Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 23:35

Ik ben op zoek naar een onderlegger voor een springzadel dat het zadel in zijn geheel iets optilt, maar de ruimte rond de schoft niet krapper maakt.
Ik heb vandaag een kavalkade pad geprobeerd waarin van die losse schuimpjes gedaan kunnen worden en dat doet wat hij moet doen, maar de 'tunnel' voor de ruggengraat is vrij krap waardoor de vullig aan de voorkant drukt op de trapezius.

Ik dacht even snel te zoeken en vinden, maar zie dat alle modernere pads dezelfde vorm hebben. Iemand tips?

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:16


Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 08:32

Capriootje schreef:

Thanks, dat komt een heel eind in de richting. Ook bij die pad zie je dat de vulling aan de voorkant iets hoger oploopt terwijl ik hem daar liever naar beneden terug zie lopen. Zal eens kijken of ik deze pad ergens live kan zien.

Danjel

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:45


little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:48

Ik heb een pad gemaakt van airmesch , verhoogt het complete zadel maar doordat hij heel flexibel is maakt hij de schoft ruimte niet krapper .

Dit doordat het materiaal zacht is .
Ik gebruik hem ivm een gevoelige rug bij mijn merrie

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:52

Ik stuur je straks even een PB, ik heb misschien wel iets.

Sabzje

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:17


Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:31


Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:32


rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:33


paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:35


Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 21:10

Dank jullie wel voor alle suggesties! Het ding is dat bij bijna al deze pads er van alles vrij ligt, maar de trapezius juist niet. Waarschijnlijk wordt een pad vaak gebruikt als een paard daar slecht bespierd is, maar dat is bij mijn bulletje niet het geval. Het zadel moet alleen in zijn geheel wat worden 'opgetild'.
Ik heb nu een tweedehands pad met 2 losse inlages op te kop getikt en die heb ik dusdanig bijgeknipt dat hij voldoet. Ik wil die s-curvepad wel eens in het echt zien en deze https://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/p ... 20414.html ziet er ook veelbelovend uit!

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:14

Mrijn schreef:
Dank jullie wel voor alle suggesties! Het ding is dat bij bijna al deze pads er van alles vrij ligt, maar de trapezius juist niet. Waarschijnlijk wordt een pad vaak gebruikt als een paard daar slecht bespierd is, maar dat is bij mijn bulletje niet het geval. Het zadel moet alleen in zijn geheel wat worden 'opgetild'.
Ik heb nu een tweedehands pad met 2 losse inlages op te kop getikt en die heb ik dusdanig bijgeknipt dat hij voldoet. Ik wil die s-curvepad wel eens in het echt zien en deze https://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/p ... 20414.html ziet er ook veelbelovend uit!

De pad van Passier is juist met plaats voor trapezius, hij is uitgeknipt net achter het punt van het schouders om meer vrijheid te geven.
Ik heb mijn eigen kingsley pad om deze manier uitgeknipt en ik vind mijn paard nog beter en vrijer bewegen dan eerder. (En hij beweegt all sooo much better sinds hij heeft zadel op zijn maat gemaakt <3)

Ik zou zeggen dat zo uitgeknipt plekje zou bijna verplicht zijn op alle zadel onderlegers ;)

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:16

Ik heb een Prolite Tri Pad, heeft 3 vakken voor inlages en wordt geleverd met 6 dikke en 6 dunne pads. Dan kun je zelf kiezen waar je vulling wilt en waar niet.
Ik heb hem bij Pas de Deux ruitershop gekocht, moet je even op de website zoeken :)

Misschien is het wat voor je

Anoniem

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:19

Wat je ook kunt doen is bij een pad met vulling de vulling aan de voorkant zo bijknippen dat hij de trapezius/zijkant schoft vrijlaat. Dan weet je zeker dat hij goed ligt.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 18:43

Skogan schreef:
Mrijn schreef:
Dank jullie wel voor alle suggesties! Het ding is dat bij bijna al deze pads er van alles vrij ligt, maar de trapezius juist niet. Waarschijnlijk wordt een pad vaak gebruikt als een paard daar slecht bespierd is, maar dat is bij mijn bulletje niet het geval. Het zadel moet alleen in zijn geheel wat worden 'opgetild'.
Ik heb nu een tweedehands pad met 2 losse inlages op te kop getikt en die heb ik dusdanig bijgeknipt dat hij voldoet. Ik wil die s-curvepad wel eens in het echt zien en deze https://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/p ... 20414.html ziet er ook veelbelovend uit!

De pad van Passier is juist met plaats voor trapezius, hij is uitgeknipt net achter het punt van het schouders om meer vrijheid te geven.
Ik heb mijn eigen kingsley pad om deze manier uitgeknipt en ik vind mijn paard nog beter en vrijer bewegen dan eerder. (En hij beweegt all sooo much better sinds hij heeft zadel op zijn maat gemaakt <3)

Ik zou zeggen dat zo uitgeknipt plekje zou bijna verplicht zijn op alle zadel onderlegers ;)


Ik had deze pad idd ook gevonden maar las enkel negatieve reacties. Vooral dat hij gemaakt is van dik vilt en daardoor drukt aan de randen. Het idee om doe ovalen uitf een sndere pad te knippen is zowel geniaal als een beetje eng :D . Hoe werkt je je knipranden af? Een kingleypad is toch gemaakt uit 1 stuk?

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:24

Mrijn schreef:
Ik had deze pad idd ook gevonden maar las enkel negatieve reacties. Vooral dat hij gemaakt is van dik vilt en daardoor drukt aan de randen. Het idee om doe ovalen uitf een sndere pad te knippen is zowel geniaal als een beetje eng :D . Hoe werkt je je knipranden af? Een kingleypad is toch gemaakt uit 1 stuk?


Mijne is twee layer. Er zijn 3lagen ook. Ik kan morgen wat foto's reportage doen ;)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 08:26

Skogan schreef:
Mrijn schreef:
Ik had deze pad idd ook gevonden maar las enkel negatieve reacties. Vooral dat hij gemaakt is van dik vilt en daardoor drukt aan de randen. Het idee om doe ovalen uitf een sndere pad te knippen is zowel geniaal als een beetje eng :D . Hoe werkt je je knipranden af? Een kingleypad is toch gemaakt uit 1 stuk?


Mijne is twee layer. Er zijn 3lagen ook. Ik kan morgen wat foto's reportage doen ;)


Daar zou je me heel erg mee helpen!!

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:02

Hier de foto's.Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Pad gezocht die ruggengraat en trapezius vrij laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:20

Ik heb het bontje van Mattes, ik zat het met hetzelfde probleem en deze was perfect.
Het is de Mattes Riser, je kunt er eventueel ook nog inlages indoen, dat was bij mij niet nodig.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 21:43

Skogan schreef:
Hier de foto's.[ [url=m/AGPrRP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P7jWUd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MY4dJu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks! Zie ik het goed dat je een sneetje in het boven materiaal hebt gemaakt en de vulling daardoor hebt getrokken? Ik ga eens op marktplaats zoeken naar een dergelijke pad!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 21:46

keeyzie schreef:
Ik heb het bontje van Mattes, ik zat het met hetzelfde probleem en deze was perfect.
Het is de Mattes Riser, je kunt er eventueel ook nog inlages indoen, dat was bij mij niet nodig.

Als ik hierop google kom ik alleen maar pads tegen die over de hele rug een laag schaap hebben. Misschien net de ruggengraad niet, masr verder wel. Dat geeft in dit geval te weinig vrijheid.

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:06

Mrijn schreef:
Skogan schreef:
Hier de foto's.[ [url=m/AGPrRP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P7jWUd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MY4dJu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks! Zie ik het goed dat je een sneetje in het boven materiaal hebt gemaakt en de vulling daardoor hebt getrokken? Ik ga eens op marktplaats zoeken naar een dergelijke pad!


Ja, exact. Bij passier deze sneetje is wat langer, gaat bijna bij de ruggengraat. Ik heb wat korter gedaan. Kan altijd wat uitgeknipt worden, maar als je te veel uitgeknipt heb, het kan niet terug ;)
Ik heb wel pad op mijn paard gelegd om te zien waar zijn schouderblad eindige.

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:34

Topic is alweer even wat ouder maar ik kan je de flexquality pad van harte aanbevelen.
Het kost wel wat (175,00) maar het is echt een top pad! Ik had een nieuw zadel in bestelling, maar moest nog even door met mijn toch niet al te best meer liggende zadel. Er was geen leenzadel beschikbaar, dus deze flexpad gekocht. Nieuwe zadel weer bijna afgebeld. :D Wat een verschil !!! Het is een memory foam pad dus het geeft ruimte waar het nodig is. Ruggengraat ligt geheel vrij.
http://www.flexquality.nl/pads.php