Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:53

mariekerocky schreef:
Sannert schreef:
Ik reed vanmiddag langs een schuine berm met dor gras waar allemaal kraaien in lagen. Met hun vleugels gespreid, midden in de zon. Waarom doen ze dit ?? Ik had het nog nooit gezien.


Heb wel eens gehoord dat ze dat doen om beestjes (luizen enzo) kwijt te raken, die krijgen het dan te warm en dan gaan ze weg


Dankje ! Heb het zo via google kunnen vinden inderdaad !

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:56

Shanna schreef:
Nou bij mij overleeft de mug het niet! Eindigd als bloedvlek op de muur :Y)


Ik trek meestal de dekens over mn hoofd zodat ik ze niet meer hoor en dan slaap ik. Boeit mij t wat of ze me prikken of niet. Maar ben benieuwd dan wat ze erna doen :')

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:04

Waarom voel ik steeds kriebels op mn been en voeten alsof er een mier loopt die er niet loopt :+
Zo vervelend.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:37

NynkeMarit schreef:
Is het handig om met dit weer honden te scheren?

Doe het alsjeblieft niet. Een goede kam/ wasbeurt doet veel meer.

Net als een thermoskan. In de winter blijft je chocolademelk heet en in de zomer je limonade koel. Als je de isolerende laag weg haalt kan deze z'n werk niet meer doen.

Honden met een vacht die getrimd moet worden zijn natuurlijk de uitzondering.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:55

Waarvoor dient een bloedgroep en waarom hebben we dat?

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:18

Oeps!
We hebben als mens stuk voor stuk unieke DNA codes (...of vrijwel, etc.) en biologisch heeft het voordelen. De kans op voortbestaan van de soort wordt groter door 'biodiversiteit', dus verschillende genen etc etc.

Qua bloedgroepen: mbt de rode bloedcellen zijn het AB nul systeem en de rhesusfactor het bekendste. (Die laatste heet zo omdat het bij rhesusaapjes werd ontdekt.)

Sommige mensen zijn in beide systemen 'negatief', dwz ze hebben geen eiwitten die iemand bloedgroep A, B of AB maken en ze hebben ook die 'rhesusfactor' niet.
...er zijn nog veel meer factoren in zowel rode als witte bloedcellen te onderscheiden.

Voor bloedtransfusies is het van belang dat ten minste de donor en ontvanger dezelfde bloedgroep hebben in termen van ABnul en rhesusfactor.
Verder zijn bloedbanken blij met mensen die dus "in beide systemen negatief" zijn: de ontvanger heeft wellicht bloedgroep A, maar zal geen afstotingsreactie beginnen tegen bloed waar 'alleen maar geen A of B in zit'.

felinehoi

Berichten: 514
Geregistreerd: 31-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:57

MarlindeRooz schreef:
SindyKaya schreef:
Niet helemaal waar, kijk maar naar felinehoi. Die heeft rond de 30 duizen abonnees en leeft toch op haar werk van video's en vlogs maken :)

Gok niet dat die daar een hypotheek/huur etc van betaalt. :P


Zeker wel! Maar het is indd niet het geld van YouTube dat je krijgt waar je van kan leven. Het zijn indd de contracten die je daar buiten afsluit :) Maar het komt uiteindelijk allemaal terug naar en in je video's en ja daar wordt de huur, stalling, auto en opleiding van betaald :)

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:20

Paulina schreef:
NynkeMarit schreef:
Is het handig om met dit weer honden te scheren?

Doe het alsjeblieft niet. Een goede kam/ wasbeurt doet veel meer.

Net als een thermoskan. In de winter blijft je chocolademelk heet en in de zomer je limonade koel. Als je de isolerende laag weg haalt kan deze z'n werk niet meer doen.

Honden met een vacht die getrimd moet worden zijn natuurlijk de uitzondering.


De vacht werkt inderdaad als een thermoskan, een hond echter niet als koffie/chocomel/limonade. Een hond is een kachel en moet dus warmte kwijt, veel warmte, daarom zijn vachten in de natuur ook dun in de zomer. Paarden hebben ook een dubbele vacht, stugge dekharen en wollige onderharen. Sommige paarden hebben uberhaupt geen onderharen in de zomer, andere paarden (vaak pony's) maar heel weinig.

Afbeelding

Er is door mensen bij honden geselecteerd op onnatuurlijke vachttypes. Daarnaast worden ze onnatuurlijk gehouden (binnen gehuisvest, dat uurtje of twee buiten maakt echt geen verschil). Worden ze vaak niet gehouden in de gebieden waar ze gefokt zijn. En zijn ze gecastreerd. Al deze factoren beïnvloeden de vacht.

Dus ja, soms is scheren wel degelijk de betere optie. De eerste optie is echter inderdaad ontwollen via de was en blaasmethode.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 20-06-17 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:21

Paulina schreef:
NynkeMarit schreef:
Is het handig om met dit weer honden te scheren?

Doe het alsjeblieft niet. Een goede kam/ wasbeurt doet veel meer.

Net als een thermoskan. In de winter blijft je chocolademelk heet en in de zomer je limonade koel. Als je de isolerende laag weg haalt kan deze z'n werk niet meer doen.

Honden met een vacht die getrimd moet worden zijn natuurlijk de uitzondering.


En uit de keuze kammen of wassen is wassen het beste! Door kammen stimuleer je vacht waardoor deze nog meer haren los laat

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:13

Als Vodafone je order op donderdag gaat annuleren hoelang duurt het in werkelijkheid tot het geannuleerd is?

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:14

Uhm.... Ik ben niet slim genoeg om dat te beantwoorden

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:11

Bedankt voor jullie antwoorden! We gaan het waarschijnlijk wel doen, niet helemaal kaal natuurlijk, maar ze is al oud en heeft het zo ontzettend warm! Aantal jaar geleden ook gedaan en toen had ze er zeker baat bij, groeit ook gewoon normaal weer terug daarna :D

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:21

SavannahNx schreef:
Wat gebeurd er met een mug op je kamer als die je geprikt heeft? Leeft ie verder op je kamer? Gaat ie dood? Prikt ie je nog een paar keer? Vliegt die weg als t raam open is?

Alleen vrouwtjes muggen prikken, die heeft bloed nodig voor de kinders. Ik weet niet zeker hoeveel bloed zo'n mug nodig heeft en hoe vaak hij dus moet prikken. Maar als ze genoeg bloed heeft, gaat ze naar een plek om haar eitjes te leggen waar larven uit komen, stilstaand water.
Wist je dat mannetjes leven van planten? Veel beter :Y)

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:40

Volgens mij wordt ik vaker door dezelfde mug geprikt, ik denk dat 3x niet teveel voor hen is. Hoeveel bloed ze nodig hebben voor de eitjes weet ik niet.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:24

Hoe krijg ik de geur van vliegenspray van mijn handen?

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:25

Handen wassen met tandpasta.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:25

Britta31 schreef:
Hoe krijg ik de geur van vliegenspray van mijn handen?

Wachten.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:33

Britta31 schreef:
Hoe krijg ik de geur van vliegenspray van mijn handen?

Waarom wíl je die van je handen; geen last van vliegen!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:57

Kuggur schreef:
Britta31 schreef:
Hoe krijg ik de geur van vliegenspray van mijn handen?

Waarom wíl je die van je handen; geen last van vliegen!

Maar ook geen last meer van lekkere boterhammen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:05

Een kortingscode van zalando doet die het ook na de datum?
Ik kreeg vandaag een pakketje toegestuurd en daar zat een kortingsbon bij, die tot 10-04 geldig is :P

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:23

als je met een abbonement met daarin bijvoorbeeld 100 belminuten belt naar iemand met een prepaid telefoon, kost het diegene met de prepaid telefoon dan ook geld? heb het al gegoogled maar word er niet echt wijzer uit :+

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:24

NynkeMarit schreef:
als je met een abbonement met daarin bijvoorbeeld 100 belminuten belt naar iemand met een prepaid telefoon, kost het diegene met de prepaid telefoon dan ook geld? heb het al gegoogled maar word er niet echt wijzer uit :+


Gebeld worden kost toch nooit geld? :')
Zelfs in het buitenland niet meer volgens mij...

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:25

Janine1990 schreef:
NynkeMarit schreef:
als je met een abbonement met daarin bijvoorbeeld 100 belminuten belt naar iemand met een prepaid telefoon, kost het diegene met de prepaid telefoon dan ook geld? heb het al gegoogled maar word er niet echt wijzer uit :+


Gebeld worden kost toch nooit geld? :')
Zelfs in het buitenland niet meer volgens mij...


Geen idee, dat vroeg ik me dus af :Y)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:28

NynkeMarit schreef:
Geen idee, dat vroeg ik me dus af :Y)


Ik zie dat je 16 bent, nu snap ik je vraag :P

"Vroegah", zo'n 15 jaar geleden... kreeg ik mijn eerste telefoon. Ik heb tot 8 jaar geleden altijd prepaid gehad. Daarna ging ik ook maar over en een abbo, omdat het goedkoper was. Veeeeel goedkoper.
Nu smste ik nooit echt veel, maar mijn vriendinnen wel. En als ze dan aan het eind van hun beltegoed zaten en ze hun ouders nodig hadden dan belden ze heel snel, of stuurden ze een smsje: "Kan je me even bellen? Mijn beltegoed is bijna op."
Dus het koste nooit geld om gebeld te worden.

Ik meen me te herinneren dat het vroeger wel zo was dat het geld koste wanneer je gebeld werd in het buitenland of gebeld werd vanuit het buitenland. Maar dat was niet zo heel veel, 3ct per minuut ofzo.

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:39

Hoezo is abbo goedkoper?
Ik heb nog steeds prepaid en verbruik nog geen 20,- aan beltgoed per jaar.

Edit: het kost inderdaad geen geld om gebeld te worden.