Hoeveel voeren van acana/orijen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lente
Berichten: 27786
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Hoeveel voeren van acana/orijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 10:37

Ik overweg een overstap naar Acana of Orijen voor onze hond. Nu kan ik nergens vinden hoeveel ik haar daarvan zou moeten voeren op een dag.

Ze weegt 30 kilo, is in huis in het algemeen zeer rustig en wandelt een normale hoeveelheid.

Ik krijg het op Google niet gevonden :=

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoeveel voeren van acana/orijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:41

Wij hebben zojuist ook een zak Arcana voer besteld, maar wel voor een pup :j Maandag komt hij binnen, dan kan ik eventueel laten weten hoeveel we volgens de zak zouden moeten voeren? Wij voeren wij eigenlijk altijd minder, maar wij hebben ook eentje met aanleg tot dik worden (labrador)

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:54

Ik voer mijn hond ook Acana, grass fed lamb.

Ik heb even op de voerzak gekeken, maar voor een hond van 30 kilo zou je 266 tot 399 gram per dag kunnen geven.
De 266 is voor inactieve honden en 399 voor zeer energieke honden.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Hoeveel voeren van acana/orijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:57

Ik voer Orijen en daar mag niet veel van gegeven worden maar ik geef wel meer.
Hij mag dacht ik 266 gram... geef van de maatbeker 3/4 per keer en hij is niks te dik

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hoeveel voeren van acana/orijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:58

Ik voer mijn hond soms ook wel wat op gevoel.
Op dagen dat hij erg veel gedaan heeft, geef ik hem wat meer.
Hij is ook altijd goed op gewicht, nooit te dik geweest.

Lente
Berichten: 27786
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Hoeveel voeren van acana/orijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 11:08

Rond de 300 dus even voor een gemiddeld actieve hond. Oké :)

Momenteel voeren we nog een "gewone" brok en krijgt ze op zondag KVV. Hier is ze heel mooi op gegroeid en ze heeft in het algemeen een prima vacht en ontlasting maar momenteel blijft ze maar in de rui (ze moet ook nog voor het eerst loops worden) en ze heeft ook af en toe dunnere ontlasting. Ik weet niet of het door het voer komt (het is een golden dus ze vreet ook regelmatig wat van de straat :roll: ) maar een overstap spookt wel door mijn gedachten.

Century

Berichten: 5963
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Hoeveel voeren van acana/orijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:16

Ik voer mijn kat Orijen, en heb zelf moeten uitvogelen op hoeveel hij niet dikker werd. Dat kwam niet helemaal overeen met de verpakking. Mijn tips is dus uitproberen en je hond in de gaten houden en wegen. Het is vrij rijk voer!

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:21

Mijn puber 8 maanden en 30 kg en erg actief krijgt van acana 500 gram per dag. Mijn oudje 9 jaar, middelmatig actief en 36 kg krijgt van acana 400 gram per dag. Ze eten dezelfde brok

K8jk naar je hond en zijn gewicht ipv wat op de zak staat ;) gewoon voeren qua hoeveelheid wat je nu doet en in de gaten houden

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Hoeveel voeren van acana/orijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:11

Natuurlijk moet je altijd naar je hond kijken en niet alleen wat op de zak staat. Maar die zak is toch wel een richtlijn, helemaal omdat er van een brok als Acana en Orijen een stuk minder gevoerd hoeft te worden dan van brokken met een minder hoog vlees gehalte.

Ik ben van KVV (mega onregelmatige ontlasting, dan weer kei hard en de volgende keer zo zacht als iets) naar Orijen (hoger percentage vlees dan Acana, minder onregelmatige ontlasting dan bij KVV maar vaak erg dun.) naar Acana (stuk goedkoper dan Orijen!) gegaan, we zitten nog in de overgangs fase dus heel veel kan ik er niet over zeggen maar de ontlasting is tot nu toe goed.