[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:37


ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10425
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:40

Ze is prachtig Saskia ;)

Ze doet t goed of niet?

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:47

Ja ze doet het super! Momenteel heeft ze even vakantie, heeft ze wel verdiend <3

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:02

hier geen ervaring met viertal, maar denk dat het inderdaad moeilijk is om een pony maat viertal tussen de paarden te krijgen bij gebrek aan ruiters. zie zoveel leuke pony's te koop staan omdat ruiters 18 worden. toch zonde soms.

leuk paardje venivedivici; leuk dat je ook al wat winstpuntjes hebt gereden!

leuk dat je een foto meeting hebt gedaan saskia, ik ga zo eens kijken. lekker ook even vakantie voor je paardje ingepland.

Tucky gaat goed, benen genezen mooi en er komt langzaam al weer wat haar op. gisteren bij onze instructeur op locatie geweest (eerste keer dat hij de pony zag) en eerste keer vreemde bak. Tuck was heel braaf en eerlijk, had wel moeite met sommige stukjes waar we aan moesten werken, maar pakte het lekker op. instructeur vond hem een leuke verschijning.


Afbeelding

Tijdens de les :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:40

Dus lekker aan het werk Luff??

SJ, mooie foto's zitten erbij, jammer dat met up en downloaden kwaliteit nog al achteruit gaat, maar de originelen heb je dat gelukkig niet mee.

Heps is gisteren naar de fjorden keuring geweest, helaas niet genoeg punten voor ster 35 voor ster moet je er 37 hebben. (heeft ze in het verleden wel gehaald) Dus volgend jaar voor de herkansing.

En we hebben onze LL fjordsportdressuur gehaald, die heb je ook nodig als je ooit ster zou willen worden. (L proef met meer dan 190 punten), commentaar was dat start onrustig was, ehhhhhhhhh, jaaaaahhh, met ziljoen vliegen was ik allang blij dat ze niet met haar hoofd aan het schudden was :+
Vorig jaar stapte ze nog lang kort kort lang bij spanning en was ze heel onrustig in de aanleuning en vloog haar hoofd nog wel eens alle kanten op en liep ze veel echt achter de loodlijn.
Ondanks dat we niet veel gereden hebben zijn die problemen gelukkig grotendeels opgelost. Bij dressuurproef stond nog proberen er iets meer rust in te brengen (het is nogal een opwindkip, but that's why I love her en waarom ze zo goed bruikbaar is) echter bij het bestgereden waar we 2e werden werd wel haar korte stap benoemd (dus niet meer kort lang), maar ook het feit dat ze heel ontspannen in de aanleuning liep met floppy ears en daar wil ik naar toe!! *\o/* We moeten nog een boel leren, maar we hebben de tijd!

(voor het bestgereden nog snel even naar trailer gescheurd en bus vliegenspray over paard heen gejaagd, had ik bij proeven niet, want toen regende het en prompt was het net droog toen ik proef moest doen en zoef!! ziljoen van die rotvliegen. )

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:16

heerlijk met hem aan het werk. Plan was om in september te starten maar door prive dingen ga ik mijn startkaart in oktober pas in laten gaan en die maand twee wedstrijdjes starten.

jammer dat ze net geen punten voor haar ster haalde, maar wat een mooie verbetering qua rijden! knap hoor, tweede bestgaand en heel mooi commentaar. Heb jij nog iets op de planning staan

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:38

SaskiaoJan: mooie foto's!

Viertal pony's met volwassen zou dan vanuit een stamboek misschien best te realiseren zijn.
Je brengt me op een idee! Binnen het Connemara stamboek hebben we toch wel wat volwassen starters, dus vind dit best een optie om te onderzoeken!

Sjolvir: Jammer zeg, net geen ster. Maar wel mooie ontwikkelingen qua rijden als ik het zo lees!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:02

Punz schreef:
SaskiaoJan: mooie foto's!

Viertal pony's met volwassen zou dan vanuit een stamboek misschien best te realiseren zijn.
Je brengt me op een idee! Binnen het Connemara stamboek hebben we toch wel wat volwassen starters, dus vind dit best een optie om te onderzoeken!

Sjolvir: Jammer zeg, net geen ster. Maar wel mooie ontwikkelingen qua rijden als ik het zo lees!


met je 4 tal zit je wel met de regel max. leden van 2 verenigingen..

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:19

Dat is allang niet meer zo... hier starten mensen van wel 5/6 verschillende verenigingen in één vier of zestal...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:25

bummer, was toen reden dat het ons niet lukte... wel top dat het nu niet meer heoft.

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:21

Mijne arme pony is opeens vreselijk aan t hoesten. Heeft dus nu ook maar lekker vakantie. Iemand ervaring met goede hoestsiroop die zonder dierenaets verkrijgbaar is? Geef nu gewoon die van de kruidvat maar vind het moeilijk om uit te vinden wat een dosering voor een paard zou zijn...

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:44

Waarom zonder dierenarts?

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:24

Waarom geen dierenarts? Omdat hij dit jaarlijks heeft in de tijd van t verharen. Heeft nu al 3x medicijnen gehad van de DA zonder echt resultaat of in iedergeval niet meer dan de kruidvat hoestsiroop. Vandaar dat ik me afvraag of iemand hier iets weet. De hoestsiroop van de dierenarts is ook een stuk duurder waarvan ik nog geen verscjil heb gemerkt met die van de kruidvat...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:12

anoniempje1 schreef:
Waarom geen dierenarts? Omdat hij dit jaarlijks heeft in de tijd van t verharen. Heeft nu al 3x medicijnen gehad van de DA zonder echt resultaat of in iedergeval niet meer dan de kruidvat hoestsiroop. Vandaar dat ik me afvraag of iemand hier iets weet. De hoestsiroop van de dierenarts is ook een stuk duurder waarvan ik nog geen verscjil heb gemerkt met die van de kruidvat...


En dan verwacht je dat dat wel gaat werken :+ :') _O- .

Hoestend paard is nou net 1 van die zaken waarbij je je wel echt achter je oor moet krabben of het maar een uchjekuchje is of het begin van een berg ellende.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:18

Heb je al geprobeerd hem buiten te houden?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:04

Als het altijd met verharen is, is het dan niet zinvoller om eens een algehele vitamine kuur te geven. Verharen kost veel energie en dan wordt de weerstand iets dus minder.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:38

Ik heb toen ons eerdere paard een kuchte had die niet echt doorzette maar wel af en toe opeens er weer was de NAF respirator boost gebruikt. Koste iets, maar merkte snel verschil en na gebruik van de hele inhoud niets meer gehoord totdat hij weer verkocht werd (zon 3 maanden later)

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:02

Wat een rust hier!
Iedereen in vakantiemodus?

Ik heb vorige week met mijn fjordenman een leuke avond gehad met een vriendin die wilde oefenen....

[ITP] Opa Ojan in het avondzonnetje

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:04

Wat een knappe man Saskia! Leuke foto's van ojan en jij samen!

Het is hier inderdaad stil, wie weet komt daar na de vakantie wat verandering in. Ikzelf ga vanaf morgen weer met de pony aan de slag. Hij is nu zon 2,5 maand bij ons, waarbij hij in een week 1 a 2 x gelongeerd werd, 1x gesprongen en 2 dagen gedressuurd. Dan had hij ook nog eens 1 a 2 dagen tussendoor vrij of werd er op gereden door mijn bonusnichtje (beginnertje van 9 jaar, onder toezicht van mijn zus) en veel geknuffeld. Nu heeft hij lekker anderhalf weekje vrijaf gekregen en is het tijd om het werk iets serieuzer te maken. Het plan is immers om op 24 september met succes 2 B proefjes te laten zien aan de jury.

Hoop dat hij iets uitgezwaard/ gegroeid is en dat de wondjes op zijn benen (zo goed als) dicht zijn.


Hoe gaat het met jullie training?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:38

Afgelopen weekend zijn Jones en Pepita allebei gestart. Voor Pepita was het haar debuut. Ze was er nog niet helemaal klaar voor, dus geen winst. Maar ze heeft zich perfect gedragen en dat vind ik op dit moment wel het belangrijkste. Ik heb een fijne ruiter voor haar en ik hoop in het binnenseizoen ook zelf met haar te kunnen starten.

Afbeelding

Mijn dochter is met Jones in de L2 gestart, ze had mooie punten en één keer eerste. Toch altijd leuk als de gevlekte westernpony het goed doet tussen de paarden.

Afbeelding

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:09

Mooie paardjes! Hoe groot is Pepita? Ze toont op de foto nog best wel groot. En wat fijn dat ze zich zo goed gedraagt! En gefeliciteerd met de punten van Jones en je dochter.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:31

Dankjewel! Pepita en Jones zijn allebei 1,50. We hebben ze zelf gefokt uit onze Haflingermerrie.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:25

Wat grappig dat er toch twee best verschillende pony's uit dezelfde merrie komen.

Ben ik net bij de pony om lekker weer met hem aan de slag te gaan, haal ik hem kreupel uit het land :( baal er echt van, had hem best gemist op mijn vakantie. Nu maar lekker vertroeteld met een grondige poetsbeurt en zijn benen even gewassen.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:00

Oh echt! Lijken ze qua karakter op elkaar of niet?

Dat is balen luffb, enig idee wat het is?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:46

Wat balen zeg luffb.. Heeft hij in het land een klap gekregen?

De vader van Pepita is een PRE. Pepita is een prinsesje, snel beledigd en een eigen willetje. Ze kan soms flink drama maken, maar onder het zadel is ze eigenlijk best koel in haar kop.

Jones zijn vader is een paint. Je ziet het niet aan hem af, maar hij kan erg heet worden en bouwt op vreemd terrein snel spanning op. Je kan hem ook niet met zweep rijden en hij wil nog wel eens schrikken. Maar hij is veel vergevingsgezinder voor de ruiter dan Pepita.

Ze hebben wel allebei de looplust en werklust van hun moeder.