Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:28

Heel triest... Aan de andere kant, uiteindelijk gaat het erom dat lotje terug komt en als TS het ervoor over heeft om de prijs te betalen. Het is niet anders. Het is hoe het is. Hoe wrang ook van de manege. Dat Lotje nog leeft en dat ze haar terug kan krijgen is eigenlijk al een wonder op zich.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 16:20

Even een update :)

Ik ben elke dag bezig geweest met het zoeken van een brave pony die Lotje kan vervangen. Ik heb er een aantal gevonden waar ik op gereageerd heb. Helaas reageren de meesten niet :( . Ik heb eentje op het oog die best wel iets zou kunnen worden! Dus even duimen!

Voor de rest ben ik sinds vanmorgen om 6 uur naar een autotheoriecursus geweest. Vanmiddag mijn examen gedaan en ik ben GESLAAGD!!! Dat is weer een last van mijn schouders. Nu meer tijd om verder met Lotje bezig te zijn.

Mijn advertenties van mijn paardenspullen zijn al vaak gezien. Helaas nergens een reactie op gekregen. Hopelijk komt dat nog!

Voor de rest niks nieuws, ik zal jullie meteen laten weten als er wat verandert!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:42

Om eerlijk te zijn zou ik zelf ook niet staan te springen om mijn pony op een manege te laten zetten waar ze een kreupele mee laten lopen omdat hij braaf is ;(
Dus weinig reacties als je een eerlijk verhaal verteld geloof ik wel.

Jij bent blij dat je hem terug hebt gevonden wat begrijpelijk is.
Maar wat de manege doet , gemeen gezegd, een slachtpaard kopen voor de les is echt niet goed te praten.

En gefeliciteerd!!

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:06

Ik moet bruintje gelijk geven over die manege

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:09

Ik vind daarom ook helemaal niet dat dit verhaal een positief einde heeft. :o
Arme beestje leeft nog, en moet met pijn lopen.
Een kreupel dier wat niet meer beter wordt zou meer ellende bespaard moeten worden.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:18

Ik snap jullie reacties. Ik doe ook echt alles wat ik kan om haar terug te krijgen. Maar meer kan ik niet doen. En het helpt Lotje ook niet door te benoemen dat ze eigenlijk gewoon dood zou moeten zijn... Misschien lees ik het verkeerd. Maar ik vind het best kwetsend om te horen als ik na zo veel ellende en werk haar eindelijk terug heb gevonden. Het spijt me als mijn bericht nu niet netjes is. Maar ik ben ten einde raad met alles.

Ik ga door met alles wat ik kan om haar een fijne pensioen te kunnen geven. Maar tot dat er een vervanger komt, zal daar geen sprake van kunnen zijn. Ik doe echt mijn best...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:23

Een paard wat kreupel loopt heeft ook gewoon pijn. Door de manier van lopen probeerd ie die pijn te ontlasten. Jammer dat de manege dus een paard inzet die niet zuiver loopt terwijl het dier op die manier iets probeerd duidelijk te maken.
Hoop dat TS de juiste beslissing maakt als het dier terug is. Al is het enkel pijnstilling voor hoelang het blijft werken voor lotje

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:28

Kan je geen handelaren bellen? wellicht kom je zo sneller aan leuke pony voor niet teveel geld. Stal doorstap al gekeken?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:47

mvdbijl schreef:
Kan je geen handelaren bellen? wellicht kom je zo sneller aan leuke pony voor niet teveel geld. Stal doorstap al gekeken?


Bedankt voor de tip. Ik zal er eens een kijkje naar nemen!

Edit:
Ik heb naar de website gekeken. Helaas zijn er geen pony's op dit moment. Maar ik ga het in de gaten houden!

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:12

Ts wat voor pony moet het zijn? Welke hoogte en leeftijd?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 21:15

amoj schreef:
Ts wat voor pony moet het zijn? Welke hoogte en leeftijd?


Veel eisen zijn er niet. Alleen dat die braaf genoeg is voor kindjes van 6 tot 9 jaar. Waarbij echt alleen de basis en vertrouwen geleerd worden. Zodra de kinderen dat hebben gaan ze snel door naar de gevorderde lessen met de andere pony's.

Leeftijd maakt dus niet uit. Vaak zijn de oudere braver, maar uitzonderingen zijn zeker mogelijk. De hoogte van de pony moet dus passen voor de leeftijd van de kinderen. Een paard is dus echt te groot.

Ken je er misschien eentje? :)

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:23

Nee ik ben zelf ook op zoek naar een paard of grote E pony, dus check regelmatig heel wat sites, Facebook enz. Vandaar mijn vraag, dan ga ik ook even opletten of ik voor jou iets tegen kom :)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 21:24

amoj schreef:
Nee ik ben zelf ook op zoek naar een paard of grote E pony, dus check regelmatig heel wat sites, Facebook enz. Vandaar mijn vraag, dan ga ik ook even opletten of ik voor jou iets tegen kom :)


Heel lief van je!! Dankjewel!

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:27

bruintje123 schreef:
Jij bent blij dat je hem terug hebt gevonden wat begrijpelijk is.
Maar wat de manege doet , gemeen gezegd, een slachtpaard kopen voor de les is echt niet goed te praten.


Mee eens, datzelfde had ik eerder ook al aangegeven. Verwacht niet teveel van deze mensen dus.
Maar daar heeft de TS natuurlijk nog maar weinig aan.
Ik hoop echt dat er erin slaagt om een vervanger te vinden, maar gezonde brave kinderpony's zijn niet makkelijk te vinden en als je ze vindt vaak ook nog aardig aan de prijs.
Ik hoop echt dat je slaagt in je plan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:29

Daar heeft ts nu zeker niets aan.
Maar het zou wel zomaar mee kunnen spelen waarom een brave pony niet zo gemakkelijk te vinden is.
Wel meer mensen zullen dat denken bij het horen van het verhaal.
En ik hoop ook dat de pony weer snel bij ts staat. Dat gun ik hun beide.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:30

Ik heb ts 2 linkjes gestuurd van 2 brave pony's die ook al wat ouder zijn maar goed voor kinderen waar de vraagprijs goed te doen is ( nog lang geen 1000 euro ) ben benieuwd

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:32


Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:34

Probleem is, dat je ook echt zeker moet weten dat ie braaf is.... De helft dat als braaf wordt verkocht is dat zeker niet.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:51

Toch is het natuurlijk belagelijk dat deze pony nog mee loopt in de lessen en TS nu maar een vervanger moet zoeken .
En straks de volle mep moet betalen voor een pony waar zij de slachtprijs voor hebben betaalt.

Wat een manege waar kreupele pony's lopen en waar ze zelf niet eens vervanging regelen.

TS ik snap dat je heel blij bent dat je pony nog leeft en dat je hem daar zo snel mogelijk weg wilt hebben maar laat je niet op enorme kosten jagen door deze gewiekste zakenlui die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Zij zien nu al geld doordat jij nu een nieuwe pony gaat kopen voor hun, dat slaat natuurlijk nergens op.
Smerig volk in mijn ogen :r

Ik hoop dat zij zelf snel en andere pony kopen en jou je pony voor slachtprijs terug geven .
Ze hebben hem voor een prikkie gekocht en genoeg geld uitgehaald in al die jaren.

TS bedenk dat zo'n manege hun contacten hebben en zonder problemen in een week een andere pony hebben voor een prikkie, als ze dat willen.
Handelaren kennen elkaar en weten heel snel wie wat heeft staan .

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:33

spatter schreef:
Toch is het natuurlijk belagelijk dat deze pony nog mee loopt in de lessen en TS nu maar een vervanger moet zoeken .
En straks de volle mep moet betalen voor een pony waar zij de slachtprijs voor hebben betaalt.

Wat een manege waar kreupele pony's lopen en waar ze zelf niet eens vervanging regelen.

TS ik snap dat je heel blij bent dat je pony nog leeft en dat je hem daar zo snel mogelijk weg wilt hebben maar laat je niet op enorme kosten jagen door deze gewiekste zakenlui die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Zij zien nu al geld doordat jij nu een nieuwe pony gaat kopen voor hun, dat slaat natuurlijk nergens op.
Smerig volk in mijn ogen :r

Ik hoop dat zij zelf snel en andere pony kopen en jou je pony voor slachtprijs terug geven .
Ze hebben hem voor een prikkie gekocht en genoeg geld uitgehaald in al die jaren.

TS bedenk dat zo'n manege hun contacten hebben en zonder problemen in een week een andere pony hebben voor een prikkie, als ze dat willen.
Handelaren kennen elkaar en weten heel snel wie wat heeft staan .

Compleet compleet compleet mee eens.
Precies zo zit het spelletje van de manege in elkaar.
De pony heeft zijn centjes al lang terug verdient en nu gebruiken ze nog wat emotionele chantage richting ts.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:17

Om eerlijk te zijn ben ik het ook zeer eens met spatter.

Maneges en handelaren weten elkaar altijd wel te vinden hoor.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:21

bruintje123 schreef:
Compleet compleet compleet mee eens.
Precies zo zit het spelletje van de manege in elkaar.
De pony heeft zijn centjes al lang terug verdient en nu gebruiken ze nog wat emotionele chantage richting ts.


Ik vrees dat ook. Daarom zei ik al: ze lijken nu vriendelijk maar verwacht er niets van.
Persoonlijk denk ik dat het het beste is dat TS een 'normaal' bod doet op de pony. Slachtprijs en wellicht nog een klein bedrag aan 'goodwill' erbij. Dat de pony door zijn artrose in de winter zeker weer slechter zal worden is een redelijk argument. Gaan ze er niet op in, dan weet je gelijk dat ze je 'het vel over de neus' gaan halen.
Mijn advies: ga er niet in mee. Het is namelijk nooit genoeg.
Het enige mogelijkheid die je dan nog hebt is het starten van een FB campagne met je verhaal en een emotionele oproep. Vaak wordt dit ook opgepikt door de media en dat is natuurlijk geen reclame voor de manege. Laat weten dat je dat zult gaan doen, op het moment dat ze niet op jouw - heel redelijke - bod willen ingaan. Zoals Spatter zegt: ze hebben zo een nieuwe pony van het slachthuis via een handelaar.
Dat soort praktijken veranderen nooit.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:38

En wat als de pony helemaal niet geschikt blijkt?

Ik vind er een luchtje aan zitten, straks koop jij een pony en zeggen ze eerst proberen of pony blijkt serieus niet geschikt en dan?
Of is de pony ineens verdwenen?

Ze zouden blij moeten zijn dat ze geld voor deze kunnen krijgen en daarmee klaar..

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:58

je kan er van alles van vinden, maar een bedrijf is een bedrijf. Het is toch doodsimpel? Pony moet vervangen worden, dat kost geld. Als ze Lot gratis of goedkoop weg doen en er een duurdere pony voor terug moeten kopen draaien ze verlies. Het is gewoon een zakelijke overeenkomst, om dat nou emotionele chantage te noemen..
Je kan het een oneerlijke transactie vinden en allemaal ethische zaken erbij halen maar wat heeft TS daar aan? Er is een afspraak gemaakt, TS is bereid te betalen, de verstandhouding is goed, als TS nu opeens andere eisen gaat stellen gooit ze haar eigen ruiten in. Niemand heeft er nu wat aan om die manege te gaan bashen en hoe slecht en triest en zielig het wel niet is, het enige wat je daarmee bereikt is TS een schuldgevoel aan praten omdat ze er mee in zee gaat.
Vinden we het allemaal opeens zo schokkend dat een manege z'n omzet op de eerste plaats zet? Dan is iedere manege per definitie slecht, want een manege is een commercieel bedrijf en dus zal er altijd een afweging moeten worden gemaakt tussen winst en paardenwelzijn. Om die reden zal ik ook nooit meer manege klant zijn, maar als ik in de situatie van TS zat en ik wilde koste wat het kost die pony terug weet ik niet of ik een betere oplossing zou kunnen verzinnen.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:03

Nou, een kreupele pony in de les mee laten lopen , ja dat vind ik triest en kom je toch ook op maneges niet snel tegen.
Dan wordt zo'n dier op rust gezet of bij schade, opgeruimd.

En eerlijk, ik heb jaren op een manege gereden maar daar kwamen geen nieuwe dieren via de slacht .
Natuurlijk wel uit de handel, maar gezond en gingen ook tig jaren mee.