Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:08

Mijn fjord heeft een enorme groeispurt gehad toen hij jong was. Zeer waarschijnlijk was dat de "oorzaak" van de artrose. Paard was klinisch goed gekeurd. Normaal laat bijna niemand een fjord op de röntgen zetten bij koop maar deze dame werkte bij een kliniek en kwam er wat hko uit.
Mijn volbloed was zeer waarschijnlijk atactisch geworden door getrek aan zijn hoofd.
Beide dieren hadden een goed papier.

Even terug komend op de vraag naar een draver en de gangen.
Mijn draver heeft gelukkig niet een houterige draf wat dravers nog al eens willen hebben. Ze draaft als een normaal rijpaard. Ze heeft haar rug nog niet ontspannen dus hoe haar swong is weet ik nog niet. Als ze zich wat boos maakt dan is net een Spanjaard :o
De turbo draf is niet uit te zitten, dat doe ik in verlichte zit :')

Dorine92
Berichten: 5330
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:21

@xyzutu2: dat mensen gewoon pech hebben had ik al in het eerste bericht genoemd.
De draad, de shet en de kudde stond BIJVOORBEELD bij.
En "Wel vraag ik me af of je na het honderdste ongeluk niet anders gaat selecteren op bijv stalling. Ik heb zelf geen noemenswaardige pech gehad maar ik zit hier van nature al bovenop" bedoel ik mee dat ik, hoewel ik nooit pech heb gehad, van mezelf al een miep ben qua management van de paarden. Maar dat ik me kan voorstellen dat mensen die zoveel pech hebben gehad, misschien enorm kunnen veranderen in hun principes. Dus dat ze van 24/7 buiten in een wei met veel paarden, overstappen naar overdag buiten met soortgenoten maar wel ieder een eigen wei. Zegmaar dat ze in het begin vooral keken naar wat het paard leuk vond, maar na het zoveelste ongeluk meer naar wat veilig is. BIJVOORBEELD.

Pff... nu snap ik waarom ik nooit meer wat post. Je moet 3 pagina's vol typen om jezelf in te dekken.

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:29

Dorine92 schreef:
@xyzutu2: die mensen die gewoon pech hebben had ik al in het eerste bericht genoemd.
De draad, de shet en de kudde stond BIJVOORBEELD bij.
En "Wel vraag ik me af of je na het honderdste ongeluk niet anders gaat selecteren op bijv stalling. Ik heb zelf geen noemenswaardige pech gehad maar ik zit hier van nature al bovenop" bedoel ik mee dat ik, hoewel ik nooit pech heb gehad, van mezelf al een miep ben qua management van de paarden. Maar dat ik me kan voorstellen dat mensen die zoveel pech hebben gehad, misschien enorm kunnen veranderen in hun principes. Dus dat ze van 24/7 buiten in een wei met veel paarden, overstappen naar overdag buiten met soortgenoten maar wel ieder een eigen wei. BIJVOORBEELD

Pff... nu snap ik waarom ik nooit meer wat post. Je moet 3 pagina's vol typen om jezelf in te dekken.


Wat jij schrijft, schrijf ik ook zo ongeveer op pagina 1..sommige dingen zijn gewoon te voorkomen/ op te lossen met ander management/ investering/ training.

Sommige gevallen zijn pure pech, het is belangrijk om nooit te oordelen voordat je het hele verhaal kent.

Dierenartsen veroorzaken ook nog weleens problemen met foutieve diagnoses en medicijnenzwik. Paarden zijn ook gevoelige dieren ondanks hun grootte en niet alles is te voorkomen.

Oftewel, een heel moeilijk grijs gebied waarbij je ook een grote dosis geluk moet hebben.

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 11:04

@Seltje :oo zoveel jaren bezig en dan nog zoveel kosten en dan zo weinig kunnen rijden.... of gewoon simpelweg genieten... :(:)

@No_No het blijft vaak gissen naar het hoe en waarom van iets... en ook wat je eraan kunt doen, wat Elisa schrijft soms maken DA's ook vergissingen, zijn ook maar mensen, en soms ook niet. Of dat je een keuze hebt tussen verschillende therapieën incl verschillende soorten trainingen en wat als je dan net de verkeerde kiest. Maar dat is idd altijd achteraf :-)

Mijn draver kan geweldig stappen, zijn draf is onder het zadel in de bak nog erg rommelig (met al die bochten in een 20x40 bak ;-) ), buiten is het ander verhaal 8-) en die galop heb ik het maar niet over =:) maar hij staat altijd als eerste bij het hek als ik er aan kom en hij is super welwillend en niet ziek, zwak of misselijk tot nu toe, so we keep our fingers crossed & just enjoy it :D

@Dorine principe wat bij mij veranderd is over de jaren heen is dat ik een enorme pietlut geworden mbt het voeren en het veel buiten zijn van mijn paarden, en het water wat ze krijgen. Ik wil precies weten waar het hooi / kuil vandaan komt etc. en ik wil ook precies weten hoe, wat, waar wordt gevoerd en dat mijn voer wordt gegeven als ik dat wil etc. Heeft zeker te maken met wat er is gebeurd. Kan echt wakker liggen over verhalen van hefststijlloos in hooi op enig moment in het jaar -O- botulisme enz dat had ik voordat dat alles gebeurd was nooit. Ik keek uiteraard wel naar het hooi of kuil of voordroog wat gevoerd werd, maar controleerde het nooit uitgebreid en accepteerde gewoon wat een stalhouder gaf. Heb zelfs periodes gehad dat ik alleen maar voerde wat ik zelf inkocht etc. en alles zelf wilde controleren. Gelukkig heb ik er onderhand weer enig vertrouwen in dwz dat ik niet elk pak kuil uitgebreid meer inspecteer (maar ik check wel altijd of het 'goed' is.... ) of elke dag overal langsloop maar ik hou altijd mijn ogen open op voer, wei en paddock vwb eten, drinken etc.

Dorine92
Berichten: 5330
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:31

@VanHuisUit dat bedoelde ik inderdaad. Snap dat heel goed dat je uiteindelijk haast dwangmatig alles wil controleren.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:47

Ik heb 2 paarden gehad en ook met beiden pech... Eerste bleek in hals en rug te hebben, plus een auto immuun ziekte. De tweede was mijn grote liefde en verloor ik na 11 maanden aan koliek (gedraaide darm)... Ik was kapot van verdriet. Ik heb nu geen paard, maar wil er in de toekomst wel weer een. Ben wel wat huiverig gezien mijn pech met mijn paarden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:48

Onze opgestapelde pech ken je...
Toch ergens verzacht het wat als je weet dat je niet de enige bent, maar zuur en kostbaar blijft het wel...

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:50

Afbeelding
@ladygiroc
Jou verhaal herken ik maar al te goed :)
Ik heb een oud type kwpn met gelders bloed van 22 jaar ..het oude type zeg maar ( ik hou ervan maargoed )
De veearts was er laatst bij en beweerde dat ze moddervet was en toch zeker 100 kilo af moest vallen ..
er mag gerust wat af maar 100kilo :D
Afbeelding

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:56

Die kun je tenminste nog een knolleveld rondsturen zonder kans op peesblessures N4N4 :') :')

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 19:06

Die baggert gewoon overal door en nog vrolijk ook :7 heerlijke paarden. Onze Rizanta overigens was ook zo'n type, zou nu 19 zijn geweest was ze er niet op 13 jarige leeftijd zo onverwachts uitgestapt.

Ach Debby34 wat erg... en wat een pech. Ik hoop dat je toch weer een fijn paard vind. Iemand in dit topic rijdt nu al jarenlang een paard bij, met veel plezier, wellicht dat dat anders een vorm is die iets voor jou is?

@Nouvel nou jullie hebben je portie ook wel gehad -O- :(:) ik vind het klinkt misschien raar, dit topic wel helpen in het een plek geven van al die pech. Vandaag ook met veel plezier Cathey gelongeerd, want we zitten nog steeds in het revalidatie-longeer-stadium :7 moest even aan het topic denken :)

Weet je, voor mij althans geldt dat ik niet zo nodig Anky van Grunsven wil zijn of zoiets, ik wil / wens 'gewoon een gezond paard'. Waar je jarenlang heerlijk mee aan het werk kunt zijn. Heb niet eens (meer) wedstrijdambities of wat dan ook. Wil gewoon lekker rijden en genieten liefst zonder al te veel zorgen (want je ziet van alles op een gegeven moment...). Wat dat betreft zet zoveel pech je wel met beide benen op de grond.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:43

Maargoed .. ik kom natuurlijk niet voor niets op dit topic ..
In dit geval is het niet " wat je ziet is wat je krijgt" helaas ..

Hoe mooi het paard er ook van buiten uitziet .. van binnen is ze helaas volledig stuk

Dit is een ex manege paard die ik ruim 2 jaar geleden gekocht heb van de manege ( na 1 jaar geleased te hebben )

Heb haar na het krijgen van problemen op de foto laten zetten en daar kwam uit forse artrose in d'r hals en kissingspines met sclerose ..
Afgekeurd om te berijden ..

Vorig jaar fikse problemen gehad op linksvoor , ook op de foto laten zetten ;
Matige HKO, botverval ( gat ) in het hoefbeen, hoefbeen ook wat gekanteld en behoorlijk verbeend hoefkraakbeen.

Nu de laatste tijd kreeg ze vervormingen op d'r rug ( op de plaats van de ks ) en gaf ze rechts achter liever niet meer op te willen tillen ..
Veearts er weer bij .. kreupel op rechts achter en dat komt door de problematiek in de rug en het si gewricht doet nu fijn mee ..
Staat vast op links en daardoor loopt ze rechts niet goed ..
De hoefsmid was er vandaag en voor het eerst had ze ook met het geven van rechtsachter .. het deed haar pijn ..

Zucht , ik heb dit paard gekocht omdat ik zielsveel van haar hou en haar perse een mooi pensioen wilde geven na 8 jaar hard werken op de manege ..

Nu echter zijn het wel veel dingen bij elkaar aan het worden en weet me geen raad op het moment ..
De veearts heeft het woord inslapen nog niet laten vallen , maar bij mij raast hij dagelijks door mijn hoofd ..
Ze staat nu voorlopig op de bute , na enige tijd moet ik stoppen om te zien hoe het gaat .. blijkt ze niet zonder de bute te kunnen , dan zit ze volgens mijn veearts in de laatste levensfase en zal ik mettertijd toch knopen moeten gaan hakken ..

Had ik haar maar 10 jaar eerder gehad , man wat is dit een superpaard ..

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 21:49

-O-
ze ziet er idd op het oog geweldig uit. En wat je zegt, je weet niet wat 'er in zit'.
Als mensen Cathey zien zeggen ze ook wat een plaatje, en ja, daar ben ik ook voor gevallen. Daarbij is het ook een ontzettend lief dier.... Overigens kan zij bijv ook niet normaal naar de hoefsmid en haar voeten goed optillen ivm rugproblemen... Maar wat je zegt, verpakking is niet waar je op kunt rijden of mee kunt werken...

Ik heb geen ervaring met paarden die langzamerhand over loop der jaren dus ouder worden en meer en meer gebreken krijgen. Wellicht dat anderen uit het topic tips voor je hebben hoe je kunt zien of een paard zich niet meer prettig voelt en de tijd is gekomen om afscheid te nemen. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst ... :(:)

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:11

Dankjewel vanhuisuit ..
Ik zit er bovenop om haar te " monitoren "

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:18

Mooi paard N4N4..als ze niet meer zonder pijnstillers een fijn redelijk pijnvrij leven op het land kunnen hebben dan weet je genoeg volgens mij. En liefde is ook loslaten..

VHU, ik weet niet of je dat onbezorgde ooit weer helemaal terug kan krijgen maar mijn ervaring is wel dat naarmate het langer goed gaat met een paard je vertrouwen weer langzaam een beetje terug kan komen qua gezondheid. En alert zijn, daar is natuurlijk niks mis mee.

Koliek vind ik vreselijk, daarmee kan het zo in een keer gebeurd zijn zonder dat je iets aan ziet komen.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:48

Elisa2 dank je wel voor je reactie ..
Ik weet dat liefde loslaten is en ben er ook dagelijks mee bezig , ze staat nu voorlopig op de bute en moet over een tijdje even daarmee stoppen om te zien hoe het gaat zonder .. kan ze niet zonder , dan zal ik niet egoïstisch mogen zijn en hoeveel pijn mij het ook zal doen .. het juiste voor haar moeten beslissen ..

Het vervelende is dat ik nu ook op elke slak zout leg ..

Wel is het erg fijn om het van me afgeschreven te kunnen hebben .. bedankt daarvoor !

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:01

Ik zal me hier ook melden als pechvogel..

In April 2015 kocht ik een merrie, het ging mijn opknap projectje worden. Ze moest eigenlijk de handel in, ze was mager, vier benen rotstraal en niemand kreeg er een bit in. Dus ik kocht haar, mijn eerste eigen paard. Ik was gestopt met de paarden, maar rosie, rosie mocht dat nog een kans geven.
Eerste dag dat ze er was gelijk een DA erbij, hart en longen waren goed, wormen zou ze hebben dus direct een wormen spuit erin, inenting moest ze nog dus ook daarvan de eerste erin, en na een maand nog een herhaling en der gebit doen.
Paard op onbeperkt hooi gezet, biks steeds een beetje opgebouwd.
Tanden gedaan.
Paard kwam aan, werd weer mooi vol en begon met glimmen. Na drie maanden een osteopaat erbij.
Ze had zo nu en dan wat milde koliek, niet zo erg dat de DA erbij moest komen. Wel overlegd, maar vanwege haar vermagering en opbouw van het voer vond hij het niet gek.
Na weer twee maanden kwam de osteopaat weer, en begonnen we met wat serieuzer rijden.
Binnen drie maanden ging dit mis, maar wilde niet meer lopen, kwam omhoog als het echt moest.
Overlegt met de osteopaat en een thermografie laten doen. Paard bleek helemaal vast te zitten (dit was december).
Behandelingen gestart en revalidatie training. Zo ben ik bij Patrick Molenaar beland. Na revalidatie aan de dubbele lijnen zaten we er in maart weer op.
Die zomer kreeg ze weer koliek. De DA moest er bij komen, maar de volgende dag was ze weer de oude. En konden we weer aan het werk.
Tot eind zomer, paard een dik been rechts voor. Ze liep niet kreupel maar ik wist al wat er aan de hand was. 6 weken rust gegeven en Patrick is toen langsgekomen. Die bevestigde wat ik al dacht. Peesblessure aan de check alignement door de hoefsmid. -O- Ze stond scheef en overbelaste de pees.
Nieuwe hoefsmid erbij en weer revalidatie gestart.
Van stal verhuist en na een week weer Koliek.
Rond november 2016 zat ik er weer op. Dit ging goed tot februari. Ze kreeg paniek bij het galopperen en ik vloog eraf. Ik kon voor twee weken bijna niks meer. Na zo'n drie weken tijdens een les van Patrick weer opgestapt. Drie drafpassen gedaan en daar ging ze weer. Dit keer bleef ik wel zitten en wist ik haar terug te krijgen.. -O-
Alsof het gisteren was hoor ik hem nog zeggen "stap maar af, ze heeft pijn". ;(
Osteopaat er weer bij, geen gekke dingen. Zadel nog eens bekeken die leek indd niet lekker te liggen maar was recent nog nagekeken. Paard liep ook als een zonnetje aan de dubbele lijnen.
Nieuw zadel laten aanmeten, verzorgster erop (zelf durfde ik niet meer). En paard liep braaf der rondje in stap en draf. De galop... Tja dat was grote paniek, maar mijn verzorgster heeft dat doorgezet en inmiddels doet ze dat ook braaf. :j
Drie maanden lang hebben we hard gewerkt, paard ging met sprongen vooruit. Patrick was zelfs tevreden (dat gebeurt niet snel).
Deze voorjaar en zomer heeft ze meerdere keren koliek gehad, de laatste keer was zo erg en gebeurde ondanks de zorgvuldige opbouw, speciaal paarden gras, voldoende beweging en stabiel rantsoen. Waardoor ik paard van het gras af heb gehaald. Na een twee weken weer koliek, met elk half uur longeren was het weer over.
Drie weken later was het weer mis... Na veel stappen namen de koliek klachten af, maar paard bleef suf en sloom. Temperatuur was goed. Toch de DA gebeld, ik vertrouwde het niet.
Tegen de tijd dat de DA er was had ze koorts, maar de buik was rustig. Ik heb verzocht om een uitgebreid bloed onderzoek te doen en dat hebben ze gedaan.
Daar kwam een leverontsteking naar boven. Maar ook selenium te kort. Ze zit nu al een week aan de AB en afgelopen weekend had ze weer koliek. DA gebeld en metacam erin gedaan, toen was het zo over. De koliek kan door pijn aan de lever komen. Maar voor de zekerheid toch minder hooi gaan geven en alleen in der slowfeeder net. Ze is aan het afvallen, der spieren nemen af en de ribben zijn bijna zichtbaar. Maar er kan nu even niet meer voer in -O-
Over twee weken gaan ze weer bloedprikken en de leverwaardes bekijken. Hopelijk verbeterd het.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:29

zal voor jullie duimen dat de leverwaardes over 2 weken verbeterd zijn
heel veel sterkte !

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 12:45

@Schirocco24 pffff kwestie van zeer lange adem bij jouw paardje... maar je hebt wel fijn kunnen rijden lijkt het toch enige tijd? Van leverproblemen kunnen ze idd koliek krijgen (buikpijnen) en het kan ook wel heel goed herstellen. Grote vraag blijft natuurlijk heeft ze dit altijd al etc of is het recent. Dat is vaak zo moeilijk. Vraag is natuurlijk ook hoe is ze ooit in 'het handelscircuit' terecht gekomen... mijn ervaring is dat paarden die daarin terecht komen vaak al een hele weg achter de rug hebben....

Heb zelf ook wel eens geprobeerd een paard 'te redden', en dat is overigens ook aardig gelukt maar het blijven vaak wel paarden met een verhaal, of psychisch of lichamelijk. Ik heb na een van mijn vorige paarden besloten dat dus nooit meer te doen want je hecht je toch aan een dier, doet er alles voor en het blijft een 'gedoe'. Ik zoek het niet meer op.

Wat vrij weinig zegt overigens, in mijn geval... , want zoals je gelezen hebt kun je ook met niet-handelspaarden erg veel pech hebben :7

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:35

Ja zeg dat wel.. Een lange adem. Ja we hebben meerdere periodes zeer goed kunnen rijden.
Afbeelding
Ze kan sjouwen joh.. <3

Ik weet ook echt niet of ik het nog een keer zou doen. Misschien wel hoor want je ziet er genoeg die wel geluk hebben en er een super paard aan over houden. Kwa karakter.. _/-\o_ Rosie is zo lief, vergeeft je voor alles en gaat echt voor het vuur voor me. <3

Rosie komt oorspronkelijk uit Engeland, ze is geïmporteerd door een handelaar in Ter Aar, verkocht naar een manege in Limburg, die ging failliet waardoor de paarden daar te weinig zorg kregen. Maar ze deden ook niets met Rosie want ze kregen geen bit in. Paardje stond daar dus maar een beetje. Ik heb der tanden laten doen en ben met het bit aan het werk gegaan. Ze hoefde toch nog niks te doen behalve aankomen. Dus ik deed elke dag het bit in en weer uit. Het duurde in het begin een uur voor ik het bit erin had, maar na enkele dagen ging dat al een stuk sneller. We hebben geen problemen meer met het bit.

Het is een paardje van goud, ze heeft haar verleden, maar vertrouwd mij 100%.

Het blijft pech, en ik kan ook niet zeggen of dit iets is waar ze altijd al last van heeft. Ik weet niet of het mogelijk is. Ze is nu 2,5 van mij, het lijkt me een lange tijd voor een lever ontsteking. -O-
Het belangrijkste is dat ze nu weer sterk wordt, aankomt en beter wordt. En hopelijk gaan we dan wel dan blessures en ziekte vrije jaren tegemoet. :')

Dankj N4N4!

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:27

Ah wat sneu schirocco, ik hoop dat ze opknapt en jullie weer plezier kunnen hebben samen. Je weet soms toch niet hoe ze ergens aan komen, en het belangrijkste is vaak meer hoe ze er af kunnen komen. Misschien is het voor jouw paard ook wel goed om haar eens goed door te laten lichten bij Den Hoek.
Is ze weleens getest op een maagzweer?

N4N4: graag gedaan! en begrijpelijk dat je nu op iedere slak zout legt. Besef ook dat het een proces is waar je doorheen gaat.

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 16:16

Nebraska, een van mijn paarden die ik wel heel lang heb gehad :D heb ik een aantal keer naar Den Hoek gehad ivm diverse klachten (elk paard heeft wel eens wat) en ik heb met hen uitstekende ervaringen. Overigens was het toen alleen nog maar Laarakker zelf plus een assistent #thegoodolddays :+

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:41

schirocco24 schreef:
Ja zeg dat wel.. Een lange adem. Ja we hebben meerdere periodes zeer goed kunnen rijden.
[ [url=m/tS8eM0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze kan sjouwen joh.. <3

Ik weet ook echt niet of ik het nog een keer zou doen. Misschien wel hoor want je ziet er genoeg die wel geluk hebben en er een super paard aan over houden. Kwa karakter.. _/-\o_ Rosie is zo lief, vergeeft je voor alles en gaat echt voor het vuur voor me. <3

Rosie komt oorspronkelijk uit Engeland, ze is geïmporteerd door een handelaar in Ter Aar, verkocht naar een manege in Limburg, die ging failliet waardoor de paarden daar te weinig zorg kregen. Maar ze deden ook niets met Rosie want ze kregen geen bit in. Paardje stond daar dus maar een beetje. Ik heb der tanden laten doen en ben met het bit aan het werk gegaan. Ze hoefde toch nog niks te doen behalve aankomen. Dus ik deed elke dag het bit in en weer uit. Het duurde in het begin een uur voor ik het bit erin had, maar na enkele dagen ging dat al een stuk sneller. We hebben geen problemen meer met het bit.

Het is een paardje van goud, ze heeft haar verleden, maar vertrouwd mij 100%.

Het blijft pech, en ik kan ook niet zeggen of dit iets is waar ze altijd al last van heeft. Ik weet niet of het mogelijk is. Ze is nu 2,5 van mij, het lijkt me een lange tijd voor een lever ontsteking. -O-
Het belangrijkste is dat ze nu weer sterk wordt, aankomt en beter wordt. En hopelijk gaan we dan wel dan blessures en ziekte vrije jaren tegemoet. :')

Dankj N4N4!

Mooi en bijzonder paard om te zien.Beterschap met haar lever enzo,houd je ons op de hoogte?

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Keer op keer pech met je paard(en)... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:21

Dank jullie. Ik hou jullie op de hoogte. :D
Ik ga me eens inlezen bij van der hoek. O:)

VanHuisUit

Berichten: 6686
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 11:38

Ik zie hun altijd als mijn laatste redmiddel.... en dat doe ik al vanaf dat ze überhaupt bestaan. Andere goede dierenarts/holistisch DA is Steffi vd Laarse, zij heeft vroeger ook bij Eric Laarakker gewerkt. Alleen weet ik niet in hoeverre ze nog nieuwe klanten aanneemt. Ze werken ook goed samen met je eigen DA. Je kunt er vaak niet direct terecht, ze zitten hartstikke vol. Maar ze kunnen ook met je DA overleggen hoe en wat.

Een paard is een complex wezen en vaak wordt in de reguliere DA praktijk niet stilgestaan wat het ene effect op het andere heeft. Ze krijgen dat wel steeds meer in hun opleiding (EL geeft al jaren les aan diverse universiteiten over de hele wereld) maar het is wel iets wat niet hun eerste 'reflex' is. Zeker een paard met zo'n divers en langdurig beeld zou ik door een dergelijke DA (holistische) laten nakijken. Ik ben wel zelf altijd erg voor iemand met een DA achtergrond. Dus niet de 1e de beste om de hoek die zich zo noemt na een cursus of zo.

Denk dat hier in het topic veel mensen zitten onderhand die heel veel verschillende aanpakken hebben gehad bij heel veel paarden. Als je net als ik een aantal paarden hebt verloren om allerlei redenen, vaak vaag, dan ben je vaak heel de wereld van mogelijkheden al langsgegaan. Of dat je er echt bent geweest, of dat je de info hebt aangevraagd, alles hebt gewikt en gewogen en er iets over besloten hebt.

Dat is overigens ook wel een dingetje als zoiets als wat jou nu overkomt je vaker is overkomen, dat je zoveel weet, dat je ook iedereen wel iets kunt vertellen en aan alle paarden wel iets ziet. Erg vermoeiend soms. Reden waarom ik me vaak helemaal nergens meer mee bemoei := alleen als ik gevraagd wordt en dan ligt het nog aan de persoon (of de ellende van het paard) of ik er wat over zeg of zoiets...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:11

Hier goede ervaringen met Den Hoek na van alles geprobeerd te hebben, met een paard nu 3x geweest.
De andere proberen we nog even zelf met mensen en middelen in de buurt en anders evt ook naar Den Hoek.