Aanmaning DUO studentenreisproduct?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Aanmaning DUO studentenreisproduct?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:23

Hoi bokkers,

NOOIT wat gehoord, en opeens vandaag een aanmaning in de bus dat ik even 388 euro moet betalen wegens het te laat stop zetten van mijn studentenreisproduct!
Ik zit helemaal in de stress, maar ik heb nagekeken, op 30-09-2016 is mijn studiefinanciering beeindigd. Op 28-09-2016 heb ik mijn OV netjes stop laten zetten!
Lijkt mij op tijd toch?

Er staat bij dat je zelf je studentenreisproduct op tijd stop moet laten zetten. Op tijd is uiterlijk op de vijfde werkdag van de maand waarin je geen recht meer hebt op je studentenreisproduct. Dat leek mij dus oktober? En ik heb m 28 september stop gezet dus dan was/is het toch gewoon goed?!

Wie weet dit en kan mij helpen, ik zit helemaal in de stress want 400 euro is ruim de helft van mijn maandloon |( |( |(

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Aanmaning DUO studentenreisproduct?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:25

Even contact opnemen met DUO? Wellicht dat er een foutje in is geslopen?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:25

Stop zetten alleen is niet genoeg, je moet m ook van je chip kaart afhalen op een station oid bij een automaat.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Aanmaning DUO studentenreisproduct?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:27

Ahaa lees nu ook dat je alleen je OV stop hebt gezet. Het studentenreisproduct moet inderdaad beeindigd worden op de kaart zelf op het station bij zo'n oplaad automaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:28

Quir, dat heb ik ook gedaan, ik heb later zelfs in mijn duo zien staan dat het stopzetten succesvol is gelukt.

Suusie, dat ga ik morgen ook doen, op zondag zijn ze niet bereikbaar...

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:05

Je moet je OV-reisproduct dubbel stopzetten. Bij DUO zelf, en bij de NS. Heb je dat allebei gedaan?

En tot wanneer je recht hebt op stufi hangt af van wanneer je bent uitgeschreven bij je opleiding. Als dat al in september was, of zelfs in augustus, dan was je waarschijnlijk inderdaad te laat. Want als jij in september bent uitgeschreven was dat dus de maand waarin je recht op het reisproduct verliep. Maar het is een bizar hoog bedrag voor zo'n suf foutje. -O- Ik hoop voor je dat het gewoon een vergissing is! :j

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Aanmaning DUO studentenreisproduct?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:09

weet je zeker dat het te maken heeft met het stopzetten aan het einde van je studie?
ik heb nl hetzelfde gehad, maar bij mij bleek het zo te zijn dat ik teveel had bijverdienen en ik daardoor geen recht meer had op mn studenten ov.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:11

Ik ben er inmiddels achter hoe het zit. School was mij vergeten uit te schrijven, ik zou vanaf 1 oktober uitgeschreven worden omdat ik de opleiding toch niet af heb gemaakt. Dit hebben ze te laat gedaan waardoor ik opeens lesgeld moest gaan betalen (fout van hun). Achteraan geweest en nu is de datum veranderd naar 31-7. Maar goed, afspraak was per 1 oktober, hier ging ik zelf ook vanuit ivm stufi stopzetten, dus ik ga morgen bellen hoe of wat. Hoop dat t recht gebreid kan worden.

Stop zetten was wel goed gegaan, want ik heb toen een week erna bericht gehad van duo dat dit goed was.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Aanmaning DUO studentenreisproduct?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:19

Waarschijnlijk zul je dan wel een deel collegegeld moeten betalen t/m 1 oktober.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:26

Sja...duur leergeld.... Je weet toch ruim van te voren dat je opleiding afgerond is en je stufi dus stopt? Twee dagen van te voren opzeggen is behoorlijk riskant vind ik :=

Je OV moet je inderdaad dubbel stopzetten.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Aanmaning DUO studentenreisproduct?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:28

Ik begrijp best dat TS nog van het gratis reisproduct gebruik wilde maken zo lang ze dacht daar recht op te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:32

Het is heel anders, ik zou de opleiding nog afmaken, moest daarvoor nog in september en oktober naar school wegens achterstand. Echter werden deze afspraken steeds vager, ik kreeg privé problemen en heb eind augustus de knoop doorgehakt om te stoppen. Ik zou 30 september (dus voor 1 oktober, geen lesgeld betalen) uitgeschreven worden. Ik had toen nog geen werk, dus ja als ik pas 30 september uitgeschreven zou worden had ik augustus en september nog gewoon recht op stufi Plus ov. Ik heb dit dus ook gewoon gepakt gezien ik nog geen andere inkomsten had maar wel een huurhuis plus bijkomende kosten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-17 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:34

Coconut schreef:
Sja...duur leergeld.... Je weet toch ruim van te voren dat je opleiding afgerond is en je stufi dus stopt? Twee dagen van te voren opzeggen is behoorlijk riskant vind ik :=

Je OV moet je inderdaad dubbel stopzetten.

TS heeft de opleiding niet afgerond. In dat geval moet je namelijk uitkijken dat je niet eind juni al uitgeschreven wordt...