Knhs instructieweken 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8582
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:10

Hier gaven ze alleen extra hooi als je er om vroeg het eerste weekend. Genoeg paarden die na 15.00 uur geen hooi meer kregen. Maar waarschijnlijk hebben ze ervan geleerd en geven ze nu wat beter hooi! Wij hadden ook extreem veel stro, erg zonde aangezien na het weekend de hele stal leeg moest (en daar was je dan ook erg lang mee bezig)

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:39

Wij hadden 2 weken geleden voor huur 1 dag ook een hoeveelheid stro voor een week. Vond ik ook zo zonde.
Daarnaast staan die van mij niet op stro thuis dus was als de dood dat ze er te veel van zouden eten. Was nl. wel er lekker stro geloof ik.

Malbec
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:09

Ik vond het wel vervelend dat die van mij op zaagsel stond en dat ik het moest doen met wat ik had zeg maar, terwijl de stallen op stro vers stro erbij kregen.
Die van mij is helemaal niet gewend om op stal te staan dus die heeft rondjes gelopen, dr hooi door dr stal gelopen enz dus die stal was best vies op sommige plekken.

Heb t er wel gewoon uitgehaald en had nog wel vanalles schoon aan de randen maar toch.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:46

Benth, heb je gevraagd om nieuw zaagsel? Ff vragen doet wonderen. Hier werd dan gewoon een nieuwe zak zaagsel voor je stal neer gezet. :j

larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:41

Ik ga naar de allround week in augustus. Die van mij is gewend uit een hooinet te eten, anders vertrapt ze de boel alleen en eet ze niet genoeg en valt ze dus heel snel af.. Mag je zelf een net opgangen in de stal? Of weet iemand aan wie ik die vraag anders het best kan stellen bij de KNHS?

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:52

larabo schreef:
Ik ga naar de allround week in augustus. Die van mij is gewend uit een hooinet te eten, anders vertrapt ze de boel alleen en eet ze niet genoeg en valt ze dus heel snel af.. Mag je zelf een net opgangen in de stal? Of weet iemand aan wie ik die vraag anders het best kan stellen bij de KNHS?


Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:57

Ja! Die had ik wel, wel zelf erin doen dat doen ze niet

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:58

Je mag gewoon een hooinet ophangen. Er zit zelfs een handige ring in de stal voor hooinetten. Ik heb er ook gewoon een opgehangen net als vele andere.

larabo

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 01:57

goed om te weten! dan kan ze gewoon uit haar hooinet eten, heeft ze 's nachts ook nog wat te doen ;)

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 08:53

Goed te weten inderdaad. dan neem ik ook haar hooinetten mee :)

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:06

Ik had ook de hooi zakken in de stal gehangen. Maar had dan ook zelf hooi mee wat ik voor de stallen had gezet en deed zelf in de hooizak.

Alleen 1 dag gooiden ze helaas van knhs een plak hooi op de grond in de stallen. >;)
Dus dan wel duidelijk op je kaartje zetten dat ze het in het hooi net moeten doen. Of voor de stal neerleggen dat je het zelf doet. :j

Jelaaa
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-04-15
Woonplaats: Terwispel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:12

ik ben ook geweest en ze kregen bij ons wel genoeg hooi hoor, zal wel een beetje afhangen wie er die week voeren.

ik had zelf ook nog mee van stal, maar puur omdat ik weet dat ze dat heel lekker vindt. maar ze had anders ook genoeg gehad. en het was ook geen slechte kwaliteit.. wat ik door dit topic wel wat verwacht had haha.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:46

Je moet er wel op letten dat ze ook echt daadwerkelijk 'extra' hooi neerleggen. Dat is 2 plakken per voerbeurt, maar dat willen ze nog wel eens vergeten.

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:49

Zowel vorig jaar als dit jaar echt meer dan hooi genoeg. Wel extra hooi aangegeven maar dan kreeg hij ook echt veel hooi. De kwaliteit was ook prima!

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:23

Apart dat ze zo ineens direct goed hooi hebben, wij hadden nog een voer lezing en 3 type hooi meegepakt door een mede menner, en het knhs hooi (wat de beste man niet wist van tevoren) werd verteld als minste van de 3, meer droge knabbel. Verklaarde een hoop hoestende paarden. Maar blij te horen dat ze er dus dan wat aan gedaan hebben en eindelijk na jaren hebben geluisterd.

Dit was namelijk bij ons 'extra hooi' :') 1 zielig klein plakje voor de stal van een fries, die nog niet eens voldoende is voor een minishet. >;)

Afbeelding

Fotografie91

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:32

MelanieB schreef:
Apart dat ze zo ineens direct goed hooi hebben, wij hadden nog een voer lezing en 3 type hooi meegepakt door een mede menner, en het knhs hooi (wat de beste man niet wist van tevoren) werd verteld als minste van de 3, meer droge knabbel. Verklaarde een hoop hoestende paarden. Maar blij te horen dat ze er dus dan wat aan gedaan hebben en eindelijk na jaren hebben geluisterd.

Dit was namelijk bij ons 'extra hooi' :') 1 zielig klein plakje voor de stal van een fries, die nog niet eens voldoende is voor een minishet. >;)

[ Afbeelding ]


Het hooi bij ons was inderdaad slecht maar na dag 2 kreeg ik meer dan genoeg hooi gelukkig!
De eerste dag zelf nog gepakt.
Maar de laatste dag lag de halve stal vol hooi omdat Dilly het niet lekker vond en liever de lucerne opat :')

Lauren186
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-04-17

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:24

Voor iedereen die gaat, onwijs veel (leer)plezier!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:27

Zijn er al weer mensen geweest?? En was er hooi genoeg?

Ff een andere vraag.. wat krijgen de ruiters te eten en te drinken? :o

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:39

Even een vraag. Stel je kunt niet mee omdat je paard in de kreukels ligt en je hebt geen annuleringsverzekering. Dan moet je zeker gewoon de gehele kosten betalen? Of mag je iemand anders op jouw plaats zoeken?

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:09

IwanLuver schreef:
Zijn er al weer mensen geweest?? En was er hooi genoeg?

Ff een andere vraag.. wat krijgen de ruiters te eten en te drinken? :o

Drinken is bij ontbijt melk, water of soms sinaasappelsap, middag water of melk, vrijdag hadden we ook optimel. Savonds is het water.
Staat ook waterkan met citroen/komkommer. En je kunt natuurlijk drinken kopen.
Ochtend broodjes, beleg en ei. Middag vaak broodjes, soep, beleg, salade. Vrijdags hadden we de middag frituur.

Avonden weet ik niet of wekelijks zelfde is. Hier hadden we iig lekker eten, oa de bbq, keer schnitzel, keer kip-kerrie en de andere ben ik alweer vergeten haha.

@steffie, geen idee, volgens mij is het persoonsgebonden en moet je de hele mikmak betalen als je geen verzekering hebt gedaan -O- Daarom altijd annuleerverzekering voor dat kleine beetje extra geld. Je kan het natuurlijk altijd vragen via de mail en zien wat ze ermee doen.. Nee heb je, ja kun je krijgen.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:13

Volgens mij staat er voor de ruiters de hele dag koffie en thee in de brasserie? Tenminste in onze week wel, dit stond wel aan de andere kant van de brasserie ipv bij de kassa enz.

Ik vond in onze week dat er hooi genoeg gevoerd werd, vooral als je om extra hooi vroeg, kregen ze 3x per dag 2 plakken hooi.

Wij hadden nasi, schnitzel, lasagne als avondeten. Een een keer tussen de middag pizza gehad, en ook een keer pasta gehad en hier was 's avonds nog wat van over.

Menu verschilt per week.

SteffiiY schreef:
Even een vraag. Stel je kunt niet mee omdat je paard in de kreukels ligt en je hebt geen annuleringsverzekering. Dan moet je zeker gewoon de gehele kosten betalen? Of mag je iemand anders op jouw plaats zoeken?

Tja, daar was die annuleringsverzekering van pas gekomen. Zou gewoon even bellen en vragen. Wie niet waagt wie niet wint, maar je geld ben je wel kwijt.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:12

Koffie en thee is er idd ook :j Aten jullie in de foyer of in de brasserie? Vorig jaar moesten we eten in de Foyer waar ook t NRPS zit

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:12

xLeoniee schreef:
Koffie en thee is er idd ook :j Aten jullie in de foyer of in de brasserie? Vorig jaar moesten we eten in de Foyer waar ook t NRPS zit

Wij aten in de brasserie (2 weken geleden).

Saaaash
Berichten: 1681
Geregistreerd: 16-07-10

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:19

Ik heb afgemeld omdat m'n paard nog niet klaar is voor de zomerinstructieweek qua conditie na blessure.
Ik ga in week 8 en wil hem eventueel wel overdragen aan iemand die heel graag wilt

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:36

Jammer Sas! Overdragen kan niet toch? Ze doen gewoon de eerst volgende op de reserve lijst