Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:06

Hiii :wave:

We zijn momenteel druk bezig met een boerderijtje aan het aankopen, helaas zit hier nog geen passende schuur/stal gebouw op waar ik een 6 a 8 stallen in kwijt kan.

Nu zit ik als een kip zonder kop overal op internet aan het zoeken maar ik zou niet meer weten waar ik zou moeten zoeken :o? Wat ik vaak tegen kom zijn buitenstallen maar dit heeft
niet mijn voorkeur.

Het nieuwe gebouw zou een ongeveer een grote moeten worden van 20 bij 10 meter. Hier moeten minimaal 3 stallen inkomen van 6 meter bij 3.5 (merrie boksen) 1 was plaats met warm en koud water, 1 poetsplaats met solarium en de rest nog stallen van 4 bij 3.5 meter.

Ik weet dat er een vergunning etc aangevraagd moet worden maar ben me graag aan het oriënteren wat ik straks dus kwijt ben voor het hele spulletje.

Graag hoor ik tips en trics van mensen en liefst ook wat ongeveer gekost heeft. En wat jullie eigen ervaring was met nieuwe stal neerzetten. Waar ik echt aan moet denken en niet moet vergeten.

Wat raden jullie aan wel of geen hout, steen of beton blokken |o

Alvast bedankt :D

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:09

Informeer eerst maar eens bij de gemeente hoeveel m2 je nog op het perceel mag bijbouwen.
Mijn algemene advies is: bouw maximaal. Iets te groot heb je geen last van, iets te klein blijft altijd 'jammer'.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 15:11

Dees schreef:
Informeer eerst maar eens bij de gemeente hoeveel m2 je nog op het perceel mag bijbouwen.
Mijn algemene advies is: bouw maximaal. Iets te groot heb je geen last van, iets te klein blijft altijd 'jammer'.


Dank je wel, ja is zeker de bedoeling ga ik maandag doen :) Graag zou ik wel de ''ongeveer'' kosten willen weten van zoiets gebouw.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:15

Maar volgens mij,als er geen even groot gebouw staat,wat je met de grond gelijk maakt,ga je nooit 'zomaar' een stalgebouw mogen neerplanten.

Dus voor je vragen hebt qua prijs,zou ik idd ook heel grondig gaan informeren!

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:16

Ik denk dat je met 60.000 euro nog niet klaar bent.
Loods alleen ben je er nog niet. Zal een fundering onder moeten, betonvloer, installatiewerk, en dan nog het materiaal en de arbeid om de loods te plaatsen. Damwand zal goedkoper zijn dan metselwerk. Je zult ook isolatie willen. Wordt het duurder van.
En de inrichting kun je verder zo duur maken als je wilt, daarover is zat te vinden op internet.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:18


Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 15:26

Dees schreef:
Ik denk dat je met 60.000 euro nog niet klaar bent.
Loods alleen ben je er nog niet. Zal een fundering onder moeten, betonvloer, installatiewerk, en dan nog het materiaal en de arbeid om de loods te plaatsen. Damwand zal goedkoper zijn dan metselwerk. Je zult ook isolatie willen. Wordt het duurder van.
En de inrichting kun je verder zo duur maken als je wilt, daarover is zat te vinden op internet.


Klopt ik zeg ook zeker niet dat dit zou kosten :) maar was om een voorbeeld te geven. Dank je wel voor de linkjes :D

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:33

Ik lees even mee voor de tips. Op dit moment ligt er een vergunningsaanvraag om onze bestaande schuur te verbouwen.

Tekening laten maken voor een bouwkundig tekenaar en offerte opgevraagd bij een lokale aannemer.

Voor de nieuwbouw (volledig geisoleerd) met 7 boxen in 9x18 (wij mogen niet groter helaas) nu een offerte liggen voor rond de 75000 excl boxen en binnenwerk..

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:39

Heeft het land en huis een woonfunctie of is het een bedrijfs object.
Woonfunctie mag meestal niet meer dan 100M2 bijgebouwen bevatten. Als je heel veel grond hebt soms iets meer, maar bijna nooit meer dan 150 M2

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:46


Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:04

Ga naar het dichtsbijzijnde industrieterrein waar gebouwd wordt en kijk welke aannemers daar bouwen.
Goedkoopste bouw is staalskelet met prefab betonnen borstweringen en (geisoleerde) sandwichpanelenwanden en -daken. Dat wat dus tegenwoordig de standaard bedrijfshal is.
Vraag bij de gevonden aannemers offerte op.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 16:22

cam schreef:
Heeft het land en huis een woonfunctie of is het een bedrijfs object.
Woonfunctie mag meestal niet meer dan 100M2 bijgebouwen bevatten. Als je heel veel grond hebt soms iets meer, maar bijna nooit meer dan 150 M2


Er staat nu in totaal 165m2 aan bijgebouwen :=

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:37

Dat is nog geen garantie dat je het bij afbraak, opnieuw mag zetten...

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:39

wij hebben onze stal van PRUBO, staat nu 19 jaar en nog zo goed als nieuw; hartstikke degelijk en alles is mogelijk. O ja, èn betaalbaar!

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:30

Nicole schreef:
cam schreef:
Heeft het land en huis een woonfunctie of is het een bedrijfs object.
Woonfunctie mag meestal niet meer dan 100M2 bijgebouwen bevatten. Als je heel veel grond hebt soms iets meer, maar bijna nooit meer dan 150 M2


Er staat nu in totaal 165m2 aan bijgebouwen :=


Met of zonder vergunning?
Best kans dat je geen 165M2 terug mag bouwen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:36

Als ik hier wil herbouwen mag ik niet mijn bestaande schuur afbreken en precies even groot terug zetten.
Ik ben particulier en dan vinden ze al dat ik teveel schuur heb.
Maar doe ik nu het dak volgend jaar de linker muur. Half jaar later de rechter muur mag het wel.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:03

Hier is het voor elke 2 m2 die je afbreekt mag je 1 m2 terug plaatsen.
Doe eens een bericht naar Bedaf stallenbouw met jouw wensen. Ze maken kosteloos een offerte en kunnen alles leveren van fundering tot dakgoot. Ik was voor mijn drie grote buitenboxen met 2 meter brede luifel €17.000 kwijt incl. plaatsen, wij hebben de fundering met Stelconplaten dan wel zelf gelegd, maar de rest heeft Bedaf helemaal in orde gemaakt.

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:39

Toen wij ons huis kochten, stond er een illigale stal. Maar op het moment dat wij de boel kochten, werd het legaal. Wij mochten voor iedere m2 afbraak weer 1m2 bouwen.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:45

Hier mag je dat wat je afbreekt niet herbouwen, terwijl de huidige gebouwen nagenoeg allemaal legaal zijn. Wij wilde namelijk ook heel graag een grotere stal (momenteel 60m2 en ik wilde graag het dubbele) maar zelfs al ga ik op mijn kop staan kan ik het nog steeds vergeten :D Ik zou voor aankoop even heel goed navraag doen!

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 12:05

Dank jullie wel! Ik ga zeker even opvragen maandag super bedankt

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:20

Wij hebben een schuur van 350m2 staan. Als ik m afgebroken had, dan hadden we particulier 150 m2 terug mogen bouwen. Dus wij hebben het ene jaar het dak vervangen en het volgende jaar de wanden.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:47

Nicole schreef:
Dank jullie wel! Ik ga zeker even opvragen maandag super bedankt



Wat staat er in het bestemmingsplan? Ben ik wel benieuwd naar.

(kun je opzoeken op http://www.ruimtelijkeplannen.nl )

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Nieuwe schuur/stal gebouw.. Iemand tips trics en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:59

Onze stenen paardenstal heeft ruim 23.000 gekost en dan hebben we ook nog een boel zelf gedaan.
Wij wouden per se steen ipv hout want we willen niet regelmatig verven.

Stal is circa 12 x 9 meter met daarin 3 ruime boxen van 4x bijna 4 meter.
Alleen al de boxen hebben bijna 8000,- gekost maar dat is extra verzwaard ivm lange lengte's en hooiopeningen.

Betonvloer van 15 cm heeft ruim 4000,- gekost,let op dat je wel beton neemt wat tegen de zuren van kuil en urine kan.

Dak is van sandwichpanelen,wat erg snel werkt. Binnenkant is wit dus de stal is ook erg licht.

Onderkant van de binnenmuren zijn de eerste 4 lagen steen van zuurvrije stenen zodat de urine dat niet aantast.
Stalmuur is geverfd met siliconenverf wat je ook schoon kan maken.

Heleboel geld gaat ook in kleinere dingen zitten zoals bv de buizen van de afvoer (wij hebben 2 afvoerputten in de stal)
De verf was niet goedkoop maar wel goed,ledlampen boven alle boxen en boven de loopgang,schakelaarsspul en bedrading allemaal tientjes en uiteindelijk loopt dat ook wel richting de 1000,-

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 14:26

GDG schreef:
Nicole schreef:
Dank jullie wel! Ik ga zeker even opvragen maandag super bedankt



Wat staat er in het bestemmingsplan? Ben ik wel benieuwd naar.

(kun je opzoeken op http://www.ruimtelijkeplannen.nl )


Alles staat op een slotje helaas.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 14:27

DeBuurvrouw schreef:
Onze stenen paardenstal heeft ruim 23.000 gekost en dan hebben we ook nog een boel zelf gedaan.
Wij wouden per se steen ipv hout want we willen niet regelmatig verven.

Stal is circa 12 x 9 meter met daarin 3 ruime boxen van 4x bijna 4 meter.
Alleen al de boxen hebben bijna 8000,- gekost maar dat is extra verzwaard ivm lange lengte's en hooiopeningen.

Betonvloer van 15 cm heeft ruim 4000,- gekost,let op dat je wel beton neemt wat tegen de zuren van kuil en urine kan.

Dak is van sandwichpanelen,wat erg snel werkt. Binnenkant is wit dus de stal is ook erg licht.

Onderkant van de binnenmuren zijn de eerste 4 lagen steen van zuurvrije stenen zodat de urine dat niet aantast.
Stalmuur is geverfd met siliconenverf wat je ook schoon kan maken.

Heleboel geld gaat ook in kleinere dingen zitten zoals bv de buizen van de afvoer (wij hebben 2 afvoerputten in de stal)
De verf was niet goedkoop maar wel goed,ledlampen boven alle boxen en boven de loopgang,schakelaarsspul en bedrading allemaal tientjes en uiteindelijk loopt dat ook wel richting de 1000,-


Super bedankt :D heb je misschien wat foto's?