Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:36

Ik denk dat wat gezegd is het beste idee is, geld mee, trailer mee, gaan ze akkoord = mazzel, zoniet, accepteer dat de pony daar staat.. Ze heeft het verder goed.

en een goede leerweg is dit ook, besluit goed voordat je je paard of pony wegdoet. Verkocht is dat je niks meer kan zeggen erover..
Sterkte

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:39

Eerlijk gezegd zou ik er geen energie meer in steken, hoe vervelend het ook klinkt.... Je pony staat daar in principe goed, hobbelt een aantal dagen mee in beginnerslessen die naar eigen zeggen niet zo veel voor stellen. Het is heel vervelend dat ze kreupel loopt, zou ook absoluut niet mogen, maar je staat hier wel met je rug tegen de muur. Helemaal omdat ze dus niet opvallend kreupel loopt, maar op een manier die jij herkent maar dus vele andere niet.

Ik vrees dat je er gewoon niet uit gaat komen en er de rust in moet zien te vinden dat ze goed verzorgt wordt. Het is balen maar persoonlijk zou ik niet meer doen dan goed contact houden met de manege en hopen dat er een dag komt dat ze op pensioen mag.

Je doorzettingsvermogen is bewonderingswaardig en echt, ik hoop van harte dat je alsnog een manier vind om Lotje haar rust te geven, maar ik denk niet dat dat snel zal gaan gebeuren.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:41

Kan je zelf geen advertentie op marktplaats openen?

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:01

Dat kan ik me voorstellen TS. Ze willen natuurlijk dezelfde maat pony terug. Want daar kunnen ze alles op zetten. D of E en die zijn een stukje duurder dan een A, B of Ctje.

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:05

TS: wat is dit frustrerend. Ik snap heel goed, dat je alles probeert te doen om je pony te kunnen kopen, maar dit gaat niet werken. Kost je alleen maar tijd, energie en frustraties.
Ik zou er heen gaan en zeggen: hier is € 1500 voor Lotje. Willen ze niet? dan kunnen ze bellen wanneer ze van mening veranderd zijn.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:22

Misschien wil de manege wel meewerken als de Penny of Hart van Nederland dit een leuk verhaal vindt... O:)
Beetje goede publiciteit is nooit weg toch?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 12:38

Even een vraag aan jullie, is een C pony van 1.25m echt te klein voor beginnende kindjes tussen 6 en 9 jaar oud? Deze pony staat nog geen 10 minuten van de manege. Ik snap niet waarom we het niet gewoon kunnen proberen...

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:45

Majabeestje schreef:
Misschien wil de manege wel meewerken als de Penny of Hart van Nederland dit een leuk verhaal vindt... O:)
Beetje goede publiciteit is nooit weg toch?


Mijn idee.. als de spotlight er op staat zijn ze misschien opeens een stuk vrijgeviger, zodat zij ook mooi voor de dag komen, kunnen de (ouders van de) lesklantjes je helpen Lotje een fijn pensioen te geven, of misschien levert een nationale oproep wel een leuke vervanger voor Lot op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:46

Het gaat niet om wat bokt vindt of denkt, de manege heeft een idee van de pony die ze ervoor terug willen en dat is blijkbaar geen C pony.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:55

emilyslaluna schreef:
Even een vraag aan jullie, is een C pony van 1.25m echt te klein voor beginnende kindjes tussen 6 en 9 jaar oud? Deze pony staat nog geen 10 minuten van de manege. Ik snap niet waarom we het niet gewoon kunnen proberen...

Als ze het niet willen, willen ze niet..

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:57

emilyslaluna schreef:
Even een vraag aan jullie, is een C pony van 1.25m echt te klein voor beginnende kindjes tussen 6 en 9 jaar oud? Deze pony staat nog geen 10 minuten van de manege. Ik snap niet waarom we het niet gewoon kunnen proberen...

Ik wel... om de doodeenvoudige reden dat zij er helemaal geen probleem mee hebben dat Lotje daar staat.
Zij hebben een pony staan die voor hun goede dienst doet, waarom zouden ze moeite doen of voor 'minder' gaan?

Dat klinkt hard, maar er spelen hier overduidelijk andere belangen. En ik snap dat het vanuit jouw oogpunt heel naar is, maar zij zitten er anders in.
Als ik het zo lees wordt het hierdoor voor jou emotioneel loodzwaar en ik gun je ook echt dat je Lotje nog een fijn pensioen kan bieden.
Maar ik vrees ook dat jij nu heel hard aan het werk bent (zowel actief als in je hoofd) en dat dit nog lang kan gaan duren...

Het voorgestelde plan van trailer pakken, geld meenemen lijkt me je beste optie op het moment. Voor 1500 euro komen ze waarschijnlijk wel aan meer dan 1 pony als vervanger, gezien waar ze Lotje vandaan hebben...

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 13:02

Noukie schreef:
emilyslaluna schreef:
Even een vraag aan jullie, is een C pony van 1.25m echt te klein voor beginnende kindjes tussen 6 en 9 jaar oud? Deze pony staat nog geen 10 minuten van de manege. Ik snap niet waarom we het niet gewoon kunnen proberen...

Ik wel... om de doodeenvoudige reden dat zij er helemaal geen probleem mee hebben dat Lotje daar staat.
Zij hebben een pony staan die voor hun goede dienst doet, waarom zouden ze moeite doen of voor 'minder' gaan?

Dat klinkt hard, maar er spelen hier overduidelijk andere belangen. En ik snap dat het vanuit jouw oogpunt heel naar is, maar zij zitten er anders in.
Als ik het zo lees wordt het hierdoor voor jou emotioneel loodzwaar en ik gun je ook echt dat je Lotje nog een fijn pensioen kan bieden.
Maar ik vrees ook dat jij nu heel hard aan het werk bent (zowel actief als in je hoofd) en dat dit nog lang kan gaan duren...

Het voorgestelde plan van trailer pakken, geld meenemen lijkt me je beste optie op het moment. Voor 1500 euro komen ze waarschijnlijk wel aan meer dan 1 pony als vervanger, gezien waar ze Lotje vandaan hebben...


Ik denk ook dat het de volgende stap is. Ik kan niet maanden hiermee doorgaan zonder licht in de tunnel te zien...

Mondy

Berichten: 11834
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:04

Ts stop met het moeilijke gedoe waar je jezelf nu in plaatst.
Je hebt grote kans dat de manege niks goed genoeg gaat vinden of lotje er niet voor in wil ruilen.
En dat is hun goed recht. Het is nu hun pony, niks meer niks minder.
Ga er heen en zeg dat het je laatste poging is..dit wil je betalen en anders is het klaar.
Misschien dat het dan ineens wel kan omdat je jezelf niet meer aan het lijntje houdt.
Je gaat nu een dusdanig rare constructie aan telkens dat het gewoon vragen om problemen is. Alles wat jij op papier wil laten zetten als contract heeft nl 0,0 nut en kan gewoon van afgeweken worden ;)

En krijgt je haar (nu) nog niet mee dan zij het zo. Dan gaat dat ook niet gebeuren met die ingewikkelde plannen van je.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:13

Ben het met bovenstaande bokkers eens.
Lees al een hele tijd stilletjes mee, maar ook ik vind dat deze constructie niet werkt.

Pak de trailer, zak geld en probeer het zo. Wil de manege Lotje dan niet kwijt? Helaas.... hartstikke jammer, maar ze staan in hun recht :)

Alja

Berichten: 25606
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:15

Ik blijf erbij dat de manege een vies maar dan ook een heel vies spelletje met je speelt!!

Elke gerenomeerde manege heeft wel een paar handelaren achter de hand waar ze ala minute ponys kunnen ophalen en vaak ook op proef mogen omdat ze al jaren zaken doen met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:21

Celiien schreef:
emilyslaluna schreef:
Even een vraag aan jullie, is een C pony van 1.25m echt te klein voor beginnende kindjes tussen 6 en 9 jaar oud? Deze pony staat nog geen 10 minuten van de manege. Ik snap niet waarom we het niet gewoon kunnen proberen...

Als ze het niet willen, willen ze niet..


Yup.

TS, ik krijg de indruk dat je er zo op gebrand bent om Lotje terug te krijgen, dat het soms even niet meer zo goed lukt om alles in perspectief te zien. Wat ook logisch is, want het is één grote, heftige, emotionele rollercoaster voor je.

Misschien kan je dit eens overwegen: doe eens even één of twee dagen helemaal niets. Geen pony's zoeken, geen contact met die manege... Lotje loopt in die tussentijd heus niet weg. Probeer even helemaal afstand te nemen. Maak een flinke wandeling en rust uit. Probeer alles meer vanuit een helikopterview te bekijken en praat er eens over met wat wijze en verstandige mensen wiens mening je waardeert. En kijk dan eens verder...

Ik weet dat afstand nemen lastig is als je er emotioneel zo ingezogen zit. Maar het helpt je goede keuzes te maken. Echt!

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:23

Wat vinden je ouders er eigenlijk van? Hoe staan die in dit hele verhaal?

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:28

Lees al een tijdje mee.
Even hard gezegd, jij kunt dit niet. Te emotioneel, te naïef, niet zakelijk, geen goede gesprekspartner.
Laat je vader of moeder (de meest zakelijke) of iemand dit dit zakelijk kan bespreken dit voor je regelen.
Die 1500 is het probleem niet, dat is wat je hebt te betalen. Maar afspraken maken moet je, sorry, over laten aan iemand die dat kan.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 13:34

safina schreef:
Yup.

TS, ik krijg de indruk dat je er zo op gebrand bent om Lotje terug te krijgen, dat het soms even niet meer zo goed lukt om alles in perspectief te zien. Wat ook logisch is, want het is één grote, heftige, emotionele rollercoaster voor je.

Misschien kan je dit eens overwegen: doe eens even één of twee dagen helemaal niets. Geen pony's zoeken, geen contact met die manege... Lotje loopt in die tussentijd heus niet weg. Probeer even helemaal afstand te nemen. Maak een flinke wandeling en rust uit. Probeer alles meer vanuit een helikopterview te bekijken en praat er eens over met wat wijze en verstandige mensen wiens mening je waardeert. En kijk dan eens verder...

Ik weet dat afstand nemen lastig is als je er emotioneel zo ingezogen zit. Maar het helpt je goede keuzes te maken. Echt!


Bedankt voor de tips. Ik zit er ook echt diep in. Sinds dat ik erachter ben gekomen dat ze leeft ben ik niks anders aan het doen dan dingen zoeken en regelen zodat ze naar huis kan komen. Ik kan gewoon niet stoppen met proberen. Ik was er zo dicht bij en nu is het weer ver weg. Ik moet het los kunnen laten. Ik moet haar los kunnen laten.

Shanna schreef:
Wat vinden je ouders er eigenlijk van? Hoe staan die in dit hele verhaal?


Mijn ouders staan er versteld van hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren. 3,5 jaar geleden hebben we met z'n 3en alles gedaan om Lotje een goede plek te geven. En nu is dat allemaal misgelopen. Ze zijn erg trots op hoe hard ik door blijf zetten, zelfs na al die jaren gedacht te hebben dat ze dood was en toch ben ik blijven zoeken naar haar.

Zij weten ook niet meer wat we moeten doen. Vanavond gaan we rond de tafel zitten en overleggen of het verstandig is om een bod uit te brengen. Gewoon zoals de meesten hier zeiden. Ik moet me er bij neer gaan leggen dat ik Lotje waarschijnlijk nooit meer terug krijg. Het was de grootste fout van mijn leven om haar uit mijn handen te doen en ik dacht dat dit mijn tweede kans zou zijn. Misschien is dat niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:37

Mara2000 schreef:
Lees al een tijdje mee.
Even hard gezegd, jij kunt dit niet. Te emotioneel, te naïef, niet zakelijk, geen goede gesprekspartner.
Laat je vader of moeder (de meest zakelijke) of iemand dit dit zakelijk kan bespreken dit voor je regelen.
Die 1500 is het probleem niet, dat is wat je hebt te betalen. Maar afspraken maken moet je, sorry, over laten aan iemand die dat kan.



Nou...."je kunt dit niet" vind ik wel erg hard gezegd. TS lijkt me een slimme meid. De strijd tussen gevoel en verstand is alleen een hele lastige. Zeker als het gaat om iets wat je zo ontzettend dierbaar is. Maar lopen we daar niet allemaal wel eens tegenaan in het leven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-17 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 13:37

Mara2000 schreef:
Lees al een tijdje mee.
Even hard gezegd, jij kunt dit niet. Te emotioneel, te naïef, niet zakelijk, geen goede gesprekspartner.
Laat je vader of moeder (de meest zakelijke) of iemand dit dit zakelijk kan bespreken dit voor je regelen.
Die 1500 is het probleem niet, dat is wat je hebt te betalen. Maar afspraken maken moet je, sorry, over laten aan iemand die dat kan.


Ik snap wat jullie proberen te zeggen. Hier kom ik misschien wel emotioneel over. Dat geloof ik wel. Maar als ik contact heb met de manege of iemand die een pony heeft, gaat het puur zakelijk. Ik ben goed in zakelijk en politiek correct te schrijven en de handelen. Dus daar kan het niet aan liggen dat er geen pony te vinden is.

Zoals ik al zei, vanavond gaan mijn ouders en ik bespreken wat we gaan doen. En misschien loopt het allemaal in de soep, maar ik heb dan in iedere geval alles gedaan wat ik kon.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:42

TS, heb er vrede mee als het nu nog niet lukt. Je plannen zijn te ingewikkeld dat zei ik via pb ook al wel. Dan snap ik wel dat ze dat niet willen. Mensen gaan dan toch argwaan krijgen ondanks dat jij alles open en eerlijk hebt verteld.

Een pony van 1,25 is een b pony zelfs. Ik snap dat ze dit te klein vinden als ze nu een forse D pony hebben. Daar kunnen tenminste ook de zwaardere en grotere kinderen op. Niet alle kinderen zijn namelijk heel slank.

En niet te dramatisch, ze zullen vast een x afscheid moeten nemen van Lotje en dan kun je haar vast overnemen.. misschien wat meer geduld. En ze weten dat jij meer wil betalen dan de handelaar of de slager dus tegen die tijd bellen ze kou echt wel hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:57

emilyslaluna schreef:
safina schreef:
Yup.

TS, ik krijg de indruk dat je er zo op gebrand bent om Lotje terug te krijgen, dat het soms even niet meer zo goed lukt om alles in perspectief te zien. Wat ook logisch is, want het is één grote, heftige, emotionele rollercoaster voor je.

Misschien kan je dit eens overwegen: doe eens even één of twee dagen helemaal niets. Geen pony's zoeken, geen contact met die manege... Lotje loopt in die tussentijd heus niet weg. Probeer even helemaal afstand te nemen. Maak een flinke wandeling en rust uit. Probeer alles meer vanuit een helikopterview te bekijken en praat er eens over met wat wijze en verstandige mensen wiens mening je waardeert. En kijk dan eens verder...

Ik weet dat afstand nemen lastig is als je er emotioneel zo ingezogen zit. Maar het helpt je goede keuzes te maken. Echt!


Bedankt voor de tips. Ik zit er ook echt diep in. Sinds dat ik erachter ben gekomen dat ze leeft ben ik niks anders aan het doen dan dingen zoeken en regelen zodat ze naar huis kan komen. Ik kan gewoon niet stoppen met proberen. Ik was er zo dicht bij en nu is het weer ver weg. Ik moet het los kunnen laten. Ik moet haar los kunnen laten.



Je hoeft *haar* niet los te laten. Laat het vraagstuk even los. Gewoon voor één of twee dagen. Neem even afstand. Lotje loopt niet weg als jij even een paar dagen de tijd neemt om je gedachten te ordenen. Neem anders nu even de tijd en ga je een stevige wandeling maken ipv achter internet zitten. Of doe iets anders. Op bezoek bij een vriendin, even de stad in... Als het maar iets is wat voor jou werkt om er even van los te komen en alles weer even in het juiste perpectief te krijgen.

En bedenk: oplossingen komen soms ook dichterbij door een probleem de tijd en ruimte te geven. Suikermeisje zei het ook al zo mooi: zolang jij meer betaalt dan de slager of een handelaar bellen ze je heus wel. Komt tijd, komt raad. Maak er geen drama van omdat het nu niet meteen lukt.

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:02

Is er al eens iemand gaan onderhandelen met die manege? Een buitenstaander die er dus niets mee te maken heeft maar wel kan onderhandelen? Ik ben dan eigenlijk benieuwd wat er gezegd wordt door de manege...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:43

Jeetje wat een gedoe allemaal zeg :n