heel mooi gevonden, nu ben ik mijn kamer aan het restylen en wil ik zelf ook graag een donkere muur.

Wel is het zo dat donkere kleuren op muren je kamer optisch kleiner maken, en mijn kamer is al niet zo groot. (4 bij 3) Ook heeft het een schuine wand, waar wel een heel groot schuin raam in zit waar heel veel licht doorheenkomt.

Het liefst zou ik de schuine wand verven, maar ik weet niet hoe dat er uit gaat zien, eventueel is een andere wand ook wel prima.

Denken jullie dat dit er oke uit gaat zien of dat het echt een heel slecht idee is om te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:17

LicentioFide schreef:
Hoi!

Ik heb altijd donkere muren al heel mooi gevonden, nu ben ik mijn kamer aan het restylen en wil ik zelf ook graag een donkere muur.

Wel is het zo dat donkere kleuren op muren je kamer optisch kleiner maken, en mijn kamer is al niet zo groot. (4 bij 3) Ook heeft het een schuine wand, waar wel een heel groot schuin raam in zit waar heel veel licht doorheenkomt.

Het liefst zou ik de schuine wand verven, maar ik weet niet hoe dat er uit gaat zien, eventueel is een andere wand ook wel prima.

Denken jullie dat dit er oke uit gaat zien of dat het echt een heel slecht idee is om te doen?


Ik denk dat het wel kan hoor! Ik heb van de 4 grootste muren in de woonkamer 1 grijs, de rest wit en vind het heel gezellig zo juist absoluut niet klein, in de kleinste slaapkamer hetzelfde trouwens die is wat meer jou formaat ook de langste muur grijs.

Afbeelding
Voor het idee hier stukje van mijn donkere muur etc.