Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:41

Leuk om weer even wat vorderingen te zien!!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:26

Nog precies een maand en dan wordt Boyd beleerd. Stiekem toch wel een beetje spannend :=. Gisteren voor het eerst een stukje gewandeld, hij was erg braaf. Hij was een beetje druk, maar door het hek en langs het wapperende zeil was geen probleem :o. Hij wordt al wel groot, gaat nu bijna richting de 1.70 *D Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:19

Wow wat een gupje. Is het niet verstandiger om alvast wat spier te gaan kweken?

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:27

@bobje26 vorige pagina zei je nog 'wow wat een bespiering' <<), maar ligt erg aan de foto denk ik ;). In t echt zit ie goed in de bespiering!

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:39

Ik heb er nu 5 keer opgezeten (in 5 weken tijd) wil het eerste jaar echt rustig aan doen. Hij doet zo fijn mee. Hij groeit nog (en is nu al 1.71m) vandaar dat ik het belangrijk vind dat hij nog niet veel doet.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:54

BoydS schreef:
@bobje26 vorige pagina zei je nog 'wow wat een bespiering' <<), maar ligt erg aan de foto denk ik ;). In t echt zit ie goed in de bespiering!



Nee. Ik schreef 'moet je die eens zien met bespiering'. :Y)

Fijn dat het zo goed gaat Enjoy!

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:00

Meneer voor het eerst met zadel en hoofdstel.

Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:33

enjoy86, ik vind die van jouw zo cool! Wat was zn afstamming?

Die van mij heeft nu een soort van vakantie van 2,5maand, pak hem nu 1x per week 15minuten en verder mag hij lekker op de wei spelen en af en toe aan de longe. Zie hem zo groeien dat het wel goed is voor hem om even alles te verwerken.
Afbeelding
De foto is van paar weken terug op stage voor de eerste keer op vreemd terrein én in de buitenbak <3

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:10

Dawson123 schreef:
enjoy86, ik vind die van jouw zo cool! Wat was zn afstamming?

Die van mij heeft nu een soort van vakantie van 2,5maand, pak hem nu 1x per week 15minuten en verder mag hij lekker op de wei spelen en af en toe aan de longe. Zie hem zo groeien dat het wel goed is voor hem om even alles te verwerken.
[ [url=m/nXzinq.jpg]Afbeelding[/url] ]
De foto is van paar weken terug op stage voor de eerste keer op vreemd terrein én in de buitenbak <3

Wauw, wat een plaatje.
Die van mij is:special agent amour- sandro hit x rubinstein

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:23

enjoy86 schreef:
Dawson123 schreef:
enjoy86, ik vind die van jouw zo cool! Wat was zn afstamming?

Die van mij heeft nu een soort van vakantie van 2,5maand, pak hem nu 1x per week 15minuten en verder mag hij lekker op de wei spelen en af en toe aan de longe. Zie hem zo groeien dat het wel goed is voor hem om even alles te verwerken.
[ [url=m/nXzinq.jpg]Afbeelding[/url] ]
De foto is van paar weken terug op stage voor de eerste keer op vreemd terrein én in de buitenbak <3

Wauw, wat een plaatje.
Die van mij is:special agent amour- sandro hit x rubinstein


Dankje :o

Leuk bloed, hoor je niet zo veel he special agent

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:34

Zijn er meer met een jonkie die nu tegen puberale problemen aanlopen?
Mijn merrie is sinds eind maand onder het zadel (eind mei 4 geworden). Ze is al even aan het uitproberen dat ze in verzet komt. Maar daar kreeg ik haar wel doorheen en liep ze daarna lekker.
Vandaag was het helemaal mis. Hoefde been maar iets aan te leggen en ze begon te bokken en dat werd steeds hoger. Ook steigeren. Tikken met de zweep werd het ook niet beter van. Op een gegeven moment stond ze zowat rechtop en ben ik maar afgestapt :n Dat werd mij te. Had op dat moment geen hulp en die heb ik wel nodig.

Het zit em dus in het voorwaarts houden, wat ik nu niet voor elkaar kreeg. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ben zelf namelijk wat huiverig voor het bokken en steigeren.

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:10

Weet je zeker dat het puber gedrag is en niet het ontwijken van pijnplekken of mentaal te veel werk? Ik heb echt al heel veel jonkies gereden maar nog nooit een 'puber' gehad... gewoon rust en regelmaat en kijken wat het koppie kan hebben. :) misschien eerst even een stapje terug doen, zeker omdat je het eng vindt.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:31

@lindy idd hoe vaak en wat al gedaan sindsdien? Kan het zijn dat het teveel is geweest of toch ergens lichamelijk iets niet lekker zit? Kan het te maken hebben met hengstigheid? Sommigen worden daar echt fel van op beenhulpen.
Hier ook zelden dergelijk gedrag gehad bij (jonge) paarden. Bijna altijd teken dat er ergens iets niet goed zit. (Mentaal of fysiek).

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:49

LiiNd_Y Ik zou hem(of je zadel) persoonlijk een keer na laten kijken door dierenarts of osteopaat... Zadelmak maken is sws voor zowel het lichaam als voor het paard mentaal best wel heftig dus misschien is er gewoon iets wat hem idd pijn doet ofzo.
Je kan het maar zeker weten toch :Y)

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:08

Weer een update hier!
Gisteren weer een grote stap gezet. Voor het eerst op m'n jonkie naar buiten, achter moeders aan. Aan het begin moest hij even op gang komen maar met behulp van mama Jacky ging dat al snel heel goed. Verder werd hij halverwege geïrriteerd door een vlieg bij zijn buik en besloot ie op een mooi zandpad even de jeuk te verhelpen door in het zand te gaan liggen. Daar zit je dan op eens op de grond. :+
Gelukkig konden we er wel om lachen. Twister was even vergeten dat er iemand op zijn rug zat en was zich van geen kwaad bewust. De rest van de rit héérlijk gereden en ook nog gedraafd. Trots baasje hier! :D

Afbeelding

Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:27

Hier ook voor het eerst een buitenritje gemaakt(en daarbij voor het eerst zonder zadel 8)7 ) . En nog steeds zo braaf en vertrouwd, wat ben ik blij met dit paard <3 <3
Wij zitten met stal naast een natuurgebied, echt super lekker. Wel veel fietsers met dit lekkere weer maar daar is die van mij niet van onder de indruk {:}

Afbeelding

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:38

Zetten jullie je jonkies niet echt met vrij?

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:23

Wat gaaf Dawson123, heerlijk dat je naast een natuurgebied woont! Die van mij vind fietsen nog wel wat spannend maar gisteren passeerde er twee mountainbikers heel rustig en toen ging het wel goed. Knap paard heb jij ook zeg!

bobje26 schreef:
Zetten jullie je jonkies niet echt met vrij?

Ik nog wel. Twister is pas 3 jaar en 2 maanden en wij doen 1 keer in de week/2 weken een beetje grondwerk, zadeltje erop, nu een bosrit. De rest van de dagen staat ie nog op het land.

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:41

Met vrij bedoel ik alleen op het land en echt niks doen. Ook niet 15 minuten iets lichts. Grappig om te zien hoe iedereen daar anders over denkt.

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:23

O dan had ik het verkeerd begrepen. Nee, dan zet ik hem niet op vrij. Daarentegen let ik wel op dat ik niets overvraag en dat ik hem niet overbelast. En met een wekelijkse of tweewekelijkse bosrit met een licht persoon op zijn rug doe ik dat naar mijn mening niet.

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 21:45

De mijne krijgt denk ik ook geen vakantie. Hij is 4 en nu twee maanden onder het zadel. Wordt 2 tot 3 keer per week mee gewerkt. Meestal een minuut of 20. Mocht ik merken dat het teveel wordt of dat hij ineens weer gaat groeien, dan zal ik het misschien overwegen.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:36

Ik heb gisteren ook weer een mijlpaal gehaald *\o/* ons 2e galopje buiten. Maar dan helemaal alleen dus das de 1e x *\o/* <3 . Nog wat onwennig maar deed het super.

Leuk al die vorderingen *\o/*

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:41

Hier heeft ze een kleine maand vakantie gehad, ik rij sowieso maar 1 keer per week een minuut of 20 :) wat gaaf dat jullie al alleen op pad kunnen! Wij zijn echt nog bezig met rustig de basis

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:50

Ik heb vandaag voor het eerst op mijn topper gezeten! Zondag gaan ze mee naar huis. Heel spannend vind ik het.
Ze was vandaag echt super braaf. Gaf direct een goed gevoel. Echt top!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:36

Nee ik geef die van mij ook geen volledige vrij. Hij heeft nu tot en met augustus ''vakantie'' waarin ik heb of helemaal niet rij of 1/2x 15min en af en toe longeer