Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:11

Babeth schreef:
Je hebt maar zo de kans dat als jij hem nu zegt dat je je handen ervan aftrekt, hij met je prijs akkoord gaat. Want ook hij weet dat hij jou prijs er nooit meer voor zal krijgen.


Dit zou ik ook doen. Hoe moeilijk het ook is.
Als je nog niet je hoogste bod heb gedaan zou ik zeggen wat iemand hiervoor ook al zei van dit is het laatste bod hoger ga ik niet.
Jammer dat de manege eigenaren zo met je gevoel spelen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:12

ik zou afwachten...straks in de winter zullen ze misschien toch van dr af moeten omdat ze nu toch echt op is en dan krijgt hij goed 250 euro er voor......en aangezien ik gok dat je meer hebt geboden dan de slachtwaarde, zal hij dan wel je bod accepteren.


ook ik ben wel benieuwd wat zijn tegenbod was.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:48

Jeetje TS,had gehoopt dat het inmiddels opgelost zou zijn.
Wat een vreselijke kerel, hij houdt je gewoon aan een lijntje op deze manier.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:51

Dit doet me zo aan een manege eigenaar denken die ik ook ken, alleen denk ik niet dat het om dezelfde gaat, maar hij zou het wel zo doen ook...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:33

heel veel mensen (niet alleen manege eigenaren bedoel ik dus) doen dat: misbruik maken van de emotionele waarde die de koper hecht aan datgene wat de koper wil.
Deze manege eigenaar hoort helaas tot die groep mensen (zoals wel meer manege eigenaren overigens).

Daarom zou ik, als ik ts was, het nu laten rusten en niet op zn tegenbod ingaan en afwachten tot de winter invalt. En het dan nog eens proberen, met gewoon hetzelfde bod als wat ze nu gedaan heeft.

hoe moeilijk het ook is om te wachten

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:01

Hoeveel heb je geboden en wat is zijn tegenbod? is de stok in twee voor jou een haalbare en goede oplossing, of had je al jouw maximum geboden?

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:05

Babeth schreef:
Je hebt maar zo de kans dat als jij hem nu zegt dat je je handen ervan aftrekt, hij met je prijs akkoord gaat. Want ook hij weet dat hij jou prijs er nooit meer voor zal krijgen.


Dit....hoe moeilijk het ook is :(:) .

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:50

Hij speelt een spelletje met je, een heel gemeen spelletje. zakenmensen zijn keihard, en daarom komen ze zover. Heel eerlijk; ik denk dat je het misschien beter kunt opgeven. Je vecht als een leeuw en ik heb super veel respect voor je, maar denk aan jezelf.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:11

Cinnepin schreef:
Dit doet me zo aan een manege eigenaar denken die ik ook ken, alleen denk ik niet dat het om dezelfde gaat, maar hij zou het wel zo doen ook...

Haha is dat wie ik denk dat het is?!

Ik zou het ook zo laten TS ik snap dat je je pony graag terug wil om haar de rust te geven die ze verdient, maar hij heeft al gevraagd om een bod, komt met een idioot tegenbod, dus hij wil haar wel kwijt, geef het even tijd

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:13

Jeetje lees al een tijdje stil mee. Maar wat een nare rot streken, geen pony is goed genoeg.
En alsof Lotje zo voorwaarts is met haar kreupele lijfje. Ik dacht toch dat het een beginners pony moest zijn.

Het heeft wellicht geen wettelijke toevoegingen. Maar laat hem op papier zetten wat er nodig is en omschrijven waar dit onder valt. Braaf, als in, niet bokken of steigeren. etc.
Druk het onder zijn neus als hij iets af wijst, zo ook de pony die je voorstelde. (Al denk ik dat pony's voorstellen niks op gaat leveren als ik dit verhaal zo volg)

Daarnaast denk ik, net zoals als de rest, dat de beste man misbruik van je maakt.
Druk hem onder zijn neus dat hij een pony gebruikt die rijp is voor de slacht en dat Lotje tegen de winter waarschijnlijk gaat verslechteren en niet meer mee kan lopen. Maak het even erger als dat het is.

Zet hem voor de keuze om nu jouw bod aan te nemen of over een x aantal maanden met een slachtbedrag van 250 te accepteren.

Werkt het allemaal niet, accepteer het en laat het los. Vertel dat je hem nog 10% boven de slachtprijs wil geven als het eenmaal zo ver. En dan is het niets anders dan los laten verder gaan en misschien in de toekomst nog een belletje krijgen.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:15

Ik zou aangeven dat dit voor jou geen reëel bod is en dat je daar helaas niet in mee kan gaan. Wens hem veel succes verder en geef aan dat mocht hij de pony toch nog kwijt willen hij altijd een berichtje kan sturen.

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:34

Pff, wat een gedoe zo ..
En Idd deze manege eigenaar speelt een vies vuil spelletje , bah !
Ik zou willen dat ik je raad en advies kon geven, maar weet even niets te zeggen nu ..
Wens je alle sterkte en denk ook een beetje aan jezelf Y;(

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:12

Je wil haar toch terug? Betaal dan wat hij vraagt. Natuurlijk verdient hij eraan maar hoe belangrijk is dat.
Jij wil haar terug, zodat ze geen pijn meer hoeft te hebben door het werk en ze van een welverdiend pensioen kan genieten. Dat heb je haar beloofd en daar hangt geen prijskaartje aan.
Gewoon betalen dus en haar snel ophalen.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:31

Mara2000 schreef:
Je wil haar toch terug? Betaal dan wat hij vraagt. Natuurlijk verdient hij eraan maar hoe belangrijk is dat.
Jij wil haar terug, zodat ze geen pijn meer hoeft te hebben door het werk en ze van een welverdiend pensioen kan genieten. Dat heb je haar beloofd en daar hangt geen prijskaartje aan.
Gewoon betalen dus en haar snel ophalen.


Betaal jij ff? :roll:

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:53

Die pony huilt zichzelf niet in slaap omdat TS haar belofte nog niet na kan komen. Vind dit een beetje schuldgevoel aanpraten.. TS doet ontzettend haar best.

Ik moet een aantal posts die ik eerder maakte terugnemen, daar in verdedigde ik de manege vanwege de zakelijke overeenkomst die er werd gemaakt, maar het lijkt wel of de eisen steeds hoger worden.
Ik kan me echt niet voorstellen dat van al die ponies geen een geschikt zou zijn, en dat het opeens een D moet zijn is ook belachelijk.
De waarde van Lotje was toch juist dat de jongste beginnertjes er op konden? Dat kan op een grote maat shetlander of een Welsh A zelfs nog. Wat een toestand. Ik blijf voor je duimen TS.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:01

Ik zou een bericht terug sturen dat je niet meer te besteden hebt dan dit bod en dat het niet door kan gaan. Verder ook niet meer zoeken naar andere pony's dat wordt toch niks. Grote kans dat hij binnen korte tijd jouw bod wel accepteert. Maar ik zou dat nog mailen en verder geen contact meer zoeken of moeite doen. Je hebt er genoeg voor gedaan, meer kun je niet. Die pony is niet meer waard dan de slachtprijs, meer gaan ze er bij een ander ook nooit voor krijgen. Dus als ze er vanaf willen happen ze wel toe. Waarschijnlijk sneller dan je denkt want een kreupele pony in de lessen is ook niet bepaald een goede reclame voor deze manege.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:15

Mara2000 schreef:
Je wil haar toch terug? Betaal dan wat hij vraagt. Natuurlijk verdient hij eraan maar hoe belangrijk is dat.
Jij wil haar terug, zodat ze geen pijn meer hoeft te hebben door het werk en ze van een welverdiend pensioen kan genieten. Dat heb je haar beloofd en daar hangt geen prijskaartje aan.
Gewoon betalen dus en haar snel ophalen.


Ehm pardon? Volgensmij gaat het hier om ruim 1600 euro voor een merrie die nog geen 200/300 waard is! Je kunt wel zeggen daar hangt geen prijs kaartje aan maar dan denk ik niet dat jij een reëel beeld hebt van dit alles. Als jij een boom hebt waar de biljetten aangroeien, geef mij dan ook even een zaadje..

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:23

Mara2000 schreef:
Je wil haar toch terug? Betaal dan wat hij vraagt. Natuurlijk verdient hij eraan maar hoe belangrijk is dat.
Jij wil haar terug, zodat ze geen pijn meer hoeft te hebben door het werk en ze van een welverdiend pensioen kan genieten. Dat heb je haar beloofd en daar hangt geen prijskaartje aan.
Gewoon betalen dus en haar snel ophalen.


Dok jij dan ff 1500 euro neer, voor een pony wat slachtprijs waard is en iets er bovenop voor de emotionele waarde.

Pony is hoogstens 550 euro waard en dan verdient ie nog eraan.
Gewoon hard zijn, prijs doorbellen je laatste bod en dan basta. Niet geaccepteerd jammer dan en dan niks meer van je laten horen. Pony komt vanzelf bij je terecht.

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:32

Vergis je niet dat je met een man te maken hebt die blijkbaar nergens mee zit. Hij probeert nu een slaatje uit een kreupel paard te slaan en probeert er goed aan te verdienen. Kan ook maar zo zo eigenwijs zijn dat je nooit weer iets hoort en hij haar gewoon voor goed geld aan de volgende manege verkoopt of aan 1 van zijn lesklanten zodat hij het geld er al uit heeft en haar dan alsnog in de manege kan gebruiken en dat ze daarnaast haar uren nog mag draaien prive. Je ziet de gekste constructies voorbij komen om nog maar meer geld uit een paard te halen. Kijk nergens raar van op. Zolang ze daar nog is zal ze zoveel mogelijk uren draaien om geld in het laatje te brengen tot de laatste snik. Kun je dat niet aanzien zou ik gewoon betalen wat hij vraagt want daar komt het op den duur toch op neer. Deze man gaat niet jou bellen om haar goedkoper weg te doen aan je. Ja misschien pas als ze echt niet meer op haar benen kan staan maar is dat wat je wilt laten gebeuren? Waarom zou ze ineens slechter gaan lopen voor de winter? Ze loopt al zo lang slecht. Dit kan nog jaren zo door en ook nog erger dat is wat ik verwacht. Hij heeft je in de tang en dat gaat niet andersom draaien hoe beroerd het ook is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 01:00

Onderhandelen is een spel. Zodra er emotie is, verandert de inzet. In jouw geval betekent dat simpelweg dat de prijs verdubbelt of meer.

Hoe lang loopt dit spelletje nu al? Die mensen weten dat jij die pony terug wil. Ze weten wat een vervanger kost want het is hun werk. Maw je wordt aan het lijntje gehouden.

Jij moet geen andere pony zoeken. Dat moeten zij doen. Jij kunt al lang geen zaken meer met ze doen want je bent veel en veel te emotioneel betrokken.

Laat het eens een half jaar tot een jaar zo. Tegen dan is de pony weer ouder, en jij minder beïnvloedbaar. Ze staat er immers goed. Kijk dan maar eens verder. Mogelijk dient ze dan niet meer voor de lessen.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 03:57

Ik dok natuurlijk helemaal niets. Maar de waarde van een paard is wat een mens bereid is te betalen. Het slaat nergens op om de waarde van een dier te bepalen door wat de slager ervoor betaald. Het is geen vlees, het is een levend dier.
Hij vraagt 1500, ik zou dat betalen ja. Dan ben je van het gezeik af en heb je je paard terug. Of dat teveel of te weinig geld is kan helemaal niemand bepalen. Je doel is paard terug. Simpel. Gewoon betalen dus.
Ik zou daar echt geen seconde over te hoeven nadenken.
Eerlijk of oneerlijk doet er hier niet toe. En dat onderhandelen of 'laat hem maar even in zn sop gaarkoken dan verkoopt hij wel voor minder' vind ik zo ongepast. Dat doe je bij een auto, niet bij een blijkbaar zo geliefd dier.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 06:59

@Mara, volgens mij heeft TS 1500 geboden, en vraagt ie nog meer.

Mijn idee (dat toen als laag of oneerlijk of whatever afgeschilderd werd hier in dit topic) vind ik meer en meer het beste: als pony daadwerkelijk zichtbaar kreupel loopt in de les, moet je daar toch één of andere instantie van dierenwelzijn op af kunnen sturen?

Persoonlijk zou ik ook niet hoger gaan van bod, maar zeggen van: dit is een bod voor nu in de staat waarin ze nu is. Want voor hetzelfde geld loopt ze binnen paar maand zo stokkreupel dat enkel inslapen nog een diervriendelijke optie is, en dat manegewerk sowieso niet meer mogelijk is, en vraagt ie dan nog de hoofdprijs ervoor. Hij lijkt me er geslepen genoeg voor.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 07:58

Als de manegeigenaar 1500 vroeg dan was de pony allang opgehaald. Dat is immers het bedrag waarvan ts uitging dat de pony ging kosten. Ze zegt dat hij veel meer vraagt. Dat geld heeft ze gewoon niet en ik snap heel goed dat hoe grote emotionele waarde de pony ook heeft ze dat niet kan en wil betalen. Ik heb soort gelijke situatie mee gemaakt kon mijn eerdere paard terug kopen echt was hij ziek en niet wetende wat hij onder de leden had. Paard voor 1500 aan haat verkocht want ze was zo gek met hem
Maar kon echt niet meer betalen. Twee jaar later vraagt mevrouw 2500 voor zelfde zieke paard. Sorry maar dan haak ik toch echt af geld groeit niet op mijn rug. En niet wetende wat het paard mankeert of hij nog wel weer beter kon worden. Soms moet je ook je verstand laten spreken.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:32

Te, stop gewoon met mailen en met je laten dollen..

Laat iemand met kennis of je vader er naar toe rijden, geld op tafel en een pittig woordje spreken dat het hier om een kreupele oude pony gaat die bij de slacht nog geen 100 euro doet..

Ik denk heel eerlijk dat ze al die tijd gewoon aan het lijntje houden. Ze wachten tot de pony onbruikbaar is en dan mag je haar voor een smak geld ophalen..

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:03

TS, je kunt 3 dingen doen. Of je betaald wat hij wil hebben wat wrs absurd is en dan heb je je pony terug. Of je laat het hierbij en rondt het af met de boodschap dat hij weet wat je bod is en dat hij kan bellen als hij alsnog akkoord gaat. Of je doet nog een tegenaanbod.
Meer is er niet, het is aan jou wat je wilt of kunt doen.