Het leed dat een kamer vinden heet - Tips?! (omg. Grunn)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Het leed dat een kamer vinden heet - Tips?! (omg. Grunn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 11:21

Bij twijfel toch maar hier ipv op STW

Ik moet het toch even kwijt.
Ik ben een blije student, zo eentje die studeren echt leuk vind. Discipline kent, opgeruimd is (misschien zelfs wel te opgeruimd :Y) ). Een beetje schoonmaken en dingen netjes houden is voor mij heel normaal.
Het leed begon dan ook toen ik besloot mijn minor te gaan doen bij een hogeschool die vanuit mijn woonplaats (Almere) niet helemaal reisbaar is (Groningen). Ja oké, het is te doen... 2 uur enkele reis - maar haalbaar niet echt.

Vanaf juni ben ik begonnen met zoeken, een normale kamer van 20m2 zou toch wel te vinden moeten zijn dacht ik... Yeah WRONG!
Inmiddels is dat bijgesteld naar minimaal 12m2, het liefst voor een normaal budget. Maar alles is al verhuurd op het moment dat ik reageer of de verhuurder wil geen halfjaar contract afsluiten. Of ik kom op een hospiteer avond en het huis is gewoon zoo afgrijselijk smerig....

Voor nu zoek ik via kamernet, Facebook groepen en wordt ik regelmatig geattendeerd op advertenties. Zonder succes dus

Wie oh wie heeft de gouden tip? Wat vergeet ik in mijn zoektocht of doe ik fout? Of weet zelfs een kamer

En geen idee of zo'n topic welkom is, maar ik moest in ieder geval eventjes mijn frustratie kwijt

Anoniem

Re: Het leed dat een kamer vinden heet - Tips?! (omg. Grunn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:24

Het is daar een drama inderdaad. Ik heb nu gelukkig een onwijs leuk appartementje gevonden (net op tijd), op drie kwartier van Groningen af :n Prima te doen, ben er echt heel blij mee ook, maar binnen Groningen is het echt verschrikkelijk. Geen reactie krijgen of enkel studentenverenigingen, half jaar contracten zijn al helemaal uit den boze. Gewoon stug doorzoeken op Kamernet/FB etc en wie weet vind je nog wat.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het leed dat een kamer vinden heet - Tips?! (omg. Grunn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:26

Als het in Groningen niet lukt kun je ook goed in Assen zitten. Het is een stuk goedkoper en de trein- en busverbindingen zijn ideaal.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 11:28

Bedankt voor jullie reacties, stug doorzoeken dus!

Bizzybijtje schreef:
Het is daar een drama inderdaad. Ik heb nu gelukkig een onwijs leuk appartementje gevonden (net op tijd), op drie kwartier van Groningen af :n Prima te doen, ben er echt heel blij mee ook, maar binnen Groningen is het echt verschrikkelijk. Geen reactie krijgen of enkel studentenverenigingen, half jaar contracten zijn al helemaal uit den boze. Gewoon stug doorzoeken op Kamernet/FB etc en wie weet vind je nog wat.

Ja ik dacht in eerste instantie "Het noorden, ooh da's vast makkelijker dan A'dam of Utrecht." Helaas is het andersom.


topsylover schreef:
Als het in Groningen niet lukt kun je ook goed in Assen zitten. Het is een stuk goedkoper en de trein- en busverbindingen zijn ideaal.

Daar ben ik inderdaad ook al mee begonnen, Leeuwarden, Assen, Hoogeveen... Alles dichterbij dan Almere

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het leed dat een kamer vinden heet - Tips?! (omg. Grunn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:32

Wat is voor jou een normaal budget?

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Het leed dat een kamer vinden heet - Tips?! (omg. Grunn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 11:36

Dat hangt een beetje samen met de faciliteiten van een kamer, maar de (nog iets rekbare) max ligt op 400 euro.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Het leed dat een kamer vinden heet - Tips?! (omg. Grunn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:39

Oké. :j Heb je al contacten in Groningen, of mensen die mensen Groningen kennen, die eventueel een bericht zouden kunnen delen op Facebook?

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 11:41

EvelijnS schreef:
Oké. :j Heb je al contacten in Groningen, of mensen die mensen Groningen kennen, die eventueel een bericht zouden kunnen delen op Facebook?

Omgeving Groningen wel, Groningen zelf maar 1 iemand (die zelf inmiddels Groningen gaat verlaten).

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:42

Ik zou de omliggende dorpen ook in de gaten houden, Eelde, Haren, etc. In Eelde worden ook wel wat kamers aangeboden.

Deze bijvoorbeeld

BigOne
Berichten: 38347
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het leed dat een kamer vinden heet - Tips?! (omg. Grunn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:49

kamernet elke ochtend checken en gewoon overal op reageren. Ook kun je een advertentie op marktplaats zetten, misschien ook eens vragen of er particulieren zijn die voor een half jaar een kamer overhebben. Juist omdat je netjes en precies bent.

VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:49

Hoi! Ik woon zelf in Groningen, ik heb in je profiel gespiekt en zie dat je 24 bent. Studio's via Moymoy bijvoorbeeld kun je dan huren met huurtoeslag. Ik heb alles voor mezelf en betaal 413 voor 32m2. Ik woon aan de Westerhaven, misschien is dat nog een optie?

Ik zie alleen net dat je zoekt voor een half jaar? Dat is hier niet mogelijk denk ik, tenzij je iemand vind die daarna je contract wilt overnemen.
Laatst bijgewerkt door VinandoW op 15-08-17 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 11:49

bigone schreef:
kamernet elke ochtend checken en gewoon overal op reageren. Ook kun je een advertentie op marktplaats zetten, misschien ook eens vragen of er particulieren zijn die voor een half jaar een kamer overhebben. Juist omdat je netjes en precies bent.


Daar heb ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip!

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:50

Ik ben niet heel erg thuis in de studentenkamers, maar ik denk dat je 12m², schoon en bij voorkeur een half jaar heel moeilijk gaat vinden voor dat budget...

Ik heb destijds een woning gehuurd via Domica, misschien kun je eens kijken of zij woningen hebben in die regio? Ze verhuren ook veel kamers en studio's hier in de omgeving.

Succes met je zoektocht én met je minor natuurlijk! :)

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:55

Ik ben van mening dat een kamer in je studententijd toch altijd een aantal compromissen nodig heeft als je een beetje vlot iets wil vinden. Je bent immers 'nog maar' student en ideaal wonen komt later wel. Lees dat je inderdaad al gezakt bent qua oppervlak, dat is een goede eerste stap :)
Ik heb in verschillende steden vast + onderhuur gezocht en altijd heel snel iets gevonden, maar had dan altijd maar weinig eisen. Uiteindelijk is het enige puntje waar ik vaak op ingeleverd heb het opgeruimd en schoon zijn. In elk huis werd wel 1x per week goed schoongemaakt, maar toch..als je met 8/13 man woont is het binnen 2 dagen weer te vies voor jou waarschijnlijk ;)

Centraal, schoon, periode die precies past, beetje leuke huisgenoten en betaalbaar...tja...dat is vaak inderdaad een hele lastige zoektocht ;)