Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:50

Zouden jullie het afraden om naar de sportschool te gaan met (lichte?) buikgriep (zonder overgeven hoor)? En dan geen intensieve krachttraining maar rustig een uurtje fietsen zodat de beweging van de dag in iedergeval meegepakt is? Lees zoveel verschillende dingen op internet. Voel mezelf wel ellendig, maar de hele dag niks doen vind ik nog wel ellendiger geloof ik >;) heb eigenlijk een benentraining op het programma vandaag waar ik me oprecht op verheugde... :( en daarnaast 20-30min HIIT.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:24

Ik zou het niet doen. Je lichaam is niet in orde, geef het wat rust. Als je alleen wilt gaan om te fietsen, kun je beter even buiten een stukje fietsen. Frisse lucht doet een mens vaak ook goed.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:30

Heb inderdaad maar besloten om af en toe even een luchtje te scheppen op het balkon hier. Mijn eigen fiets is helaas kapot. Baal wel hoor :( maar gelukkig is het nu en hopelijk niet op vakantie want dat duurt gelukkig nog even. Ieder voordeel heeft zijn nadeel, ofzo? :')

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:34

Verstandig, ben er echt niet van om lamlendig op de bank te hangen maar 'gewoon' gaan sporten is weer een ander uiterste :j. Kun je niet een stukje gaan wandelen, ben je er even uit en heb je wat bewogen?

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:58

Remember, denk dat ik dat straks maar ga doen ja. Dan loop ik even naar de winkel, kan ik gelijk de boodschappen halen en heb ik in ieder geval wat bewogen (is totaal ongeveer 3,5km). Hopen dat het droog blijft.

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:19

Dan zou ik dat idd doen! Een stukje wandelen :) beterschap!

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:29

Heftig karuna zo'n erge spierpijn. Maar dat wordt bij de meeste wel minder wanneer je langer traint
Zijn er hier nog dames die nauwelijks hun buik trainen? Heb altijd het gevoel dat ik de enige ben :') :(

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:35

Nee hoor je bent zeker niet de enige, ik train mn buik ook weinig. Vind het dodelijk saai. Ik moet vanavond weer echt trainen. Heb gisteren ook niet getraind

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:37

Ben toch maar even geweest. Heb het niet te zwaar gemaakt vandaag. Drie kwartier krachttraining gedaan.

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:38

Buik ook niet heel veel idd, maar stiekem pak je met een aantal oefeningen al buik mee omdat je deze aan moet spannen bij een hoop oefeningen.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:25

Ik vind buikspieren trainen echt het vreselijkste wat er is := probeer het af en toe wel bewust mee te pakken. Het 'liefste' 1 keer per week een aantal oefeningen.

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:40

Ik doe het ook nooit. Vind het saai en ze zijn bij mij toch wel zichtbaar :+ Core train je als het goed is ook bij andere oefeningen. Ik doe af en toe een kort circuitje na m'n gewone training, of hanging leg raises oid.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:45

Vind alleen leg raises terwijl iemand anders allebei mn benen alle kanten op duwt leuk, daar ben ik ook goed in haha

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:50

Hahaha dat is idd het leukste :')

Bij ons heb je virtuele groepslessen. Met bijv buikspierkwartier. Kwartiertje buik knallen! Dat is wel lekker tussendoor of aan het eind van een training

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:53

Ik moet hier altijd uitleggen dat je van veel buikspieroefeningen juist een dikkere buik krijgt. Plaatselijk vet verbranden bestaat niet en meer spier betekend meer volume. Zijn ze ineens genezen van de 3000 sit ups :D
Ik train nooit echt specifiek buik, maar alle oefeningen die ik doe zijn met losse gewichten en dan span je automatisch je buik al aan!

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:54

Mwah, een dikkere buik van buikspieroefeningen lijkt me ook overdreven :+

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:56

Je hebt ook van die apparaten voor buik, daar heb ik meer dan 50 kilo nodig om iets te voelen, maar echt in mn buik nog steeds niet, sit ups voel ik beter. Maar inderdaad logisch dat je een dikkere buik krijgt, alleen gelukkig wel een anders dikke buik haha, zeker als je ook vet verbrand

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:06

Eulogy schreef:
Mwah, een dikkere buik van buikspieroefeningen lijkt me ook overdreven :+


Natuurlijk ga ik hier heel erg kort door de bocht, maar iedereen denkt dat je van het doen van buikspieroefeningen een strakke buik krijgt.
Zo werkt het helaas dus niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:09

Poiuytrewq schreef:
Heftig karuna zo'n erge spierpijn. Maar dat wordt bij de meeste wel minder wanneer je langer traint
Zijn er hier nog dames die nauwelijks hun buik trainen? Heb altijd het gevoel dat ik de enige ben :') :(

Heeft niks met traine te maken maar met overbelasting door de enorme hoeveelheid kilos verslepen.

Ik train buik juist best stevig. Heb door medicatie en aankomen en afvallen daardoor een stuk buikvel over en door pds ook niet de beste buikconditie. Door buikspieren trainen blijft de boel in ieder geval beetje in conditie.

Vanmiddag rustig aan gedaan, zowaar 7 oefeingen kunnen doen, twee meer dan ik gedacht had. 1rug, 2 buik, 2benen en 2 borst,

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:51

Ik train mijn core wel mee, het leukste is samen met iemand natuurlijk! Maar in mijn eentje vind ik het ook niet erg eigenlijk :) .

Op welke manieren trainen jullie je kuiten?

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:53

Calf raises op een stepje met 27 kilo in mijn nek. Zwaar maar uiterst productief. En paardrijden wil ook nog wel eens helpen :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37259
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:54

Niet bewust, heb al heel dikke plofkuiten van mezelf (bij schoenmaat 38 kuitmaat 45 cm :') ). _O- Maar twee bovenbeen oefeningen nemen kuiten ook mee. Legpress zowel horizontaal als soort van half staand scheef. Geen idee hoe die heet. Beide appareten voorkomen dat mijn linker knie tever kan doorbuigen

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:03

Kris schreef:
Eulogy schreef:
Mwah, een dikkere buik van buikspieroefeningen lijkt me ook overdreven :+


Natuurlijk ga ik hier heel erg kort door de bocht, maar iedereen denkt dat je van het doen van buikspieroefeningen een strakke buik krijgt.
Zo werkt het helaas dus niet.

Ja precies, daarom train ik die dus ook niet. Heb een taille omtrek van 60cm en een platte buik (2 kindjes 8-)) en ik ben ook bang dat dat weg gaat als ik die intensief train.

Kuiten pak ik op de legpress ook mee, tussen het benen drukken door. Bal van mn voeten op de onderste rand van die plank en je dan met je kuitspieren omhoog duwen..

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:12

buik pak ik meestal 1/2 keer bewust mee. 1 met sit ups op een schuin bankje. maar neem je gelijk je rug wel wat mee. en dan zown core draai ding. :P en soms nog wat grondwerk. nu heb ik nog best overgewicht, dus neem t met plezier wat extra mee :)

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:56

Ik pak mijn buikspieren mee op de apparaten, want ze zijn nogal slap bij mij. Het is wel beter voor het hardlopen als ik ze meepak. Heb een hekel aan sit ups en dergelijke, die doe ik niet.
Wat ik wel tof vind is dat je echt verschil begint te zien aan mijn armen, krijg wat meer spierballen :D