Advies dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 16:23

Nu het soms al veel begint te regenen en het langzaam weer richting herfst loopt ben ik me alvast aan het oriënteren op dekens voor mijn nieuwe paard.
Tot nu toe altijd haflingers gehad en nu een westfaal en deze bouw is natuurlijk heeeel anders.
Ze heeft namelijk een erg hoge schoft.
Heb al een pagony tiger aangeschaft maar die ligt echt waardeloos op haar.
Als eczeem deken een shires gehad maar ook dat was geen succes.
Nu een eczeem deken van rambo en die ligt super.

Maar de winter dekens hiervan zijn helaas zo prijzig :(

Iemand van jullie ideen welke dekens fijn zijn voor paarden met een hoge schoft?

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:27

Ik heb voor mijn smalle merrie met hoge schoft de amigo dekens met halve hals anders regende het in.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:30

Rhino is een iets makkelijker geprijsd alternatief van Rambo en die zijn prima.
En wat is prijzig? Ik heb hier dekens van Horseware die al meer dan 8 jaar meegaan :D
Als Rambo goed past, zou ik niet verder zoeken. Beetje de aanbiedingen in de gaten houden, dan kun je zo eentje scoren die voordelig is.

Ik heb zelf Medium Rhino's en gebruik daarbij liner-onderdekens. Werkt perfect.

Ik ben geen fan van het Wug systeem. Van die half opstaande hals krijgen ze vaak dunnere manen, daar waar de deken op de manenkam ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:32

Tja, mijn ervaring met [***] is toch echt Rambo.
Mijn vriendin klaagde gisteren nog dat haar KWPNer zo'n hoge schoft had en dat dit lastig was met dekens, toen ze ineens [***]'s foto's zag en zei dat hij pas écht een giraffe was. :')
Hij is nogal apart gebouwd met een enorm hoge, smalle en ook lang naar achteren doorlopende schoft. Sinds afgelopen december draagt hij Rambo dekens en daar heeft hij geen enkele last van gehad op de schoft. Helaas wel schuurplekken op de borst van de 200grams deken, maar ook die borstkas is nogal apart gebouwd dus dat ligt meer aan hem dan aan de dekens.
Bij hem regent het ook in bij de normale modellen bij veel regen en wind, maar Wugs/halve halzen trekken wel enorm over de schoft heen (is echt het hoogste deel van zijn lichaam) dus gebruik ik gewoon een losse hals die ik half terugvouw naar achteren zodat dat een halve hals wordt. Als ik nog eens een goede 2ehands losse hals in zijn maat vind dan maak ik daar een echte halve hals van.

De Rambo vliegendeken lag hier trouwens voor geen meter en die schijnen ook anders te vallen dan de normale dekens dus helaas weet je ook als een vliegendeken past niet 100% zeker of de andere dekens van Rambo ook zullen passen...

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 20:11

Zijn de amigo dekens kwa model een beetje te vergelijken met de rambo's? ( aangezien ze hetzelfde liner systeem hebben?)
Hoorde dat de bucas weer totaal anders valt

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:10

Nee. Het prijsverschil tussen amigo en rambo is zeer duidelijk en terecht in het gebruik.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:24

Ik zweer bij de rhino wug dekens voor mijn paard met hoge schoft. Prijzig in aankoop maar ook de enige die lekker ligt + lang meegaat+ waterdicht blijft (al 7jaar waterdicht en netjes zonder te wassen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:43

Colinda20 schreef:
Zijn de amigo dekens kwa model een beetje te vergelijken met de rambo's? ( aangezien ze hetzelfde liner systeem hebben?)
Hoorde dat de bucas weer totaal anders valt


Bucas valt inderdaad heel anders. Hier paste Rambo perfect maar Bucas en Bucas Big Neck allebei voor geen meter. De normale Bucas trok heel erg op de schoft en de Big Neck trok juist te ver naar achteren over de schoft.

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 14:48

Hoe vallen de gewone rhino dekens want vind een losse hals wel heel prettig

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:58

Gewoon geen deken is geen optie?

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 16:44

Ineke2 schreef:
Gewoon geen deken is geen optie?

Nee dit is geen optie. Paard heeft het snel koud

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:57

Ik kwam laatst het Engelse dekenmerk Falpro tegen.
Schijnt vergelijkbare kwaliteit te zijn als de zwaardere kwaliteit van Bucas en Horseware etc. Volgens sommige zelfs nog beter... Ze zijn sponsor van Dujardin/Hester, kwam ze zo via FB tegen.
Lijken mij geweldige dekens!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:25

Wellicht dat de dekens van het merk Trust wat voor jou zijn? In die dekens zit een schoftuitsparing. Ikzelf vind het een hele mooie deken, maar ik heb voor mijn haflinger Horseware dekens, daar ben ik erg over te spreken. Mijn haflinger heeft echter weinig schoft, dus niet te verlijken.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:54

Ik heb al een tijdje nu een kapotte Summer Series. De bovenkant zit een scheurtje in, dus eigenlijk is hij niet meer waterdicht. Agradi gaf aan dat dit buiten de garantie valt, omdat hij is blijven hangen. Echter heb ik met grote zorgvuldigheid de deken zowel in de tas, als uit de tas gehaald (hij ging er heel in en kwam er gescheurd uit). Nu heeft Horseware mijn klacht behandeld en gaan zij mij een nieuwe deken toesturen. Wat een service! Wauw!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:01

Ik denk dat als Rambo goed ligt, je ook wel eens een Amigo kan proberen. Heb je geen stalgenootje/bekende die een amigo deken heeft in de maat die jij nodig hebt zodat je hem even kan testen?
Ik heb Amigo, Rhino en Rambo dekens en qua pasvorm zijn ze wel met elkaar te vergelijken. Rambo is misschien iets ruimer bij de borst, maar wel met elkaar te vergelijken allemaal. Bucas valt vaak smaller.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:04

Ik zweer bij bucas en amigo dekens bij mijn giraffe! Want die hebben tussen maten *\%/*

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:21

Sorry, het tweede bericht was niet voor dit topic bedoelt haha

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Advies dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:38

Hier ook een paard met extreem hoge schoft en ik zweer bij Amigo. Heel goed te betalen, nooit schuur- of drukplekken en ze gaan heel lang mee.

Mijn eerste amigo winterdeken heb ik al een jaar of 10. De eerste paar jaar altijd aan het eind van het winterseizoen professioneel laten reinigen en waterdicht maken, de laatste jaren doe ik dat zelf 1 keer per jaar. Ook in extreme buien nooit doorgelekt.
Ik zou wel zorgen dat je 1200D koopt, Die van 600 zijn veel minder stevig.