BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:06

Ja, echt. Ik heb nu dus binnen een week(!) ineens drie BH's die ik eigenlijk niet meer aan kan omdat de beugel eruit is geschoten. Terwijl ze voor de rest nog goed zitten, maar dan eigenlijk niet, want in de loop van de dag wandelt de beugel naar buiten en prikt hij in mijn oksel of borst en dat is niet prettig -O-
Aan de andere kant weiger ik een kledingstuk van 16+ euro weg te gooien omdat er ergens 1 mini gaatje in zit. Want meer is er dan ook niet mis mee...

Mogelijke oplossingen:
- Goedkopere BH's kopen en ze dan alsnog vervangen - nope, ik moet alles bij Hunkemoller halen omdat ze bij de Hema helaas niet tot 85F gaan
- Beugelloze BH's gaan dragen - neen, bieden niet genoeg steun naast dat ik het er niet uit vind zien
- Toch nieuwe kopen - pff ja dat is de laatste oplossing, maar ik ben ook maar een arme student |( naast dat ik het dus onzin vind om een kledingstuk dat verder nog goed is af te schrijven

Dus ja... Wat doen jullie daarmee? Is er iets wat ik kan doen om het te repareren? En zo nee, is er dan misschien een manier om het in de toekomst te voorkomen zodat ze wat langer meegaan? Vind het zo stom :(

Hopelijk heeft iemand de gouden tip!

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:09

Gewoon met naald en draad het gaatje dicht zetten. Simpel en nog geen 5 minuten werk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:12

lizy29 schreef:
Gewoon met naald en draad het gaatje dicht zetten. Simpel en nog geen 5 minuten werk.


Heb ik geprobeerd, alleen is er vaak maar heel weinig ruimte. Dan zit de beugel er super strak op en is ie binnen de kortste keren weer stuk.
Hoewel, het is misschien ook wel mogelijk om een stukje van de beugel af te knippen :)*

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:14

Ik zet hem wel altijd echt goed dicht dus echt een dubbele laag garen. Zo weinig ruimte dat ik het niet kan naaien heb ik nog nooit gehad.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:17

Ik geef ze altijd aan m'n mama, die maakt ze dan O:)

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:19

Idd naaien, evt stukje stof er over zetten.
En tip voor het behoud van je bh: wassen in een waszak.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:20

Heb je niet gewoon de verkeerde omvang maat? Toen ik 85 kocht had ik hetzelfde probleem. Nu koop ik 90 en heb geen last meer van dit probleem.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:22

Hoe lang duurt het voor ze stuk gaan? En hoe was je ze?

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:27

BH's in een waszak en op het meest rustige/gevoelige programma wassen.
Als de beugel zo strak zit dat je 'm haast niet meer terug kan schuiven om te repareren zou ik idd ook even nagaan of de omvang je wel goed zit. :j

En voor de toekomst: misschien toch maar aan de duurdere BH's gaan (ik merk echt het verschil, die gaan veel langer mee) of alvast een stukje stof erover de gevoelige plekken naaien zodat je het probleem als het ware voor bent?

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:31

Ik heb dit 1 keer gehad: met een hunkemoller bh. Toen 1 keer een bh gekocht van calvin klein, nooit meer last van gehad. Ik ben ook een arme student, maar eens in de 2 jaar een nieuwe moeten kopen van calvin klein (mits je met minstens 2 andere afwisselt, met 2 bh's doe ik 1,5 ong. Na een jaar zijn ze niet meer mooi door het vele wassen, maar geven ze nog wel steun) is nog steeds goedkoper dan de hele tijd nieuwe moeten kopen. Gaan bij mij nooit kapot, nooit iets mis mee geweest :) Probeer er eens 1 van een duurder merk is dus mijn tip. Rib uit je lijf, maar wedden dat je niet meer anders wil? En uiteindelijk is het goedkoper :j Ik denk dat calvin klein niet tot 85f gaat namelijk, ik heb 70d/e en verder dan e gaat ie niet...

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:38

Betere kwaliteit kopen. Hunkemöller koop ik alleen nog maar broekjes. Sinds ik bh's en bikinis van Freya, PrimaDonna en Chantelle draag wil ik niet meer anders.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:48

Investeren in kwaliteit. Ik heb sinds 4 of 5 jaar PrimaDonna en zelfs de beha's die ik als eerste heb gekocht, heb ik nog aan. Ze zijn misschien niet de mooiste meer, maar ze zitten nog steeds prima.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:49

Calvin Klein inderdaad... die heb ik nu al zeven jaar (mijn vriend kan ze niet meer zien inmiddels :') ) maar nog helemaal heel. En anders echt de dure merken, Hunkemöller blijft niet zo lang mooi en kennelijk ook niet heel dus.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:58

Ik hoor vaker mensen hier over klagen, maar ik heb hier echt nooit last van. Ik heb mijn bh's van de Hema tot Marlies Dekkers. Draag ze allemaal jaren.

Ik was mijn bh's altijd in een waszakje, en was ze daarin tegen ook echt niet zo vaak!

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:03

Ik wou zeggen zonder, maar toen zag ik je cup maat, dat gaat niet werken ben ik bang. :')

Heb je inderdaad wel de goede maat? Andere maat kan soms een wereld van verschil maken.
En voor als je beugel er midden op de dag uit schiet, maandverband er omheen maakt het een stuk verdraagzamer.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:04

Ik heb hier echt nooit last van gehad en heb alleen bh's van Hunkemöller. Ik was ze ook gewoon met de rest van de was mee zonder zo'n waszak.
Heb je wel de juiste maat?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:17

Primark heeft jouw maat gewoon hoor! En die BHs zijn prima. Ik heb er een stuk of 10 van? Tussen 3 en 15? euro. Ze wassen goed en ik heb er geen problemen mee (70E cup, dus ook aan de grotere kant).

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:53

chimello schreef:
Primark heeft jouw maat gewoon hoor! En die BHs zijn prima. Ik heb er een stuk of 10 van? Tussen 3 en 15? euro. Ze wassen goed en ik heb er geen problemen mee (70E cup, dus ook aan de grotere kant).


Primark valt enorm klein dus de vraag is of ze het daar red zelfs met een G en groter gaan ze daar niet.

Ik verbaas me over dat TS zegt dat Hema geen 85F heeft want ik zou zweren dat dat precies is wat io daar van de week gepast heb :+

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:25

Ik red het niet met 15 à 20 euro voor mijn bh's. Ik betaal ongeveer 3 keer zoveel. Het is een klap geld, maar daar staat dan weer tegenover dat ik er ook echt jaren mee doe.
Hema is voor mij ook geen optie. Mijn maat zullen ze vast wel hebben, maar die stof is veel te elastisch en die geven dus niet voldoende steun. Oorgevormde cups is tegenwoordig schijnbaar ook hip, maar die hebben altijd de verkeerde pasvorm dus daar kan ik ook niks mee.
Betaalbare goede bh's kopen voor een grotere maat is echt niet te doen.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:29

Dames, het waszakje is bedoeld voor het behoud van je wasmachine. Niet voor het behoud van je bh. Altijd op de hand wassen dus, dan slijt de stof veel minder en gaat je BH langer mee.

Anoniem

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:29

Ik gebruik ductape := , dure prima donna en hij zit zo lekker :=

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:30

Alwiene schreef:
Ik verbaas me over dat TS zegt dat Hema geen 85F heeft want ik zou zweren dat dat precies is wat io daar van de week gepast heb :+

Sinds wanneer kun je passen bij de Hema???

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:34

Koper schreef:
Alwiene schreef:
Ik verbaas me over dat TS zegt dat Hema geen 85F heeft want ik zou zweren dat dat precies is wat io daar van de week gepast heb :+

Sinds wanneer kun je passen bij de Hema???


De grotere Hema's hebben pashokjes :j

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: BH's - zo snel stuk, zo vermoeiend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:37

ik heb dit ook altijd. of ze breken doormidden...
Was het zo zat kocht toen een zeeman bh, warempel ging deze langer mee dan enig ander (duur merk)!
en ze zaten ook nog goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:43

Ik check net de Hema App, een set padded beugelbh's, 2 voor 18 euro. T/m 95F. Die zijn simpel en prima. Sapph heeft ook mooie en betaalbare fijne bh's.
Ik zoek sinds kort 85G en ik kan ook mooie én zeer betaalbare bh's vinden. Nu zelfs één van Hunkemoller besteld, in de aanbieding voor 15 euro! Prachtig met kant <3
En laatst een enorm fijne bij Zeeman voor 8 euro :j die zit als gegoten.