Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:56

Ik volg dit forum al een tijdje maar heb mijn haflinger nog niet eerder voorgesteld!

Ik heb dus een haflinger genaamd Willow en hij is 4 jaar! We hebben nu 4 weekjes les en het gaat al vooruit *\o/*

Onder het trainen merk ik vooral dat hij nog niet super voor het been is. Heeft iemand tips?


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:23

Oefenen oefenen oefenen. Om een paard echt correct en langdurig aan het been te houden en te krijgen en daarbij actief moet je minimaal 2 jaar uittrekken. Dat is een proces, maar het is het zo waard <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 01:10

Peelie schreef:
Oefenen oefenen oefenen. Om een paard echt correct en langdurig aan het been te houden en te krijgen en daarbij actief moet je minimaal 2 jaar uittrekken. Dat is een proces, maar het is het zo waard <3


Nog even doorzetten dan! :D

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:35

Knap paard Janneke! Actief op het achterbeen gaat wel wat tijd in zitten inderdaad, omdat hij ook die tijd nodig heeft om sterker te worden. Reactie op jou been kan veel vlotter ;) (de activiteit die je daarmee vraagt zal hij dan dus eerst nog wat minder lang vol kunnen houden) Wees heel consequent in je beenhulp. (En heel simpel!) Een keer zacht aandrijven, een keer "hard" aandrijven, tikkie op t bil.(dan snapt hij best snel dat hij op de zachte hulp al moet gaan, en hoeft de rest niet meer ;) ) En veel overgangen, op 1 lange zijde kun je al gerust 3 overgangen rijden. Hiermee kan hij in een kwartiertje al wel veel scherper voor je been zijn. (Wel consequent blijven, dat is een grote valkuil is mijn ervaring :D ) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:14

maessie schreef:
Knap paard Janneke! Actief op het achterbeen gaat wel wat tijd in zitten inderdaad, omdat hij ook die tijd nodig heeft om sterker te worden. Reactie op jou been kan veel vlotter ;) (de activiteit die je daarmee vraagt zal hij dan dus eerst nog wat minder lang vol kunnen houden) Wees heel consequent in je beenhulp. (En heel simpel!) Een keer zacht aandrijven, een keer "hard" aandrijven, tikkie op t bil.(dan snapt hij best snel dat hij op de zachte hulp al moet gaan, en hoeft de rest niet meer ;) ) En veel overgangen, op 1 lange zijde kun je al gerust 3 overgangen rijden. Hiermee kan hij in een kwartiertje al wel veel scherper voor je been zijn. (Wel consequent blijven, dat is een grote valkuil is mijn ervaring :D ) Succes!


Dank voor je uitleg! Ik rijd inderdaad ontzettend veel overgangen in elke gang maar ook van stap naar draf naar stap naar draf dan galop etc. Hij doet het wel maar soms krijg je dan inderdaad geen reactie en dan "hard". Hij leert het wel dus ben tot nu toe al heel trots! <3 Het heeft tijd nodig maar ik wil altijd graag dat het "goed" gaat. Ach alles gaat met vallen en opstaan zal ik maar zeggen!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:40

Welkom janneke, leuke haf heb je :-)

Wij zijn weer terug van Uden. 199 punten in de eerste proef. Tweede proef kreeg ik haar niet meer fijn aan het lopen, ze was echt moe. Toch nog net een winstpuntje met 183 punten.

Teller staat dus op +5 na twee wedstrijden :D
Laatst bijgewerkt door loulou op 11-06-17 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:51

Lekker bezig loulou

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:21

Istri volgens mij heb ik je gezien haha. Stond jij ook op die andere stalling en dan de 2e box van voren van links? Met de haf die de puntjes van de manen had geknipt omdat t in de knoop zat? :=

Zie net fotos en denk ineens hey volgens mij heb ik die gezien vrijdagavond bij t wegbrengen naar de andere stalling :')

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:42

xLeoniee schreef:
Istri volgens mij heb ik je gezien haha. Stond jij ook op die andere stalling en dan de 2e box van voren van links? Met de haf die de puntjes van de manen had geknipt omdat t in de knoop zat? :=

Zie net fotos en denk ineens hey volgens mij heb ik die gezien vrijdagavond bij t wegbrengen naar de andere stalling :')


Ja die stal die naar vore stond! Maar ik had ze al eerder geknipt maar nu leek het wel erg recht in de vlechten ja

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:43

xLeoniee schreef:
Istri volgens mij heb ik je gezien haha. Stond jij ook op die andere stalling en dan de 2e box van voren van links? Met de haf die de puntjes van de manen had geknipt omdat t in de knoop zat? :=

Zie net fotos en denk ineens hey volgens mij heb ik die gezien vrijdagavond bij t wegbrengen naar de andere stalling :')


Ja die stal die naar vore stond! Maar ik had ze al eerder geknipt maar nu leek het wel erg recht in de vlechten ja

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:46

Ik heb van het jaar ooit 1 oefenwedstrijd gestart met mijn stresskip maar ben zo trots op haar
Mijn punten voor de b impuls zijn 173 180 182.5 en 185!


Afbeelding
Afbeelding

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:56

istri schreef:
xLeoniee schreef:
Istri volgens mij heb ik je gezien haha. Stond jij ook op die andere stalling en dan de 2e box van voren van links? Met de haf die de puntjes van de manen had geknipt omdat t in de knoop zat? :=

Zie net fotos en denk ineens hey volgens mij heb ik die gezien vrijdagavond bij t wegbrengen naar de andere stalling :')


Ja die stal die naar vore stond! Maar ik had ze al eerder geknipt maar nu leek het wel erg recht in de vlechten ja


Grappig! Ik zag je haf en zei toen tegen een stalgenootje van hey kijk die heeft ook de puntjes eraf (ik doe t zelf namelijk ook omdat t anders zo dun wordt) en toen zei je dat het wel nodig was omdat het in de knoop zat (volgens mij) haha.

Mooie punten!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:55

gefeliciteerd istri!

welke nr's hadden jullie aan je hoofdstel? mijn voorlezer heeft nog wat foto's gemaakt toen wij er waren, dan vraag ik of ze foto's van jullie heeft. van mij dus helaas alleen foto's van voor en na de proef :)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:11

Ik had 46 en mn zusje had 47

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:12

Afbeelding

Afbeelding

Ik geef jullie nummer even door :)

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:30

Gaaf zeg! Als ik alle fotos zo voorbij zie komen, baal ik wel dat ik niet mee kon rijden! Nou ja, alle pijlen maar op volgend jaar! Met een beetje mazzel zijn beide jonkies er dan wel klaar voor :D

Hele nette punten Loulou!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:55

heel leuk om al de foto's te zien. haha ik wil ook weer graag op wedstrijd.

25 juni gaat mijn bijrijder onderling op stal wedstrijd doen. Normaal zou ik ook gewoon voor de lol mee doen. Maar dat wordt stan nog wat te veel ivm met rustig opbouwen. Al loop hij op het moment echt heel fijn waardoor je wel eens 'vergeet' dat je aan het opbouwen bent

ik hoop in september te kunnen starten weer.

janneke: welkom, leuke haflinger heb je.

gail: ik heb je filmpje gelikd

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:05

Dankjewel Willeke. Super lief :)

Aaah die foto's!!! Ik had idd stiekem ook wel gewild. Ach. Nu heb ik voor het eerst in tijden weer les gehad. Deze keer can Ingrid Gerritsen. Fijne dame. Ik nog nog eens een paar lesjes bij haar doen om te kijken of het lange termijn ook bevalt.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:38

fijn dat de eerste indruk goed is bij je les. Ik zal zo ook even je filmpje kijken! en liken ;)

xleoniee. hadden jullie het nr op hoofdstel of dekje? en hebben jullie herkenninspunten :D best lastig een haflinger zoeken tussen de haflingers :+

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:42

Grappig! Ik zag je haf en zei toen tegen een stalgenootje van hey kijk die heeft ook de puntjes eraf (ik doe t zelf namelijk ook omdat t anders zo dun wordt) en toen zei je dat het wel nodig was omdat het in de knoop zat (volgens mij) haha.

Mooie punten![/quote]

Ja klopt helemaal! Ik heb ook echt een geweldig weekend gehad.. winnie schrikt altijd van alles dus voor de schriktraining scheet ik al 7 kleuren stront maar het ging goed *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Wij waren met zijn drieën we hadden de nummers 52 53 en 55 *D

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:37

Eehm eigenlijk geen herkenningspunten..
Nummers hadden we aan t hoofdstel en op t witte dekje stond Mareja.


Afbeelding

Wij hadden t super voor elkaar met onze paddocks. :o :j

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:02

Aah Leonie dan weet ik ook welke van jullie waren! Zei zo mooi ze hebben de pyjama al aan voor het slapen := := 2 paardjes he?

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:07

istri schreef:
Aah Leonie dan weet ik ook welke van jullie waren! Zei zo mooi ze hebben de pyjama al aan voor het slapen := := 2 paardjes he?


Haha we waren in totaal met 4 paarden heen :j

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:08

Gefeliciteerd allemaal met de punten en prijzen! Volgend jaar zet ik Uden op mijn kalender. Lijkt me leuk om een X mee te maken en dan wil ik ook zeker een Kur rijden.
En wat leuk, weer een veulie op komst Meassie!

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:09

Goed geregeld dat ze die paddocks er nog bij hadden! Scheelt heel wat gevlieg naar de andere stal enof paard op de trailer.
Leuk al die foto's!