Rondje Bernisse *promotie :)*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 09:12

Ik sta nu al ongeveer 2 jaar op een stal in de buurt van recreatiegebied de Bernisse. Dit ligt op het eiland Voorne-Putten in de buurt van Spijkenisse (voor iedereen die niet uit de regio komt :P). Sinds kort is er een 'actiegroep' actief om de ruiterpaden op het eiland te verbeteren. Zo zijn de ruiterpaden bij Rockanje/Oostvoorne al aangepakt en nu zijn ze bezig met die in de Bernisse *\o/*.

De paden worden nu aangelegd door Staatsbosbeheer. Dit hebben ze twee jaar geleden ook al is gedaan maar dat heeft niet veel geholpen (laag zand gestort waar het gras binnen 2 weken weer doorheen groeide). Nu is de grond omgewoeld, wordt er nog gefreesd en gevlakt en daarna gaat er zand overheen. Hopelijk blijven de paden nu wel beter (vooral in de herfst en winter was het vaak te nat om hier te rijden....). Het meest belangrijke is dat de paden vaak bereden worden, hier blijven ze gewoon het beste van! Vandaar mijn impressie en hopelijk lijkt het mensen uit de buurt leuk om hier is te gaan rijden!

Ze zijn op het moment nog bezig aan de paden, wanneer het geheel wordt opgeleverd dat weet ik helaas nog niet. Maar het is nu ook al goed te rijden. De route is in totaal iets meer dan 16 km. Ga wel voorbereid op pad, sommige stukken zit helaas wel dazen...

1. Richting Spui
Afbeelding

2.Uitzicht vanaf het gemaal
Afbeelding

3. Hier is het pad al deels aangelegd (moet nog gevlakt en zand op gestort).
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Deze zijn al eerder gemaakt voor aanleg van de paden:

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Je paard moet wel een beetje brugmak zijn...
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Met zonsondergang is het ook mooi rijden. En kans om reeën te zien ;).
Afbeelding

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:20

Hoop zo dat ze het voor elkaar krijgen dat we er met de kar mogen komen. Het is zo mooi in de Bernisse

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 09:23

Nou inderdaad! Zag gister nog iemand met een kar gaan ;). Maar ja als er net controle is... Van de week waren ze de vissers ook aan het controleren op vergunning :+.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:30

Grappig, ik herken wel stukjes :) toen ik nog in Simonshaven stond was ik er veel te vinden maar nu we in Zwartewaal staan ga ik veel minder. Toch weer eens doen!

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 09:36

Kan je heel groot rondje maken :P. Langs de put van Heenvliet, en dan achterlangs bij heenvliet richting de Bernisse en dan kan je er daar al in. Dat stuk tot Abbenbroek helaas nog geen ruiterpad (was niet genoeg geld voor). Maar nu ook prima te rijden. En dan vanaf daar rondje, kan je bij Abbenbroek, Zuidland of pas bij het Spui terug rijden. Of gewoon de trailer pakken :P.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:42

Oh goed om te weten. Dat is voor ons met de trailer prima aan te rijden. Waar kun je het makkelijkste parkeren?

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 09:59

Als je vanaf Spijkenisse komt over de N218 kan je de afslag naar Abbenbroek nemen (stationsweg). Dan eerste rotonde rechtdoor (rondweg) en dan ligt eerste weg links een parkeerplaats. Er zijn er meerdere ook bij Simonshaven. Maar die zou je even op Google maps moeten kijken ;).

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:01

amandananana schreef:
Grappig, ik herken wel stukjes :) toen ik nog in Simonshaven stond was ik er veel te vinden maar nu we in Zwartewaal staan ga ik veel minder. Toch weer eens doen!


Vanaf zwartewaal is goed te doen ongeveer 2 uur als je hem helemaal tot zuidland rijd :j

Ja ik ga het niet gokken die boetes zijn niet leuk :n

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:01

Wat leuk om te lezen, Bernisse is een heerlijk gebied om in rond te rijden inderdaad
Parkeren zou goed moeten kunnen achter de shell, bij restaurant la campagne. Helaas doet gemeente nissewaard nog niet veel om de parkeerplaatsen netjes te houden.. Is die bij abbenbroek niet meer afgesloten?

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 10:08

Abbenbroek parkeer ik altijd als ik met de honden ga wandelen. Die is gewoon open. Bij de Forelvissers/la campagne zit inderdaad ook nog een parkeerplaats.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:26

evdpanne schreef:
Als je vanaf Spijkenisse komt over de N218 kan je de afslag naar Abbenbroek nemen (stationsweg). Dan eerste rotonde rechtdoor (rondweg) en dan ligt eerste weg links een parkeerplaats. Er zijn er meerdere ook bij Simonshaven. Maar die zou je even op Google maps moeten kijken ;).

Bedankt voor de tip +:)+
Zeker interessant om eens te doen :j

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 20:33

Krijg net foto van stalgenootje. Krijg al gelijk zin om de nieuwe laag uit te proberen :D.
Afbeelding

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:11

Wil ik binnenkort ook eens rijden. Woon sinds kort in Heenvliet. Maar eens rondje met de fiets doen waar ik het beste kan parkeren.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:16

Superleuk Esther! Fijn dat ze toch wat aan de ruiterpaden gaan doen. Hier doet Staatsbosbeheer er niets aan, eens per jaar worden ze door de maneges gevlakt....maar vaak al gauw weer kuilen etc.... :(

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 07:14

Milou: Hier zijn ze ook alleen maar wat gaan doen omdat er een actiegroep was die met alle partijen rondom de tafel is gaan zitten.... Misschien moeten ze dat in de bollenstreek ook is proberen ;). Als iedereen meewerkt (beheerder/ruitervereningen/maneges/gebruikers van het gebied) kom je een aardig eind met een opknapbeurt ;).

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:05

Erg mooie omgeving zeg!

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:20

Ja afgelopen weekend ook een heerlijk rondje gemaakt! Zijn er mensen die het gezellig vinden om eens samen te rijden? Ik kom vanaf biert

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 19:37

Ik vanuit Abbenbroek :).

Heb er dit weekend nog gereden. De bankjes zijn van het ruiterpad verhuist naar andere kant van het fietspad en er zijn al wat bomen gesnoeid +:)+. En voor het eerst zelf een ree gezien :).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:43

Top ik kan niet wachten tot mijn paard weer terug thuis is. Die ruiterpaden zien er heel goed uit +:)+

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:00

Lijkt me gezellig als je een keer samen wilt rijden Esther (toch? := )


O waar staat je paardje nu Ineke?

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:11

Lootje1991 schreef:
O waar staat je paardje nu Ineke?

Ze staat op dit moment tijdelijk in België.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:21

Ziet er mooi uit daar!
Ik vind het wel gek zo die ruiterpaden als smal stukje naast een weg of fietspad, maar dat wordt blijkbaar zo gedaan in Nederland. Hier zijn de ruiterpaden een paar meter breed :+ Het zijn gewoon paden op zich (mogen dan ook wel andere gebruikers op). Geeft een heel ander beeld ;)

Maar sowieso wel fijn dat ze er iets aan doen en de mogelijkheid er is om op ruiterpaden te rijden. Mag je dan ook wel nog op andere plaatsen rijden? Of worden ze daar dan weer strenger op? Dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat je niet buiten de ruiterpaden mocht rijden in Nederland of zoiets (wat op zich wel raar zou zijn dus het zal vast niet, haha).

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rondje Bernisse *promotie :)*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:28

Nouja om er te komen moet ik wel over de weg / fietspad.
Als er een ruiterpad is moet je die nemen.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 20:43

Je mag dan straks inderdaad niet meer over het fietspad in de Bernisse. Maar denk niet dat ze moeilijk doen als je over een ander stuk gras gaat. Dat kan nu wel maar van de winter gaat dat helaas niet ☺️.

Iedereen mag met me meerijden. Moet er alleen wel bij vermelden dat pony een redelijk tempo heeft :=. Niet ongecontroleerd hard ofzo maar wel stevig tempo.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:54

evdpanne schreef:
Je mag dan straks inderdaad niet meer over het fietspad in de Bernisse. Maar denk niet dat ze moeilijk doen als je over een ander stuk gras gaat. Dat kan nu wel maar van de winter gaat dat helaas niet ☺️.

Iedereen mag met me meerijden. Moet er alleen wel bij vermelden dat pony een redelijk tempo heeft :=. Niet ongecontroleerd hard ofzo maar wel stevig tempo.



Mijn paard heeft ook z'n lekker tempi Hahaha. Zoek ook nog een maatje die wel eens mee wilt naar het strand maar helaas nog geen respons op mijn berichtje op de bokt markt. Ik zal je even een berichtje doen als ik weer van plan ben naar buiten te gaan