Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:03

Oefff knapperd!!!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:31

Wat is ie knap!!

Vandaag mijn paard zijn voetjes + benen(ging iets te hoog door := ) geschoren met het apparaat van de Lidl. Het werkte prima. Op sommige stukjes met wat viezige en stugge haren kwam hij er wat moeilijker door. Morgen denk ik nog even bijwerken want ik zag na het longeren nog een paar vergeten plekjes.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:40

Peelie, die past zo in een witter dan wit reclame met z'n manen :')

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:40

Altijd eerst wassen of heel goed borstelen voor je gaat scheren... desnoods was je dag ervoor. Je kan geen vieze benen scheren...

Peelie, wat een prachtige foto!!

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:44

Whoo, zondag mijn eerste (officiele) wedstrijd met mijn nieuwe knollie!
Ze is nu ongeveer 9 weken onder het zadel :)
Morgen dus lekker wassen, scheren en knotten :D
Ik wil morgen ook even een tondeuse bij de Lidl halen, hopen dat hij het volhoud haha

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:21

Mijn knappert heeft een moddermasker genomen een paar dagen terug dat werd poetsen Afbeelding
Afbeelding

Daarna opnieuw gevlochten

Afbeelding

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:32

Wauw weer 2 knappe paardjes mooi zeg! Die manen omg die wil ik ook bij mn verzorg shetlanders haha!
Heel mooi

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:43

PanamaD schreef:
Altijd eerst wassen of heel goed borstelen voor je gaat scheren... desnoods was je dag ervoor. Je kan geen vieze benen scheren...

Peelie, wat een prachtige foto!!

Had ik inderdaad gedaan :j Het was niet vies als in zand en modder oid. Hij heeft alleen aardig veel talg/huidvet op sommige plekken en dat ging moeilijk. Ik heb dat nog niet weg gekregen met wassen.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 06:51

oooh papilio die is goed vies! :))
Je zou haast gaan denken dat hij/zij? graag een bruine zou willen zijn. :))

Ik hoop dat ik mijn monsters morgen weer even kan wassen. Maar weer niet wat het weer zal doen, en of ik voldoende tijd heb.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 09:19

Ik heb gisterenochtend de witte achtervoetjes met de tea tree gewassen. Tot mijn verdriet was er op het ene voetje een mini plekje bijgekomen, maar op het andere voetje was er bijna geen mok meer te zien. Ben ook maar mokzalf gaan halen voor de zekerheid maar blijf voorlopig gewoon om de 4/5 dagen wassen met tea tree en dan goed afdrogen. Ze worden er inderdaad echt spierwit van! Je ziet zo haar roze velletje er doorheen! Heel schattig :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:36

Ai ik zie allemaal geschoren baarden dus dacht ook even een baardspam te doen. Want wat jullie afscheren is dus bij Clydesdales een punt waar op gelet wordt op de keuring. Lange baard en zelfs lange haren onder de hals en tot onder de buik zijn een goede zaak. Dit is mijn kereltje zijn baard :D

Afbeelding

Hier zie je beter hoe lang hij is:

Afbeelding

Ik vind er niks aan maar in September is keuring dus hij moet nog even blijven staan :+

Verder hebben wij de afgelopen 2 dagen een hoop tutten bespaard want wij waren aan de zee!
Niks zo goed voor die dikke sokken dan het zeewater, ze waren weer hagelwit en de huid is fijn ontsmet :)

Afbeelding
edit: apologies voor de houding maar hij wordt altijd heel vrolijk aan zee en dit huppeldrafje zag ik niet aankomen haha

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 14:55

aaaaah wat een baard |( :+ Jammer dat het een ruin is, anders had ik het nachtmerrie-mopje gemaakt _O-

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:02

Gaaf dier!! Mooi die hoge witte benen :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:08

Heleennn schreef:
aaaaah wat een baard |( :+ Jammer dat het een ruin is, anders had ik het nachtmerrie-mopje gemaakt _O-

Hahahahahaha! Ja ik kan er zowaar een vlechtje in maken :+

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:11

Mooie baard, zo'n baardvlechtje wil ik wel eens zien! :j En die witte benen, vast lekker veel wassen om die mooi wit te houden!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:16

Potate schreef:
Mooie baard, zo'n baardvlechtje wil ik wel eens zien! :j En die witte benen, vast lekker veel wassen om die mooi wit te houden!

Dat valt goed mee, er bestaat namelijk een trucje voor :)
Heb ik geleerd toen in in Schotland naar de hengstenkeuring ben geweest;
Zij doen een mengsel van sulphur poeder met 'pig oil' (mineralen olie) tot een papje maken en dit dagelijks (voor paarden die vaak naar shows gaan) of wekelijk (voor onderhoud) met een borstel goed door de sokken, tot op de huid.
De olie zorgt er voor dat er geen vuil in de sokken blijft plakken, en de sulphur verzorgt wondjes en voorkomt(/beperkt) mok. Door de olie is dus het grootste vuil er uit door er met de tuinslang door te gaan, als je dan nog wat shampoo gebruikt heb je ze heel snel weer zuiver :)

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:25

Granoek schreef:
Potate schreef:
Mooie baard, zo'n baardvlechtje wil ik wel eens zien! :j En die witte benen, vast lekker veel wassen om die mooi wit te houden!

Dat valt goed mee, er bestaat namelijk een trucje voor :)
Heb ik geleerd toen in in Schotland naar de hengstenkeuring ben geweest;
Zij doen een mengsel van sulphur poeder met 'pig oil' (mineralen olie) tot een papje maken en dit dagelijks (voor paarden die vaak naar shows gaan) of wekelijk (voor onderhoud) met een borstel goed door de sokken, tot op de huid.
De olie zorgt er voor dat er geen vuil in de sokken blijft plakken, en de sulphur verzorgt wondjes en voorkomt(/beperkt) mok. Door de olie is dus het grootste vuil er uit door er met de tuinslang door te gaan, als je dan nog wat shampoo gebruikt heb je ze heel snel weer zuiver :)


Wat een goeie tip! En gaaf paard heb je!

Peelie, wat een gave foto van je haf! Die billen <3

Knappe paarden allemaal :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:44

Zou die tip ook werken voor al de mensen hier waarvan het paard een witte staart heeft :o

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:13

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welke shampoo voor extra wit bedoelen jullie met dé tea tree shampoo? Of doet iedere willekeurige tea tree shampoo dit?

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:39

Ik heb mijn tondeuse vandaag eens uitgegraven en aan de lader gelegd.
Hopelijk morgen tijd om de pony's te wassen. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:53

Varekaj schreef:
Zou die tip ook werken voor al de mensen hier waarvan het paard een witte staart heeft :o

Het schijnt dat daarvoor ketchup goed werkt. Heb het bij staarten nooit geprobeerd, weet niet of het goedje er goed in zou blijven zitten

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:37

Granoek schreef:
Varekaj schreef:
Zou die tip ook werken voor al de mensen hier waarvan het paard een witte staart heeft :o

Het schijnt dat daarvoor ketchup goed werkt. Heb het bij staarten nooit geprobeerd, weet niet of het goedje er goed in zou blijven zitten


Ketchup (rood) zou alleen het groen er een beetje uit halen. Als je echt het geel/orange er uit wilt hebben moet je echt met paars of blauw aan de slag gaan.

En ik heb ook gelezen dat iemand de staatt wilt gaan oplichten met verf? Blondeer dus.. dat raad ik echt zeeeeer af! Ten eerste is het onwijs slecht voor het haar en je krijgt er geen mooie lichte kleur van er komt alleen maar heel veel geel onder vandaan

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:51

De mijne heeft een zwarte staart. Enige wat ik eruit moet krijgen op wedstrijd is stof, en dat doe ik met wat baby-olie.

Bij m'n schimmel shetje wel gezien dat ik een flink stuk staart moet wegknippen, zit vol met vuil en opgedroogde poep. Hij stresst nog wel eens en poept dan heel even erg nat, bah. Gelukkig is het de onderkant van de staart en zal die missende pluk niet opvallen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 19:12

MissWeenie schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welke shampoo voor extra wit bedoelen jullie met dé tea tree shampoo? Of doet iedere willekeurige tea tree shampoo dit?

Dat is de tea tree van Grand National! Tenminste, dat is degene die ik gebruik, dus daar kan ik van garanderen dat hij spierwit maakt. Enkel nog testen op de witte staart van onze tinker.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:18

Die heb ik sinds kort ook en die maakt inderdaad echt wit! Normaal moet ik Spook's staart meerdere keren wassen voor ie wit toont (na een weekje modder := ), maar met die maar 1 keer. :D