Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:57

Gimme_Spurs schreef:
Ik draai het even om. Ik heb een jaarling die pas over 2 jaar onder het zadel gaat. In de tussentijd wil ik uiteraard niet vastroesten en zoek ik dus weer een nieuw bijrijdpaard.

Maar het blijkt met de "eisen" die ik heb toch verdomd lastig te zijn er eentje te vinden.

Waar ik met name tegenaan loop is dat er geen paardeneigenaar is die een "gratis" bijrijder zoekt. Soms wordt zelfs de helft van de stalling gevraagd. Ik vind dat erg ver gaan. Als je een bijrijder zoekt om het financiële plaatje rond te krijgen, kan je je paard dus niet zelf bekostigen. Natuurlijk snap ik ook wel dat er een "voor wat hoort wat" bij zit. Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik 70,- in de maand. Daarnaast leste ik af en toe en kocht weleens voer of spullen. De helft van het stalgeld gaat me echt te ver.

Als ik ooit een bijrijder nodig heb, is dat vanwege de tijd. Iets flexibeler, zodat ik zelf ook eens een weekendje weg kan ofzo. Geld als stok achter de deur is dan het laatste, ik zou het eerst proberen met een contract. En natuurlijk ia het leuk als er een keertje een zak voer wordt gekocht. Maar de helft van de smid oid, vind ik te gortig.


Hm, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zie toch wel wat advertenties waarin mensen geen bijdrage vragen. Ik zelf vraag ook geen bijdrage, maar hier gaat het voornamelijk om de verzorging en rijden is alleen mogelijk als er écht een klik is tussen ruiter en paard. Op die manier zijn de "klusjes" een soort betaling voor het rijden. Maar ben het helemaal eens met je laatste alinea!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:00

Ik vergeet erbij te vermelden dat mijn zoektocht nog lastiger is doordat ik western (reining) rijd. En zoals je zelf al aangeeft gaan de meeste afvertenties dan vaak om de klusjes en het grondwerk en is rijden (en shows lopen uiteindelijk) dan niet aan de orde.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:09

Nou ja, zo verbaast het mij dus wel eens dat bijrijders in sommige gevallen eigenlijk een volledig eigen paard willen waar ze heen kunnen wanneer ze maar willen, alles voor mogen beslissen en die ze mee mogen nemen naar wedstrijden, clinics, evenementen en buitenritten. Maar waarbij ze dan eigenlijk verwachten dat een eigenaar voor alle kosten op draait. En ik realiseer me dat ik nu wat provoceer en uiteraard zijn echt ,absoluut zeker niet alle bijrijders zo, maar ze zijn er wel.
En sommige mensen hebben geluk en die vinden zo'n plekje. Super! Brandt alleen niet de eigenaar af die zuinig op haar paard is en het geld eveneens niet op de rug heeft groeien.
En eigenaren die inderdaad een bijrijder voor 1 x per week het halve stalgeld op laten hoesten is m.i. ook niet correct, begrijp me goed. Uiteindelijk gaat het om de gulden middenweg.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:10

Amable schreef:
Nou ja, zo verbaast het mij dus wel eens dat bijrijders in sommige gevallen eigenlijk een volledig eigen paard willen waar ze heen kunnen wanneer ze maar willen, alles voor mogen beslissen en die ze mee mogen nemen naar wedstrijden, clinics, evenementen en buitenritten. Maar waarbij ze dan eigenlijk verwachten dat een eigenaar voor alle kosten op draait. En ik realiseer me dat ik nu wat provoceer en uiteraard zijn echt ,absoluut zeker niet alle bijrijders zo, maar ze zijn er wel.
En sommige mensen hebben geluk en die vinden zo'n plekje. Super! Brandt alleen niet de eigenaar af die zuinig op haar paard is en het geld eveneens niet op de rug heeft groeien.
En eigenaren die inderdaad een bijrijder voor 1 x per week het halve stalgeld op laten hoesten is m.i. ook niet correct, begrijp me goed. Uiteindelijk gaat het om de gulden middenweg.


Helemaal mee eens!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:17

Amable schreef:
Nou ja, zo verbaast het mij dus wel eens dat bijrijders in sommige gevallen eigenlijk een volledig eigen paard willen waar ze heen kunnen wanneer ze maar willen, alles voor mogen beslissen en die ze mee mogen nemen naar wedstrijden, clinics, evenementen en buitenritten. Maar waarbij ze dan eigenlijk verwachten dat een eigenaar voor alle kosten op draait. En ik realiseer me dat ik nu wat provoceer en uiteraard zijn echt ,absoluut zeker niet alle bijrijders zo, maar ze zijn er wel.
En sommige mensen hebben geluk en die vinden zo'n plekje. Super! Brandt alleen niet de eigenaar af die zuinig op haar paard is en het geld eveneens niet op de rug heeft groeien.
En eigenaren die inderdaad een bijrijder voor 1 x per week het halve stalgeld op laten hoesten is m.i. ook niet correct, begrijp me goed. Uiteindelijk gaat het om de gulden middenweg.


Je hebt absoluut gelijk hoor en dat meenemen op shows moet ook groeien natuurlijk. Ik betaalde dus voor mijn vorige bijrijdpaard 70,- en die heb ik 6,5 jaar gereden. Al snel gingen we met z'n drietjes op pad en uiteindelijk mocht ik hem dus meenemen op wedstrijd. Uiteraard srond daar tegenover dat ik trouw iedere week minimaal 3 keer naar stal ging en alles deed. En af en toe ook wat extra's als het vetten van het leer of de kast opruimen. Ik dacht na over het bewegingsschema en dokterde alsdat nodig was. Daar ben ik langzaam ingegroeid. Ik snap uiteraard dat dat niet meteen aan het begin gebeurd en dat ook het vertrouwen moet groeien.

Andersom is het dus wel dat er meteen aan het begin van het bijrijden al een behoorlijk bedrag gevraagd wordt soms. Dat stuit mij tegen de borst. Ik zou allang blij zijn als iemand mij helpt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat rijden op mijn paard er voor een bijrijder ook niet inzit denk ik ;)

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:19

Gimme_Spurs schreef:
Amable schreef:
Nou ja, zo verbaast het mij dus wel eens dat bijrijders in sommige gevallen eigenlijk een volledig eigen paard willen waar ze heen kunnen wanneer ze maar willen, alles voor mogen beslissen en die ze mee mogen nemen naar wedstrijden, clinics, evenementen en buitenritten. Maar waarbij ze dan eigenlijk verwachten dat een eigenaar voor alle kosten op draait. En ik realiseer me dat ik nu wat provoceer en uiteraard zijn echt ,absoluut zeker niet alle bijrijders zo, maar ze zijn er wel.
En sommige mensen hebben geluk en die vinden zo'n plekje. Super! Brandt alleen niet de eigenaar af die zuinig op haar paard is en het geld eveneens niet op de rug heeft groeien.
En eigenaren die inderdaad een bijrijder voor 1 x per week het halve stalgeld op laten hoesten is m.i. ook niet correct, begrijp me goed. Uiteindelijk gaat het om de gulden middenweg.


Je hebt absoluut gelijk hoor en dat meenemen op shows moet ook groeien natuurlijk. Ik betaalde dus voor mijn vorige bijrijdpaard 70,- en die heb ik 6,5 jaar gereden. Al snel gingen we met z'n drietjes op pad en uiteindelijk mocht ik hem dus meenemen op wedstrijd. Uiteraard srond daar tegenover dat ik trouw iedere week minimaal 3 keer naar stal ging en alles deed. En af en toe ook wat extra's als het vetten van het leer of de kast opruimen. Ik dacht na over het bewegingsschema en dokterde alsdat nodig was. Daar ben ik langzaam ingegroeid. Ik snap uiteraard dat dat niet meteen aan het begin gebeurd en dat ook het vertrouwen moet groeien.

Andersom is het dus wel dat er meteen aan het begin van het bijrijden al een behoorlijk bedrag gevraagd wordt soms. Dat stuit mij tegen de borst. Ik zou allang blij zijn als iemand mij helpt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat rijden op mijn paard er voor een bijrijder ook niet inzit denk ik ;)


Leer invetten en kast opruimen zijn toch niet iets extra's? :') dat hoort er gewoon bij? Zou echt niet blij zijn als mijn bijrijdster dat als 'extra' zou zien. Lijkt me meer dan normaal dat je het leer wat je intensief gebruikt ook netjes invet en bijhoudt?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:24

Geloof me, het was iets extra's :+ Ik was eigenlijk de enige die me stoorde aan de rommel in de kast en ging dan de dag dat ik niet hoefde om op te ruimen. Dan pakte ik ook gelijk zijn stal mee ofzo. Dus meer in die trand.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:51

Bij mij is het gratis
Wil graag dat ze 1x in de maand lessen. Dit is 65 euro. Vrij duur, dat weet ik. Ze mogen 3x in de week komen. Waarvan 1x in de week een mest beurt.

Ik krijg het niet gevonden. Of ze kunnen niet de les betalen, of ze kunnen alleen het weekend, of ze zijn onzeker in het rijden, of ze zijn onbetrouwbaar.

Zelfs voorgesteld om de les op te delen. Ieders 45 minuten bijvoorbeeld.

Pffff. Nu contact met iemand. Contact verloopt erg prettig. Wil zelfs vaker lessen. Hopelijk klikt het

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:59

Mijn verzorgster heeft vandaag aangegeven te stoppen. Helaas ook al snel. Na de vakantie, maar ze is ook nog weg dus waarschijnlijk deze week al de laatste dag.

Mijn zoektocht kan denk ik dus weer beginnen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:02

Als je verwacht 3 dagen per week een 'eigen' paard te hebben, vind ik best dat daar ook een goed bedrag tegenover mag staan.
Aangezien je de helft vd week hebt, is de helft vd kosten mi niet zo gek verdeeld. Toch?
Je hebt geen aankoopkosten van paard en materialen. Wilt deze wel gebruiken. Een eigenaar vinden die wil delen en waar het goed mee klikt is wel een zoektocht. Hebben we het nog niet over het paard en de daarbij komende eisen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:57

Anke schreef:
Als je verwacht 3 dagen per week een 'eigen' paard te hebben, vind ik best dat daar ook een goed bedrag tegenover mag staan.
Aangezien je de helft vd week hebt, is de helft vd kosten mi niet zo gek verdeeld. Toch?
Je hebt geen aankoopkosten van paard en materialen. Wilt deze wel gebruiken. Een eigenaar vinden die wil delen en waar het goed mee klikt is wel een zoektocht. Hebben we het nog niet over het paard en de daarbij komende eisen.


Ik ben het met je eens dat daar best een bedrag tegenover mag staan, maar de helft van de kosten gaat me te ver. Dat zou dus betekenen dat er ook de helft van de verantwoordelijkheid (in de zin van beslissingen nemen oid) zou zijn. En sorry, maar niemand gaat iets beslissen over mijn paard. Nee, ik los dat liever op een andere manier op. Gebruik van spullen... tja als ik geen bijrijder heb gebruik ik ze zelf. De slijtage blijft hetzelfde. Misbruik is een ander verhaal, maar daarvoor dus dat contract.

Edit: ik bedoel met beslissingen nemen, misschien dat een bijrijder dat dan af kan dwingen. Er komt een keer een moment dat er onenigheid komt. Ik heb het tot twee keer toe meegemaakt. Ik trok aan het kortste eind, ik was de bijrijder. Maar ik zag echt dat er wel wat dingen beter konden in het rijden en verzorgen. Toen betaalde ik geen geld, maar als ik daar wel de helft van de kosten had betaald, had ik eens stevig met de eigenaar gaan praten. Uiteindelijk heb ik er een punt achter gezet. Het is wat vrijblijvender op het moment dat er geen geld in het spel is.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:18

Er zijn vrij veel eigenaren en stallen die mensen inhuren of in dienst hebben om hun jonge paarden door te rijden en te klasseren op wedstrijden. Met oog op verkoop, bekendheid stalnaam/fokkerij of fokkers voor de hobby, omdat ze het zelf niet kunnen.

Deze eigenaren hebben er profijt van wanneer ze iemand kunnen vinden die het onbetaald doet.
En drie keer per week trainen is beetje het minimum als je de enige bent die met het paard werkt.

Als ik met een jong paard weer bij het begin begin , doe ik dat voor de eigenaar. Niet omdat het voor mijzelf nodig is om verder te komen en om weer die kosten te maken. Het zou fijn zijn in zo'n geval dat de eigenaar de onderhoudskosten, startkaart en overige wedstrijdkosten draagt als zij willen dat het dier uitgebracht wordt.

Kan ik weer een fijn hoger opgeleid paard vinden waarmee ik gelijk in de M1 mag en kan beginnen en voor door kan groeien naar een hogere klasse, dan heb ik er meer profijt van en mag ik de wedstrijdkosten, lessen, startkaart lekker zelf ophoesten en daarnaast helpen met klussen of een bijdrage bijleggen al dat gevraagd wordt. Hebben het paard en ik hetzelfde niveau en is het doel hem op hoger niveau te krijgen, dan kun je wellicht overleggen wie wat betaalt. Daar worden zowel eigenaar als ruiter beter van.

Het gaat er om dat je de juiste eigenaar treft. De particulieren met 1 of 2 eigen paarden die de weinig tijd en/of geld hebben, zijn dan niet de juiste match. Je zoekt dan in de groep die het paard anders voor 600/1200 euro per maand uit logeren stuurt/in training zet. een gratis amazone is dan weer aantrekkelijker mits de klik er is.

Heb overigens een korte periode (tot ik ineens zwanger bleek te zijn) bij een handelsstal gereden. Kwam er met referentie van mijn instructrice terecht. Zij lieten me het liefst per ochtend twee of drie paarden rijden en dat meerdere ochtenden per week. Er kwam ook iemand die zeer ervaren was (wedstrijdamazone/trainster van buiten de stal) voor bepaalde paarden. Zij werd daar voor betaald. En het meisje dat daar de paarden verzorgde, uitmestte en hielp beleren ook.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 31-07-17 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:28

En daarbij vind ik dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen inderdaad een paard trainen om naar een hoger niveau te rijden en een "recreatie bijrijder". Als eigenaar zou ik de eerste ook zeker geen geld vragen en zefs af en toe wat toestoppen (ik vind dat hetzelfde als lessen of in training zetten). Bij een bijrijder die voor mij de stal mest drie keer in de week om mij even een dagje vrij te geven, vind ik het niet bodig om over geld te beginnen, op welke manier dan ook

CactusLover
Berichten: 5
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:03

Hoi!

Ik ben van plan een paard te kopen als ik iemand kan vinden die tijd heeft in de week op werkdagen (graag 3 x per week op een werkdag). Ik ben 12 en ga naar 2 gymnasium. Ik heb dus geen tijd om een paard helemaal zelf te onderhouden. Ik vind het belangrijk dat het een ruiter is met veel ervaring! Als je enige interesse hebt, neem dan contact op via bokt. Tips en andere dingen zijn altijd welkom. Ook hoor ik jullie mening of iets anders misschien ook handig is. Dus ik dacht, misschien kan ik iemand blij maken in dit topoc

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:06

Foute topic

CactusLover
Berichten: 5
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:09

Anke schreef:
Foute topic


Ik heb het foute topic? Zo ja, zou iemand me kunnen doorsturen naar de juiste?

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 06:52

CactusLover schreef:
Hoi!

Ik ben van plan een paard te kopen als ik iemand kan vinden die tijd heeft in de week op werkdagen (graag 3 x per week op een werkdag). Ik ben 12 en ga naar 2 gymnasium. Ik heb dus geen tijd om een paard helemaal zelf te onderhouden. Ik vind het belangrijk dat het een ruiter is met veel ervaring! Als je enige interesse hebt, neem dan contact op via bokt. Tips en andere dingen zijn altijd welkom. Ook hoor ik jullie mening of iets anders misschien ook handig is. Dus ik dacht, misschien kan ik iemand blij maken in dit topoc


Tip: niet doen

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:39

Cactuslover wacht alsjeblieft met een eigen paard kopen, je studie gaat voor. Ga dan op zoek naar een bijrijdpaard, of kijk of je op je manege een paard kunt leasen.
Een eigen paard kost heel veel geld en heel veel tijd en je geeft nu al aan dat je te weinig tijd hebt ivm je studie.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:43

Ik had gisteren weer een leuke. Leek op het eerste gezicht (lees: haar advertentie) heel fatsoenlijk, maar was in de communicatie heel moeilijk. Toen ik vroeg wat voor niveau ze zichzelf ongeveer op inschatte (ik hoef geen GP ruiter, maar je moet wel kunnen blijven zitten zeg maar), zei ze "laat me je paard nou maar rijden en dan zie je vanzelf hoe ervaren ik ben". Toen ik daar niet mega enthousiast van werd, werd ze boos en zei ze dat ik niet zomaar mocht oordelen over iemand die ik niet ken. Ze heeft me uiteindelijk urenlang lastiggevallen via whatsapp; heb haar uiteindelijk maar geblokkeerd.

De moed zakt me langzamerhand echt een beetje in de schoenen...

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:45

Eapy schreef:
Ik had gisteren weer een leuke. Leek op het eerste gezicht (lees: haar advertentie) heel fatsoenlijk, maar was in de communicatie heel moeilijk. Toen ik vroeg wat voor niveau ze zichzelf ongeveer op inschatte (ik hoef geen GP ruiter, maar je moet wel kunnen blijven zitten zeg maar), zei ze "laat me je paard nou maar rijden en dan zie je vanzelf hoe ervaren ik ben". Toen ik daar niet mega enthousiast van werd, werd ze boos en zei ze dat ik niet zomaar mocht oordelen over iemand die ik niet ken. Ze heeft me uiteindelijk urenlang lastiggevallen via whatsapp; heb haar uiteindelijk maar geblokkeerd.

De moed zakt me langzamerhand echt een beetje in de schoenen...


Dit zijn idd de ergsten, de penny's die denken dat ze heeeeeeeel goed kunnen rijden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:50

Eapy daar zou ik ook wel klaar mee zijn. Jemig zeg. Niet drammen graag. Meld me dus ook maar even in dit topic. Al ben ik nu alweer bijna een half jaar paardloos en nog langer al geen coninue zorg meer. Heb ook geen paard meer geaait sinds die tijd.

Maar wie weet ooit een verzorgpony zoeken als de zin er is. Als ze tenminste zitten te wachten op een overjarige niet perce willen rijden maar mennen zou leuk zijn soms muts.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:55

Een oproepje via Facebook dat openbaar is en door je vrienden en kennissen of (vroegere) instructie verder gedeeld wordt is vrij effectief. Ja bereikt er ook mensen mee die niet perse op zoek zijn maar er wel voor open staan of die weer iemand anders kennen die wel wat zoekt.

Ik ben ook weer op zoek naar nieuwe uitdaging. Via marktplaats 1 serieuze reactie. Maar is vakantietijd. Had ook niet zo veel verwacht nu. Rijd ook gewoon komende maand nog door ivm vakantie eigenaresse en zoektocht naar vervanging.Ook nog twee mogelijke opties via via. Als ik na mijn vakantie/eind augustus nog zoekende ben ga ik uitbreiden naar Facebook en hulp aanbod Instructrices aannemen bij de zoektocht. Ach, en anders heb ik even vakantie en tijd voor de sportschool :D

Ellen_ov schreef:
Ik ben ook wat aan het rondzoeken, maar krijg steeds meer het idee dat je via via beter aan iets kan komen dan per se via bokt markt of marktplaats? Er staat voor omgeving twente nauwelijks iets online.
Ik ben niet zo'n zoek-functie-held maar via Facebook tref ik ook niet echt wat.

Hoe zijn de ervaringen hier met betrekking tot de online advertenties ten aanzien van het 'via via'?
Laatst bijgewerkt door joyce B op 01-08-17 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:59

Eapy schreef:
Ik had gisteren weer een leuke. Leek op het eerste gezicht (lees: haar advertentie) heel fatsoenlijk, maar was in de communicatie heel moeilijk. Toen ik vroeg wat voor niveau ze zichzelf ongeveer op inschatte (ik hoef geen GP ruiter, maar je moet wel kunnen blijven zitten zeg maar), zei ze "laat me je paard nou maar rijden en dan zie je vanzelf hoe ervaren ik ben". Toen ik daar niet mega enthousiast van werd, werd ze boos en zei ze dat ik niet zomaar mocht oordelen over iemand die ik niet ken. Ze heeft me uiteindelijk urenlang lastiggevallen via whatsapp; heb haar uiteindelijk maar geblokkeerd.

De moed zakt me langzamerhand echt een beetje in de schoenen...


Het is dat Amstelveen niet in de buurt is.. hier in de buurt betaal je zo veel voor een bijrijdpaard, €150 oer maand voor 2x per week een bosrit vind ik best heftig. En dan nog de helft van eventuele masseur etc er boven op. €60 om 3x per week met een pony die nu niet bereden kan worden een stukje te lopen omdat hij kreupel is en dat goed is voor zn benen. Ik vind het niet erg om te betalen, maar dit soort situaties zie je zo vaak hier. Ik mest stallen met plezier, wei uitmesten ook prima, schoonmaken, alles, maar mijn portomonnee is helaas niet zo groot :(

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:11

Eapy schreef:
Ik had gisteren weer een leuke. Leek op het eerste gezicht (lees: haar advertentie) heel fatsoenlijk, maar was in de communicatie heel moeilijk. Toen ik vroeg wat voor niveau ze zichzelf ongeveer op inschatte (ik hoef geen GP ruiter, maar je moet wel kunnen blijven zitten zeg maar), zei ze "laat me je paard nou maar rijden en dan zie je vanzelf hoe ervaren ik ben". Toen ik daar niet mega enthousiast van werd, werd ze boos en zei ze dat ik niet zomaar mocht oordelen over iemand die ik niet ken. Ze heeft me uiteindelijk urenlang lastiggevallen via whatsapp; heb haar uiteindelijk maar geblokkeerd.

De moed zakt me langzamerhand echt een beetje in de schoenen...



Het is ook jammer dat ik inmiddels ten noorden van Amsterdam ben gaan wonen (hoe ironisch, voor mijn werk, waar nu mijn contract niet verlengt is vanwege boventalligheid). Wij stonden met Fuego op Wennekers en ik heb mijn hele leven in Amstelveen gewoond. Ik zit er nu aan te denken misschien uit te gaan wijken naar Engels, aangezien western echt niet te vinden is. Maar Amstelveen is nu een half uur rijden...

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:19

Gimme_Spurs schreef:
Eapy schreef:
Ik had gisteren weer een leuke. Leek op het eerste gezicht (lees: haar advertentie) heel fatsoenlijk, maar was in de communicatie heel moeilijk. Toen ik vroeg wat voor niveau ze zichzelf ongeveer op inschatte (ik hoef geen GP ruiter, maar je moet wel kunnen blijven zitten zeg maar), zei ze "laat me je paard nou maar rijden en dan zie je vanzelf hoe ervaren ik ben". Toen ik daar niet mega enthousiast van werd, werd ze boos en zei ze dat ik niet zomaar mocht oordelen over iemand die ik niet ken. Ze heeft me uiteindelijk urenlang lastiggevallen via whatsapp; heb haar uiteindelijk maar geblokkeerd.

De moed zakt me langzamerhand echt een beetje in de schoenen...



Het is ook jammer dat ik inmiddels ten noorden van Amsterdam ben gaan wonen (hoe ironisch, voor mijn werk, waar nu mijn contract niet verlengt is vanwege boventalligheid). Wij stonden met Fuego op Wennekers en ik heb mijn hele leven in Amstelveen gewoond. Ik zit er nu aan te denken misschien uit te gaan wijken naar Engels, aangezien western echt niet te vinden is. Maar Amstelveen is nu een half uur rijden...


Erg jammer inderdaad! Kan me voorstellen dat western nóg moeilijker is. Ik scooter nu (enkele reis) 50 minuten naar mijn paarden... Het is geen pretje maar heb het er voor over omdat ze zó onwijs fijn staan. Dus ik begrijp helemaal dat de afstand een probleem is voor veel mensen. -O-