stoppen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nena_x_evey

Berichten: 10
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Rotterdam

stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 15:08

hoi bokkers,
Ik zit al een tijdje met het idee om te stoppen met rijden. (na 7,5 jaar, ik ben 13)
deels omdat mijn allesje, mijn lieve pony weggaat van de manege. ze staat al een tijd te koop, en de prijs loopt op. ze is welliswaar een manegeoony maar bijna niemand rijd haar, simpelweg omdat ze zo moeilijk uis. Als ze dadelijk weg is, zal ik weer op de "gewone manegepony's" moeten. hier zie ik gwn heel erg tegenop. zeker omdat ik dan evey kwijt ben.... Ik heb dan wel een verzorgpony, en of ik daar mee wil stoppen weet ik niet. ik ben nu in twee maanden al 2 pony's verloren, evey zou de derde zijn.
wat zijn jullie ervaringen? wat zouden jullie doen?

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:13

Wat ik zo zie van je fototopic is Evey is een kleine pony en jij al een redelijk groot in vergelijking tot haar. Dus heel lang had het niet geduurd en dan kon je haar alsnog niet meer rijden.
Wel erg jammer natuurlijk, maar je kunt altijd nog andere paardjes rijden. En je hebt een verzorgpony hoe leuk is dat :D
Dat gaat echt wel goed komen.
Als jij paarden en paardrijden leuk vindt zou ik zeggen, lekker door blijven gaan.
Maar als je het sowieso al niet meer zo leuk vindt en je meer tegenzin hebt dan zin is het ook duidelijk wat je moet doen.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:17

Het is heel vervelend maar dit soort dingen horen er helaas wel bij in de paardenwereld. Snap dat jij de pony liever niet ziet gaan, maar een manege pony waar maar een aantal klanten op kunnen is niet rendabel om aan te houden.

Als je het rijden en verzorgen nog wel leuk vind kun je toch altijd eens de manege eens overslaan en dan prutsen en rijden met alleen je verzorgpony, of eventueel eens praten met je ouders.

Ga bij jezelf na wat vind je leuk aan deze pony en niet aan de andere van de manege. Is het dat deze je uitdaging geeft waar je echt moet opletten. Als je uitdaging mist kun je altijd eens overleggen met je instructie. Misschien dat je naar een meer gevorderde les kan. Ik vond het altijd prachtig om op zoveel verschillende paarden te rijden, dit omdat je zo leert omgaan met heel veel karakters en het kan je rijden zoveel beter maken.

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:25

Ik zou niet stoppen, verdriet slijt en er zijn meer pony's op de manege. Geef je aandacht aan een paardje waarmee weinig extra's wordt gedaan. Of die, niet zo soepel loopt in de les, misschien kun je daar een verbetering aanbrengen en is dat paardje stiekem veel liever op stal dan je dacht.

Ik zou het niet zomaar opgeven.....

Het hoort bij het leven

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:37

Vervelend dat je liefelingspony word verkocht. Er valt weinig aan te doen, maar bekijk het van de positieve kant. Ze hoeft niet meer in de les te lopen met allemaal verschillende kinderen op haar rug en krijgt waarschijnlijk een lief baasje die hartstike blij met haar is!

Als ze moeilijk is en niemand wil op haar rijden ( behalfe jij dan) is het voor haar misschien fijner als ze naar een huisje gaat waar er een iemand op rijdt. Sommige pony's zijn niet geschikt voor het manege werk en voelen zich fijner met meer rust en regelmaat.

Ik zou ook zeker niet stoppen met paardrijden, vooral niet als het een grote hobby van je is. Er zijn vreselijk veel lieve paarden en pony's op de wereld die ook graag jou aandacht en liefde willen hebben, het zou dan zonde zijn om nu te stoppen omdat je verdriet hebt om deze pony.

nena_x_evey

Berichten: 10
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Rotterdam

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 20:30

bedankt voor de reacties, ik ga er nog over na denken
misschien word het doorgaan maar andere manege... :j

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:41

Volgens mijn recente informatie gaat Evey helemaal niet verkocht worden. ;)

Daarnaast kan je op deze manege een pony ook gedeeltelijk huren en dan wordt die pony zeker niet verkocht tijdens de huurperiode.

nena_x_evey

Berichten: 10
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 21:57


Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:14

Is het een idee om te lessen met je verzorgpony? Of als je het leuk vindt met deze pony in lessen meedoen bij een stal/manege zodat je toch nog met andere kinderen gezellig bent?

Mocht je stoppen op de manege zorg dan wel dat je op een andere manier blijft lessen. Dat is heel belangrijk.
En misschien komt er in ruil voor deze pony wel een leuke pony voor terug. :)

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:47

Mag je met je verzorgpony lessen? Ik zou een half uurtje per week priveles nemen met je verzorgpony. Dat is fijn voor jezelf, want daar leer je een hele hoop van en dan kun je het geleerde goed in de praktijk oefenen. Ook is dat fijn voor je ouders, want dat kost ze minder geld (meestal, dat ligt eraan waar je lest en waar je woont). En fijn voor de eigenaar, want die heeft dan iemand die de pony serieus rijd en beter maakt.

Wat je ook doet, in ieder geval veel succes. :)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 00:20

iza_things schreef:
Mag je met je verzorgpony lessen? Ik zou een half uurtje per week priveles nemen met je verzorgpony. Dat is fijn voor jezelf, want daar leer je een hele hoop van en dan kun je het geleerde goed in de praktijk oefenen. Ook is dat fijn voor je ouders, want dat kost ze minder geld (meestal, dat ligt eraan waar je lest en waar je woont). En fijn voor de eigenaar, want die heeft dan iemand die de pony serieus rijd en beter maakt.

Wat je ook doet, in ieder geval veel succes. :)


Dit is een goede tip, waar ik het ook erg mee eens ben! Hoop voor je dat zou kunnen regelen!

nena_x_evey

Berichten: 10
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 15:35

iza_things schreef:
Mag je met je verzorgpony lessen? Ik zou een half uurtje per week priveles nemen met je verzorgpony. Dat is fijn voor jezelf, want daar leer je een hele hoop van en dan kun je het geleerde goed in de praktijk oefenen. Ook is dat fijn voor je ouders, want dat kost ze minder geld (meestal, dat ligt eraan waar je lest en waar je woont). En fijn voor de eigenaar, want die heeft dan iemand die de pony serieus rijd en beter maakt.

Wat je ook doet, in ieder geval veel succes. :)

ik kan les krijgen van de eigenares *D maar dat doe ik al en we doen veel hetzelfde, en het springen wat ik zo graag wil kan nu niet, daar zit ik ook mee.

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:08

Haha, jouw verzorgpony en ik hebben dezelfde naam! :D

Maar dat even terzijde, ik heb hetzelfde gehad toen ik 14 was. Mijn favoriet op de manege, Prince, werd ook verkocht naar een andere manege. Onze manege ging stoppen en ik moest afscheid nemen van Prince. Heel even nog getwijfeld hem te kopen maar het niet gedaan. Hij heeft het heel goed nu en ik weet zeker dat Evey het ook heel goed gaat krijgen!
Een eigen verzorgpony op je 13e is ook niet niks! Ik zou daar lekker mee lessen en van genieten, niet zomaar opgeven! :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:32

Je doet veel hetzelfde met je verzorgpaard, betekent dat dat je je verveelt? Er zijn zoveel dingen te doen naast dressuur, je zou bijv eens voltige kunnen proberen als het paard geschikt is, misschien wil de eigenaar wel mee op buitenrit, of mag je vrijheidsdressuur of mennen... :)

Vervelend dat je lieveling op de manege verkocht gaat worden! Zijn er geen andere leuke paardjes?

nena_x_evey

Berichten: 10
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 19:56

antje_vip schreef:
Je doet veel hetzelfde met je verzorgpaard, betekent dat dat je je verveelt? Er zijn zoveel dingen te doen naast dressuur, je zou bijv eens voltige kunnen proberen als het paard geschikt is, misschien wil de eigenaar wel mee op buitenrit, of mag je vrijheidsdressuur of mennen... :)

Vervelend dat je lieveling op de manege verkocht gaat worden! Zijn er geen andere leuke paardjes?

ik mag niet zoveel van de eigenaar, das t probleem

nena_x_evey

Berichten: 10
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Rotterdam

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 19:56

maar ik ga sws nog verder, heb ik met mn ouders besloten. misschien naar een andere manege met een betere sfeer.

maad_dfhhl
Berichten: 89
Geregistreerd: 03-12-13

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:18

als ik jou was zl ik niet opgeven en zeker verder gaan maar stel je vind het echt niet meer leuk, leg dan al je paardenspullen ergens en doe ze nog niet weg! wie weet mis je het wel weer heel erg dan kan je altijd weer beginnen

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:37

Ik mocht niet meer op mijn lievelingspony omdat ik te groot was geworden. Ik had geen klik met het nieuwe paard waar ik op mocht rijden. Mede daarom(en door gebrek aan uitdaging) ben ik gestopt. Tot nog toe geen spijt van gehad (alweer bijna 3 jaar geleden), maar ik hoop ooit wel weer eens te beginnen.

zixde
Berichten: 20
Geregistreerd: 11-04-17

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:04

Ween niet omdat je hem verloren hebt , maar lach omdat jullie herrinneringen zo bijzonder waren . Ga door met leven , paardrijden . Als ruiter kunj daartegen .

LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:11

even ziet er uit als een leuke pony, maar er zijn vast leukere pony's op de wereld. ga kijken bij een andere manege en zoek een pony waar je spontaan verliefd op word, en ga daar lessen. normaal worden er bij maneges namelijk bijna nooit pony verkocht. allen gaan ze soms met pensioen. tja, niks aan te doen..

veel sterkte en suc6 naar het kijken bij een andere manege!