B brevet nodig om wedstrijden springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flor_123
Berichten: 16
Geregistreerd: 18-07-17

B brevet nodig om wedstrijden springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 20:51

Ik ben langsgegaan bij de lrv waar ik wil starten deze hebben er helemaal niets over gevraagd alleen dat ik een x-aantal keer ga moeten komen trainen dat wel. Nu ben ik de vraag helemaal vergeten stellen of dat nu belangrijk is of ik dit heb of niet? Ze hebben er toch niets over gezegd maar ik maakte me er oppeens zorgen over daarom dat ik het snel langs deze weg eens vraag.

Alvast bedankt!

daantjuhhh

Berichten: 26880
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: B brevet nodig om wedstrijden springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:09

Kom je uit België? In nl moet je eerst een winstpunt hebben gereden in de dressuur voordat je mag springen.
Ik weet niet hoe dat ik België is

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: B brevet nodig om wedstrijden springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 23:21

Ik denk niet dat dat in België zo is Daantje ;) . En normaal gezien moet je enkel je b-brevet halen als bij vlp start ;) .

Flor_123
Berichten: 16
Geregistreerd: 18-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 23:26

Ja ik kom uit België :) Ik had inderdaad gelezen van dat het bij vlp verplicht is daarom dat ik het toch nog maar eens vroeg voor de lrv hoe het daar mee zat ..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:12

Zolang je onder de pony werking valt is een bekwaamheidsproef verplicht voor je mag springen. Je mag slechts bij de pony's starten tot ten laatste het jaar waarin je 16 wordt. Volgens je profiel ben je dat nu, dus vogend jaar moet je normaal gezien naar de paarden over.
Na je overgang naar de paarden mag je nog maximaal 1 jaar met ze D-pony starten. Nadien is een paard verplicht.

(België heeft geen E-pony's).

Bij de paarden is het bekwaamheidsattest niet meer nodig.

Voor de lrv ben je wel laat. De zomertornooien zijn al volop aan de gang en het wedstrijdjaar loopt af na het nationaal kampioenschap in oktober. Het enige wat je nadien nog hebt zijn een paar crossen en verder is de kalender nog helemaal niet gekend.

Flor_123
Berichten: 16
Geregistreerd: 18-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 05:26

Varekaj schreef:
Zolang je onder de pony werking valt is een bekwaamheidsproef verplicht voor je mag springen. Je mag slechts bij de pony's starten tot ten laatste het jaar waarin je 16 wordt. Volgens je profiel ben je dat nu, dus vogend jaar moet je normaal gezien naar de paarden over.
Na je overgang naar de paarden mag je nog maximaal 1 jaar met ze D-pony starten. Nadien is een paard verplicht.

(België heeft geen E-pony's).

Bij de paarden is het bekwaamheidsattest niet meer nodig.

Voor de lrv ben je wel laat. De zomertornooien zijn al volop aan de gang en het wedstrijdjaar loopt af na het nationaal kampioenschap in oktober. Het enige wat je nadien nog hebt zijn een paar crossen en verder is de kalender nog helemaal niet gekend.




Ik wordt dt jaar 17 nog dus ik mag al naar de paarden hoor. Ja dat weet ik maar dit is doof omstandigheden dat ik direct naar de lrv ga dus zoveel maakt dit niet uit dan weet ik dat ik klaar ben tegen de wedstrijden dat erna komen

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:44

Bij de paarden heb je normaal geen brevet of bekwaamheid meer nodig. Je begint op wedstrijd in de A (vanaf 70) maar dan rij je geen klassement. Start je in de B (90-1m) dan rij je wel klassement en voor overgangspunten.

In de winter zijn er minder wedstrijden. Het meeste begint maar weer rond april-mei, toch bij ons in Oost-Vlaanderen. Om die reden hou ik in de winter algemene wedstrijdstop. Ik train wel door en vanaf januari/februari gaan we dan weer effectief wat steviger aan het werk.

Het puntensysteem is helemaal anders dan vlp qua winstpunten rijden.

Alle info staat in het reglement op de website trouwens. Wil je vanuit lrv alsnog vlp starten moet je alsnog je brevet halen.

Flor_123
Berichten: 16
Geregistreerd: 18-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 09:22

Varekaj schreef:
Bij de paarden heb je normaal geen brevet of bekwaamheid meer nodig. Je begint op wedstrijd in de A (vanaf 70) maar dan rij je geen klassement. Start je in de B (90-1m) dan rij je wel klassement en voor overgangspunten.

In de winter zijn er minder wedstrijden. Het meeste begint maar weer rond april-mei, toch bij ons in Oost-Vlaanderen. Om die reden hou ik in de winter algemene wedstrijdstop. Ik train wel door en vanaf januari/februari gaan we dan weer effectief wat steviger aan het werk.

Het puntensysteem is helemaal anders dan vlp qua winstpunten rijden.

Alle info staat in het reglement op de website trouwens. Wil je vanuit lrv alsnog vlp starten moet je alsnog je brevet halen.



Bedankt voor de goede uitleg! Nu weet ik toch al een beetje meer hoe het dan gaat zitten ivm wedstrijden!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:14

Je mag niet kiezen in welke klasse je start, je begint officieel altijd in de B (of de A) en je kan niet hogerop komen zolang je geen winstpunten rijdt.

Voor dressuur begin je ook automatisch in B1. Je kan ook niet zelf inschrijven voor wedstrijden, dat kan alleen via de commandant van je club. Je rijdt telkens maar 1 springproef en/of dressuurproef per wedstrijddag. Dus heb je 1 paard, dan mag je daar 1 parcours mee springen en 1 parcours dressuur mee doen.

Alles staat heel duidelijk in het wedstrijdreglement op www.lrv.be