Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 00:40

Ik heb laatst mijn kast opgeruimd en dit keer was dat echt meer dan nodig. Meestal kan ik een klein vuilniszakje met oude 'meuk' vullen en gaat dit naar de zak van max. Maar ik heb al te lang niet meer opgeruimd waardoor ik nu echt een enorme berg heb die ik niet meer draag.
Er zit dus erg veel goede, sommige nieuwe, kledingstukken tussen die ik niet meer pas of miskopen zijn geweest en ik vind het toch een beetje zonde om die weer in die vuilniszak te stoppen. Heb ook veel accessoires en schoenen.

Mijn vraag was of iemand een tip heeft wat ik hiermee kan doen? Alles op marktplaats word echt een mega lange advertentie en ik weet niet of dat überhaupt nut heeft. Is er ergens een garage sale waar ik het aan kan geven voor een kleine bijdrage? Of de kringloopwinkel? Nemen die het voor een heel zacht prijsje aan?
Wat doen jullie met echt nette kleding die jullie niet meer dragen/nodig hebben?

Had laatst ook een deel aan vriendin gegeven maar die vond niet alles mooi dus dan krijg ik toch weer 5 kledingstukken terug. :P

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:51

Ik geef het gewoon weg. In eerste instantie binnen mijn bekenden kring en als er dan nog overblijft breng ik het naar een kerk die inzamelt.
Van mijn bekendenkring krijg ik overigens ook regelmatig een kledingstuk, een plantje, groenten uit eigen tuin, etc: ik vind het prima geregeld zo. :)
Van de kerk krijg ik een dankwoord en zegeningen: erg vriendelijk van ze, ondanks dat het mijn ding niet is. :)

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:53

Ik kijk eerst of vrienden/familie ergens interesse in hebben, zo niet, verkoop ik het via de plaatselijke Marktplaats-Facebook, lukt dat niet, dan geef ik het aan het plaatselijke AZC, willen ze het daar niet dan gaat het naar de Kringloopwinkel.

Rofah
Berichten: 621
Geregistreerd: 25-02-15
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:54

Ik breng het naar een winkel hier die de kleding aan minima door verkoopt voor 2,- per artikel. De kringlopen hier hanteren belachelijke prijzen dus vandaar de keuze om het hier heen te brengen :)

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:57

Misschien kan je eens een kledingruilmiddag/avond organiseren met wat vriendinnen, allemaal kleding mee nemen en lekker in elkaars spullen neuzen.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 03:35

Op een fb groep verkopen met bieden vanaf 1 euro oer stuk. Heeft me nog best wat opgeleverd.
Aan vrienden geven of naar de kringloop/zak van max etc

Nienkex

Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 03:48

Veel plaatsen hebben een kledingbank die je er blij mee kunt maken, een soort voedselbank maar dan voor kleding

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 06:11

zonnebloem18 schreef:
Misschien kan je eens een kledingruilmiddag/avond organiseren met wat vriendinnen, allemaal kleding mee nemen en lekker in elkaars spullen neuzen.


Moet je wel net dezelfde maat hebben. Ik pas niets van mijn vriendinnen :')
Sokken misschien

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:05

Ik vond het eerst ook zonde, merkkleding die ik niet meer paste maar er als nieuw uitzag. Eenmaal geprobeerd met koningsdag en de enige reacties waren dat het toch nep was :') daarna in zo'n container voor het goede doel gedaan.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:05

Ruilen! Trommel een stuk of 10 vrouwen op, neem allemaal de kleding, schoenen, tassen, you name it,mee die in de kast lagen te verstoffen, zorg voor hapjes en drankjes en passen maar. Met
zoveel inspiratie bij elkaar blijkt heel vaak dat kleding die je op eerste gezicht niets vindt of waarvan je denkt dat het niet past, hartstikke leuk staat.

Wij doen dit jaarlijks. Altijd vreselijk veel lol en iedereen gaat met tassen vol nieuwe kleding naar huis. Wat overblijft wordt gedoneerd.

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:09


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:16

Bij onze supermarkt staat een Humanitas bak waarin je kleding kunt deponeren. Dat halen ze vervolgens een paar keer per week op.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:27

Ik stop mijn kleren altijd in een zak en dan gaat het naar de kleding container van het aangepast paardrijden bij ons in het dorp.

In het oosten en midden van het land zijn er meerdere aangepaste maneges die kleding inzamelen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:32

Ik breng het naar de kringloop.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:35

Ik zit op Facebook bij een groep voor mensen met een wat kleinere beurs. Daar zet ik mijn kleding altijd op, word erg gewaardeerd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:35

Of ik geef het aan mijn zusjes of ik zet het op de plaatselijke weggeefhoek!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:36

Malene nooteboom van bewust wedstrijd rijden heeft een actie waarmee ze kleding inzamelt en dat gaat naar goede doelen. Ze heeft door heel nederland kledingcontainers staan op stallen.
Stuur haar anders eens een berichtje via fb of website http://www.bewustwedstrijdrijden.nl waar de dichtsbijzijnde container staat

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:42

Ik gooi zo'n zak nu meestal in zo'n kledingcontainer, eens in de zoveel tijd halen ze die leeg en volgens mij worden die kleren dan voor weinig geld aan mensen die weinig te besteden hebben verkocht of het gaat naar een derdewereldland?

Toen ik nog thuis woonde wilde mijn zus en moeder altijd eerst even kijken of zij er nog wat uit wilde hebben en ging het daarna gewoon een kliko in.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:22

Kleren die nog goed zijn, draag ik meestal om te paardrijden :')
Of ik breng vaak ook zakken naar h&m, per zak krijg je een bon van 15% korting

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:28

_Nancy schreef:
Ik gooi zo'n zak nu meestal in zo'n kledingcontainer, eens in de zoveel tijd halen ze die leeg en volgens mij worden die kleren dan voor weinig geld aan mensen die weinig te besteden hebben verkocht of het gaat naar een derdewereldland?

.


Dit doe ik ook :)

Maar laatst stond er iemand gewoon lege flessen en andere troep in te gooien :? -O-

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:29

Wij gooien het weg of naar de kringloop. Niet naar AZCs of derde wereld landen, komt meestal toch niet op de juiste plek en dan vinden we zonde.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:37

Mijn ervaring is dat je kleding aan de straatstenen niet kwijtraakt, ja voor hele lage prijzen en met een hoop moeite en irritatie als toegift. Een oud collega van mij raakte echte merkkleren echter wel kwijt op Marktplaats. Maar ook voor een prikkie hoor.

Wij geven nette kleding weg aan een minima winkel. Hier mogen mensen die geen cent te makken hebben en die een aanwijzing van de gemeente hebben komen 'shoppen'. Beter dan in zo'n kledingcontainer heb ik dan altijd het idee.

Farjen, dat wist ik niet. Is dat bij alle H&M's zo?

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Wat doen met goede kleding die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:43

Ik gooi het in de kledingcontainer van het Leger des Heils. Allemaal op Facebook zetten of per stuk verkopen vind ik enorm veel gedoe, dat is het me echt niet waard.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:44

Shirtjes gebruik ik dan vaak voor het paardrijden :Y)

Merkkleding gaat eerst op marktplaats. Als de advertentie bijna afloopt en het kledingstuk nog niet is verkocht gaat het bij de rest voor het leger des heils.

"De rest" is dan geen meuk maar bijvoorbeeld een colbertje of jurkje van Only/Pieces. Dat verkoopt op marktplaats niet is mijn ervaring.

Skessa_
Berichten: 10627
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:49

JoT schreef:
Farjen, dat wist ik niet. Is dat bij alle H&M's zo?


Als het goed is wel. Ik breng het iid ook altijd naar de h&m