Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:02

Veulen84 schreef:
Iemand thuis in honden spullen? Ik zoek een dik hondenkussen in rechthoek ongeveer 15 tot 20 cm dik. 90 cm x 60. De gene die we nu hebben is licht blauw, maar volgens mij waren ze er ooit ook in andere kleuren.


Het merk Biabed is ideaal. Zijn er zowel in mand als kussens. Orthopedisch.
En heel gemakkelijk schoon te houden.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:47

Ik zoek ik zoek... Goede vitamine tabletten/pillen.

Ik heb het wel vaker, wordt sneller donker en smorgens donker en dan voel ik mijn gemoedstoestand al in sluimermodus gaan.

Ik zoek nu eigenlijk naar vitamines die wel degelijk werken om me wat opgewekter te voelen.
Misschien vit D in combinatie met...? Of een algemeen pakketje?
Ohjha en liefst natuurlijk als dit mogelijk is.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 15:54

Vitamines hebben pas effect als je er echt een tekort aan hebt, dus als je dat vermoedt dan is het misschien sowieso een goed idee om eens bij de huisarts bloed te laten prikken.. maar als antwoord op je vraag: ik heb bruistabletten van de Action staan, multivitamine waarin 100% van de adh in zit van een groot aantal vitamines. Meer dan 100% heeft geen nut en kan zelfs slecht zijn. Dus daar zou ik sowieso op letten. Maar helaas word ik misselijk van multivitamine en zijn ze niet altijd vegetarisch waardoor ik ze niet meer gebruik. Maar kan nooit kwaad om eens te proberen natuurlijk.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:20

Daar ben ik me van bewust, maar deze dipjes heb ik nu al bijna 2 jaar met regelmaat en laat 2x per jaar bloed prikken. Zelfs al een paar keer tijdens zo een dipje maar mijn waarden zijn altijd goed. Nooit laag genoeg om door een arts vitamine voor te laten schrijven, zelfs niet in de buurt van de minimumgrens.

Vandaar dat ik eens wil proberen of het toch niet helpt als ik een extraatje neem.
Zijn die van de action wel plantaardig? Ben niet zo voor de chemische dingen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 17:45


_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:24

Dank je! Had nog niet aan de tuinen gedacht ga daar maar eens neuzen!

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:33

8nnemiek schreef:
Vitamines hebben pas effect als je er echt een tekort aan hebt, dus als je dat vermoedt dan is het misschien sowieso een goed idee om eens bij de huisarts bloed te laten prikken.

Eens.
Citaat:
Meer dan 100% heeft geen nut en kan zelfs slecht zijn. Dus daar zou ik sowieso op letten.


Onduidelijk.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C zal je behoeden voor scheurbuik - prima, dat is een nare ziekte.

Maar de ADH van vitamine C staat in geen verhouding tot wat jij nodig hebt. (Hoeveel dat is, hangt er van af, de vakman/vrouw heet orthomoleculaire arts, maar kan oplopen tot bijvoorbeeld 4 gram.)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 20:21

Vitamine C is een uitzondering inderdaad, dat mag je altijd overdoseren (al kunnen grote hoeveelheden bv nietstenen veroorzaken), maar er zijn ook vitamines die wel problemen geven als je bv dagelijks voor langere tijd 200% van de adh inneemt. Terwijl er wel pillen zijn die ruim overgedoseerd zijn.
Ik bedoel dus vooral te zeggen dat, áls je vitamines gaat slikken, en je weet niet precies wat je mist of je mist zelfs niks, je het beste de variant rond de 100% kan nemen, want je krijgt ook altijd via je voeding extra vitamines binnen.

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:35

Tja - wat heet "overdoseren"...?
Als gezegd, de adh is iets compleet anders dan wat iemand - in overleg met de deskundige arts - nodig heeft.
Dat vitamine C "de uitzondering" zou zijn, dat hangt er dus compleet van af.
Het is de enige vitamine waar we geen 'hypervitaminose' van kennen, want...
...dat van die nierstenen is ook al weer achterhaald.

Maar idd: zonder contekst/ in het wilde weg iets/ van alles en nog wat slikken is niet zo'n goed idee.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:04

cissy schreef:
Veulen84, bij Van Cranenbroek hebben ze er diverse.


Helaas, die hebben geen webshop.


Alwiene schreef:
Veulen84 schreef:
Iemand thuis in honden spullen? Ik zoek een dik hondenkussen in rechthoek ongeveer 15 tot 20 cm dik. 90 cm x 60. De gene die we nu hebben is licht blauw, maar volgens mij waren ze er ooit ook in andere kleuren.


Woooff kussens voldoen aan je omschrijving qua vorm en dikte en zijn er in verschillende kleuren en maten :)


Die zijn goed inderdaad. Alleen niet in de juiste maat. Hij moet passen in een hoek naast de bank. Dat stukje is maar 95 cm. Aan de andere kant zit een muur, dus bank verplaatsen kan ook niet.

Zil schreef:
Het merk Biabed is ideaal. Zijn er zowel in mand als kussens. Orthopedisch.
En heel gemakkelijk schoon te houden.


Zo'n model zoek ik niet. De matrassen zou nog kunnen, maar met 5 cm zijn die te dun.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:22


Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:10

Veulen84 schreef:
Iemand thuis in honden spullen? Ik zoek een dik hondenkussen in rechthoek ongeveer 15 tot 20 cm dik. 90 cm x 60. De gene die we nu hebben is licht blauw, maar volgens mij waren ze er ooit ook in andere kleuren.



Erg tevreden over de orthopedische hondenmand van zooplus
90 x 60 en fijn hoog...ook goed wasbaar

honden/slaapplaats/kussen/vankunststof/206410

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 01:05

Ik zoek zo'n kastje. Gezien in een restaurant onderweg in het land. Zou er naar kunnen bellen maar zo proberen is ook erg leuk. Wie weet waar we op uitkomen...

Afbeelding

Het is een wit kastje en vooral de zijkanten vind ik erg leuk. Dus das wel een must....

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:23

_mexx_lady_ schreef:
Ik zoek ik zoek... Goede vitamine tabletten/pillen.

Ik heb het wel vaker, wordt sneller donker en smorgens donker en dan voel ik mijn gemoedstoestand al in sluimermodus gaan.

Ik zoek nu eigenlijk naar vitamines die wel degelijk werken om me wat opgewekter te voelen.
Misschien vit D in combinatie met...? Of een algemeen pakketje?
Ohjha en liefst natuurlijk als dit mogelijk is.

Vitamine D en B12.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:03

Mexx lady,
Als al je waardes gewoon goed zijn waarom ga je dan vitamines bij slikken? Lijkt mij dat dat dan volkomen nutteloos is en weggegooid geld.

Je schrijft dat je je opgewekter wilt voelen zodra het langer donker wordt, wellicht is zo'n speciale lamp tegen winterdepressie een idee?

Ik heb het juist andersom, zodra het donkerder en kouder wordt ga ik me beter voelen, maar dat heeft een psychische oorzaak.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:49

ik zoek stoelhoezen voor mijn ford fiesta (uit 2016) die een beetje beschermen en er fatsoenlijk uit zien. (universele hoezen waren geen succes) en betaalbaar zijn.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:15

Zil schreef:
Ik zoek zo'n kastje. Gezien in een restaurant onderweg in het land. Zou er naar kunnen bellen maar zo proberen is ook erg leuk. Wie weet waar we op uitkomen...

[ [url=m/7kiqwo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is een wit kastje en vooral de zijkanten vind ik erg leuk. Dus das wel een must....


Zo een dus?
https://www.vintagelab15.com/kasten/muurkastje-hout-wit
Maar ligt natuurlijk een beetje aan je budget.. Anders zou ik zeggen, als je een handig iemand bent of kent, zelf bouwen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:21

Zil schreef:
Ik zoek zo'n kastje. Gezien in een restaurant onderweg in het land. Zou er naar kunnen bellen maar zo proberen is ook erg leuk. Wie weet waar we op uitkomen...

[ [url=m/7kiqwo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is een wit kastje en vooral de zijkanten vind ik erg leuk. Dus das wel een must....


ik weet een vriend van mijn moeder die meubels maakt van sloophout. hij heeft voor mij al prachtige boekenplanken, kasten en zelfs een bed gemaakt. zeg wat je wil en hij maakt het. je mag een pb doen als je info wilt.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:44

Voor zulke kastjes kringloop en brocante zaakjes bezoeken, het zijn van orgine vaak bruine kastjes.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:26

mystery1980 schreef:
ik zoek stoelhoezen voor mijn ford fiesta (uit 2016) die een beetje beschermen en er fatsoenlijk uit zien. (universele hoezen waren geen succes) en betaalbaar zijn.

voorzien

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:06

Heb al tijden een stipje hier staan maar nog niet echt de kans gehad om op jacht te gaan voor iemand. Heb echter wel een vraagje..

Mijn moeder zoekt de Landleven uit maart 2013 (volgens haar), ze wil graag het artikel over een rijdbaar bankje als inspiratie voor een project. Is er iemand die toevallig deze nog heeft liggen? :D

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:33

Hiraeth schreef:
Heb al tijden een stipje hier staan maar nog niet echt de kans gehad om op jacht te gaan voor iemand. Heb echter wel een vraagje..

Mijn moeder zoekt de Landleven uit maart 2013 (volgens haar), ze wil graag het artikel over een rijdbaar bankje als inspiratie voor een project. Is er iemand die toevallig deze nog heeft liggen? :D


Ik weet welke je bedoelt, maar heb mijn landlevens niet meer.

Even snel gegoogled en volgens mij staat ie ook op pinterest en facebook (maar die laatste is hier geblokkerd, dus kan ik niet zeker zeggen) enzo

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:45

Alles van landleven is ook op de website te vinden

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:51


Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:16

Ik word gek. Ik ben opzoek naar een tweede onderlegger, precies zo een als ik al heb. Ik zou zweren dat ik ze laatst zo kon opzoeken op google, maar nu kan ik ze nergens meer vinden. |o
Het gaat om deze:
Afbeelding

Hij is heel dik en van nep bont. Onderkant (tegen de borst aan) is helemaal bont, onder het tuig is gladde stof.

Wie o wie heeft enig idee waar ik deze kan kopen?