Weerwaarschuwing midden Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:55

Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik doe het toch. Omdat het gewoon echt heel gevaarlijk kan worden morgen(DINSDAG).

Onderstaande kaart geeft een level 3 gebied aan. Zit je daar in, of ken je mensen die daarin zitten? Neem dan maatregelen en waarschuw de mensen daar. Het kan echt levensgevaarlijk worden morgen. De tornadorisk is bijzonder hoog voor Europese begrippen... En dan nog maar niet te spreken over de valwinden van plusminus 120 kmpu en hagel tot 10 cm... Oh en overstromingen zijn ook heel goed mogelijk...

Dus modjes, ik hoop dat jullie dit laten staan, zodat er zoveel mogelijk mensen een heads-up kunnen krijgen voor morgen. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor het roze gebied oostelijker, maar ook het level 2 gebied kan zwaar weer krijgen.

Afbeelding

Voor de duidelijkheid, level 3 wordt maar zeer zelden afgegeven, vandaar dat ik de waarschuwing afgeef. Hieronder de tekst die erbij staat:

Citaat:
"A level 3 was issued for Germany and NW Poland for severe to damaging wind gusts, large or very large hail, excessive precipitation and strong tornadoes."


Voor het hele weerbericht, kijk op www.estofex.org

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 01:06

Nee joh..
Ik ben echt net een week terug uit midden Duitsland, heb meteen een bekende een bericht gestuurd want die zit daar nog..

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 01:07

En dan hebben ze net zondag al weerellende gehad : http://www.nu.nl/buitenland/4862637/dui ... buien.html

Waarschuwingen staan trouwens ook op weeronline :
Citaat:
Zeist - 1 augustus 2017 - Beieren heeft te maken met bijzonder heet zomerweer. Het kwik loopt op naar 36 à 37 graden. In de namiddag wordt de ergste hitte verdreven door zeer zware onweersbuien. Hierbij zijn grote hagelstenen, zeer zware windstoten en wateroverlast mogelijk. Komende dagen is het met 31-33 graden minder warm. Verspreid over het land ontstaan buien. In Berlijn wordt het 26-28 graden.

http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/134

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 01:15

dank je wel :) heb het aan mijn moeders doorgegeven! gewaarschuwd mens telt voor 2

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 01:57

Zag je bericht op FB langskomen. Heb gelijk een vriend van mij een bericht gestuurd die nu in Berlijn zit :)

Anoniem

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:27

Ik snap dat het goed bedoeld is, maar er is een weertopic, een stormchase topic én het is Duitsland, niet het einde van de wereld dus ik gok zomaar dat ze daar toegang tot Tv, internet en radio hebben en dat ze prima op de hoogte zijn . ;)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:40

Poeh dat is flink zeg, ga je er nog op uit vandaag?

Rachelle, je hoeft het niet te lezen hoor ;)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:43

Ach, die buien zijn vannacht hier overheen getrokken maar op een beetje regen en onweer valt het best mee

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:46

Kan aan mij liggen maar jullie zitten ook niet in een level 3 gebied ;)

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:48

Ik zit nu in Berlijn en dus in een level 3 gebied, wat kunnen we precies gaan verwachten? Ik heb net nog naar de weersvoorspelling gekeken, en het wordt de hele dag mooi weer, met om 19.00 een onweersbui. Is het die onweersbui die gevaarlijk is?

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:53

Waar de onweersbuien precies ontstaan en de trekrichting etc. is altijd lastig te voorspellen, daarvoor zal je zelf gewoon buienradar of bijvoorbeeld https://www.lightningmaps.org/ in de gaten moeten houden. Als je daar in een hotel zit zou ik me niet gelijk heel veel zorgen maken.

Als ik op een camping zat zou ik me wel even een stukje verplaatsen denk ik, voordat je hele tent naar stront is of je een boom in de caravan hebt.. :\

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:57

pfoe ziet er niet goed uit :/ een gewaarschuwd mens is er 2 waard! thanks !

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:00

miccamaaike schreef:
Kan aan mij liggen maar jullie zitten ook niet in een level 3 gebied ;)


Ik heb geen idee wat voor level we hier gehad hebben maar volgens m'n zijn de bovenstaande beelden een verwachting van wat waar ongeveer zal zijn, aan de hand van het gedrag van de "bui".

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:18

Pfff wij rijden donderdagnacht door duitsland heen. Hoop dat het dan niet zo is. Ik hou de weersverwachtingen daar dus even goed in de gaten. Bedankt voor de waarschuwing

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:28

meisje2000 schreef:
Pfff wij rijden donderdagnacht door duitsland heen. Hoop dat het dan niet zo is. Ik hou de weersverwachtingen daar dus even goed in de gaten. Bedankt voor de waarschuwing


Das alweer twee dagen later. Wat een paniekzaaierij zeg.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:34

We zullen het gaan zien vandaag! Wij zitten in een klein blokhutje en de eigenaar zei dat het afgelopen week alles onderwater stond, echt een waterlaag van 40 cm. Wij gaan iig Fietsen door Berlijn vandaag, dan Kunnen we altijd schuilen. Nu is het nog mooi weer, dus ik geniet er van

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:02

De vorige keer was het ook een storm in een glas water, Joolien doe ff chill. Als de pleuris uitbreekt dan horen mensen dat ook wel op het nieuws.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:11

palousa_boy schreef:
miccamaaike schreef:
Kan aan mij liggen maar jullie zitten ook niet in een level 3 gebied ;)


Ik heb geen idee wat voor level we hier gehad hebben maar volgens m'n zijn de bovenstaande beelden een verwachting van wat waar ongeveer zal zijn, aan de hand van het gedrag van de "bui".


Kwestie van op Jolien haar kaart kijken waar jullie ongeveer zitten ;)

Lieveli, doe zelfs eens even een beetje relaxed zeg. Je kunt ook gewoon niet reageren. Er zullen echt wel mensen zijn die de waarschuwing wel handig vinden.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:13

Ik ben superrelaxed meid. :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:14

Gelukkig maar ;)

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Weerwaarschuwing midden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:25

Begin July had datzelfde gebied ook level 3 onweersbuien. Dat hebben ze wel vaker als het heet wordt.
Wat is er dan vandaag specifiek gevaarlijker dan 3 weken geleden?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:27