Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:46

Dat is zo.
Maar ik geef ook aan dat het dus belangrijk is om te weten wat je verbrandt.
Vandaag heb ik bv nog geen reet gedaan. Zit nu op 918.
Dus daar zou ik dan rekening mee houden als ik op m'n gewicht wil letten.
Het gaat mij er juist om dat de meeste mensen dus niet weten wat ze verbranden en wat ze nodig hebben en gewoon kiezen voor een bepaald aantal cal. En vaak zijn dat dus aantallen die onder het BMR liggen.
Laatst bijgewerkt door Needje op 18-08-17 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:48

Ja ssssh Emma, ik moet inderdaad m'n best doen om überhaupt 1800 te verbranden, heel vervelend :')

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:56

@Jolien Huilen dit |( Ik haat cardio :)) Maar thanks!! Na mijn operatie ga ik dat zeker doen.

@Needje nee, dat moet ik echt niet hebben. Ik heb vet op mijn heupen en een smalle taille waardoor ik van nature daar wel een mooie lijn heb die ik niet perse kwijt wil, maar ik heb hoge heupen en weinig vet op mijn benen en billen waardoor ik echt een duidelijke 'deuk' (hip dip) heb onderaan mijn heup. Ik moet dan dus eigenlijk meer spier opbouwen in benen (dijen vooral) en billen, en over de gehele lijn vet kwijt raken en hopen dat het op de goeie plekken verdwijnt? :o?

@supervixen nee, geen begeleiding. In mijn fit for free zijn ook geen personal trainers aanwezig. Heb alleen een introductie les gehad. Maar heb ook al besloten om bij deze sportschool weg te gaan, personal trainer te vinden en dan van diens sportschool lid te worden. Ik vind het voor nu wel prima wat ik doe maar ik wil wel echt gericht gaan trainen, doelen stellen e.d, want ik denk dat ik anders ook mijn motivatie kwijt ga raken na een tijdje. En dat moet inderdaad echt met een begeleider!

@Eulogy en de rest Daar zit wat in :Y) Doseren doe ik meestal wel goed, en kwa noten bijvoorbeeld weet ik goed welke ik het best kan eten en hoeveel, maar als ik nu kijk naar de combinatie van ingredienten is het wel een te veel aan vetten ja, ook al zijn het gezonde vetten. Daar moet ik beter bij nadenken, ik heb namelijk wel redelijke kennis van voeding, maar als ik dan ga eten dat heb ik toch de neiging om bij mekaar te gooien waar ik zin in heb.

Dat buikspier gootje idd, vind ik ook zo mooi <3 Dat ga je bij mij alleen nooit zien omdat ik mezelf veel te vet heb laten worden een paar jaar terug, en heb nu een slappe huid.. maar ik train wel alsnog abs omdat ik het goed vind voelen, en ik merk dat mijn houding verbetert nu ik meer kracht heb in mijn romp.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:00

Ik train eigenlijk nooit core apart.
Met losse barbell oefeningen neem je die vanzelf mee. Scheelt me weer. :)

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:42

Bij mij heeft het algeheel van eten en training wel gezorgd idd dat mijn love handles bijna verdwenen zijn :') Maar dat is idd een totaal plaatje.

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:18

Hellow!

Even een weekje niks gepost maar zeker wel actief geweest in de sportschool!

Zit net 5 pagina’s terug telezen.. zoveel termen die ik niet ken in de sportschool.. moet echt nog een hoop leren.

Ben nu 3.5 week bezig. 3,4 soms 5 x p.w. sporten en me hele eet patroon om geggooid

Geen frisdrank meer gedronken.. niet meer gesnoept(en dat deed ik extreem de hele dag door). Netjes 5-6 per dag gezonde dingen eten
Ik vind het verschrikkelijk moeilijk.. kan soms bijna huilen zo’n snoep trek heb ik dan haha

Maarr…. Het resultaat mag er zijn… ruim 5kg kwijt!
Nog 5 te gaan en ik zit weer op een oud gewicht van 62,5kg
Er komt weer iets model in mijn blubberbuik en mijn middel is duidelijk smaller
En dat motiveert toch wel om door te gaan. En als ik dan dalijk op gewicht ben
Mag ik best zo nu en dan wat lekkers… maar wel goed blijven sporten erbij.

Vanavond weer! Zin in!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:23

Zo! Dat is netjes! Gefeliciteerd alvast!
Ik kan frisdrank niet echt laten staan, wordt water echt zo zat. Drink wil alleen maar cristal clear en rivella, dus veel calorieën/suikers zitten daar niet in. Verder echt knap! Gezond eten heb ik op t moment echt moeite mee, ik heb vakantie (nog maar 5 dagen gelukkig) en daardoor is mn complete ritme weg, en eten we thuis (ik woon nog bij mn ouders) veel minder gezond. Volgende week donderdag moet ik weer beginnen, dus dan het ritme weer oppakken. Qua sporten ga ik nog wel, alleen cardio ff compleet niet, heb ik ff de motivatie niet voor. Als ik in de sportschool ben, ben ik wel echt aan het trainen en niet aan het niksen, die mensen kan ik niet uitstaan.

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:34

ja normaal water vind ik ook niet lekker.. spa rood weer wel dus dan maar dat.

eten is ook lastig.. alles wat gezond is vind ik vies...

het liefst eet ik elke dag patat shoarma pizza...enz.
maar goed we hebben gezien waar dat toe lijdt ;)
het meeste moeite heb ik met salmiak en zoute drop..
en daarnet zat er haast nutella op me kracker maar gelukkig toch voor slanki smeerkaas gegaan haha

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:35

Irkoontje, kijk eens bij Spa en bijv jumbo eigen merk. Zij hebben spa rood met een smaakje. En niet een smaak, nee aardig wat! En lekker!!! En er zit totaaaaal niets in. Dus heb je toch die koolzuur!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:41

Goed bezig Elodie1

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:44

Goed bezig elodie1! Wees niet tè streng voor jezelf! Af en toe een dropje moet kunnen toch.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:56

loez schreef:
Irkoontje, kijk eens bij Spa en bijv jumbo eigen merk. Zij hebben spa rood met een smaakje. En niet een smaak, nee aardig wat! En lekker!!! En er zit totaaaaal niets in. Dus heb je toch die koolzuur!


Dat drink ik ook hoor, en dat vind ik ook lekker, dat is ook zeker t probleem niet, maar als ik tegen mezelf ga zeggen dat ik het niet meer mag, dan wordt het helemaal niks.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:59

Elodie1 schreef:
ja normaal water vind ik ook niet lekker.. spa rood weer wel dus dan maar dat.

eten is ook lastig.. alles wat gezond is vind ik vies...

het liefst eet ik elke dag patat shoarma pizza...enz.
maar goed we hebben gezien waar dat toe lijdt ;)
het meeste moeite heb ik met salmiak en zoute drop..
en daarnet zat er haast nutella op me kracker maar gelukkig toch voor slanki smeerkaas gegaan haha

Ohh de hele dag pizza, patat, shoarma ect vind ik vies. Vind gezond eten ook best lekker, alleen chips enzo vind ik zooo lekker. En pizza ook, maar niet elke dag ofzo. En indd, niet te streng voor jezelf zijn, maar vind het ontzettend knap dat je dat kan

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:06

Wat goed Elodie! mooie resultaten! Frisdrank herken ik ook. Als ik er helemaal vanaf ben mis ik het niet, maar als er eenmaal weer is een keertje cola in huis is dan blijf ik het halen. Misschien is van die geconcentreerde limo in zo'n mini flesje ook wat voor je? Die kan je zo door de spa rood mengen. Zit wel veel van die nepsuiker in, dat lust niet iedereen.

Ik heb een beetje 'meh' getraind net. Was al te laat van huis gegaan en heb straks een afspraak dus voelde me een beetje gehaast, daardoor hoofd er niet helemaal bij.
Wel aan mijn range of motion gewerkt, ik denk dat ik steeds stijver word omdat ik mijn reps niet altijd helemaal netjes af maak, en ik ga denk ik ook te snel omdat ik andere mensen sneller zie gaan. Maar merk nu dat als ik de hele wijdte netjes pak en rustiger aan doe ik het veel beter voel branden. Dus wel even een 'aha' momentje! Met uitlopen merk ik ook dat ik meer conditie heb, ik kan de helling steeds een beetje stijler zetten zonder dat ik buiten adem raak.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:34

Ik ga na het eten trainen, morgen weer, maar dan met mn trainingsmaatje, die al een tijd niet is geweest. Dus moet vanavond ff beetje uitkijken qua gewichten.
Vanmiddag al ff paard gereden. Morgen ook afspraak met diëtiste, maar vermoed dat ik dikker ben geworden. Heb vakantie, totaal geen ritme qua leven en eten. Donderdag begin ik weer met werken, dus dan is ook mn ritme terug en ga ik ook echt weer opletten. En dan ook maar wat strenger voor mezelf zijn. Qua gewicht hoeft er van mij niet veel af, zolang ik maar strak wordt. Heb behoorlijk veel spiermassa, en daar zit ook een groot deel van mn gewicht in. Laatste keer had ik 56 kilo spiermassa, en volgens 'de cijfers' zou ik zon 60-65 kilo mogen zijn voor mn ideale gewicht. Mocht ik, zeker met meer trainen daaraan komen, ben ik juist ongezond, dus qua kilo's afvallen heb ik niet echt een doel. Wel zit ik nu nog boven mn ideale vetpercentage, en die wil ik echt richting lage 20% hebben, zit nu hoog in de 20% (laatste keer 26 als ik me niet vergis)

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:25

56 kilo spieren? Dat kan toch nooit kloppen? Of ben je prof bodybuilder? Ik had bij mijn laatste meting 27.7 kilo spieren, 15.2 kilo vet (in de 24%) en dan nog wat kilo's water, mineralen, proteïnen. (1.73m en 65 kilo)

1/3 van mijn gewicht is dus ongeveer spier. Als dat bij jou ook is, weeg je dus meer dan 150 kilo?
Stel dat je extreem veel spiermassa hebt, zeg de helft van je gewicht. Weeg je nog meer dan 100 kilo.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:06

Zozo wat zijn jullie goed bezig allemaal!!! *\o/* Knap hoor!!!

Na mijn ziek zijn ben ik op vakantie vertrokken, heel onverwacht! Was 7 jaar geleden dat we nog eens weg geweest waren (lang leve de zelfstandigen) en was ook maar 4 dagen hoor. Met de pony's naar Zorgvlied, Drents-Friese Wold gaan verkennen met de koets. Ontzettend leuk en buiten mensport en transport geen sport gezien :+

Intussen in dubito om afspraak te maken bij de dokter...

Redenen?

1. Mijn rug doet weer achterlijk.

Ik heb 5 hernia's en een vergroeing aan de onderste wervels. Met rugschool redelijk onder controle te houden maar krijg opnieuw immense uitstralingspijnen naar mijn heup / been. Bon, ik denk wel ok als ik terug aan het rugscholen ben.

2. Last van de maag, vaak overgeven.

Heb ik heel vaak, maar er is een link met voeding. Dus ligt aan mezelf...

3. Pijnlijke knie.

In juni stapte ik met collega's een marathon voor het goede doel (onze school nl) en na 20 km kreeg ik ongelooflijk last van mijn linkerknie. Ik dacht toen overbelast... zo voelde het ook. Na wat rust was het weer weg. Gisteren 20 km gaan stappen met nichtje + hond en na 10 km opnieuw raak...

4. Gewrichten.

Ik heb sinds enkele dagen ontzettende pijn aan schouders, ellebogen, polsen, heupen, knieën, enkels. Voelt ook enorm overbelast / ontstoken.

Zo... Gaat goed met me zo te lezen :+

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:44

Gaat lekker Memuska :(:)
Knieproblemen hebben vaak lang nodig om te slijten. Ik heb een jaar met vlagen last gehad van mijn knie na een suffe aanvaring met paard in de wei (ik stampte op de grond om mijn boze brul kracht bij te zetten en mijn knie klapte naar achter :+ ) kraakt nog steeds. Maar dat zou dus nog vanzelf minder kunnen worden. Maar voor die gewrichten zou ik zeker even gaan!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:49

Supervixen schreef:
56 kilo spieren? Dat kan toch nooit kloppen? Of ben je prof bodybuilder? Ik had bij mijn laatste meting 27.7 kilo spieren, 15.2 kilo vet (in de 24%) en dan nog wat kilo's water, mineralen, proteïnen. (1.73m en 65 kilo)

1/3 van mijn gewicht is dus ongeveer spier. Als dat bij jou ook is, weeg je dus meer dan 150 kilo?
Stel dat je extreem veel spiermassa hebt, zeg de helft van je gewicht. Weeg je nog meer dan 100 kilo.

Ik weeg geen 100 kilo haha, maar 80, en dat is voor mijn lengte te zwaar.
Ben wel breed gebouwd, train best veel en ik heb behoorlijke bovenbenen, die ook echt gespierd zijn. Ik train ook veel kracht, weinig cardio. Het komt wel van een weegschaal, dus of het aantal precies klopt weet ik niet, alleen het blijft, met dezelfde weegschaal, telkens rond hetzelfde zitten. Hoe dat ding het uitrekend, geen idee. Maar weet wel dat vet massa en spiermassa bijna mijn totale gewicht zijn, excl botmassa. Dus daar zit ook vocht ect bij in.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:35

Je zegt dat je vetpercentage 26% is, dat is 20 kilo vet, plus 56 kilo spier.. dan blijft er nog 4 kilo over voor botten enzo. Klopt dus niet. Heb je het in de sportschool laten meten? Anders zou ik dat eens doen.

Na het eten weer 30 burpees getraind en heb nu flinke spierpijn overal.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:25

Supervixen schreef:
Je zegt dat je vetpercentage 26% is, dat is 20 kilo vet, plus 56 kilo spier.. dan blijft er nog 4 kilo over voor botten enzo. Klopt dus niet. Heb je het in de sportschool laten meten? Anders zou ik dat eens doen.

Na het eten weer 30 burpees getraind en heb nu flinke spierpijn overal.

Ja dit is daar gemeten. Zal morgen wel een foto maken van het bonnetje dat eruit komt

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:41

Dorien66 schreef:
[ Video ]


Ahja nu ik ze zie heb ik ze inderdaad wel eens gedaan tijdens groepslessen. Behoorlijk vermoeiend :')

Jolien HIIT heb ik ook een tijdje gedaan, deed dan eerst 5 minuten steps, daarna 7 krachtoefeningen alles 1 minuut en dan zoveel mogelijk en daarna 10 minuten crosstrainer en dan het rondje 2 keer.
In het begin dacht ik dat doe ik wel even, maar het was toch iets pittiger dan verwacht haha

Doordeweeks kan ik aardig goed het frisdrank en snoep/koek laten staan. In het weekend en vakanties soms wel iets meer moeite mee :') Kan op moment me gewicht wel aardig op peil houden al wil ik na mijn vakantie er graag nog 4 vanaf. Zit nu op 64 met een lengte van 1.64
Vette hap op zn tijd best lekker maar zeker niet te vaak.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 07:26

Irkoontje schreef:
Supervixen schreef:
Je zegt dat je vetpercentage 26% is, dat is 20 kilo vet, plus 56 kilo spier.. dan blijft er nog 4 kilo over voor botten enzo. Klopt dus niet. Heb je het in de sportschool laten meten? Anders zou ik dat eens doen.

Na het eten weer 30 burpees getraind en heb nu flinke spierpijn overal.

Ja dit is daar gemeten. Zal morgen wel een foto maken van het bonnetje dat eruit komt


Ik hoef echt geen bewijzen te zien hoor, maar je snapt zelf hopelijk ook dat dit niet klopt. Ik zal er verder over op houden.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:08

Al eerder over gehad dat die bonnetjes waarschijnlijk niet helemaal kloppen. Ik heb erop staan bij een gewicht van 68kg: 34kg/50% vocht, 19.8kg vet, 48.2 vetvrij, 45.8 spier, 2.4kg bot ( :Y) , dat zijn rietjes dan haha, ik ben 1,82), viscerale vetwaarde 2. Ik heb vd afgelopen 2 jaar een stuk of 5 van die bonnetjes en als je altijd op dezelfde gaat staan kun je het wel vergelijken maar ik zou er niet van op aan gaan dat het helemaal nauwkeurig is.

Ik heb sinds gisteravond een ontzettende steek/kramp onder m'n schouderblad, zat op de bank en schoot er letterlijk in :\ . Heb niet gauw pijn maar dit is toch wel héél akelig! Heb 't wel eens vaker gehad maar niet zo erg en zeker niet zo lang.

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 12:12

Remember schreef:
Al eerder over gehad dat die bonnetjes waarschijnlijk niet helemaal kloppen. Ik heb erop staan bij een gewicht van 68kg: 34kg/50% vocht, 19.8kg vet, 48.2 vetvrij, 45.8 spier, 2.4kg bot ( :Y) , dat zijn rietjes dan haha, ik ben 1,82), viscerale vetwaarde 2. Ik heb vd afgelopen 2 jaar een stuk of 5 van die bonnetjes en als je altijd op dezelfde gaat staan kun je het wel vergelijken maar ik zou er niet van op aan gaan dat het helemaal nauwkeurig is.

Ik heb sinds gisteravond een ontzettende steek/kramp onder m'n schouderblad, zat op de bank en schoot er letterlijk in :\ . Heb niet gauw pijn maar dit is toch wel héél akelig! Heb 't wel eens vaker gehad maar niet zo erg en zeker niet zo lang.


Die bonnetjes kloppen inderdaad niet altijd 100% maar ik gebruik ze om met elkaar te vergelijken.

Klinkt heel naar, Remember. Raar dat het er zo ineens in is geschoten. Ik hoop voor je dat het enkel een spierkramp is.

melissa, ik deed altijd 3 minuten kracht, 2 minuten cardio en 1 minuut buikspieren en dat in totaal 30 minuten.

Gisteravond krachttraining gedaan met vriendlief, moest er wel een beetje om lachen want ik had vrijwel alle apparaten inmiddels zwaarder staan dan op het schema stond aangegeven. Nou, dat moest hij natuurlijk ook proberen. :')
Vanmorgen ben ik extra geweest voor een half uurtje Xcore, ik vind die lessen zo leuk en fijn! Ik voel het nu wel in mijn schouders en billen. :D