[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:36

Optiwolk: ik start waar ik zin in heb. Maar heb zelf het idee als ik op s&t start dat ik meer punten krijg. Het liefst zou ik starten op trens zonder neusriem maar dit mag niet.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:42

Start op trens, omdat ik helaas nog geen micklem voor s&t heb gevonden.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:46


MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:06

Ik start op trens omdat ik vind dat hij wat onrustig is in de aanleuning met s&t.
Binnenkort nog maar een keer proberen.

fliam

Berichten: 2329
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:50

In het begin van het topic heb ik een aantal keer wat gepost. Ondertussen ons debuut achter de rug afgelopen weekend met 198,5 en 214 punten. Dik tevreden met mijn Groningerpaard.

Ik start nu op S&T. Ik heb wel een nieuw hoofdstel van PS of Sweden aan laten meten (trens) en hoop dat ik daar eventueel weer naar terug kan. Ik vind het maar gehannes met die twee teugels.
Tot die tijd ga ik nu een S&T samenstellen bij Bridle 2 fit. Stuk goedkoper dan PS en ook redelijk anatomisch gevormd te noemen.
Ik heb een micklem gehad maar was daar niet tevreden over.

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:40

Hmm Mn vorig paard heb ik ook op s&t gereden dus het gedoe met de teugels ken ik wel al.

Vind het gewoon lastig beslissen wanneer ik overstap. Wil zo lang mogelijk wachten maar weet dus ook uit ervaring dat het net hetgeen kan zijn wat je nodig hebt.
Denk dat ik eerst de punten in t m ga halen en dan eens testen.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:59

Ik vindt het ook een gedoe... zeker met halsstrekken etc :')

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:07

ik ga het binnenkort eens testen. nog nooit mee gereden.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:44

Ga hem wel op S&T starten, gedoe met de teugels ken ik al en hij is net iets makkelijker te helpen. Maar rij er maar 1/2x per week mee, de rest gewoon op trens. Wil dat hij daar ook gewoon op te rijden is en blijft. S&T hang ik er alleen in als ik proefgericht ga trainen.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:17

Hier beetje hetzelfde als Eclare, ze is op dit moment nog fijner te rijden op s&t ik hoop uiteindelijk wel weer terug te gaan naar alleen trens met wedstrijden

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:01

Ik merk niet veel verschil tussen trens en s&t met de mijne. Ietsjes in de appuyementen maar dat is te verwaarlozen :')
Het maakt mijn geklooi met de teugels iig niet goed... hoe vaak ik er ook mee rij :+ ik ben gewoon een beetje motorisch gestoord denk ik :P

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:09

@Liss, ik ben straks eerst al blij als ik überhaupt kán rijden, aangezien ik net een huis heb gekocht :') Dus echt uitgebreid tijd heb ik ook niet meer (ook net begonnen aan een nieuwe baan, al wil ik ook wel graag nu eens écht iets en iets anders, lang verhaal :+ ) Maar wel lief dat je het aanbiedt!

S&T... Nope, niet mijn ding... Ik heb op dit moment ook het geld er niet voor over om het te proberen. Hij loopt superfijn op trens (al had hij vandaag de kop er precies verkeerd op staan), dus ga het lot sowieso niet tarten.

Morgen en vrijdag start ik voor het laatst M2. Spannend! Hopelijk wil het wat. Ben vandaag dus begonnen bij mijn nieuwe baan (en had al wat sluimerende pijntjes), waar mijn bureau, stoel en computer niet op mij staan ingesteld. En aangezien ik nogal lang ben dit wel nodig is... Heb ik de hele dag krom gezeten en nu last van mijn rug. Zwaaaarr balen... Daarbij komt dat ik vanaf morgen om half 7 's ochtends moet beginnen :+ Nouja, dit weekend maar flink bijslapen :P

Optiwolk

Berichten: 4785
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:22

Positief denken Janine: vroeg beginnen is vroeg gedaan!

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:29

Optiwolk schreef:
Positief denken Janine: vroeg beginnen is vroeg gedaan!


Absoluut! Maar dat betekent ook vroeg op bed!
En dat zit er morgen niet in (moet half 9 starten, ik vrees dat met drie mensen na mij er tussendoor geen punten meer worden opgehaald, dus ik hoop om half 10 naar huis te kunnen, maar dan ben ik zelf nog (lang) niet thuis).

Janine1990

Berichten: 43807
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:59

Ugh... balen, dag 2 gaat niet door... Door de regen natuurlijk.
Maar gisteren dus de M2 afgesloten met 193 en 186 punten! Ohja en een tweede prijs.
En dat terwijl meneer moest plassen. Heb het nog geprobeerd bij het losrijden (hij plast op commando) toen hij wat loom begon te voelen. Maar wilde niet voor schut staan (had ik het toch maar gedaan) :+
De eerste proef ging nog redelijk (beide proeven foutloos hoor!), maar de tweede proef was moeizaam. Viel de jury kennelijk niet op. Maar hij heeft de hele tweede proef een slurfje gehad.

Ik kwam nog maar net de baan uit, toen heb ik de sluizen maar geopend :+

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:07

MartineC1711 schreef:
@Optiwolk, ik rijd op trens. Wel een paar keer S&T er in gehad maar ze hangt er meer op. Met alleen trens loopt ze losser door haar lijf. (plus; wat een gedoe zeg al die teugels |o )

Ik lees al tijdje mee maar inderdaad zeg........ Die teugels!

Ik weet nog wel hoe hard Calys was in de mond van S&T, heeft me echt heel veel tijd gekost om haar weer (normaal) op trens te kunnen rijden. Dus ik rij ook lekker op trens haha. Al loopt ze op beide wel goed. Maar zeker dat halsstrekken is echt een nogo met S&T, vind dat je daar bonuspunten voor moet krijgen haha.

En je gaat echt wel knallen in Uden, volgens mij ben je dan het Z1 alweer uit!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:14

O fijn is dat al ze moeten plassen. Gefeliciteerd met je punten!!

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:28

Lekker rustig hier :)
Iemand nog een wedstrijd in de planning dit weekend?

Ik ben lekker aan het trainen en Wup loopt echt lekker.
Ik heb zaterdag een onderlinge wedstrijd van mijn vereniging, op hetzelfde terrein als mijn Z debuut, wat compleet mislukte :)
Ik moet wel meedoen, vorig jaar werd ik namelijk clubkampioen. Mijn dochter is mijn concurrent, zij was vorig jaar eigenlijk de beste van iedereen in dressuur en behendigheid maar helaas toen nog geen lid, dus zij kon geen clubkampioen worden :+
Ze is nu superfanatiek en moet en zal me verslaan, van mij mag ze :)
Ik zie het als een oefenrondje, 1 juli heb ik weer een officiële staan, in Zuidlaren, iemand die daar ook heen gaat?

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:04

zuidlaren is een beetje ver voor mij. ik wacht eigenlijk nog een soort van op mijn zadel die als het goed is, deze maand komt. hij loopt eigenlijk best fijn. maar met maar 2x in de week trainen kom je ook niet heel ver. ik twijfel wel om ergens te starten

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:02

Ik heb al heel lang niks meer geplaatst en dat in mijn eigen bericht, heel slecht. Bij deze een update. Esprit en ik zijn ondertussen Z1 met 8 winstpunten. As vrijdag ga ik eens kijken of die laatste twee puntjes ook nog mee naar huis kan nemen.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:21

dat gaat goed larisaa *\o/*


liss schreef:
Lekker rustig hier :)
Iemand nog een wedstrijd in de planning dit weekend?


ik niet, maar mn paard wel :j die mag met bijrijder op kring rijden in de L2. ik ga pas eind juli weer. Wil der gewoon beter voor elkaar hebben

succes dit weekend!

astridastrid schreef:
MartineC1711 schreef:
@Optiwolk, ik rijd op trens. Wel een paar keer S&T er in gehad maar ze hangt er meer op. Met alleen trens loopt ze losser door haar lijf. (plus; wat een gedoe zeg al die teugels |o )

Ik lees al tijdje mee maar inderdaad zeg........ Die teugels!

Ik weet nog wel hoe hard Calys was in de mond van S&T, heeft me echt heel veel tijd gekost om haar weer (normaal) op trens te kunnen rijden. Dus ik rij ook lekker op trens haha. Al loopt ze op beide wel goed. Maar zeker dat halsstrekken is echt een nogo met S&T, vind dat je daar bonuspunten voor moet krijgen haha.

En je gaat echt wel knallen in Uden, volgens mij ben je dan het Z1 alweer uit!


ik rij met beide en wissel het af ,


Janine1990 schreef:
Ugh... balen, dag 2 gaat niet door... Door de regen natuurlijk.
Maar gisteren dus de M2 afgesloten met 193 en 186 punten!

gefeliciteerd!

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:05

Gefeliciteerd Janine! Netjes!

Lekker Larissa, even duimen dat je je laatste 2 puntjes haalt. Ben je ook al klaar voor het Z2?

Ik heb gisteren voor het eerst mijn proeven geoefend voor volgende week. Nr 23 en 24, maar ze zijn best pittig. Zeker aangezien de eenvoudige wissels nog een beetje een probleem zijn voor ons. In de eerste proef zitten er 4 :(:) .
En de slangenvolte met 4 bogen met eenvoudige wissel van contra naar contra vind ik ook wel echt een pittige, maar wel leuk.
Gelukkig viel het oefenen van de proeven al meer mee dan ik van te voren dacht maar ben wel heel benieuwd volgende week!

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:43

Ik heb in het begin van het topic ook af en toe wat gepost. Heb tussen door wel wat mee gelezen ook ( altijd handig voor tips)
En A.s zondag is het dan zo ver. Ik ga onze merrie Z1 Starten. Eigenlijk het paard van mijn vriend (rijd nu B+6 ) met haar en ik heb haar 1x L2 gestart om te kijken hoe ze onder mij zou zijn op wds en daarna thuis gehouden tot het Z waardig was.
De bedoeling is om haar naar een sportpredicaat te rijden en als ze nog aanleg laat zien voor hoger doorgaan en anders stop ik met haar na het Z2

Ik train afwisselend op trens en s&t. Maar ik denk dat ik op trens ga starten de eerste keer omdat ik nog niet zo heel lang met s&t rijd en dat ik dat nog wat meer wil verfijnen bij haar en op trens doet ze het ook prima dus waarom niet dan he

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:21

Ik ben nog niet helemaal klaar voor het Z2. Maar ik wil wel graag doorstarten voor het sportpredikaat. Ik denk dat ik een maandje flink moet trainen ( als ik überhaupt) vrijdag 2 puntjes rijd.

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:47

Sport predicaat halen is altijd leuk toch en anders nog even verder trainen. Wij zijn ook nog niet klaar voor Z2. Ben al benieuwd hoe de punten gaan zijn in het Z1. Thuis doet ze alles prima maar op wedstrijd is ze vaak wat heter en maakt zich ook soms wat sterker ( denk door spanning) dus dat word nog afwachten hoe we dan de ring door gaan.

Ik zie dat je in ridderkerk woont. Daar moet ik zondag starten :)