Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:17

Hier ook lange broek hoor, vind het juist vervelend als ik zweet en overal aan blijf plakken, dan liever aan m'n broek :') ... Wel weer hemdje of luchtig shirt!

Squats en lunges vind ik niet zo leuk, deadlifts daarentegen wel :j ! Ik wil nog een keer 100kg van de grond pakken voor einde van het jaar!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:22

Remember schreef:
Hier ook lange broek hoor, vind het juist vervelend als ik zweet en overal aan blijf plakken, dan liever aan m'n broek :') ... Wel weer hemdje of luchtig shirt!

Squats en lunges vind ik niet zo leuk, deadlifts daarentegen wel :j ! Ik wil nog een keer 100kg van de grond pakken voor einde van het jaar!

Deadlifts vind ik juist stom, ik kan de barbell niet meer tillen met mn handen, maar voel waar je t hoort te voelen niks. Ik moet nog steeds van die straps hebben, die je daarvoor kan gebruiken.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:24

Hier ook lange broek maar dat komt dat ik eerst wil afvallen.
Daarna is het tijd voor andere kleding.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:48

Die Bulgarian split squats oefen ik zelfs tussendoor op het werk sta in de carousel te melken en dan als ik ff moet wachten 1 voet op het trappetje en hup haha deadlifts ook in beide handen emmer vol melk en hoppa :')

Gister in de sportschool 80 kg squat en sumosquat gedaan 80 kg legpress en 80 kg deadlift daarnaast nog de gebruikelijke apparaten. Brand dr lekker over :')

Hier ook lange broek hoor , ook 2 met compressie , dat werkt net even wat makkelijker als je wat meer kilo's wilt proberen verneem anders mijn knie

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:36

Irkoontje schreef:
Supervixen schreef:
Een lange broek vind ik al te warm :P


Als ik tot het gaatje ga, krijg ik oogmigraine. Ik pas dus een klein beetje op met wat ik doe en durf niet altijd tot het uiterste te gaan.

Ai! Dat klinkt vervelend,maar wat is het? Een kloppend oog oid? Ik ga wel graag tot het gaatje.
Ik vind een kort broekje helemaal niks haha, heb wel een zomerversie van de lange broek, dus die is echt wel een stuk cooler en dunner dan de winterversie


Nee geen kloppend oog. Het is wat lastig te omschrijven, maar soms zie ik dan allemaal golven of iets wat ik het best kan omschrijven als hele doorzichtige platen ijs, soms met kleurtjes. Ik zie dan niet veel meer en kan dan ook niet autorijden. Na een kwartiertje zakt het weg en krijg ik barstende koppijn. Gelukkig heb ik het niet al te vaak. Mijn zusje heeft het trouwens ook gehad, zij zag gekleurde vlekken.

Wat een termen vliegen hier in het rond! Ik voel me een beetje een nerd dat ik alleen de apparaten doe.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:38

80 kg squat/dl/legpress, ik ben jaloers :oo! Ik squat 30, dl 50 en legpress 40 ong :P. Die termen leer je vanzelf wel, ik heb eerst ook alleen apparaten gedaan om klein beetje kracht te krijgen. Wou wel naar krachthoek maar durfde ook niet :'). Daarna toch de moed verzameld en heel veel youtube filmpjes gekeken, snapte er eerst ook helemaal niks van en nu ietsje meer.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:42

@supervixen, klinkt vervelend, en heel apart, al zal je vast niet de enige zijn. En inderdaad, die termen komen vanzelf.

Mijn PR squat is 1hh 117.5 kilo, trainen is beetje afhankelijk, maar meestal zo', 70/80 kilo en dan 10-12 hh 3/4 setjes

Ik heb veel termen geleerd op mn werk, maar sommige oefeningen noemen ze daar anders, om wat voor reden dan ook

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:55

De legpress doe ik wel, ben begonnen met 30 kilo, doe nu 50 kilo en dan 3 sets van 30. Gaat nog redelijk makkelijk als ik de dag ervoor noet heb hardgelopen, binnenkort maar eens 60 proberen.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:10

Legpress vind ik stom, die gebruik ik alleen voor mn kuiten. Wij hebben geen calf machine bij de sportschool, dus daar train ik dan mn kuiten mee. Als ik legpress doe, zit ik meestal rond 120 kilo

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:22

Op mijn oude sportschool hadden we een Incline legpress en die vond ik veel fijner dan de gewone. Krijgen we bij m'n huidige sportschool binnenkort eindelijk ook als het goed is, en een hack squat :D

Ik heb hetzelfde met deadlifts, mijn grip is het grootste probleem. Ik wil het echt leuk vinden maar vind ze dus ook vreselijk :P

Ik squat rond de 60-70 kilo (gister 5x10 met 65kg), ik ben zelf 52 kilo dus zo'n 1.2-1.3x lichaamsgewicht.
Gewone legpress 83kg (bij 15hh) en Incline legpress rond de 170kg, snap niet hoe dat zo kan verschillen :+ Legpress is echt een van m'n favorieten!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:34

Incline legpress? Is dat dat je bijna op je rug ligt? Want die hadden ze op mn school ook, en daar was ik ook veel beter in dan de zittende (normaal?)

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:57

bij mij ligt de legpress aan welke variant ik pak, de ene die kant en klaar is pak ik zo 120 op, die waar ik losse gewichten op hang kan ik nu ongeveer 70, maar door me knieen nu even terug naar 50 :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:47

Ik kan of 110 of 80 afhankelijk welke alleen kan deze al sinds eind april niet doen ivm aanrijding en enkelschade. Spierpijn van gister oef.

Vandaag rustig getraind, buik, beperkt benen, biceps, triceps. Was wel genoeg na het gesleep in de tuin van gister. En vanavond weer aantal kruiwagens verplaatst.
Dit is mijn personal traininscentrum van afgelopen weken.
karuna @ [HTT] [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:05

Ik ben gisteravond geweest en ga morgenavond weer.
net een uur met de bosmaaier bezig geweest, is ook best een work out. :))

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:22

@ Irkoontje: curtsy lunges heeft Eulogy al geplaatst. Around de world is dat je:
Rechts front step lunge - Squat naar rechts - rechts back step lunge - links back step lunge - Squat naar links - links front step lunge

Dan ben je weer rond zegmaar :)

@jolien87 als je het split, dan doe je een dag alleen maar benen, een dag alleen maar armen, een dag alleen maar rug, etc.

Ik heb nog steeds zo'n spierpijn van die benen haha. Ik kon gister nacht er niet eens van slapen, vannacht ging het wat beter. Ik heb gister ook gewoon geroeid dus dat hielp misschien ook wel :)

Zometeen een arm en schouder training, ik bereid me voor op het ergste :+

Ik wil nog wel even zeggen dat ik dit een super fijn topic vind! Echt motiverend :j

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:15

Interessant om te zien wat jullie tillen. Ik kom niet verder dan mijn eigen lichaamsgewicht (55) met squat en deadlift. Legpress dan weer wel 70. Maar wil eigenlijk ook eerst van die handschoentjes halen voor ik deadlift omhoog gooi, krijg er gewoon eelt van :') :(

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:24

Ik vind handschoentjes persoonlijk juist minder fijn, ik heb er minder grip mee. Eelt neem ik dan maar voor lief :D

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:54

Ik krijg ook eelt van de deadlift haha! Hoor ook vaker die reverse? Dus ipv 2 handen op de zelfde manier een hand andersom? Is een naam voor maar weet m niet meer :D

Gister alleen wezen sporten, vriendlief had geen tijd. Die heeft komend weekend zijn eerste driftwedstrijd. Dus in mn uppie cardio, biceps en rug! Mijn spierballen zijn onderweg *\o/*

Vanavond naar mijn neefje onze nieuwe sportkleding ophalen *\%/* *\%/* *\%/*

Karuna, volg stilletjes je topic van de tuin idd! Poe poe!! Veel werk hoor! Knap!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:44

Mixed grip loez

Hoi! Mag ik me ook melden?
In m'n 3e week sportschool met schema van m'n held Bret Contreras.
Paar jaar terug na gestopt te zijn met de paarden getraind. Daarna nog CF gedaan. Maar m'n schouder trok t niet. En ik ben pussy. En totaal niet sterk.
Wil graag m'n benen en kont mooier vormen. Vandaar nu aan de slag met de glute guy.

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:07

Juist! Dat wassie Needje :') Thanks!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:08

Hier ook mixed grip bij de deadlift, geen handschoentjes (heb ze wel), heb al eelt zat op m'n handen haha.

Supervixen

Berichten: 12850
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:15

Net weer een rondje krachttraining gedaan. Ik blijf wel moeite houden met de leg extension. Alles doe ik zwaarder dan toen ik begon, behalve die.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:26

Supervixen schreef:
Net weer een rondje krachttraining gedaan. Ik blijf wel moeite houden met de leg extension. Alles doe ik zwaarder dan toen ik begon, behalve die.


Doe je je tenen wel goed omhoog? Ik begon daar ook ooit eens met 10 kilo bij man wat vond ik dat zwaar nu makkelijk 90 oefening baard kunst.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:21

Ik vind mixed grip niet fijn.
Tot nu toe heeft t me iig ook geen extra kracht gegeven. :)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:22

Supervixen schreef:
Net weer een rondje krachttraining gedaan. Ik blijf wel moeite houden met de leg extension. Alles doe ik zwaarder dan toen ik begon, behalve die.

Aanpassen in je sets/herhalingen! Stel, je doet er nu 3x10. Probeer dan eens 5x5. En gewoon gewicht omhoog zetten elke keer, al is het maar 1 kg.