Matthijs werd gepest, en toen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:27

Kwam zijn zus voor hem op!

Via een facebookpagina kwam ik op @EstherLilyRose's twitterpagina terecht. Zij riep twitteraars op om de instagramfoto van haar broertje te vind-ik-leuken en een berichtje achter te laten. Hij wordt namelijk gepest en zo wil zij laten zien dat haar broertje heus wat waard is!

Ondertussen heeft Paris Hilton zijn foto geliked, bieden mensen hem sportlessen aan en heb ik ook een duit in het zakje gedaan; als ze de kans hebben om naar Dubai te komen, mogen ze bij mij met haaien komen duiken.

Ik vind dit zo'n toffe actie, ondertussen heeft de zus van Matthijs een nieuwe twitterpagina opgezet om kinderen die in dit soort situaties zitten, een hart onder de riem te steken. Zo simpel kan het zijn om iemands dag te maken... Tof!

https://diwmotz.nl/zo-neem-je-het-als-g ... -broertje/

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:32

Weet nooit zo goed wat ik van dat soort dingen moet denken. Ben altijd bang dat dat kind nu nog meer gepest wordt omdat hij nu 'over heel de wereld' bekend staat om het jongetje dat gepest wordt nu.

Wel tof aanbod heb je gedaan.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:34

Heldendaad *\o/*

Als ik die reacties terug lees op zijn instagram schrik ik van die 'niet-positieve' reacties. Heb zelf helaas soortgelijke dingen gehad qua pesten e.d. en echt laat die pesters maar aan het licht komen, laat ze maar voelen hoe het is om 'exposed' te worden aan de wereld. Ik heb daar echt totaal geen medelijden mee. Misschien dat zijn school er dan ook iets aan doet.

Anoniem

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:40

Precies, toothless! En als ik zie hoe veel support die jongen krijgt denk ik echt niet dat een paar stomme pesters er nog toe doen.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:49

finnens schreef:
Weet nooit zo goed wat ik van dat soort dingen moet denken. Ben altijd bang dat dat kind nu nog meer gepest wordt omdat hij nu 'over heel de wereld' bekend staat om het jongetje dat gepest wordt nu.

Wel tof aanbod heb je gedaan.

Ik twijfel dan ook weer, maar meer om een andere reden. Er zijn tig honderduizenden, dan wel niet miljoenen mensen/kinderen die gepest worden. Goed dat er actie ondernomen wordt, maar wat levert dat op voor de andere kinderen/mensen die gepest worden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:50

Ze heeft een account aangemaakt om de andere kinderen die dit overkomt ook een steuntje in de rug te geven, dus als je er een kent... ;) Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Als we niet met 1 beginnen zullen die andere honderdduizend ook nooit geholpen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:57

Nayomie schreef:
finnens schreef:
Weet nooit zo goed wat ik van dat soort dingen moet denken. Ben altijd bang dat dat kind nu nog meer gepest wordt omdat hij nu 'over heel de wereld' bekend staat om het jongetje dat gepest wordt nu.

Wel tof aanbod heb je gedaan.

Ik twijfel dan ook weer, maar meer om een andere reden. Er zijn tig honderduizenden, dan wel niet miljoenen mensen/kinderen die gepest worden. Goed dat er actie ondernomen wordt, maar wat levert dat op voor de andere kinderen/mensen die gepest worden? :)


Afbeelding

Ik vind het een toffe actie! Super fijn dat hij zo veel positieve aandacht krijgt. <3

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:06

Ik snap echt niet dat iemand het leuk vindt om een ander te pesten! Dan moet je toch wel geestesziek zijn.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:10

Ik zag de actie vandaag voorbijkomen, echt te gek! :j Ik hoop dat zoiets een nieuwe start kan zijn om pesten te verminderen, of in ieder geval verminderen voor Matthijs :)

En TS, wat een geweldig aanbod! Echt tof van je! :D

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:12

anjali schreef:
Ik snap echt niet dat iemand het leuk vindt om een ander te pesten! Dan moet je toch wel geestesziek zijn.


Stap eens een plaatselijke basisschool of middelbare school binnen...
Het gebeurt helaas nog veel en veelte vaak!

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:15

Geestesziek? Vind je dat niet een beetje overdreven? Op elke basisschool wordt gepest. En op de middelbare school ook. Ik vind het alleen maar goed dat dit gebeurt. Hartstikke leuk voor dat kind. Ik zag het gisteren al en heb ook op zijn Instagram gereageerd. Doet zo'n kind goed. Of het helpt tegen het pesten weet ik niet, zal ook wel niet. Maar het blijft een hartverwarmende actie. Hij reageerde zelf ook heel leuk :)

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:28

_Reneee schreef:
Geestesziek? Vind je dat niet een beetje overdreven? Op elke basisschool wordt gepest. En op de middelbare school ook. Ik vind het alleen maar goed dat dit gebeurt. Hartstikke leuk voor dat kind. Ik zag het gisteren al en heb ook op zijn Instagram gereageerd. Doet zo'n kind goed. Of het helpt tegen het pesten weet ik niet, zal ook wel niet. Maar het blijft een hartverwarmende actie. Hij reageerde zelf ook heel leuk :)

Ik vind pestgedrag echt niet normaal hoor.En het feit dat het veel wordt gedaan maakt het niet minder ernstig.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:38

Pestgedrag dat te ver gaat vind ik ook echt niet normaal hoor als er iemand er onder lijdt.

Wat is dat toch met de kinderen van nu dat ze zo erg pesten?
Teveel verwend misschien + ouders die niet ingrijpen.

Bah.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:57

Pestgedrag komt overal voor. Ook bij volwassenen! Het is een misvatting dat het alleen op scholen gebeurt.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:59

Ragdollcat schreef:
Pestgedrag dat te ver gaat vind ik ook echt niet normaal hoor als er iemand er onder lijdt.


Bah.

Pest gedrag gaat altijd te ver en is nooit normaal.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:20

Ragdollcat schreef:
Pestgedrag dat te ver gaat vind ik ook echt niet normaal hoor als er iemand er onder lijdt.

Wat is dat toch met de kinderen van nu dat ze zo erg pesten?
Teveel verwend misschien + ouders die niet ingrijpen.

Bah.


Pesten is van alle tijden. Echter kan je je er nu niet meer voor verstoppen ivm de social media. Vroeger kwam je thuis van school en had je rust, nu gaat het gewoon 24/7 door als je een beetje pech hebt

Anoniem

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:24

Sneu is dat idd, dat je niet met plezier terug kan kijken op je jeugd of je schooltijd...
Het is voor mij echt een kleine moeite om zoiets aan te bieden en heb ook meerdere vliegtuigmaatschappijen getagd, je weet maar nooit toch?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:41

Er is bijna geen mens dat bewust een pester wordt omdat hij of zij het leuk vindt om te pesten. Ik denk dat in de meeste pestgevallen, de pesters zich nauwelijks beseffen dat wat zij doen door een ander als pesten ervaren wordt. Nu koppel ik dit los van de extreme gevallen incl in elkaar slaan enzo he. Maar pesten is een breed begrip en pesters zijn niet altijd enorme boemannen. Dus wees niet te kort door de bocht met zulke conclusies over geesteszieke mensen.

PPeetje
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:47

Super lief initiatief! En aardige actie TS! Ik wou dat mensen vroeger wat meer aardige dingen voor mij hadden gedaan.. dan had ik nu misschien ook een normaal leven gehad en was ik door alle stress nooit chronisch ziek geworden. Maar de meeste mensen reageren zoals hierboven, de pesters zijn normaal en het ligt allemaal aan jou omdat je het gewoon verkeerd opvat. Dag in dag uit heb je natuurlijk alle rotopmerkingen verkeerd begrepen en eigenlijk ligt het aan jezelf. Ben nog steeds in therapie en hoop ooit weer wat zelfvertrouwen te krijgen. Dus elk kind wat dit niet hoeft mee te maken is een zegen.

Anoniem

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 00:43

Ik snap nooit waarom mensen doen alsof pesters monsters of aliens of gestoorde zielen zijn. Vijfentwintig jaar geleden werd er ook gewoon gepest, ook op scholen. Sterker nog, ik zat zelf in een groepje dat iemand pestte. Niks gewelddadigs, maar gewoon een ander uitsluiten, gewoon omdat ons groepje dat blijkbaar kon maken. Vervolgens keerde datzelfde groepje zich tegen mij en ondervond ik aan den lijve dat pesten ook zijn minder leuke kanten had. >;)

Ik vind het enorm goed dat er zoiets voor de slachtoffers geregeld wordt, maar als je doet alsof pesters monsters, aliens of geesteszieken zijn bij wie je al van verre kan zien dat dat een gestoord individu is met een verknipte jeugd en een gigantisch ego, dan ga je aan het feit voorbij dat jouw eigen kinderen, zusjes, broertjes en welk gewaardeerd familielid voor anderen zomaar een pester kan zijn. Juist het feit dat iedereen in staat is om een pester te zijn - en eigenlijk iedereen ook wel eens iemand gepest heeft, al was het maar een jonger zusje - maakt dat het pesten zo'n wijdverbreid probleem is, en dat wordt nu dan ook nog eens verergerd doordat alles vervolgens online door kan gaan. Maar als je doet alsof het iets heel raars is wat maar bij een heel klein deel van de probleemkinderen voorkomt, dan sluit je je ogen voor het feit dat het in alle lagen van de bevolking voorkomt. Pas als we zien dat we zelf ook onderdeel zijn van het probleem kan er pas echt een oplossing gevonden worden voor pesten. Als je ervoor kiest om de ogen te sluiten en te denken 'ons soort mensen zou dat nooit doen', dan stel je heel veel pesters in staat om gewoon door te gaan met hun ongein.

Anoniem

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 05:14

Zullen we het hier over de actie voor Matthijs houden, en de discussie over wat wel of geen pesten is ergens anders voeren?

Anoniem

Re: Matthijs werd gepest, en toen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 05:48

Ik ben als baby van 9 maand verbrand met kokend water. Loop dus al heel mijn leven met littekens rond, moet ik nog zeggen hoe gruwelijk ik daarmee gepest ben?
Ook ik kreeg vaak te horen dat ik me maar moest weren, zelfs mijn eigen moeder nam het niet voor me op, ik moest maar haar op mijn tanden krijgen. Geen enkele volwassene heeft ooit maar 1 vinger uitgestoken om mij te helpen.
Voor de buitenwereld ben ik een harde tante nu, iedereen die me kent vindt me een sterk persoon. De enige die weet dat dit een masker is, is mijn vriend. Al die jaren gepest worden, heeft me doen geloven dat ik niets ben, ik ben het niet waard om van te houden, ik ben een monster (zelfs een leerkracht zei ooit letterlijk dat mensen die, zoals ik, verbrand zijn voor de oprichting van het eerste brandwondencentrum, monsters zijn). Pesten maakt de persoon die je eigenlijk bent dood en zorgt ervoor dat je uiteindelijk zelf niet meer weet wie je bent. Je gaat zo wanhopig op zoek naar liefde, dat je mensen met slechte bedoelingen aantrekt en mannen die je mishandelen en als een stuk vuil behandelen.
En dan heb ik nog geluk, ik vond 16 jaar geleden iemand die me graag ziet zoals ik ben en me steunt. Bij hem kan ik mezelf zijn, alle maskers af, alle emoties toelaten. En toch blijft mijn wantrouwen, durf ik nog steeds niemand anders toelaten. Heb nu een collega die als een stormram door al mijn barricades heen loopt en me echt graag lijkt te hebben en ipv ervan te genieten, ben ik compleet in paniek en staat mijn wegloop/wegjaag modus aan.

Dus ja, ik juich dit soort initiatieven toe, met heel mijn hart zelfs. Ieder kind dat beschermd wordt tegen pesters is op zijn minst al 1 persoon die toch ziet dat hij/zij als mens heel belangrijk is voor anderen en graag gezien worden. De moed hebben om gepeste linderen te laten zien dat ook zij waardevol zijn, is de woorden van pesters ontladen. Het is de ultieme manier om je solidariteit met gepeste kinderen te tonen en hen te laten zien dat de liefdevolle mensen onder ons in de meerderheid zijn.