School dilemma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

School dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 13:35

Hoi bokkers!

Misschien dat jullie mij kunnen helpen maar op dit moment weet ik gewoon even niet meer wat ik moet.
Ik zal in het kort even uitleggen hoe mijn loopbaan tot nu toe is gelopen wat dan uiteindelijk naar het probleem lijd.
Eerste 3 jaar van de middelbare school zat ik op het VWO. Mijn ouders zijn toen gescheiden en ben ik afgestroomd naar de havo. Havo ging me prima af en dit heb ik in 5 jaar afgerond met een E&M pakket. Toen ben ik Bedrijfskunde MER gaan studeren omdat dit een erg brede studie was en ik eigenlijk niet wist wat ik wilde. Helaas was het niks voor mij en op een 0.5 studiepunt mocht ik niet over naar mijn tweede jaar. Wel had ik in dat jaar een studie gevonden die me wel heel erg leuk leek/lijkt, diergeneeskunde. Na dat jaar besloot ik naar het Luzac te gaan om me daar om te laten scholen op VWO met een N&G pakket. Totaal iets anders en ik had 3 jaar geen scheikunden ect meer gehad. Helaas is dit ook niet goed uitgepakt en heb ik alleen wiskunde, Nederlands en Economie (dat was mijn keuze vak) gehaalt. Wat zal betekenen dat ik 5 vakken nog zal kunnen gaan doen op het Luzac met was een enorme zak met geld gaat kosten (alweer). Ik ben ook deels VWO gaan doen omdat ik echt niet meer wist wat ik op het HBO moest en de universitaire studies mij meer aanspreken. Voor mijn gevoel zit ik echt in een hoekje gedreven. Op HBO heb ik nu niet meer keuze omdat ik biologie en scheikunde ook niet heb gehaald. Maar weer een jaar Luzac is het realitisch?
Als jullie bokkers een idee hebben... heeeeeel graag!
Helaas is er niet iets in de richting van diergeneeskunde op HBO niveau en anders zal je daar waarschijnlijk biologie of scheikunde voor nodig hebben.

Bedankt voor het lezen!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: School dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:39

Vavo? Stuk goedkoper dan Luzac...

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:42

Prrrr schreef:
Vavo? Stuk goedkoper dan Luzac...



Dit!! Heb ik ook gedaan. Bij mij zaten er veel mensen op school die het in twee jaar deden, omdat een heel vakkenpakket op dat tempo voor veel mensen te veel is :j

jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

Re: School dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 17:27

Ben alleen bang dat ik dan de begeleiding heel erg ga missen. Dat had ik dit jaar wel nodig.

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: School dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:34

Ik heb al eens eerder vavo zien staan. Maar mag ik vragen wat dit voor opleiding is????

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:38

kinel schreef:
Ik heb al eens eerder vavo zien staan. Maar mag ik vragen wat dit voor opleiding is????


Een middelbare schoolopleiding via een ROC.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:41

Vavo idd

En als je de begeleiding van luzak hard nog had , denk ik niet dat een universiteit bij je past, daar wordt echt veel aanspraak op je zelfstandigheid gemaakt ...

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: School dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:50

Hebben ze bij het Luzac geen decaan die jou kan adviseren wbt studie?

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: School dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:56

Fysiotherapie en daarna aansluitend dierfysiotherapie misschien iets?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:57

kinel schreef:
Ik heb al eens eerder vavo zien staan. Maar mag ik vragen wat dit voor opleiding is????


Vavo staat voor voortgezet algemeen volwassenenonderwijs :)

Je kan hele opleidingen doen, maar ook certificaten. Het is alleen veel minder schools, en dat moet je liggen, zeker als je net gewend bent aan hele dagen naar school gaan.

jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 22:16

faunty schreef:
Vavo idd

En als je de begeleiding van luzak hard nog had , denk ik niet dat een universiteit bij je past, daar wordt echt veel aanspraak op je zelfstandigheid gemaakt ...


Opzich gaat de zelfstandigheid mij goed af, dit ging ook prima op het HBO alleen de begeleiding in bijlessen. Ik heb een hele profielswitch gedaan dus dat maakt het zo lastig.

jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 22:16

Liaan schreef:
Fysiotherapie en daarna aansluitend dierfysiotherapie misschien iets?


Dat kan inderdaad ook nog bedankt voor het meedenken!

jasmijnz

Berichten: 1430
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 22:17

lieveli schreef:
Hebben ze bij het Luzac geen decaan die jou kan adviseren wbt studie?


Jawel.. Alleen het gesprek staat pas over twee weken en heb het gevoel dat de tijd nu wel gaat dringen.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: School dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:28

Dier en veehouderij hbo is dat niks voor je? Weet alleen niet of er verplichte vakken zijn..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:55

jasmijnz schreef:
lieveli schreef:
Hebben ze bij het Luzac geen decaan die jou kan adviseren wbt studie?


Jawel.. Alleen het gesprek staat pas over twee weken en heb het gevoel dat de tijd nu wel gaat dringen.


Voor een HBO ben je nu sws te laat...