Buurtmanege Klep Paard & Co bestaat 25 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Buurtmanege Klep Paard & Co bestaat 25 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 13:21

Den Haag FM
Manege, overige


De Haagse paardenmanege Klep en Co van John Klep bestaat zaterdag 25 jaar. Bijzonder aan Klep en Co is vooral dat de verzorging van de dieren door kinderen uit de buurt centraal staat.

John begon ooit met één paard in de achtertuin van zijn huis aan de Newtonstraat, maar inmiddels runt hij een compleet activiteitencentrum in Wijkpark de Verademing. “Dit is een doestal”, zegt John tegen Den Haag FM. “Hier staat de zorg voor de dieren echt op de eerste plek. De kinderen borstelen zelf de paarden en mesten de stallen uit. En daarnaast kunnen ze leren rijden.”

Het 25-jarig jubileum van Stichting Paard Klep en Co. wordt zaterdag groots gevierd met activiteiten voor jong en oud.

Bekijk hier het interview met John Klep:

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Buurtmanege Klep Paard & Co bestaat 25 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:27

En wat een triest excuus voor een manege is het! Graatmagere pony's die bijten. Gedrag dat ik begrijp, want er wordt niet erg zachtzinnig mee om gegaan en er zijn de hele dag door mensen en kinderen die willen aaien. Daarnaast worden ze aardig in het rond gemept en afgejakkerd in een zware zandpaddock of een bak.
Mag van mij per direct worden opgedoekt.

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Buurtmanege Klep Paard & Co bestaat 25 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 04:31

Ik zie geen magere ponies in het filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:29

:z
ikkedus schreef:
En wat een triest excuus voor een manege is het! Graatmagere pony's die bijten. Gedrag dat ik begrijp, want er wordt niet erg zachtzinnig mee om gegaan en er zijn de hele dag door mensen en kinderen die willen aaien. Daarnaast worden ze aardig in het rond gemept en afgejakkerd in een zware zandpaddock of een bak.
Mag van mij per direct worden opgedoekt.


Gelukkig hebben ze voor de film de mooiste, liefste en knapste ponys en kinderen van stal gehaald... :z

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Buurtmanege Klep Paard & Co bestaat 25 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:10

Ik begrijp het doel van deze manege voor de kinderen uit de buurt, maar ik weet niet of je het wel eens gezien hebt daar? In een beton- en hekkenomgeving bij "park" de Verademing? Ik denk dat het heel moeilijk goed te realiseren is, om in deze dichtbevolkte stadswijk iets paardvriendelijks op te zetten. Heel leuk voor de kinderen, maar minder voor de paarden. Wél een bijzonder project.

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Buurtmanege Klep Paard & Co bestaat 25 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:11

ze zitten nog aardig dik in de vacht. De shetjes gaan nog wel, maar de 2 fjordjes en de tinker zijn echt heel schraal.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Buurtmanege Klep Paard & Co bestaat 25 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:14

been there... vreselijk, beton... geen stukje paard waardigs aan.